Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Goeie morgen!

Nou om 22.00 is Aiden toch gaan slapen :D Om 1.00 en 4.00 heeft hij gegeten en verder heeft hij mama lekker laten slapen.

@ Annie: wat een skattige foto! Ik heb dat ook altijd, 2 mutsjes op (nou ja, altijd, deze week heb ik hem voor het eerst een losse muts opgezet) Met die kou vind ik het niet erg.
    Nog sterkte met je ratje, had ik ook gemist :)
    De ene keer heb ik meer tijd om te regaeren en soms heb ik wel 10 pagina's bij te lezen. Daar heb ik niet altijd tijd voor en dan lees ik er 2 of 3 en als ik dan reageer, dan kan het inderdaad een vrolijk bericht zijn terwijl net iemand iets naars heeft verteld :( Zoals nu, ik ben aan het 'werk' maar mijn oppaskindje zit tv te kijken en m'n baby slaapt, dus heb effe de tijd :p

@ Nita: ja raar he? Ik geef ook nog gewoon bv en dat ga ik ook nog wel even blijven doen!
    Die schoentjes zijn echt cool! Ik heb puma's liggen maar die maat 19 dus dat is nog een beetje te gek :p

@ Cjpt: jeetje dat schiet niet op! Mijn vriend die snurkt en daar slaap ik wel doorheen, maar als ik wakker ben dan kan ik erdoor niet meer in slaap vallen. Maar dan krijgt hij lekker een por! :D

Kleding: hij past 62 en 68. Hij heeft zoveel, vooral van 62, dat hij een heleboel gewoon nog nooit aan heeft gehad! Allemaal gekregen gelukkig, dus niet voor niets gekocht.

By the way, wat een debiel programma is er op nick jr!!

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Liefie, Rens heeft idd een cutie muts!!

Meiden, :( Ben helemaal verdrietig! Ik had het net nog niet eens gezien, maar mijn meisje heeft haar hele hoofdje open gekrabt. Er zitten een stuk of 4/5 diepe krassen in haar hoofdje... Ze heeft zo'n droge huid, het zal wel gejeukt hebben... :( Heb het CB even gebeld, en die zeiden blanke vaseline er op smeren, en anders bij de ha vragen of het mss eczeem is en dan krijg je hormoonzalf. Lekker dan! Ik heb er nu een lik van mijn klovex opgesmeerd (is in principe ook gewoon vaseline) en we gaan straks even een potje gewone vaseline halen. We hebben al zoveel geprobeerd... :( Heel sneu...

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Oh, ik zie dat de foto niet zo goed gelukt is. Als je je beeldscherm scheef houdt zie je het beter (van onderen er op kijken).

Nog even een lieve foto voor de lievigheid ;)

4. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Iedereen reageerd opeens hihi, ik bedoelde het niet alleen over me ratje hoor. Maar evengoed nog bedankt. Het was gewoon in het algemeen. En als mensen het druk hebben snap ik dat wel hoor!

@Gentle, wat zielig zeg! Kan je niet even langs de ha? Milan heeft eczeem op zijn voetjes en daar hielp vaseline echt niet. En met de hormoonzalf was het binnen 3 dagen helemaal weg en gebruik het al niet meer!

@Liefie, wat lief die muts!! Wat heeft hij donkere ogen zeg! Mooi hoor!

@Borstvoeding: ik snap ook niet dat mensen dat raar vinden dat je nu nóg borstvoeding geeft! Dat is juist iets om trots op te zijn hoor! Het is de beste voeding voor je kindje dus vooral doorgaan zou ik zeggen ;)
    Ik had het ook wel langer willen geven :( Hoop zo dat de volgende beeb geen kma en reflux heeft!!

Milan lag net weer te duimen in bed!!!! Ik hoorde hem mopperen en ging kijken en toen lag hij de duimen! Zooo lief! Heb het meteen op de foto gezet :D
    Ik weet alleen nog niet of ik er echt heel blij mee ben :( Want die scheve tanden zijn toch echt minder....

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hey allemaal,

@Annie, ik snap je ook wel hoor, maar voor mij is het ook lastig. ik kan misschien 2x per week op zp en dan is het snel snel snel lezen en reageren. wel jammer.
    en wat balen van je ratje zeg, ik heb ze ook gehad, zijn heel lieve beesten maar erg oud worden ze jammer genoeg niet :(

@foto's: geweldige foto's heb ik gezien, die van Do in haar spencer is echt superschattig! Vond de foto van de baby's in een rondje ook leuk, en echt een superidee voor de meeting!

@Nita: wat een mooi ventje is Milan! idd die ogen zijn echt supermooi blauw.

