ik heb nog niet bijgelezen, dat doe ik morgen De meisjes zijn helemaal goedgekeurd bij het CB, Suze was al een kilo aangekomen en Roos heeft prikken gehad. Is het een idee om een lijstje te maken met het gewicht? Ik heb net de kraamvisite de deur uitgekeken, blehhhhh wat kunnen sommige toch lang blijven plakken, alle truukjes uit de kast gehaald: geen drinken meer ingeschonken, stiltes laten vallen en zelfs keihard zitten gapen en dan nog niet weg te krijgen. Ik ga ook lekker slapen en morgen de hele dag wachten op de drogerreperateur
@Gentle, lekker toch dat je Julia niet hoeft te bakeren! En denk dat het op deze leeftijd nog niets uitmaakt of je iets herkenbaars voor Julia in het bedje heb @Liefie, stoer dat je de keukenkastjes zelf gemaakt heb!! @Jessi, dan slaapt ze echt weinig in vergelijking met Anouk! maar is ze dan gewoon rustig als ze wakker is??? Hier gaat Anouk in de Tummy Tub want die badjes zijn idd echt klein en ze vindt er ook niets aan, Tummy vind ze heerlijk @Liz, Lyana is duidelijk haar plekje aan het zoeken Kan me voorstellen dat dit heel vermoeiend is Heb je ergens op de dag ook tijd om haar even goed aandacht te geven? Toen Anouk zo onrustig was, was het gedrag van Mirthe ook anders Nu Anouk rustiger is en dus vaker op bed ligt, kan ik Mirthe ook aandacht geven en is ze weer heerlijk ouderwets tevreden en niet meer zo vervelend @Hanna, lang leve die moeders!! Leuke foto! @Miekiepluis, alvast succes donderdag, ik ben ook nooit zo'n held in dat soort gesprekken, dus voel helemaal met je mee @MamaDeluxe, oooh wat lekker dat hij zo goed heeft geslapen!! @Skatje, ik weet wel zekers dat Anouk meer drinkt dan die 30 cc die ik af krijg gekolfd @Petrabr, oh vervelend van die visite En succes morgen met wachten, heb ik ook altijd zo'n hekel aan als je niet weet wanneer zo'n man komt Zal ook nog even spammen
Hoi meiden, Ben ik weer. Vind het niet leuk dat ik niet kan bijlezen en kletsen maar goed. Heb vannacht even thuis geslapen omdat ik zo'n rugpijn heb ineens. Hij zit helemaal vast en is stijf doet veel pijn. Maar helaas heeft het thuis slapen niet geholpen, het is nu nog erger. Trekt helemaal door in mijn nek die kan ik dan ook moeilijk bewegen. Auwie. Ik ga zo weer naar Esmee, eerst even Youri wegbrengen naar het kdv. We hebben nog steeds geen uitslagen... Gister hebben ze wel ook een test gedaan voor de Mex griep. Daar zouden we dan vanavond uitslag van krijgen. Esmee lijkt wel wat op te knappen vind ik. Maar ze blijft koorts houden. Dus heb ook nog geen idee wanneer ze naar huis mag. Met mij gaat het ook minder, ben echt doodmoe, ik maak nachten van maar 4 uurtjes met geluk. Ik lig ontzettend achter met het huishouden, er staan 4 wasmanden met strijk te wachten en onze kledingkasten zijn bijna leeg... Daar baal ik van... Maarja. En nu met die rugpijn erbij, schiet niet op... Zodra ik wat weet laat ik het weten! Bedankt voor jullie lieve reacties allemaal, ik heb er even snel doorheen gescrolld. Jullie zijn echt lief! Tot snel
@ Monique, wat een leuke foto van je meiden. fijn dat mirthe haar draai begint te vinden. @ moeder van Youri en Esmee, jeetje wat vervelend dat ze nog niet weten waar de koorts vandaan komt en dat het niet zo goed gaat met jou. Het lijkt me erg zwaar om ook nog de opvang voor Youri te regelen en veel in het ziekenhuis te zijn.. veel sterkte maar weer. Hier alles oke, 1 voeding gehad om 03.00 uur
