@ Annie, haha ja dat van zichzelf wakker schrikken heeft ze hier vaak met de hik. Ze kan heel hard hikken en soms dan schieten ineens die oogjes open van "wie was dat?!" hihi dan liggen we echt in een deuk!
Inbakeren / ontbakeren: ik dacht dat het tot wel 6 maanden mocht qua omrollen?! Hmmm toch volgende week maar even vragen hier op het cb.... @Annie, dat heb ik nou ook, dat ik me schuldig/nutteloos voel over de dagen die zomaar voorbij glijden zonder dat ik iets 'nuttigs' heb gedaan. Maar we moeten onthouden dat zorgen voor onze kindjes zeer nuttig en belangrijk is!! @Noa, gefeliciteerd met je neefje! @Ginny en Marieke, beiden van harte met jullie verjaardag!! Fijne dag gewenst, voor 't eerst als jarige mama's! @MamadeLuxe, jeetje wat naar toch dat Elijah zoveel huilt. Kan me voorstellen dat je kolven er niet ook nog bij kunt hebben. De rust en regelmaat heeft hier wonderen verricht, maar ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik dat zou combineren met de zorg voor 6 kindjes... @mik, nee ik verveel me niet, maar heb wel steeds dat de dag door mijn vingers glipt en ik 's avonds denk, heb ik weeeer niks gedaan vandaag... Heel raar, als ik ergens heen ga lijkt het of de dag langer duurt (omdat ik dan meer aan mijn dag heb??) dan als ik de hele dag thuis ben. Zou je toch precies andersom verwachten...
Huilen: ik laat onze meid niet langer dan 15 minuten huilen, dan ga ik even kijken. Vaak is het geven van haar speentje dan genoeg. Maar als ze klaarwakker is en het is nog net geen etenstijd ga ik niet wachten tot ze hysterisch begint te krijsen. Dan gaat het voeden ook niet meer soepel. Dus dan gaan we even tutten en soms doe ik haar dan lekker in bad om de tijd te overbruggen. mamadeluxe: een electrische kolf vind ik ideaal, ik heb alleen wel een enkele. En de aventflessen zijn volgens de kraamzorg het beste, want die lijken op een tepel. CJP: lekker he die hormonen, ik heb wel eens geroepen dat manlief maar met kind bij zijn moeder moesten gaan wonen als ie het zo veel beter wist, was ik van het gezeik af.
jarige, van harte! nou Ruben heeft het toch weer gewonnen gisteravond, heb hem na een uur huilen...nee hysterisch schreeuwen uit zijn wieg gevist en toen was het even goed want beneden aangekomen ging hij weer lekker verder... mijn vriend heeft hem in de draagdoek gedaan en heeft een marathon door de kamer gelopen tot hij eindelijk sliep. ik zal blij zijn als die huiluurtjes over zijn over een paar weken..
hoi hoi, Cjpt, wat raar van je man! heel kinderachtig idd en heel makkelijk praten. hij werkt en jij bent idd de hele dag thuis. gelukkig is het opgelost en heeft Dominique goed geslapen! @huilen, ik geloof dat ik geluk heb, want Ties huilt helemaal niet veel. alleen de eerste week heeft hij dat gedaan. een huiluurtje kent ie niet en alleen als hij honger heeft of zich heel erg verslikt huilt hij. gister wilde hij maar niet slapen en toen heeft ie ook niet veel gehuild. wel veel gemopperd
JEEEEEEEEEEEEEEEEMIGGGGGGGGGG #$%#$^sorry hoor, schoonmoeders he grrrrr. Alles ging wel "goed" tussen mij en mn ex de afgelopen weken, nu heeft hij zondag met haar gesproken over de "situatie" en nu heb ik me toch een kerel met een botte kuthouding tegenover me staan zeg! Wil een dna-test en wil niks weten van mijn gevoelens en belevingen zegt hij letterlijk gewoon dat t hem niks boeit. *(denkt een paar hele grove dingen over schoonmoeders)*
over het huilen: senna huilt ook niet zoveel vooral als ze honger heeft of krampjes heeft. ik laat haar altijd ong 15 min huilen, en als het dan niet over gaat, ga ik even kijken, dan vaak speen erin, en slaapt ze weer even. als ze dan niet meer wil slapen, en het nog geen tijd is voor de fles, pak ik haar lekker uit bed, en even tutten, en vaak rek ik het dan wel tot de volgende voeding
Hoi meiden, wat schrijven julie veel zeg. Giny en Marieke gefeliciteerd Verhip ik laat haar altijd rustig liggen en als ik merk dat ze het niet leuk meer vind, haal ik haar eruit en probeer ik tijd te rekken door met haar te spelen en te knuffelen. En als dat niet lukt geef ik haar gewoon de fles. Die tijd haal ik meestal later wel weer in als een kwartiertje of half uurtje langer slaap. Mamadeluxe, respect hoor 6 kinderen! Ik heb zelf 3 kinderen en hier is het al druk. Ik ben vanmorgen met Noa naar het consultatiebureau geweest. Noa spuugt vanaf haar geboorte heel veel en heeft ook ontzettend last van krampje. Sinds een paar weken drink ze comfort voeding tegen spugen en krampje, maar nu is haar ontlasting heel erg zacht. Het consultatiebureau heeft me nu geadviseerd om de voeding met normale voeding te mengen, ik hoop dat het werkt....