@Gentle, niet leuk he, die krassen. ik moet zeggen dat ik mazzel heb met een gastouder die Ties zijn nagels heel vakkundig heel kort knipt, zodat hij zichzelf niet kan krassen. ik vind knippen echt nog heel eng om te doen.
    vind het er niet uitzien als eczeem trouwens.

@kerstkaart, wie had die nu gemaakt? vind hem wel erg leuk!

@Hanna, dat zijn een hoop kleertjes, haha! :)
    wie had er nu ook alweer zoveel gekocht tijdens de zwangerschap? Ginny? heb je nu nog steeds zoveel? :D

@Cjpt, balen zeg, die nachten. een keertje wegbrengen is echt een goed idee hoor, Ties heeft in oktober gelogeerd bij mijn ouders en gaat in januari nog een keer. heel goed voor je slaap en voor je seksleven :D

@Monique, dat gevoel ken ik idd :( Ties komt nog steeds soms snachts, maar aangezien hij bijna 19 weken is zou het bijna over moeten zijn...

@nachtrust, mijn moeder zei tegen me dat je eraan went, dus dat je niet instort op een gegeven moment. nu is zij wel echt een bikkel hoor. moet ook wel, want ik was 2 toen ze mijn broertjes kreeg, en één van was een huilbaby en huilde een jaar lang 18 uur per dag...
    dan is het echt overleven. maar dat heeft ze dus wel gedaan. ik vind het knap hoor!

@tweelingen: hier slaat het ook geen generatie over. de gyn vertelde me ook dat dat onzin was.

@mama's die bv geven, gewoon lekker doorgaan! kan me alleen wel voorstellen dat de nachtvoedingen vervelend zijn, maar bv geven is wel goed voor je kindje en het is zo heerlijk intiem! :)

@all, Ties slaapt in zijn slaapzak ipv ingebakerd! duurde wel even wat langer, maar hij draait al op zijn rug, buik duurt niet lang meer, dus we móesten afbouwen. slaapzak is trouwens ook warmer dus dat is voor hem ook wel prettig.
    (het moest in blauw toch? of was het groen?)

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

oke, Ties slíep. ik ga weer!

7. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    @Nita, zohe.....die Milan...ik ben gisteren ook op het cb geweest en Ruben weegt maar 6380 en is 66,5 cm. Hij is ook erg weinig gegroeit sinds de vorige keer, en dat is waarschijnlijk ook de reden waarom hij snachts zo onrustig is. Ik vind het zo zielig dat hij honger heeft. Ik moet hem nu weer iedere 2 uur (overdag) gaan voeden om de bv op te krikken en hem meet voeding overdag te geven. Ik ga over 2 weken nog een keer wegen en kijken of het effect heeft. Anders ga ik waarschijnlijk een flesvoeding geven voor hij naar bed gaat savonds. Ze zag ook wel aan mij dat ik aan mijn eindje zit, voor mijn gevoel hangen mijn wallen tot aan mijn knieen... :$

Leuke foto's weer!

@Monique, beterschap!

@Annie, zielig voor Milan dat hij dit er nu ook weer bij heeft.

@aguamiga, waar koop je die spray? lijkt mij ook wel handig.

mex.prik, ik heb er ook weer last van, waar de prik is gezet is het helemaal rood, warm en pijnlijk. Mijn vriend had gisteren zelfs koorts en was niet lekker.:$

8. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Hey meiden!

Kane ligt lekker in z'n box te spelen dus even snel reageren (al staat de stofzuiger wel naar me te lachen, maar ik lach nog even niet terug :p)

Hanna Hahaha jij ook al zo belachelijk veel kleertjes!
    Ik heb ook zoveel in 62 dat ik af en toe gewoon zit te twijfelen wat ik hem nu weer aan moet trekken! Als ik nu dan ook nieuwe kleertjes koop, dan is het in maat 68 want daar heeft hij nog maar een paar setjes van. Al kan hij 62 voorlopig nog wel aan.

Mum Jij was het geloof ik die het vroeg, maar als wij weg gaan wil ik Kane ook altijd z'n leukste kleertjes aantrekken. En gelukkig krijgen we daar altijd wel een leuke reactie op. Als we gewoon thuis zijn, trek ik hem makkelijke kleren aan, meestal een lekker warm huispakje/joggingpakje.

Gentle Agossie wat sneu voor Julia :(
    Helpt het ook niet om haar van die krabwantjes aan te doen?

BV Ik vind het super dat er nog zoveel mama's BV geven.
    Af en toe baal ik er echt nog van dat ik haast niks aanmaakte en daardoor over moest op FV. Bij een eventueel volgend kindje ga ik het zeker weer proberen!