Hoi meiden, Een lekker nacht achter de rug. Na de laatste voeding om 22 uur was mevrouwtje klaar wakker. Erg leuk allemaal, maar niet op dat tijdstip. Dus een beetje genegeerd (zielig he ), maar dat hielp niet echt. Ze kan zich blijkbaar prima zelf vermaken hahah! Uiteindelijk heb ik haar tegen mij aangelegd en toen werd ze rustiger en konden we haar in de wieg leggen. Nog even gepruttel en toen is ze tot 3 uur gaan slapen Daarna om 6.15 uur, dus ik heb heerlijk geslapen! Mama van Youri en Esmee, wat heel erg naar zeg allemaal voor jou. Het duurt echt lang zeg voordat er uitslagen zijn. En dan ook nog je rug erbij.... echt balen! Sterkte vandaag in het ziekenhuis en met alle andere dingen die er ook bijkomen. Het huiskouden, tja ik kan begrijpen dat je nu achter gaat lopen. Misschien voor 1 x niet strijken en alles netjes opvouwen?? Petrabr, wat lekker dat bij jou alles goed loopt. Je klint altijd zo lekker relaxed.... Phoe ik vind het wat hoor met 2 van die kleine meiden! Petje af! Ik vind hier 1 al zo veel werk hahahha! Stom he dat kraamvisite zo lang blijft. Gewoon een half uurtje, 3 kwartier, da's toch lang genoeg en dan de hints niet oppikken GRRRRRRRRrr!!!! Wat bedoel je met een lijst met de gewichten? Monique, wat een leuke foto van Mirthe en Anouk zeg! Mooie meiden hoor! Straks ga ik naar de markt met mijn moeder en zus. Wordt denk ik wel vaste prik, want woensdag en donderdag gaan mijn vrije dagen worden als ik weer ga werken. Dat zal ook wel weer een verandering zijn. Gelukkig duurt het nog even Pjieuw! Ook ga ik foto's ophalen di eik heb bijbesteld van Svinthe, voor in haar album over haar eerste jaar. Ik vrees alleen dat ik nog wel een selectie moet maken, want ik heb er zoveel bijbesteld. Ik kon echt niet kiezen Als je nu de eerste foto's bekijkt he, dan is ze al zo veranderd! Fijne dag allemaal! Groetjes, hanna
wij doen ook aan pyama's, en als de pyama's in de was liggen, zoals nu want mevrouwtje heeft spugen uitgevonden dan romperslapen, zodat het niet te warm wordt. pyama's zijbn vaak wat luchtiger dan normale kleren. en zo loopt ze met ons ritme mee. gek genoeg valt ze pas goed in slaap als de andere twee naar bed moeten????
@liz, ik heb ergens een keer gelezen van verplaats jezelf in je kind. Stel dat je man thuiskomt van; ik vind jou zo geweldig dat ik er nog maar een heb genomen. Nou daar wordt je nou niet vrolijk van. Hetzelfde met kinderen, Lyana moet nu de aandacht delen, en niet zo een heel klein beetje, want baby's vragen veel aandacht. En ik denk dat ze niet helemaal snapt waarom die baby niet meer weg gaat. (Ik wil me er ookn iet mee bemoeien hoor) Erbij betrekken en haar kleine taakjes geven zou een hele goede manier zijn om haar weer makkelijker te krijgen. denk ik. Bij ons heeft het wel gewerkt toen mijn oudste klein waren.
Whoehoe!! Mevrouwtje heeft geslapen van 21.30 tot 05.00 uur! Dat vind ik toch al wel lijken op doorslapen! Oh en ze lacht sinds 2 dagen écht! ZO ontzettend schattig. Ons pukkie is ons duidelijk aan het belonen voor de ellende dagen die we van haar hebben doorstaan ;o) Nu ligt ze boven te huilen dus ik ga er maar weer even een speen in doen! Tot zo.