Monique, ik voel me inderdaad lid van de waar-is-mijn-beeb-nu-gebleven club hahaha De hele nacht geslapen tussen de voedingen en vanochtend had ik een tijd in mijn hoofd om hem weer in bed te leggen (ik probeer een beetje anderhalf uur wakker aan te houden max en dan het bed te proberen want ik vind de slaap signalen niet echt duidelijk bij hem of ik herken ze in ieder geval niet meteen...) en voordat ik het door had begon hij licht te "mekkeren" en bij drie stappen lopen waren zijn ogen al half dicht dus lekker in bed gelegd (kon me bijna niet voorstellen dat hij moe zou zijn na zo'n nacht slapen maar ik ben het gewoon echt niet gewend) en hij ligt er nu nog steeds, ik hoor wel elk half uurtje ongeveer een huiltje en dan weer niks, hebben jullie dat ook? Ik las op de hyves van Mama van Youri dat ze nog steeds wacht op uitslagen! Ginny, gefeliciteerd!!! 31, dan ben je over de 30 heen ten minste! Ik wordt in maart 30 en vraag me af, moet ik daar nou wat leuks mee doen of onder een steen gaan kruipen? Hebben de 29+ dames hier iets anders dan anders gedaan met die verjaardag? Of zijn dat van plan? Marieke, jij ook jarig?! Gefeliciteerd!!! MamaDeluxe, dat probleem heb ik dus ook met Elias, of had... zoals het nu lijkt. 's nachts prima slapen en overdag drama! Hele dag wakker en jammeren/huilen/overstuur en schijnbaar overprikkeld maar slapen ho maar, ja in een buikdrager even of inderdaad in een bewegend autostoeltje Hier zeiden de dames op het forum, inbakeren dus ok ik doeken halen en aan de slag, gewoon in bed en even laten huilen, schreeuwen en krijsen troost ik wel om de 5 a 10 minuten maar komt nu niet eens voor meer na dag twee... Hij slaapt nu overdag en 's nachts tussen alle voedingen ingebakerd in bed en als we weg moeten neem ik hem gewoon meer in de wagen zonder doeken en kan hij daarna weer naar bed. Zo gaat het heel goed en bij de voeding is hij een uurtje tot anderhalf wakker en daarna kan hij weer slapen! Als ik te lang wacht en het te dicht op de volgende voeding kom gaat hij in bed krijsen tot het weer tijd is en kan hij rustig een uur krijsen en helpt troosten niet...! De rust en regelmaat had hier geen zin zonder inbakeren want hij bleef gewoon huilen, ook in bed, ook na lange tijd echt niks hielp behalve lopen/wiegen en de hele dag bij je dragen... Je vraag over bv weet ik niet maar kolven een de fles naast 6 kids en een huishouden lijkt mij ook een beetje veel... Suze, foto plaatsen, als je een bericht plaatst staat er tussen het tekst vak waar je typt en de knop reactie plaatsen nog wat functies en eentje daarvan is bestand beheer (?) en daarin kan je een foto uploaden, gewoon even op klikken dan dan kan het in de pop up schermpje, neem de bovenste optie met de browse knop, zoek je foto op de pc en druk daarna op uploaden, als hij dat niet doet kan het bestand te groot zijn, er staan maximale afmetingen bij. Mik, sinds twee dagen verveel ik me onderdaad overdag, ben maar aan mijn to-do lijstje verder gegaan die ik in de zwangerschap al had en voor mijn verlof maar toen kon ik niet zoveel als nu! Verhip, ik laat mekkeren liggen in bed en huilen/krijsen haal ik uit bed, even knuffelen en verschonen wellicht en dan wachten tot de honger komt in box of wipstoel of op schoot, of we laten de honden uit of bij