CJPT Pfff jeetje meid, dat was wel een heel kort nachtje!
    Tja misschien idd toch een keer een nachtje ergens laten logeren, zodat jij lekker kan slapen. En anders stuur je je vriend toch lekker met Do naar een hotelletje ofzo haha :D

Annie Daarom mocht ik van mijn vriend Kane niet z'n duim geven. Hij is dus ook bang voor een scheef gebit later. Gelukkig gaat het prima zo met z'n speen, al moeten we dat natuurlijk ook een keer gaan afleren. Ach...komt vast goed!

Nou hier dus zo even stofzuigen en dweilen, Kane een flesje geven, hond uitlaten en even lopend boodschapjes doen. Ik heb bij de winkels afgesproken met een vriendin en die komt daarna hier een bakkie doen...gezellig!

-------------------------------------------------------------

Kane doet mee aan de een fotowedstrijd bij "Olvarit Eerste Hapje"

Wil je aub op Kane stemmen?

Ga naar http://www.eerstehapje-olvarit.nl/ zoek hem via de fotomuur en stem op Kane!!!

Alvast bedankt!!!

Groetjes
    Ginny & Kane

9. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hier ook nog borstvoeding, alleen krijgt ze 's avonds altijd een flesje en als ik aan het werk ben 3 x per week dan krijgt ze ook een flesje en kolf ik maar 1 keer per dag.

@ Nita, wat een lekker gewicht heeft Milan, bij de aug 2008 mama's is er 1 met een meisje die nog niet meer weegt als 8 kilo en dat is altijd heel erg tobben.

Volgende week is Suze even oud als Roos was toen ik zwanger werd van Suze, echt heel raar. Ik moest toch echt wel een uurtje aan het idee wennen voordat ik het supertof vond.
    Ik ben benieuwd wanneer de eerste zwangere zich hier gaat melden.

10. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Gentle, ach wat zielig dat Julia haar hoofdje opengekrast heeft!

Duimen, Milan duimt ook. Hij heeft gewoon echt helemaal niks met plastic ;). Ik heb trouwens gehoord dat het achterhaalt is dat ze daar scheven tanden van krijgen want dat ligt aan de stand van de kaak en die verander je niet met duimen.

Cjpt, balen he van die nachtrust. Ik zat er vanmorgen ook even doorheen, was gewoon duizelig en misselijk van vermoeidheid. Maar het klopt wel dat je er daarna weer overheen gaat, dan krijg ik meestal rond 15 uur weer een inkakmoment en na het avondeten ben ik weer springlevend. De volgende dag kan het hele liedje weer van voor af aan beginnen. :p Kan je vriend niet een paar nachten de nachtvoeding doen? Of word je dan toch wakker?

Wegbrengen is bij mij geen optie met de bv. De ene nacht hoeft hij maar 1 keer maar ook wel eens 3 keer dus dat lukt me nooit met afkolven (en bevroren gaat er echt heel slecht in).

Kolven gaat hier trouwens de ene dag heel goed en de andere dag echt waardeloos. Vanmorgen op mijn werk 190 ml gekolfd maar soms kom ik niet verder dan 110 ml en dan heb ik toch echt wel een probleem. Gelukkig altijd nog op kunnen lossen door even een half uurtje te wachten of wat uit de andere borst te halen.

Toeschietreflex, gaat soms wel eens te goed :p. Dan beginnen mijn tepels al te steken als ik alleen al aan Milan denk :).

Petra, lijkt me inderdaad raar ja. Nu niet meteen weer eentje? ;)

11. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Ik ben ook benieuwd wie nu als eerste weer zwanger is van ons.
    Ik bied me vrijwillig aan, zou echt zo graag weer willen!

Maar helaas heb ik daar toch echt eerst een vent voor nodig ;).

Hoe denken jullie trouwens over bam-moeders? Ik zie mezelf namelijk echt niet binnen nu en een jaar of 2 met een nieuwe vriend een kindje krijgen en ik zou het zo jammer vinden als er zoveel verschil in leeftijd zit met Milan en zijn broertje of zusje.

12. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    haha, nee Nita, nu niet weer eentje. Eerst maar even heel erg genieten van een niet zwanger lijf

13. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Hanna: Een luiertas uit Thailand, daar heb je hier in NL vast nog niemand mee zien lopen? :p

@ Annie: Fijn dat de Hema tas zo goed bevalt.. Lief vind ik leuk maar een beetje boven mijn budget voor een luiertas ;) Lekker hoor Milan zo in zijn joggingpak! lekker ding!

@ Aguamiga: een Daiperdude... nooit van gehoord, ben wel benieuwd ga een even googlen :p

@ Nita: En bevalt die tas goed? want daar hebben ze idd ook
    nog wel eens leuke tassen!