weer een mijlpaal cjpt. ons meissie slaap een 4 a 5 uur lang en dan komt ze om de twee uur, stomme krampjes waarom komen ze nou uitgerekend snachts. ze is gistrer goedgekeurd bij het cb. ze woog nu 4135 gram en was 53cm. mijnbv doet het goed
mamadeluxe jij hebt je handen dus meer dan vol en allemaal meisjes? allemaal jongens, of gemengd het lijkt me heel erg druk voor jou maar ook heel erg leuk miekiepluis heel goeie tips nee ze loopt nog niet... in het begin toen ik Chayenne tegen haar aan hield begon ze in het wilde weg met haar handjes te maaien... Maar als ik nu "aai zusje" zeg dan is ze al wat liever als ik Chayenne in bad zet dan is Lyana altijd mee van de partij, ze mag mee kijken en dan ben ik tegen haar ook bezig dus ik probeer het wel zo'n beetje, maar voor echte taakjes is ze nog een beetje te klein denk ik... maar ga het zeker wel proberen wanneer ze het wel kan dank je hanna Svinthe is superschattig en hier krijgt Chayenne s'avonds ook steevast haar pyjama aan, en na het badje s'morgens haar kleding... zo heb ik dat met Lyana ook altijd gedaan, en ze had al snel door dat pyjama, bijna slapen betekende monique ja hoor wanneer Chayenne slaapt houd ik me bezig met Lyana, maar op sommige momenten zet ik haar ook gewoon in de box omdat ik soms ook heel eventjes tijd voor mezelf nodig heb... ik hoop dat dat niet egoïstisch klinkt en wat een leuke foto van je twee meiden mamavanyouri wat erg dat je nog steeds geen uitslagen hebt van Esmee :s zo onzeker afwachten is ook maar niks wat betreft je huishouden, is er niet iemand die eventjes kan inspringen om je te helpen, zodat je dat achteraf zelf allemaal niet meer moet gaan doen? brusje dank je je bemoeit je niet hoor, heb graag jullie gedachte erover en tips haar erbij betrekken doe ik al zoveel mogelijk... die taakjes dat lukt nog niet echt zoals ik hierboven heb geschreven bij miekiepluis Chayenne heeft het goed gedaan vannacht... om 20.45 gevoed, daarna is ze pas wakker geworden om 02.15... dan heeft ze nog een voeding gekregen en daarna is ze om 06.30 weer wakker geworden vor een voeding, dus dat loopt redelijk op wieltjes Lyana is weer enkele keren wakker geweest, maar ik denk dat het een sprongetje is... of tanden... ze heeft er in elk geval alle kenmerken van van zo'n sprongetje...
@ Brusje, oh wat een ellende he die krampen? Hier krijgt Dominique ze voornamelijk 's avonds van een uur of 17.00 tot een uur of 21.00. Zielig is het he? Ik heb wel het idee dat het steeds minder word. We gaven van de Infacol altijd 1 spuitje voor de voeding maar heb het verhoogd naar 2 spuitjes. En ik drink nu rooibosthee. Misschien is het toeval maar het gaat echt beter. Ze laat veel meer scheetjes en poept soms weer 3 luiers op een dag vol. Gebruik je iets tehenm de krampjes? @ MvY, ik leef met je mee meid! Is er niet iemand die je tijdelijk kan helpen met het huishouden? En je rugpijn klinkt erg als spanningspijn. Misschien kun je een fysio inschakelen? Oh... ze heeft haar speen er weer uitgegooid haha. Domme doos ook ;o) Ik ga maar weer even naar boven want she's pissed haha.
Even een vraagje: Hoe vaak doen jullie de kleine in bad / onder de douche? Elke dag of om de paar dagen? Doe het zelf om de drie dagen zo'n beetje, Sara's huidje is nog aan de droge kant, we zijn nu bijna van de velletjes af, en wil dus niet te vaak badderen nog (Ook al vindt ze het geweldig!) Vies worden die kleintjes nog niet toch?
@ Aquamiga, wij doen Dominique om de dag in bad/douche. Zij heeft ook een hele droge huid. We gebruiken Balneum olie als ze in bad gaat en dat werkt echt perfect!!