meer tijd even langs de supermarkt. cjpt, ruzie kan de dingen soms opklaren zoals je ziet maar ik hou er ook nooit van om kids te betrekken in ruzieperikelen dus zijn inderdaad kinderachtige reactie had ik echt heel erg gevonden ook! Gelukkig zijn jullie er nu een beetje uit Hier ook zware rare kreunende geluiden uit de beeb hahaha Ja precies, dit ervaar ik ook zo! MamaDeluxe, lekker hé stokende schoonmoeders, zo heb ik er in mijn leven ook wel eens een paar getroffen :x Ik heb me wel eens stiekem afgevraagd hoe jouw situatie qua vader van de kids in elkaar steekt want je bent alleenstaand maar een kind maken heb je toch nog iemand bij nodig... Ik weet niet of je globaal wil vertellen hoe je/jullie dit aan hebben gepakt (of aanpakken) maar ik ben er wel benieuwd naar...
@Ginny, van harte gefeliciteerd!! @Annie, had hij zijn lelijke pyama aan? Hij slaapt er anders wel perfect in hi hi @Marieke, ook jij van harte gefeliciteerd! Ik kon Mirthe ook heel goed wegbrengen de 1e keer, nu met Anouk durf ik het (nog) niet, gek joh Kan zijn dat jij samen met gastouder een papier moet tekenen, dat jij haar toestemming geeft om in te bakeren. @MamaDeLuxe, baby's huilen dat weet je, maar als ik lees een hele dag en dat een mama die er al 6 heeft groot gebracht er zelfs niet tegen kan dan denk ik zou er niets aan de hand zijn. Ik zou dat eerst even bij HA of kinderarts laten checken denk ik Is er niets aan de hand dan zou je bakeren en het regelmaat schema kunnen gaan proberen. Dat werkt hier ook goed. Anouk wordt wakker en krijgt eten, dan speelt ze met mij en daarna nog even alleen in de box, is ze moe dan gaat ze meteen weer naar bedje en als ze wakker wordt weer hetzelfde verhaaltje. O jeetje nu ook nog eens problems met de ex, ik ga je eerst een hele dikke knuffel geven! @Melisa, welkom hier! @Mik, waar woon je, ik heb hier nog een 2 jarige in de aanbieding die best je verveeluren wil komen invullen @Verhip, ik zou Anouk er dan uithalen en kijken wat ze doet. Ik doe haar dan vaak in de Lodger(draagzak), mocht ze echt gaan huilen krijgt ze eten en als ze dan moe is gaat ze weer bedje in Maar nou heb ik het met BV natuurlijk makkelijk omdat ik haar gewoon zoveel als ik wil mag aanleggen @Cjpt, als Dominique overdag wakker wordt en gaat huilen, dan leg je haar niet aan maar laat je haar huilen tot het haar tijd is??? Ohhhhhhhh wat balen dat je mannetje het allemaal nog niet helemaal snapt. Je geeft BV dus Dominique mag je altijd aanleggen als ze gaat huilen, ook om haar te troosten mag het gewoon he! Dus 1,5 uur tot 2 uur laten huilen zoals hij wil, echt niet doen hoor! Maar gelukkig liet Dominique hem even zien, hoe geweldig mama bezig is!! @Augustusbaby, hoop dat het mengen van de voeding gaat helpen voor Noa! @Rianne, he dat huiltje elk half uur dat herken ik ja!! Gek he dat ze dan nu ineens zoveel slapen. Ik voelde me de 1e week daar dan ook best schuldig over omdat ze duidelijk heel veel slaap gemist had Ontbakeren, Ik heb hier ook nog een slaapzak waar de armpjes erbij in gaan. Die mag ook gebruikt worden als kindjes al om zouden rollen. Ik ga daar dus mee afbouwen maar voorlopig nog niet! Aaaahhhhhhh dan is het gewoon alweer half 1 Ik kom dus ook duidelijk uren tekort in een dag, iemand nog wat uren over voor mij
