Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Cjpt, is ook nieuw voor je zekers een beeb er uit halen om te voeden:D
    (ik doe dat trouwens ook niet meer, net wat Liefie zegt)
    En nu jij het zo zegt, Anouk heeft ook rommeldagen gehad toen ze "bijgeslapen" was en nu gaat het weer perfect!
    Je heb dus tussendoor aanleggen als troost al geprobeerd, jammer dat het niet lukt.
    En hier heb ik er ook 1 die mijn tepel wel eens te pakken heeft en dan heerlijk gaat knijpen;)
    Aha, ik lees nu dat je wel iets anders heb gevonden, You go girl!!

@Skatje, je voelt je dan zo machteloos he als je niet weet wat hij heeft

@MamaDeLuxe, ik zou hem even in de ijskast zetten;)
    Vervelende situatie idd., met tijd en energie kom je er misschien best uit maar dat heb je nu gewoon even niet.
    Zou nu echt even voor jezelf en je kleine man kiezen!

@Miekiepluis, die 1e gastouder kan je toch niets verwijten, die heeft er zelf voor gekozen om vrijdag als vrije dag te willen houden dus dan weet ze dat dit kan gebeuren!

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja! Het is gelukt! Ze slaapt lekker in haar eigen bedje. Ze is gisteren zo ongeveer van 12 tot 8 wakker geweest en heeft alleen wat hazenslaapjes op schoot gedaan... Hopelijk slaapt ze vandaag wat bij.

Volgens mij zijn wij een van de weinigen zonder ingebakerd kindje, maar ja, wat niet nodig is hoef je ook niet te doen, toch?

Even een vraagje. Wij gaan dit weekend voor het eerst met Julia naar Nederland. Met de internationale trein naar Arnhem, en daar worden we dan opgehaald. Julia slaapt dan het hele weekend in een ander bedje (kinderwagenbak of het bedje van mijn ouders). Zouden jullie nog iets herkenbaars voor je kindje meenemen, zodat ze wat beter kan slapen? Of heeft ze dat op deze leeftijd nog niet nodig? We nemen sowieso het muziekpopje mee, maar anders nog iets, denken jullie? Ik dacht haar beer ofzo.. Maar volgens mij is dat meer voor mezelf dan voor haar ;)

Oh, ik hoor toch weer een schreeuw... Of zou het zo'n tussendoor huiltje zijn? Ik sta nu helemaal op scherp ;)

3. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Ikke = trots op mijzelf! De keukenkastschotjes (?) waren dus ingestort en ik kreeg ze niet in elkaar. Ik wou het al gaan laten liggen voor mijn man vanavond maar plots dacht ik nee! potverdorie! dat moet ik toch kunnen grrr!! En nu zit het toch in elkaar, en het zit beter dan het ooit gezeten heeft. Zo! Girl Power!!

@Pluis een paar knoeitjes tijdens het drinken is heel normaal denk ik. En weet je zeker dat het 10 cc is wat er dan uitkomt? Ik denk namelijk dat de hoeveelheid bij knoeien er vaak groter uitziet dan het in werkelijkheid is, omdat het zo'n zooitje geeft...
    En gewoon doen hoor, die andere gastouder, lekker dichtbij en de juiste dagen, wat wil je nog meer! En die andere heeft gewoon pech, er staat toch nog niks op papier...

@Gentle tuurlijk hoef je niet in te bakeren als het niet nodig is! Juist lekker als het zonder kan, superkind die Julia! En leuk dat je een weekend naar NL gaat, ik denk dat het muziekje wel genoeg is... ze heeft jullie toch om haar heen, met jullie geur en stem enzo dat is volgens mij het belangrijkste op deze leeftijd!

4. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Monique, ja zelfs in zijn lelijke pyama slaapt hij goed:p

@Gentle, Milan sliep met de borstvoeding ook niet door hoor!! Vaak voeding rond de 3/4 uur. Dat doorslapen is echt sinds de flesvoeding. En hij krijgt ook verdikte voeding he dus hij zit lekker vol :) Vandaar dat doorslapen denk ik.
    Maar jullie meisje gaat ook vast snel doorslapen hoor!! Zeg dat maar tegen je vriend;)
    Oh en wij bakeren ook niet in hoor! Alleen gisteravond want toen was ie ff hysterisch!! Maar dat was ook van korte duur!