@ MOnique: Wow je arm na 3 weken nog niet genezen? dat duurt lang! Heb je een beetje kunnen slapen vannacht?

@ Cjpt: Bah zeg, jij hebt een k*tnacht gehad zeg! hoop dat aankomende nacht je wel de rust gegunt is... nee dan zal Do ook geen grote worden denk ik zo...
    Jij ook blij met de hematas, volgens mij ben ik overtuigd! Hier ook geen muts op, daar krijgt ze een nog bollere toet van als dat ze al heeft haha, nee hoor, ze heeft 'm ook niet nodig, ze heeft haar capuchon op en ligt ingepakt in de voetenzak... in de wagenbak wel een mutsje, maar ik betrap mezelf erop dat ik die niet heel veel meer gebruik de laatste dagen!
    Haha vriend en dochter samen in een hotel voor een paar daagjes? :p

@ Gentle: Jeps... ik ben van jouw leeftijd... volgens mij zijn wij hier wel de jongste 2!! Ahhh wat sneu van die krassen! die 2e foto is wel heel erg cute, en wat heeft ze mooie blauwe ogen!

@ Liefie: Ik denk dat ons hondje gewoon lekker bij ons thuis blijft!
    en Ja die muts staat Rens heel cute :D

@ Marieke: hihi je kindje uit logerem goed voor je seksleven? dat kan ik me goed voorstellen... hier nog niet all the way gegaan sinds DImara er is...

@ Jingi: Hier beide dezelfde reacties op de mex. prik ik een rode gloeiende pijnlijke arm, en vriendlief goed beroerd :(

@ Ginny: Jullie dus ook zo'n stijlicoon :p

@ Nita: in watvoor context zie jij BAM? zou je dan een onbekende donor willen of juist een bekende of hoe zie je dat voor je? ben gewoon nieuwsgierig hoor ;)

Zijn er trouwens ook flesmama's die erover denken om een eventueel volgend kindje wel BV te geven??

14. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    BV: Aiden krijgt heel soms een flesje.. Als hij ongeduldig is en niet aan de borst wil, of als ik ergens ben waar het druk is en hij niet lekker kan drinken.

Zwanger worden: nou mij nog niet gezien!! :D

Nita: gelijk heb je, ik zou het ook leuk vinden als er niet meer dan 3 jaar tussen 2 kindjes zit.. Of 4 misschien, uiterlijk :p

Duim: hier af en toe. Maar ik heb liever het speentje, dat is straks makkelijker af te leren.

15. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Mum, ik heb me er nog niet in verdiept maar ik weet wel dat anoniem doneren niet meer mag in NL. Ook kom je als alleenstaande moeder nauwelijks in aanmerking bij een kliniek dus dan zul je het zelf moeten doen.

Ik zou in ieder geval niet willen dat hij ook echt een vaderrol op zich zou nemen maar de meeste donoren willen dat volgens mij ook helemaal niet.

Ik moet me er maar eens wat informatie over gaan zoeken, hoe dat het precies allemaal zit.

16. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Of een one-night stand ;):D

Nee, geintje :p

Maar er zijn wel opties hoor, en wie weet heb je gewoon al weer een leuke vent opgescharreld!!

17. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Haha :D

Maar serieus.. ik heb dat inderdaad wel eens gehoord dat er meiden zijn die zo graag een kindje willen dat ze zwanger worden van een one-nightstand. De jongen in kwestie weet het 9 van de 10 keer niet.
    Die schijnen dan hun hele cyclus in kaart te brengen en op het moment dat ze vruchtbaar zijn duiken ze met een kort jurkje en een goed decolleté een kroeg in en zoeken een prooi uit.

Dat is toch erg?

18. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Nita: die aspecten zouden namelijk wel meetellen in mijn gedachten over BAM, ik vind idd ook dat een donor geen vaderrol zou moeten willen (hmm rare zin) maar anonieme donoren zijn er wel voor mensen die zwanger proberen te worden met KID (kunstmatige inseminatie donorzaad) dat mag dus nog wel? je zou je er inderdaad goed in moeten verdiepen...
    Succes ermee!

19. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Nita: Op zo'n manier (op je vruchtbare dagen de kroeg induiken en een one-night-stand uitlokken) een kindje verwekken vind ik echt zoooo ontzetten egoistisch! bah! Als mijn moeder mij ooit zou vertellen dat ik op zo'n manier verwekt zou zijn, zou ik haar voor vies en voor vuil uitmaken! ik zou het haar nooit kunnen vergeven denk ik!

20. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Oh ja zeker ik ook!

Dat zou ik zoiets laags vinden.

Deel Deze Pagina