@ Rianne, ik heb hier nu precies hetzelfde! Dominique slaapt als sinds kwart over 9. Ik ga haar er dus zo ook uithalen om te voeden. Maar ze laat zich ook elke half uur even horen dmv een kreun of een klein huiltje ofzo. Duurt een minuutje en dan is het weer stil. Misschien is het dromen ofzo? Oh en dat Elias nu zoveel slaapt klinkt ook herkenbaar. Dominique heeft dat ook de eerste 2 dagen gehad. Kun je zien hoe oververmoeid ze was van al die huildagen! Schrik niet als Elias morgen of overmorgen ofzo ineens weer een slechte dag krijgt. Ik denk dat wij die hier gisteren hadden. Het word ook voorspeld in de boekjes he? Ze zijn dan weer helemaal bijgeslapen en gaan dan dus even protesteren. Maar het schijnt dat als je dan volhoud het ritme er daarna echt goed in zit. Hier moeten we dat dus ook even afwachten haha. @ Mamadeluxe, DNA test? Jemig... ja ik ken jullie situatie natuurlijk totaal niet maar vind dat altijd zo hard klinken! Hoop dat je ex snel weer bijdraait! @ Ik ben blij te horen dat jullie mijn vriend zijn reactie gisterenm ook stom vinden. Kijk ik begrijp hem heus wel, hij is ook doodmoe en wanhopig. Hij wil ook niet dat zijn meisje huilt. En dan ziet hij mij doodmoe en ongelukkig zitten na zijn 1e werkdag... het was hem ook even teveel. Gelukkig was hij daarna wel erg lief. Ik zat helemaal hysterisch te huilen op bed na onze ruzie en Dominique moest eigenlijk weer slapen. Maar toen kwam hij haar brengen en zei: wil mama haar kleine meisje even op haar buik hebben? Misschien kunnen jullie elkaar even troosten? Ahhhh dan issie ook weer zo lief! Nou ik ga maar eens een dametje wakkermaken... lang leve de regelmaat hihi @ Monique, als ze tussendoor wakker word leg ik haar alleen aan als ze óf maar 1 borst had gedronken bij de laatste voeding óf als er al 2 uur voorbij zijn. Als ik het eerder doe of als ze al 2 borsten had gedronken dan heeft het geen zin. Dan duwt ze met haar kleine knuistjes mijn tepel weg (auw... lange nagels ;o) of ze drinkt wel iets maar spuugt het er weer uit. Er staat een grote fauteuil in haar kamer en gisteren heb ik gemerkt dat het helpt om daar even lekker in te gaan zitten kroelen met haar. Wel ingebakerd en niet kletsen. Gewoon met haar hoofd tegen mijn hart en samen stil zitten. Dan slaapt ze binnen no-time! Hoop dat dat blijft werken!
@ Mamadeluxe: een DNA test? Is hij gek geworden of zo? Over geen vertrouwen hebben gesproken. Dat is een belediging zeg! Als die van mij dat zou willen, dan mag ie mooi oprotten @ regelmaat: overdag komt Aiden netjes om de 3 uur, 's nachts slaapt hij vaak wat langer, 4 tot 5 uur zit er dan tussen. Ego: Pfffff Aiden is vanaf gisteren 17.30 tot vannacht 4 uur vervelend geweest!! Heel hard huilen en schoppen, ook tijdens het drinken. Dan vervolgens nog honger hebben. Van 17.30 tot 23.00 is hij bezig geweest. Toen ging hij eindelijk slapen. Toen om 2.30 ongeveer, zijn we met hem bezig geweest tot 4.30. Wel stil zijn als hij lekker bij papa en mama kon zitten, huilen tijdens het drinken en heel erg wild doen. En daarna weer netjes tot 8.30 geslapen.. Toen maar 1 borst gedronken (doet hij anders nooit, altijd 2!) en geslapen tot 11.15. Nou hopen dat het iets eenmaligs was, want dat was irritant zeg! En toch is het zielig want zo'n kleine kan er nog helemaal niks aan doen.
