Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Monique, hihi, ze zwerft haar bedje door ;)

Jingi, hier ook een dip sinds vandaag... Ik geef steeds 2 borsten en daarna is het gewoon op. Gelukkig houdt ze het wel "gewoon" 2 of 2,5 uur vol, maar het zijn magere tijden ;)

2. Catje86

Catje86 Bekend lid

1 sep 2008
    602
    0
    0
    Hier ook volledige borstvoeding en nog steeds geen cyclus, helemaal niet meer gevloeid sinds de bevalling.

Lekker hoor Cjpt een avond en nacht even geen mama. Waarschijnlijk word je wel wakker rond een uur of 4 omdat het zo in je systeem zit. Geniet er van!

Als ik kolf komt er maar iets van 60cc uit elke borst, zou je dan echt zo veel meer productie krijgen door die neusspray?

Gentle, hier ook een jongetje dat zijn hoofdje open krabt, echt heel sneu! Smeer ook vaseline op zn hoofdhuid en het lijkt wel iets te helpen. En nagels knippen/vijlen kan elke dag wel hier! Groeien echt snel en dan lekker in mama's borsten knijpen met die scherpe nageltjes :)

Nita, echt lekker dat Milan zo goed groeit op de borstvoeding! Olaf komt nog niet boven de 6 kilo uit vrees ik, ook een kleintje dus vergeleken de meeste aug beebs.

3. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Monique, pfff, 3/4 dagen last van je arm. Hopen maar dat het nu wat sneller beter wordt!
    Zo zo, en Anouk pas 5.30 uur wakker. Dat gaat zeker de goede kant op.

Anouk, tjonge Milan nog snotterig en benauwd. Hoe gaat het nu?

Gentle, hoe oud ben je dan?
    Ik ben 35...

cjpt, nu dus oefeningen gekregen voor je bekkenbodem....Hopen dat het helpt.

Liefie, ja ik bedoelde inderdaad die foto met die ballonnetjes. Leuk idee om het zo te maken! Ik ben ook niet van de photoshop helaas....
    Die muts staat Rens erg goed :D

Gentle, zielig zeg voor JUlia dat ze haar hoofdje zo opengekrabt heeft...
    Zou het eczeem kunnen zijn denk je?
    En wow wat een mooie ogen heeft je meisje!

Anouk, Svinthe duimt ook en ik vind het een uitkomst. Je duim is nooit kwijt he en de speen wel ;)
    En een beugel krijgen ze toch wel tegenwoordig! :D

Marieke, fijn dat Ties nu lekker in zijn slaapzak slaapt. En inderdaad.. lekker warm :)

Jingi, jammer dat Ruben niet zo groeit. Goed dan dat extra wegen.
    Mijn schoonzus had ook koorts gekregen van de griepprik. Lekker dan :(

Ginny, ik heb gestemd op Kane hoor. Leuke foto zeg!

Petrabr, ik ben ook wel benieuwd wie er als eerste weer zwanger wordt hier.
    Ikke niet in ieder geval en anders hoeft niemand te vragen of het een ongelukje was ;)
    Ik snap wel dat je even aan het idee moest wennen toen.

Mumtobe, hier een fv-moeder die bij een eventueel volgend kindje :D(lees de tekst van petrabr hihi) niet meer aan bv zou beginnen. Het is me zo ontzettend tegen gevallen allemaal, dat gedoe na de bevalling, dat ik er nu zo over denk.

Nita, is het echt zo dat dat gedaan wordt, even iemand scoren voor een avondje om zwanger te worden??? Het is toch ook wat he?
    Zoals je weet lijkt het me al zwaar om alleen voor 1 kind te zorgen, laat staan voor 2, maar als je daar zelf in rolt dan loopt het ook wel denk ik.
    Ik heb verschillende BAM moeders-kinderen in de klas gehad en dit liep altijd goed. Ook weleens gesprekjes over gehad..

Anouk, ik ben getrouwd maar heb mijn eigen naam gehouden en dan krijg ik soms toch post met de achternaam van mijn man :( Daar baal ik ook altijd zo van. En nu met Svinthe erbij wordt het nog lastiger. Zo ben ik bevallen als merv de Witte :) terwijl ik zo helemaal niet heet. Incognito :8
    Oh ja .. mijn schoonmoeder schrijft mijn naam vaak fout hahahahahah!!! Ik ken mijn man al 16 jaar, dus dan zou je toch zeggen dat je het moet weten hihi!

Leeftijden, van 22 tot 35 haha, ben ik de oudste of nog meer van rond die leeftijd??