@Miekiepluis, jammer van die 1e gastouder, maar geen zorgen om maken hoor. En ik ga ook woe, do , vrij werken! Heerlijk he?!

Zo net even de stad in geweest. Nog een meisje van de zwangerschapsgym tegen gekomen dus volgens mij wel een uur staan ouwehoeren:p En de kindjes lagen voorbeeldig te slapen!!
    Haar dochtertje was echt heel fijn, ze was 4 kilo (3 weken oud). En vergeleken haar was Milan echt al een beer haha:D Dan zie je pas hoe hard het gaat!!
    Milan had vanochtend 8 uur ze fles, daarna 12 uur (moest hem wakker maken) en nu slaapt hij weer (nog steeds).
    Hij moet straks maar beetje lang wakker blijven hihi want aan dat doorslapen ben ik nu wel gewend geraakt:D

5. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Liefie, yeah yo go girl!! Wij vrouwen hebben helemaal geen mannen nodig!:p

@Gentle, ohja over die beer of iets anders meenemen. Ik zou niet echt knuffel ofzo meenemen. Wat je wel kan doen als ze moeite heeft met het andere bedje straks is een shirt of iets van jouw bij haar in bed leggen. Dan heeft ze een vertrouwde geur. Dan is het net alsof ze bij mama ligt :)Maar dat is echt alleen als ze echt niet wil slapen. Hier zei de huisarts dat ik dat moest doen als Milan echt niet ze bed in wilde.

6. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    @jusi: senna is niet een hele moeilijke baby.
    ze heeft wel momenten dat ze wat vaker huilt, maar meer ook niet.
    dus denk dat ik wel mag spreken van een makkelijk kindje?

7. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Jusi en Sammetjen en augustusbaby, welkom! Grappig dat er nu nog meiden bijkomen.

Mamadeluxe, wat vervelend dat Elijah zoveel huilt zeg. Kan me voorstellen dat je daar gefrustreerd van raakt. He wat k*t van je ex. Stomme schoomoeder.

Miekiepluis, hier ook een klein meisje wat uit vermoeidheid wat meer huilt. Florine wil ook zo graag wakker blijven, waardoor ze rond 20u nogal huilerig is.
    De stemmingswisselingen zijn voor mij niet bekend, vervelend zeg.

Petrabr, hoe was het bij het cb?

Annie, wat een schatje in zn teckelpyama.

Gentle, is de regeldag weer voorbij?

Rianne, wat een leuke fotos!

Anna, wat vervelend dat Teun de hele dag zo wakker bleef. Vandaag beter?

Simmer, ik zal je onze structuur vertellen (ik geef ook volledig bv):
    Overdag komt Florine meestal om de 3 uur, soms om de 4 uur (of iets ertussen). sOchtends gebeurt het nog wel eens dat ze na 2 uur al komt (bijv om 7u en om 9u) en dan daarna om de 3 of 4 uur.
    sAvonds slaapt ze meestal 1 keer 5-6 uur achter elkaar, en dan daarna 4u. Bijvoorbeeld 22u, 4u, 8u. En daarna weer om de 3 of 4 uur.
    Overdag slaapt Florine ook weinig, meestal in totaal (tussen 10u sochtend en 9u savonds) iets tussen de 3 en 5 uur. 5 uur als ik mazzel heb haha.
    Een dag kan er bij ons dus zo uitzien (van 6u tot 6u beschreven):
    6u BV
    8u BV
    10u-11u slapen
    11.30u BV
    13u-14.30u slapen
    14.30u BV
    15.30u-16.30u slapen
    18u BV
    19u-19.30u slapen
    21u BV
    21.30u-24u slapen
    24u BV
    0.30u-6u slapen
    En dan is het weer 6u, dus weer BV.
    Dit is niet standaard hoor, het schuift ook wel een beetje, maar om je een idee te geven. Het is trouwens geheel op verzoek, dus zij bepaalt hoe het gaat. Ik probeer haar nooit in een bepaald ritme te pushen.

Annie, wat heb jij een lekker lange nachtrust gehad zeg. Ik ben jaloers ;)

Noa, gefeliciteerd met je neefje!

Ginny, gefeliciteerd met je verjaardag!

Marieke, jij ook gefeliciteerd met je verjaardag!

Mik, ik verveel me geen moment. Kan komen doordat ik gewoonlijk ook thuis ben, was al huisvrouw (en nu thuismama :D).