@MamadeLuxe, oh wat rot nu ook nog ex/schoonmoeder-problemen erbij, kon je echt gebruiken... Dna test, pfff denkt hij dan dat Elijah niet van hem is?!?! Heb natuurlijk geen idee verder hoe jouw situatie is (misschien wil je er iets over vertellen, niks verplicht natuurlijk...) maar wil je wel veel sterkte wensen.... knuffel! @Rianne fijn dat je mijn gekke wegglip-dagen herkent Enneh... ik ben begin juli 30 geworden, en heb met mijn beste vriendin die 5 dagen jonger is, een 70's party gegeven, omdat we nog net in de 70's zijn geboren Dus inderdaad een iets groter feestje dan normaal. Ik vond het echt een vreselijk idee om 30 te worden, maar ik moet zeggen, het doet geen pijn . @cjpt, bij de rust en regelmaat regels hoef je niet te voeden op de klok hoor!! Dus als Dominique nog slaapt, zou ik haar zelf laten komen, ze komt wel als ze honger heeft!! Op die manier kan ze heerlijk zelf een ritme ontwikkelen en zie je na een paar dagen dat het weer voorspelbare tijden worden!
Mik, vervelen doe ik me niet snel, maar ik moet er nog aan wennen dat je niet zomaar even snel naar de winkel kunt. Maar jij hebt dus ook een makkelijk kindje? Kenji is namelijk heel makkelijk, hij huilt alleen maar als ie honger heeft, en slaapt bijna de hele dag! Verhip, ik haal Kenji dan uit bedje, en ga met hem knuffelen of leg hem in de box. Al moet ik zeggen dat het bij ons vrij weinig voorkomt.. Cjpt, oh jij ook al dikke discussies/ruzies over het omgaan met jullie kindje? Ik had gisteren ook al bijna ruzie met Jurgen, mijn man, omdat hij nu al bezig was hoe ons schema met 5 flessen eruit moet zien. En Kenji is net goed en wel over van 7 naar 6 flessen! Dus dat vond ik nogal achterlijk. Wel uitgepraat nu gelukkig.
@liefie en cjpt, ja hij mag ook oprotten, zo voel ik me tenminste erbij maar of dat ook reeel is? Tis zijn moeder die hem dit opstookt volgensmij. We hebben problemen gehad met elkaar en allebei het vertrouwen in elkaar kwijtgeraakt maar er is nooit sprake geweest van een ander van beide kanten niet, dus waarom een test??? Elijah lijkt ook nog eens bizar veel op hem, toen zei ik boos, ja of ik heb met je broer moeten liggen fozen maar anders heb ik er geen verklaring voor, jij? Werd ie boos en vond hij me kinderachtig...hij laat me ook nooit uitspreken en heeft weinig vermogen zich in te leven in een ander...heel frustrerend allemaal, en ik wilde het nog wel weer proberen met hem, wat een gek ben ik pfff, laat maar lekker zitten hoor door dit alles ben ik echt overbelast met stress en ik heb de neiging hem ff de toegang te ontzeggen aangezien dat het enige stresspunt is waar ik invloed op heb (het huilen van Elijah en de verhuisstress en de dagelijkse dingen kan ik moeilijk uit de weg) maar aangezien hij totaaaaaaaaaaal niet dingen van mijn kant wil zien of begrijpen zal dat wellicht meer stress opleveren als ik dat doe...ruilen van mannen ollekebolleke?
Grrrr #$^!#$AGRrRRRr!! We hebben van die schotten onder de keukenkastjes zitten, zeg maar rechtopstaande planken vanaf het kastje tot de vloer. Er zat eentje scheef dus ik wou hem even recht zetten, dondert de hele zaak in elkaar!! Nu is het een soort puzzel geworden, welke zet ik eerst terug.. ze moeten eigenlijk allemaal tegelijk om goed in elkaar te kunnen schuiven... En jemig, wat is het stoffig daaronder, is maar goed dat je dat normaal nooit ziet
Oowww MdL ik heb zo met je te doen! In welk deel van NL woon je? Heb bijna de neiging je te komen helpen in je nieuwe huis!!