Jessi, leuk he kopen op MP. En zeker als je al zo lang op zoek bent naar iets!
    Wij hebben nu ongeveer 15 kaarten gekregen..
    Hmm, het zou wel jammer zijn als iedereen de kaart naar het oude adres stuurt ;)

Monique, grappige foot van Anouk als bedverkenner :)

Nita, hahaha, jij kan wel voor 22 doorgaan :D Ik ook hoor :p

cjpt, goed zo een papa-Do-avond! :D

Vandaag was het heel leuk op het kdv!
    Ik kwam daar binnen en toen bleek er nog een oud-moeder van mij te werken :)
    Dat is toch gelijk een heel vertrouwd gevoel dan he. Lieve moeder, met een kindje wat uit een andere klas kwam bij ons op school en daar helemaal niet goed in z'n vel zat. Die heb ik in 1 jaar zo goed opgelapt :D, zelfvertrouwen gegeven en met een goed niveau doorgestuurd naar groep 6. Nu hoorde ik dat ie op de HAVO zit. Leuk hoor!
    Svinthe heeft het goed gedaan op het kdv. Geslapen in een vreemd bedje (volgens mij lijkt ze op haar moeder, die kan ook overal slapen ;) ) en gedronken. Dat ging natuurlijk niet zo goed, maar dat is niks nieuws en zelf nog een mooie poepbroek.
    De intake was heel duidelijk.
    Ik heb er een goed gevoel over. Vrijdag mag ze daar 1,5 zonder ons blijven. Weer een nieuwe mijlpaal!

4. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oeps.. wel weer een lange post :)

5. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Nita: Ja ze zijn idd leuk :D en de oma's kunnen niet meer zeuren dat ze zo weinig foto's hebben van hun kleindochter :p nu krijgen ze er 13 in 1x haha

@ Gentle: Ik ben enigst kind en zou ook echt wel een 2e kindje willen maar niet meteen, ik denk dat ik ideaal zou vinden als Dimara net 3 is om dan mijn 2e kindje te krijgen dus te beginnen voor een 2e als Dimara 2 jaar is geworden.

@ Monique: Balen zeg dat je daar nog zo'n schijf hebt.. is ie ook nog pijnlijk?
    Hihi gekke anouk in bed...

@ cjpt: Knap hoor dat je dat kan, je even helemaal voor Do "afsluiten" ik zou het eerste huiltje wel overleven maar bij de 2e moet ik me inhouden en bij de 3e lukt dat me niet meer en neem ik het toch weer over...
    Geniet ervan dat jij het wel kunt!

@ Hanna: Wat goed dat Svinthe zich zo goed heeft gedragen op het Kdv, jammer van het drinken, hoop dat dat snel de goede kant op gaat!

6. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    @Hanna, ben bang dat ik de stamoudste ben....38 :$

7. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    GRRRRRRRR..... ik wordt zooo gek van onze babyfoon... we hebben alle 8 de frequenties al geprobeerd en op elke "zender" stoort ie, en hebben we inbrekers :x
    Nu kan je 'm nog fijn afstemmen zeg maar, maar dat kan dus niet als Dimara op bed ligt... en heb er geen vertrouwen in dat t dan wel goed gaat!

8. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Haha, ja dat is wel wat ouder dan 35 :)
    Ik had je niet zo ingeschat kijkend naar de foto van je avatar... :D

Mumtobe, balen zeg van die frequentie...
    Welke babyfoon hebben jullie dan?
    Wij hebben een alecto en die stoort helemaal niet. Nu is Svinthe echt de enige baby in de straat en omstreken hier. Geen kindvriendelijke buurt hier.... Dus dat scheelt denk ik ook wel!

9. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Hanna: Hier ook een alecto :( hier in de buurt ook niet heel veel baby's ja een 2ling aan de overkant van de straat voor de rest alleen bejaarden haha, maar het zijn taxicentrales (daar lijkt t op) en volwassen mensen die inbreken op de babyfoon :( heb nog nooit andere baby;s gehoord...

10. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    haha...nee ik wordt ook altijd jonger geschat dan 38.

Wij hebben ook de alecto maar dan een simpele, volgens mij niet een met verschillende frequenties.

11. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
  12. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik dacht trouwens dat Alecto's nooit stoorden....
    Mooi niet dus.....

13. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Hanna: Dat DACHT ik ook ;) helaas niks van waar idd... :(

14. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden

hoe is het> hier wel lekker ben druk geweest met van alles vandaag en opeens was het weer avond.:)

@hanna ow jouw kachel verkeerd afdesteld niet handig, en ja onze beebs groeien snel ja.fijn dat svinthe lief was voor der papa
    en dus niet de mooie roze jurk 2x aan jammer hoor:D

en wat fijn dat het goed ging op het kdv, hihi dus svindthe heeft later de hele buurt voor zich zelf

@mumtobe jouw kast puilt ook dus lekker uit voor je kleine meid
    hier net even beetje opgeruimd kwam veel dingen tegen die op de verkeerde maat stapel terecht zijn gekomen die moet ze snel aan krijgen anders passen ze al snel niet meer8)

@cjtp hier af entoe een muts op onder de cappuson. alleen als we veel buiten zijn anders niet. deze dame is ook niet zo muts liefhebben begint zowat al te miepen als ze hem ziet:D

en denk dat het je mischien wel goed doet om do een nachtje uitlogeren te laten gaan heb mij tijdje geleden ook goed gedaan, toen mij vriend nog varen was.