Cjpt, fijn dat Dominique het zo goed gedaan heeft vannacht. Ze voelde vast aan dat jullie dat even nodig hadden.

Skatje, vervelend zo'n slechte nacht. Hopelijk slaapt Aiden vanavond beter.

Miekiepluis, o vervelend dat je dan tegen de een moet zeggen dat je een ander adres hebt gevonden. Maar wel begrijpelijk toch, veel handiger voor jou.

Gentle, Florine is ook niet ingebakerd hoor. Je bent niet de enige ;)

MvY, ik hoop dat alles goed gaat met Esmee!

Vraagje: Florine is nu rond de 5 kilo, en 58 cm lang. Ik merk dat ze wat groot wordt voor het badje (kruin tegen de ene kant, voet tegen de andere kant). Hoe lang kan ik haar nog hierin badderen? En wat moet ik doen als ze echt niet meer past? We hebben geen "gewoon" bad, alleen een douche.

8. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden

heb wel alles bij gelezen hoor, maar even geen puf om te reagerenm best een druk dagje vandaag om alle kleine dingejtes nog te regelen voor het vertrek van me vriend morgen
    dus vanaf morgen avond klets ik weer gezellie met jullie mee

doei doei

9. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    sammetjen welkom hier en proficiat!!

mamadeluxe mag ik eens vragen hoe oud je kindjes zijn? :), trek je niets aan van die schoonmoeder!!!
    die moeten het altijd beter weten en zich bemoeien...

miekiepluis ja hoor heb dat ook... vind het maar raar van mezelf :) de ene keer ben ik superblij
    de andere moment heb ik het erg moeilijk:s
    en wat het speenprobleem betreft, hier was speen 1 te klein, en speen 2 te veel... dus wat heb ik gedaan,
    het gaatje van speen 1 ietsje groter gemaakt door er een knipje in te geven... en zo is het veel beter :)

augustusbaby welkom en gefeleciteerd :)

suze30, chayenne huilt zich in slaap, als ze echt krijst, en blijft krijsen dan neem ik haar eruit
    en dan volgt er gegarandeerd nog een boertje :)

anna1976 en is een keertje laten huilen geen oplossing?

noa gefeleciteerd met je nieuwe neefje :)

ginny gefeleciteerd met je verjaardag!!!

melisa proficiat met chelsey :) en welkom hier

cjpt een dikke knuf voor jou!! heb hier ook wel eens discussie met vriendlief... hij zegt dat ik haar niet zo constant
    moet vasthouden als ze huilt, en ze moet laten huilen... anders heb ik een PAKBABY zegt hij... wel hij heeft wel gelijk...
    maar ik weet wanneer ze huilt om iets en wanneer ze huilt om niets, dat heb ik nu duidelijk door dus...
    pff hij is er hele dag niet, hij gaat heel hard werken... maar toch...

zo hoop dat ik niet te veel mensen ben vergeten...
    heb het hier soms echt heel moeilijk... Lyana is net elf maanden... en Chayenne vijf weken...
    en Lyana heeft enorm veel aandacht nodig de laatste dagen, s'nachts wordt ze om het uur wakker... en huilt ze alsof haar leven er van afhangt...
    simpelweg gewoon om eventjes aandacht te krijgen... ze steekt constant kattenkwaad uit, is met niets tevreden
    als ze haar zusje ziet en haar ogen zijn toe, begint ze zoveel lawaai te maken dat zusje wakker word...
    het is anders altijd zo'n lief en braaf kind... maar nu slopen ze mij met twee wel...
    maar moet gaan want Chayenne heeft honger :)

10. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @liz, ze zijn 12,9,8,6,2 en 4 weken :)

11. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Thnx girlz voor alle knuffels en adviezen! Jullie zijn lief :D

12. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Het internet heeft er een groot gedeelte van de dag uitgelegen, dus nu heb ik pas tijd en gelegenheid om alles bij te lezen.

Noa, gefeliciteerd met je neefje Mika!

Ginny, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!
    Heb je een leuk cadeautje kunnen vinden?

Marieke, jij ook gefeliciteerd met je verjaardag. Heb je nog wat speciaals gedaan vandaag?