Ha meiden, Rianne: Wat een geweldige foto's van Elias! Schattig! Ollekebolleke: Dank voor je knuf! Jingi: Mannetje uiteindelijk wel gaan slapen? Het is wel de tijd dat ze zichzelf wakker gaa houden omdat de wereld zo leuk is...tenminste dat merk ik erg aan Fenna. Zij heeft nu ook echt een half uur jengelen nodig om in slaap te vallen. Anna1976: Moeilijk hè, zulke dagen...ken het zo goed en word er zelf altijd zo onzeker van! Maar wat je schrijft is welwaar, dat je niet mag klagen, hoewel je natuurlijk ook maar een mens bent! Wel spannend, dat ontbakeren zeg...Zeker als hij het er zo goed op doet! simmer: Oh boe! Dat lijkt me inderdaad zo naa als ze haar prikjes krijgt! En dan helpen die hormonen inderdaad ook niet mee... Bah! Wat een mijlpaal lijkt me dat, naar een nieuwe maat kleertjes! Noa: Gefeliciteerd met je neefje! Monique: Hihi...ja, wij vinden inderdaad ook de gebruiksaanwijzing zo langzamerhand.. Goeie omschrijving! Anouk deed ook niet mee met de club lees ik, Fenna ook niet. Ging na een 15 minuten mopperen ( en dat is dan heel zachtjes en zeker geen huilen) toch maar slapen.. Zalig! Ginny: Gefeliciteerd meid! Bijzonder lijkt me! Marieke1983: Gefeliciteerd ook meis! En wat een fijn cadeau...Hihi! Annie22: Fijn, toch een rustig nachtje met Milan lees ik! Jusi: Ik ben nu aan de teunisbloemolie-capsules... Helpt ook voor een regelmatige menstruatie schijnt.. En ik heb het gevoel dat het wel werkt ( maar kan ook tussen mijn oren zitten hoor..) Mik: Vervelen niet echt, maar ik moet wel oppassen dat ik niet de hele dag thuis ben. Want dan ga ik me wel vervelen, dus ik ga eigenlijk elke dag even met haar lopen of boodschapje doen. Heb je geen vriendinnetjes in de buurt met een baby waarmee je samen dingen kunt doen? Of een auto tot je beschikking dat je ook weg kunt? Verhip: Als Fenna wakker is en nog geen voedtijd dan neem ik haar mee naar beneden hoor! Vaak lezen we dan samen een boekje ( zij kijkt kleurtjes, maar zo leuk!) of ik leg haar in de box. Ik heb zoiets, een bed is om te slapen! En wanneer ze wakker is gaat ze toch om haar heen kijken, maar huilt ze gauw omdat ze zich ( denk ik...) verveelt. E dat is beneden in de box over. CJPT: Goed zo meis! En wat een lief vriendje heb je, dat hij wel sorry komt zeggen... Fijn dat Dominique zo lekker slaapt! Ze heeft jullie gewoon nog nodig en dat is niet gek hoor! Lekker doen zoals je het doet, dat gaat duidelijk goed! Mamadeluxe: Hoop zo voor je dat het werkt!! Nou ja...wat een stomme actie van je ex! En wat een mama's kindje dan dat hij zich zo laat beïnvloeden ( sorry dat ik het zeg...) gets, dat kun je er ook nog wel bijhebben! Knuf voor jou! Liefie: Oeps, da's nie leuk, een half ingestorte keuken! Succes ermee! Zo, hier ligt Fenna weer heerlijk te slapen in haar bedje vanaf een uurtje of elf, dus prima zeg ik! Ook 's nachts gaat het echt goed, ze slaapt nu al 3 nachten in haar eigen bed en ze slaapt heerlijk door zonder te mekkeren. Vraag: Wanneer Fenna drinkt, dan tuft ze tijdens het drinken soms van die flufjes melk uit haar mond. Het lijkt alsof ze dan adem haalt. Maar sinds eergisteren is het zo 10 cc wat er in haar slab verdwijnt! We gebruiken de Aventfles en dan speen nr. 2, want met nr.1 werd ze druk omdat het haar niet snel genoeg ging. Iemand een tip? Oh, en dan nog iets... Gedoe.. Ik heb een gastouder, leuk mens, ken ik van musicalklas. Fenna