Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catje86

Catje86 Bekend lid

1 sep 2008
    602
    0
    0
    Daarom zei ik ook dat ik het niet goed kan uitleggen dat gevoel, tuurlijk zijn we allemaal op en top mama :)

Maar goed, einde bv vs fv

Ik las in en boekje dat je een peer ook eerst moest koken en dan prakken tot het een moesje is.

Wanneer gaan de bv - mama's aan ander eten beginnen? En kunnen wij ook rijstebloem mengen met gekolfde melk?

Skatje, wat een schatje zeg! Wij moeten ook maar even buiten in de tuin foto's gaan maken van Olaf voor het eerst in de sneeuw.

2. Heb het even erg druk gehad dus even niet aanwezig geweest en had ook even gen zin om alle 20 pg terug te lezen, dus ik spring er op de vorige pg weer even in!

Hanna: wat je wagen aan gaat dat heb ik inderdaad ook wel eens dat de kleine wieltjes niet uitgeklapt willen worden, dan is het vaak zo dat ze net scheef zitten en dus gewoon klem zitten, dus dan even de wieltjes een andere kant op draaien en probleem is opgelost!
    Want ik neem aan dat je wel weet dat er klemmetjes op destangen zitten zodat je kleine wieltjes ingeklapt blijven als je je wagen opvouwt?!

**ff mannetje in bed leggen**
    Nu afwachten hoelang het duurt voordat meneer gaat protesteren......Owkee dat was nu om precies te zijn 3 minuten!!
    Maar nu 13 min later heeft hij het al opgegeven en is helemaal van de wereld!:D

Sneeuw: waarom heeft iedereen het over sneeuw en mooie sneeuwfoto`s enzo en waarom is de sneeuw hier net zo snel weer weg als dat het valt????????? Zooo jammer, wil morgen niet werken!
    En dat kan ik alleen regelen als er zo veel sneeuw ligt dat ik gewoon weg niet op mijn werk kan komen!!:p
    Wie helpt mij hier mee??

Mamajess of ligt er daar bij jullie wel HEEEL VEEEEL sneeuw??? Dan zeg ik gewoon dat ik er niet door kan komen omdat er daar in de buurt zoveel sneeuw ligt!;)

Ik ben vandaag even van mijn enigste vrije dag aan het genieten, maar helaas is dit eigenlijk ook weer een drukke dag, want straks moeten we weer voor de 2de prik, dan moeten we eten, Finn weg brengen (die gaat weer een nachtje logeren) naar mijn sm, daarna met zijn 2en naar een cabarret voorstelling in Den Helder. Zo kom je nooit in Den Helder en zo 2 keer op 1 dag. EN daarna snel mijn bed in want ik moet morgenochtend weer werken:x moet ruim 1 uur heen en 1 uur terug voor 3 uurtjes werk!!:$
    En dan morgen na mijn werk, snel naar huis, dan snel Finn halen, eten spullen pakken en eens zien wat ze in het zkh te vertellen hebben over het hoe wat en wanneer met mijn knikkerzak en dan zaterdag ochtend weer werken.

Maar dan....... ben ik bijna een hele week vrij, moet ik alleen maandag even naar mijn werk voor een vergadering.

Even een vraagje aan de bv mama`s: gebeurt het bij jullie ook wel eens als jullie aan het werk zijn dat het niet lukt om optijd te kolven?? en wat doen jullie dan?? Ik heb namelijk het idee dat mijn bv begint terug te lopen, maar zoals gisteren moest ik werken en was het zo`n gekkenhuis dat ik nergens tijd zag om te kolven, met als gevolg dat ik 1 borst meer dan 12 uur niet gekolfd had en de ander 10 uur.:$
    Nou snap ik wel dat ik dan op de dag dat ik thuis ben wat meer aan moet leggen, maar deze week is echt een k*t week en gaan mijn dagen echt niet zoals ik zou willen.
    Maar zouden jullie als er dus bv eerder wel tijd is dan gewoon eerder kolven of zeggen jullie van dan kolf ik wel wat later???

3. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ollekebolleke: ik had het ook een keer dat ik geen tijd had, maar na 5 uur begon mijn tiet enorm te lekken :p Toen ben ik gewoon gegaan, jammer dan maar het moest gewoon! Ik vind het te belangrijk dat mijn bv op gang blijft om er zo lang tussen voedingen/kolven te laten zitten..

Maar goed ik weet niet wat voor werk jij doet?

4. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    @Skatje errug leuke foto's!!

@Olle, jemig wat ben jij druk zeg... vergeet je niet nog ff adem te halen tussendoor? Sterkte met werken....