Mik, tot nu toe verveel ik me niet echt als ik thuis ben, maar mijn man is ook nog maar 2 dagen naar zijn werk nu.
    Ik kom eigenlijk tijd te kort :)
    Eerst Svinthe in bad 's morgens en voor ik dan beneden ben... tjonge... dan is de halve morgen al om :)
    Verder heb ik een erg goed boek en neem ik vaak wat op van de tv, zodat ik altijd wat leuks achter de hand heb om te kijken...
    Verhip, als Svinthe wakker wordt en het is nog geen tijd voor de volgende voeding probeer ik eerst met haar speen om haar weer in slaap te krijgen. Lukt dat niet dan haal ik ze eruit. Ik heb geen zin om met een huilend kind te gaan zitten hier. Als ze dan bij mij in slaap valt, (wat dan ook vaak gebeurt) leg ik haar vaak wel weer terug.

cjpt, moeilijk he als je allebei een ander idee hebt wat te doen in een bepaalde situatie met je kind. Ik herken dit wel en vind het nu fijn om te lezen dat Dominique nu in ieder geval leker heeft geslapen en gedronken!
    Laten huilen, wij doen dit 10 minuten en daarbij luisteren we ook nog naar wlek huiltje het is. Daar zit echt heeeeeel duidelijk verschil in bij onze dame ;)

Voeden, in de nacht voeden wij altijd in de babykamer op een stoel, net als cjpt, weinig zeggen, flesje geven, even kroelen en teurg in haar wiegje, welterusten en deur dicht. Tot nu toe werkt dit prima!

Mamadeluxe, wat een gedoe zeg met je ex. En als Elijah zoveel op hem lijkt, lijkt een dna-test wel heel erg overbodig! Hopelijk trekt het hele gedoe snel bij.

Miekiepluis, moeilijk inderdaad om aan de andere gastouder te vertellen dat je Fenna niet bij haar gaat brengen! Je hebt wle een goede reden, dus die kan je gewoon aandragen...
    Maar ik snap wel hoor dat dit lastig is.
    Succes!
    Over het drinken van Fenna, wij gebruiken dezelfde fles en Svinthe is een onrustige drinker. Wij laten tussen door even een rustpauze, zodat ze even kan bijkomen en alles goed kan laten zakken.
    Spuugt Fenna vaak wat terug? Vaak lijkt het heel veel wat ze terug spugen. Kan Fenna goed een boertje laten tussen door? Dit lucht ook vaak op en voorkomt het spugen.

Gentle, Svinthe wordt ook niet ingebakerd. Ze slaapt goed, zeker 's nachts. Overdag is ze vaker wakker, maar dat vind ik niet erg...
    Wel gezellig een beetje tutten :)

Liefie, goed zeg dat je de keueknkastjes eigenhandig in elkaar hebt gezeg!! Petje af!!

Annie, gezellig toch als je iemand tegenkomt in de stad!
    Welk "schema" heeft Milan met de fles?

Vandaag ben ik bij de tandarts geweest... Ik had een gaatje, nou zeg maar gerust gat :( Die is nu gelukkig gevuld! Aan de andere kant doet het ook pijn, maar daar kon hij niks vinden. Hij hefet nog foto's gemaakt en dat was ook prima. Nu maar hopen dat het overgaat en anders ga ik volgende week weer terug en wordt er een vulling vervangen. Tijdens dit alles heeft Svnthe lekker geslapen in de wagen. Zoet kind :D
    En... het goede nieuws..... Mijn moeder heeft de kattenpies uit de Maxi Cosi gekregen!!! Ik ben zooooo blij!!!!! Dit scheelt echt heel veel geld!!!! En ik was erg in mijn nopjes met degene die ik nu heb!

Tjee, al weer bijna half 8, de tijd vliegt vanavond!

Groetjes, Hanna

13. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Mamadeluxe, ik neem mijn petje voor je af hoor! Mens, wat knap! Goeie tip van die speen! Doe je dan met een schaar een mini-knipje geven om dat gaatje groter te maken?

Liz: Lyana lijkt moeite te hebben met het feit dat zij nu niet meer de kleinste is? Misschien haar betrekken bij Chayenne? kweet niet of ze al loopt of boekjes leest, kan ze misschien haar kleine zusje voorlezen ( op haar manier dan...) maar dat moet dan wel zachtjes enzo.. Ik denk maar met je mee hoor, hoop niet dat je het ziet als bemoeien! Maar zag dit ook bij mijn vriendinnetje en haar 2 dochters ( 13 maanden en 1 maand) en die is toen haar oudste dochter 'taakjes' gaan geven m.b.t. haar jongere zusje en dat hielp....
    Maar kan me voorstellen dat het zwaar is meis! Dikke knuf!