zou daar op dinsdag en donderdag naartoe gaan, omdat ik di/woedo zou gaan werken. Nu zou ik liever woe/do/vrij gaan werken en dit kan ook met mijn werk. Maar dus niet met mijn gastouder, want die kan niet op vrijdag oppassen! En wat wil nu het grote toeval...Mijn overbuurvrouw is een ook een gastgezin gestart en die kan wel op donderdag en vrijdag! En ze zit aan de overkant van mijn huis! Die keus is natuurlijk makkelijk gemaakt, maar nu nog tegen mijn andere gastouder vertellen... Zucht... Moeilijk!!! Meiden, ga mijn meisje wakker maken, want het is flestijd ( heb al een half uurtje gerekt, tis nu wel echt tijd... Anders is d'r hele ritme weer zoek!) Liefs, Pluis
Goeiemogge!!! Annie, jaloers!!! Mijn man vroeg al, hoe oud is die baby dan? Toen hij hoorde dat Milan maar 1,5 week ouder is dan Julia, leefde hij helemaal op! Alsof Julia volgende week ook meteen zo slaapt... Marieke en Ginny, gefeliciteerd!!! Maak er maar een leuke dag van! MamaDeluxe, het lijkt inderdaad alsof hij een beetje moeite heeft met al die prikkels. Misschien kun je even opschrijven welke dingen je op een dag moet (bijv de kids naar school brengen enzo) en dan een ritme voor hem opschrijven of hem de rest zelf laten bepalen. En dan wat hier ook al eens is gezegd: uit bed, voeden, even (rustig) wakker zijn tot hij gaapt en dan weer in bed. Misschien is het ook goed om even te kijken hoe de omgeving van zijn bedje is. Te licht, te donker, misschien te open? Wij hebben bijvoorbeeld een klamboe er omheen hangen, misschien helpt het dat hij dan niet zoveel ziet. Verder zou ik niet weten wat je verder nog zou kunnen doen, maar volgens mij ben je wel op de goede weg. Hij slaapt in ieder geval al meer Als hij trouwens wat onrustig drinkt (misschien door jouw hoeveelheid BV) kan het helpen om hem vaker te laten boeren. Wij laten Julia ook wel 3-4 keer boeren tijdens en na het voeden. Ook als ze soms in bed huilt, is ze stil na een boertje. Suze, Ah, ik zie dat iemand je al geholpen heeft met uploaden. Je foto is waarschijnlijk iets te groot. Ik doe ze steeds de helft van de originele grootte maken, dan kan dit forum ze uploaden en dan worden ze hier automatisch een leuke "forum" grootte. Melisa, welkom! Alleen lezen mag ook hoor Mik, ik verveel me niet echt (ben toch veel met haar bezig), maar ik merk dat ik handen te kort heb als ik wel wat wil doen. Ze slaapt de laatste dagen erg weinig en dan wil ik graag wat doen (ook al zijn het onnuttige dingen als computeren), maar dat lukt niet zo goed met een beeb op schoot... Maar ook ik verveel me soms wel hoor! Ik ben in mijn hoofd druk hobby's en baantjes aan het zoeken, maar ik kom in de praktijk nog nergens aan toe Verhip, ik haal Julia dan uit bed, maar meestal heeft ze dan wel honger. Ik voed op verzoek, dus dan voed ik haar meestal wel meteen. Cjpt, fijn dat jullie er uit zijn gekomen. Blijkbaar is Dominique nu heel blij met haar ouders Rianne, hier ook af en toe een huiltje tijdens het slapen. Maar ze is dan helemaal niet wakker! Hier nu net een onwijs krijsende Julia... Nog nooit zo gehad, helemaal met trilhuiltjes er in, zo zielig! Ze had echt buikpijn ofzo. Ze slaapt nu bijna op m'n schoot, maar durf haar niet zo meer in bed te leggen... Ik ga het toch even proberen, want de was is al uren klaar en zit nog in de machine... En anders gaan we samen op de bank met een DVD'tje CSI