M'n kerstkaarten zijn klaar! Nu wachten tot m'n ventje wakker wordt (wat slaapt die opeens lang vanmiddag, ze kunnen je toch blijven verbazen hè!) en dan op sneeuwtocht naar het postkantoor ;)

5. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Liefie: Ik heb idd ook vaker gehoord dat je beter met groente kunt beginnen.. . maar dat zou gaan over de voedingsstoffen die in groente wel zitten (ijzer) en in fruit niet (en die voedingsstoffen hebben ze nodig)

@ Fon: Wat goed zeg dat jullie 1x per maand uit eten gaan en jullie meisje gewoon lekker mee gaat! Dimara gaat ook overal mee naartoe hoor... moet ze idd maar aan wennen! ik ging ook mee naar de grootste feestjes en op de bruiloft van mijn Oom en Tante heb ik op t podium naar de boxen liggen slapen haha
    Helaas is dat ook waar wat je zegt over mama's die wel pro bv zijn, en dat lijkt me echt heel erg als je zo graag wilt! het is ook echt een zege als het lukt en allemaal goed gaat!

@ Skatje: hihi wat zit Aiden er lekker Wie-maakt-mij-wat bij :p
    Geweldige foto's hoor!

Oke ik heb de BV vs FV discussie weer opgerakeld dus zal 'm bij deze ook weer officieel sluiten, laten we hhet erop houden dat ieder zijn eigen mening erover heeft en dat dat helemaal prima is :D

6. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ ollekebolleke: Tjee jij bent druk zeg! k snap dat je uit kijkt naar je vrije week volgende week!

7. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Zo heerlijk met de kleintjes van nicht en Dominique in de sneeuw geweest. Haar ukkies lekker sleeen en Do lag heerlijk te pitten in de wagen.

@ Bv/fv, blij dat iemand zegt dat het voelt alsof er een soort kloof is tussen de 2. Ik heb zelf ook al vaker het gevoel gehad dat ik moest verantwoorden waarom ik geen bv meer geef (niet hier overigens). Ik vind persoonlijk dat het niemand wat aangaat waarom ik dat niet meer doe. Ik denk dat iedere mama (uitzonderingen daargelaten maar laten we het daar niet over hebben) het beste wil voor haar kindje. En iedereen maakt haar eigen weloverwogen beslissing. En waarom zou je elkaar proberen te overtuigen van het 1 of ander? Vind ik net als je geloof gaan predikken, ik heb daar niets mee. Laat iedereen lekker zelf beslissen waar ze zich goed bij voelt.

Ik merk ook vaak dat er argumenten naar boven komen waar ik een beetje om moet lachen. Ik heb bijv wel eens gehoord dat borsten ons gegeven zijn om te voeden. Tja je geslachtsdelen zijn ook voor de voortplanting, wat zegt het dan over je als je geen kinderen zou willen?

Of laatst kreeg ik dit als pro-bv argument: je hebt wettelijk recht om 2 uur per dag te kolven op je werk! Dus daar MOET je dan gebruik van maken! Ehm... ik MOET niks en ik zit regelmatig alleen op de vestiging. Moet ik dan de tent 2 uur per dag sluiten? Of ga ik met dat ding aan mijn tiet monteurs inschrijven ofzo?? ;o)
    Zie mezelf al zitten: oh dus bij je laatste werkgever ben je ontslagen wegens ongewenste intimiteiten? Wacht even... even van boob verwisselen ;o)

Hihi sorry Mum, we zaten tegelijkertijd te posten haha

8. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    misschien een rare vraag maar wil toch weten of er meer "last" van hebben... Ik kwam er van de week bij toeval achter dat mijn huid van de onderkant van mijn borsten heel ongevoelig is... :) ik kan er zelfs in knijpen zonder dat ik er iets van voel :( kent iemand dit?
    mijn borsten zijn niet echt gaan hangen na de bevalling maar de stevigheid is er wel een beetje uit om t zo maar te zeggen...

9. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Cjpt: Foei!!! ;) hihi moet wel heel erg lachen om het sarcastische deel van je post :p

10. aguamiga

aguamiga Actief lid

9 nov 2008
    178
    0
    16
    Wijchen
    Hahahahahahaha, ik ben nogal visueel ingesteld, ik zie dit dus nu voor me hè :D

11. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Opzien tegen kerst met de ukkies. Ik ook stiekum wel. Ik ben een beetje de dupe geworden van mijn eigen enthousiasme in combi met geen nee willen zeggen. Errug dom en normaal kan ik prima nee zeggen. Weet niet wat me bezielde...

Maar goed, de plannen werden ook wel gaandeweg steeds meer bijgesteld en dan loopt het een beetje uit de hand weet je wel?