Hanna: Nou, het lijkt heel veel wat er naast gaat! Maar ze geeft eigelijk nooit wat terug, en ze is vanaf haar geboorte al niet zo'n boerder! Hihi! Wel heeft ze altijd de hik na een voeding en drinkt ze echt heel gulzig... Een vriendinnetje van mij gebruikt de Dr. Brown-fles hiervoor en die zegt dat dat werkt...Dus wij gaan deze ook eens proberen...Wie weet! Kost een godsvermogen maar goed...

Nou, heb afspraak gemaakt met oude 'gastouder ( die nog niet weet dat ze niet meer gast hoeft te ouderen voor Fenna...) A.s. donderdag om 14.00 ga ik even bij haar langs...Brrr, zie er toch een beetje tegenop, ondanks dat ik een goede reden heb om weg te gaan... Ben gewoon niet zo goed in dat soort gesprekken...

Meiden, ga ff pyjama's voor Fenna bestellen, bij de Hennes! Erg leuk en niet duur!

Liefs, Pluis

14. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Miekiepluis, succes hoor donderdag!!
    Slaapt Fenna nu al in pyjama's?
    Svinthe heeft gewoon haar kleertjes aan.

15. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    Ik heb een aquasit, (soortgelijk als de afbeelding) dan kan je kindje een beetje zitten en past het nog heel lang in het badje. Moet natuurlijk wel het kindje vasthouden. Het stukje tussen de benen is verstelbaar. Ik heb hem bij de Prenatal gekocht, en vind het echt een handig ding. Zo kan de baby nog lang in het badje. En als ze echt kan zitten kan ze ook best nog in het badje hoor. Ik zette Pepijn een maand geleden nog in het badje, die zat gewoon lekker te poedelen.
    Bekijk bijlage 16916

16. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    Zijn trouwens vanaf woensdagavond tm het weekend mazzeldagen bij Prenatal. op bijna alles 20% korting!:D

17. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Even spammen:

Foto van vanmiddag:

18. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Elijah slaapt al vanaf 4 uur vanmiddag!!! Tussendoor 1 keer geweest voor een voeding om 7 uur, zou het inbakeren en de infacol en dat ik let op mijn stress dan toch helpen?? :D

19. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    @Hanna: Pffff ben je niet blij dat je weer van de tandarts af bent? Ik haat dat altijd zo! Ik ga altijd maar 1x per jaar (schaam) maar goed dat ik nog nooit een gaatje heb gehad. Kun je alweer een beetje fatsoenlijk eten? ;)

@MdL:Is hij nou je ex of is hij je vriend? En petje af hoor, al 6 kindjes op zo'n jonge leeftijd! Ik zag dat je uit nov 1982 bent, dus dan ben je 26? Dus de eerste op 15 gekregen? Knap hoor, ik zat toen nog te puberen op de Havo :p

@badzitje: die heb ik ook, vet handig! Je hoeft de baby veel minder vast te houden. Kost zo'n 15 euro maar je hebt er voor 100 euro plezier aan :D

Hmmmm, Aiden ligt in bed. Hij is heel lief stil. Maar klaarwakker! Al minstens een half uur! Daarvoor was hij weer behoorlijk aan het jengelen.. Huilen tijdens het drinken en zo. Volgens mij toch krampjes.. Ik heb hem maar een flesje kv gegeven, in de hoop dat hij gaat slapen :( Maar hij moet er geen gewoonte van maken. Zo'n fles drinkt wel makkelijk maar de borst moet hij niet afleren! Vanochtend heeft hij wel gewoon normaal uit de borst gedronken.

Hebben jullie ook dat als jullie kolven, er minder uit komt dan als de baby drinkt? Dat idee heb ik namelijk.. Ok, ik doe maar 10 min. per borst, daarna is mijn geduld op :p
    Gisteren had ik in totaal 80 en vanavond in totaal 60, maar toen had Aiden al wat gedronken uit 1 borst..

20. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Wat een schatje is Svinthe!!!!!!!!!!!!!!!

Deel Deze Pagina