@moniqeu ow anouk heeft het toch goed gedaan vanacht hopelijke aankomende ook weer hihi
    die anouk hihi zo heb ik yas ook wel is gevonde,maar toen zonder slaapzak met slaapzak lukt her er niet hihi

@annie wat een sportieve schoonzoon heb ik toch:D

@liefie hihi rens is klaar voor de kou!!

@gentle ahh arme julia ja jeuk ios niet fijn, en je hebt een pb.
    en ik ben pas 25 dus ook nog niet zo heel oud hoor:D

@marieke wat goed dat ties in zijn slaapzak slaapt. en je moeder is zo te lezen een taaie pfff en huilbaby lijkt me niet niks

@jingi ow jullie heb dus last van de bijwerkingen van de prik wij mogen morgen 8)

@ginny hihi een stofuizger die naar je lacht welke heb je:D
    en heb gestemd op je kereltje.

@nita ow ja dat is wel minder dat milan nog vaak komt snachts en hij niet afgekolvde melk wel hebben anders had je ook een keer lekker door kunnen slapen,maar je wend er inderdaad aan gewend

en ja ieder ze eigen keuze om bam moeder te worden, hoeveel meiden zijn der niet zwanger van een one-night stand. en dan is het een onbewuste keuze en soms bewust , en wie weet loop jij wel snel een leuke vent tegen hetl lijf. hoelang zou je tussen milan en eventueel een 2e willen hebben dan

@mumtobe wat betreft je vraag over flesvoeding, hier ook weer bij een eventuele 2 beeb gewoon flesvoeding bevalt ons erg goed. en ik ben gewoon geen type voor bv.
    en wat vervelend van de babyfoon!!

@mamajess hiet ook nog weinig kaarten binnen hoor, weet ook niet hoe het kan.

SPEEN/DUIM": hier heeft ze in het begin soms een speentje gehad maar vaak spuugde ze hem uit nu pakt ze heel soms der handje als ze moe wordt. maar vaak heeft ze niks hopelijk blijft het zo

15. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mumtobe, ik zeg altijd tegen de kinderen in mijn klas als ze zeggen: Ik dacht.....>>> Je moet niet dachten maar denken ;)

Noa, Gaat Yaslin gewoon slapen zonder speen en duim? Knap hoor!

16. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Babyfoon: wij hebben er 1 van Avent. Stoort nooit! Laatst hadden we wel 2 jochies aan de deur. "Jullie hebben toch een baby?" Uh, ja.... "Wij horen steeds een baby huilen op onze walkie-talkie!"

Nou huilt Aiden praktisch nooit, maar de babyfoon staat bijna nooit aan want áls hij wel huilt, dan hoor je hem echt wel zonder!! :D

Dus het is vast niet de onze..

17. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Noa: Wat jammer dat die kleertjes op de verkeerde stapel terecht zijn gekomen zeg, idd maar snel aantrekken...

Wat betreft BV bij een volgend kindje, ik denk daar best vaak over na... ik vind mezelf ook geen type voor BV en weet ook zeker dat ik er geen geduld voor heb als het niet lekker loopt...
    ook ben ik te onzeker voor t feit dat ik niet weet hoeveel mijn kindje binnenkrijgt, en nou komt het, het is helemaal persoonlijk maar ik zie mijn borsten meer als een soort van seksobject :) dan als iets wat ik associeer met mijn baby! maar aan de andere kant ben ik bang dat ik iets mis als ik het helemaal nooit geprobeerd heb... maar nu denk ik ook weer dat het niet eerlijk is tegenover Dimara als een volgend kindje het wel zou krijgen... ;) moeilijk moeilijk!

18. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ Cjpt ik hoop dat je aan het genieten bent van je do-vrije avond.

Er was vandaag een leidster ziek van Suze dr groep, dus ze was bij roos onder gebracht, Roos heeft de heel dag Suuuuuuuuuusse geroepen. Het is wel leuk dat de leidsters allemaal ook weg van haar zijn. Ik vind dat niet zo gek want het is gewoon een schatteboutje.

Vandaag lekker in de kou gewerkt, ik hoop dat het morgen ook nog goed te doen is. Ik vertrek wel wat eerder van huis om de meisjes veilig bij opa en oma te brengen.

@ Hanna en Nita:
    onze kinderen zijn vandaag alweer 3 maanden 3 weken en 3 dagen :D

19. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Petrabr, ja leuk he de drie 3-en. Ik had het net gezien :)

Deel Deze Pagina