@ cjpt, volgens mij mag je van doorslapen spreken als je kindje 6 uur aaneengesloten slaapt. Van harte dus met deze goede nacht! @ Aqua, Suze gaat 2 a 3 keer in de week in bad en vanavond voor het eerst onder de douche @ hanna, bij de aug2008 mama's houden we bij hoe veel de kleintjes wegen en hoe oud ze zijn, dan kun je een beetje vergelijken
Mogguh meiden, Hanna: Ja,Fenna slaapt sinds week 6 in zo'n aan-een-stuk-pakje, zonder voetjes dat wel. Het is een soort ritueel wat we 's avonds al hebben...Nu ik er zo over nadenk! Pyjama aan, in haar bedje, gordijnen dicht, even 'kletsen', muziekje aan en rustig worden ( wat heel goed lukt met dat ding) en als ze dan bijna slaapt de sterrenhemel aan. Ze lijkt het al te weten, want als de muziekjes afgelopen zijn gaat ze naar boven liggen kijken...Zo van, "Waar zijn de sterretjes?" Jingi: Zo'n ding ga ik ook kopen, lijkt me ideaal! Mamadeluxe: Ik hoop voor je dat het inderdaad werkt dat inbakeren en de infacol! Zou fijn zijn zeg! Petrabr: Fijn dat het goed gaat met je meisjes! En inderdaad, sommige visite, bah! Mijn lief zegt dan altijd tegen mij: "Lief, jij moet zo wel naar boven gaan hoor, want Fenna komt ook weer over een tijdje en dan is het wel fijn als je al wat geslapen hebt..." Deze niet subtiele, maar o, zo duidelijk hint werkt altijd! Monique: Wat een geweldig foto zeg!Mirthe staat er zo lief op en wat een mooi meisje is ze! MvY: Jeetje meid, wat vervelend dat jullie zo lang op die uitslagen moeten wachten én nu ook nog zelf niet helemaal jofel! Kwou dat ik dichtbij woonde dan was ik ff je was komen doen of zo! Dikke knufel! Cjpt: Wat ontzettend fijn voor jullie! Je klinkt ook direct een stuk blijer...wat begrijpelijk is natuurlijk! Aguamiga: Ik ga de ene dag met Fenna douchen, maar gebruik dan geen zeep of iets. De volgende dag dan was ik haar en de derde dag in bad en haartjes wassen. Fenna had ook een heel droog huidje, maar wij gebruiken nu het "zemelenbadje" van de DA. En dat helpt echt, ze heeft totaal geen last meer van schilfers. En natuurlijk lekker om de dag in de zwitsal-olie, dat vindt ze heerlijk! Hier een beroerd nachtje... tenminste, voor onze maatstaven dan hè. Want ik mag nog niet klagen hoor! Om 21.30 laatste fles en in 22.00 sliep ze en om 02.30 was dus weer wakker! Niks voor haar! Dus speen geplugd, even bij haar gezeten en toen viel ze wel weer in slaap, maar om 03.15 weer wakker! Schone luier en even tegen mij aan gelegen in de stoel en toen heeft ze nog weer geslapen tot 04.15 en toen toch maar een fles erin! En daarna sliep ze weer van 05.00 tot 08.00... Maar mama heeft dus amper geslapen van 02.30 tot 04.15! Dus nu een beetje hoofdpijn enzo... Ga ff de was ophangen en de badkamer soppen ( helaas is het woensdag en doe ik de bovenverdieping dan altijd...) Liefs, Pluis
Hey scheetjes, voor ik ga reageren, MOET ik echt even in huis aan de slag. Dus reactie houden jullie nog van me te goed. Ik wilde alleen even gedag komen zeggen. Dus bij deze: Haaaaaaaaaaaaaaaaai!!!!!!!!!!!!!!!!! Knuffels en groetjes vanuit de rommelige huiskamer van Daan
@Cjpt, zo Dominique heeft goed geslapen!!! Lekker hoor! @Monique, mooie meiden!! Echt een leuke foto. @Aguamiga, ik doe Milan de laatste tijd elke dag in bad, maar daarvoor ook vaak om de dag. Hier ook droog huidje namelijk. @Liz, lekker dat Chayenne zo goed heeft geslapen! @mvy, balen dat ze nog steeds niet weten waar de koorts vandaag komt. En dan ook nog die rugpijn. Knuffel voor jullie allemaal en hoop dat het snel beter gaat met de kleine meid! Ik ben wéér bij het cb geweest. Moest van de arts. Hij is weer 200 gram gegroeid in een week dus prima, zitten nu op 5460. En moet nog meer gaan verdikken pffffffffffffffff Verder gaat alles goed met de kleine en is hij weer helemaal goed gekeurd! Dinsdag moeten we alweer! ff vraagje aan de fv dames: Milan drinkt ongeveer op deze tijden: 7/11/3/19/23.00 Maar bij die laatste fles krijg ik hem zowat niet wakker soms!! Gister met moeite die fles erin gekregen maar was 3 kwartier bezig!! Hebben meer dat? Vroeg het net bij het cb maar mag hem nog niet door laten slapen want dan krijgt hij maar 4 flessen! Hij heeft vanochtend weer keurig tot 7.15 geslapen !