Het begon met vrienden (met kind van 1,5) die zeiden: zullen we een hotelletje pakken de 24e en dan de 25e winterefteling doen? Nouja, leuk!
    Toen was alles geboekt enzo en kwam de 1e aanpassing al: we gaan dan de 24e overdag Breda in, lekker winkelen. Daar had ik dus al nee moeten zeggen. Maar voor ik het door had kwam er een JA uit mijn mond.
    Vervolgens werden er gereserveerd bij een restaurant omdat we dan natuurlijk wel moeten eten de 24e...
    Pff en nu overzie ik het niet meer. Een restaurant???? Met Dominique??? Ik denk dat ik van het weekend maar even eerlijk ga zeggen dat ik in het hotel roomservice wil bestellen of een pizza wil laten komen. Dat lijkt me een stuk beter idee. En als onze vrienden dan toch uit eten willen dan gaan ze maar even zonder ons. Desnoods laten ze kun kleintje ook maar bij ons dan gaan ze samen. Ik ga echt niet met een huilend kind in een restaurant zitten op kerstavond!

Al met al is het nu dus zo "uit de klauwen gelopen" met die plannen dat ik helemaal geen zin meer heb en het liefst thuis zou blijven. Maarja, het hotel is al betaald en de kaarten voor de winterefteling zijn al in huis...

12. aguamiga

aguamiga Actief lid

9 nov 2008
    178
    0
    16
    Wijchen
    Nou je het zegt....Ik heb dat ook gemerkt ja, zou dat op de een of andere manier door het wisselende volume (ja, hoe moet je het noemen) komen?

13. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Sorry voor de visual Aguamiga ;o)

14. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ aguamiga: Bedoel je tijdens de zwangerschap en dan na de bevalling ineens niets meer? als jij het herkent heeft het dus niets met het wel of niet geven van BV te maken want ik heb nooit bv gegeven!

15. aguamiga

aguamiga Actief lid

9 nov 2008
    178
    0
    16
    Wijchen
    Hmm, nee, ik dacht dat het met BV te maken zou hebben, al zou misschien het verschil in volume tijdens zwangerschap en nu misschien ook mee kunnen spelen? Raar verschijnsel!!

Wie o wie herkent dit?

16. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Aguamiga: Ik ben al blij dat jij het herkent en dat ik dus niet de enige ben... ik had wel enorme boobies tijdens de zwangerschap misschien dat dat meetelt!

17. zicht

zicht Niet meer actief

Leuke foto's!!

Ik ook even spammen.
    Ons meiske maakt voor het eerst sneeuw mee!
    Alleen kijkt ze niet zo blij, want ze heeft honger!

18. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Fon: Wat een mooi meisje heb je toch zeg!! ze kan idd wel boos kijken... ze kijkt echt zo van: die witte troep kan me voorlopig gestolen worden, ik wil eerst eten!

19. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Skatje, wat een hoop fotos. Leuk hoor.

Catje, Florine krijgt pas vast voedsel als ze 6 maanden is. Dus dat is eind januari. Op het cb zeiden ze ook dat ik niet voor 6 maanden moet beginnen. Ik begin dus ook nog niet met rijstebloem, maar volgens mij kun je dat wel mengen met bv.

BV/KV: toch goed dat we er zo open over kunnen praten? Iedereen heeft een andere mening, maar ik vind het juist wel prettig dat we het daar gewoon over kunnen hebben zonder dat er iemand pissig wordt ofzo.

Ollekebolleke, helaas, geen sneeuw hier. Maar ik hoorde dat het hier de komende dagen wel gaat sneeuwen, dus er is nog hoop :p
    Op je vraag over kolven kan ik geen antwoord geven, ik werk niet :p

Fon, lekker zeg, 1 keer in de maand uit eten. Wij gingen gewoonlijk zeker 2 keer per maand uit eten, maar nu niet meer. Ik durf het gewoon niet aan met een baby. Daarnaast eten wij meestal restaurants waar het ook niet echt gebruikelijk is om een baby mee te nemen. Helaas..
    Leuke foto's!

Cjpt, ik ben het wel eens met de stelling dat borsten ons gegeven zijn om te voeden. En geslachtsdelen zijn evolutionair gezien toch echt gegeven voor de voortplanting ja.
    Haha, moet wel lachen om dat laatste stukje. Nou zie ik het dus ook voor me, iemand die een monteur inschrijft met een kolf aan de borst.
    Jeetje jouw kerst is inderdaad wel erg volgepland, kan me voorstellen dat je er tegenop ziet.

Mum, klinkt voor mij niet bekend. Vreemd.

Zo ik ben weer lekgeprikt bij de acupunctuur :D Mn man belde net dat hij waarschijnlijk vertraging heeft, dus we zullen wel laat eten. Ik ga chippies eten :)

20. zicht

zicht Niet meer actief

:) dank je, kben ook echt zo trots als een pauw joh

Hier nog een foto maar dan met lachs en kwiel hihi

Deel Deze Pagina