Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    De reden dat wij naar een besloten forum zijn gegaan is niet door meelezers die nooit posten zoals jullie, maar meer vervelende meelezers die het leven van ons blijkbaar interessanter vinden als dat van zichzelf! en hier dus niet komen omdat ze geintresseerd zijn in zwangerschap en alles eromheen!

zo dat wilde ik even rechtzetten! ;)

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Het nieuwe forum is wel leuk hoor, we kunnen de onderwerpen splitsen in verschillende topics, dus vragen en antwoorden over bepaalde dingen zijn heel makkelijk terug te vinden :)

Een aantal 'meelezers' zijn ook mee gegaan, daar ging het echt niet om hoor!

Aiden vindt fruit ook lekker. Vandaag een halve peer met een halve banaan gegeten en gisteren een halve peer met liga.

Hij vindt het alleen geen eten, hij drinkt daarna nog net zoveel als wanneer hij geen fruit op heeft :p

3. ldm

ldm Actief lid

1 sep 2009
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben er ook weer even. Hier gaat het allemaal z'n gangetje. De kleine meid doet het erg netjes. Gister hadden we een drukke dag met 2 adresjes waar we op visite moesten. Tussendoor even thuis geweest voor een voeding en een slaapje. Ze vond het heerlijk. Natuurlijk kreeg ze erg veel aandacht omdat ze de jongste is. En aandacht is natuurlijk wel erg leuk!

@Miepie, welkom, leuk dat je ook meeschrijft. Zo komt er langzaam aan toch weer een aardig clubje.

@Hanna, En... Heeft je sjaal geholpen op het kdv?

@petra, Netjes zeg dat ze naar 5 flessen is gegaan.

Zijn er nog moeders die volledig borstvoeding geven? Hoelang willen jullie nog doorgaan? Ik geef nog volledig bv en eigenlijk wil ik nog wel even doorgaan, ik vind het zo ontzettend makkelijk. Hoelang weet ik nog niet.

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ben ik weer eens.

We gaan niet weer de discussie sterten he over dat besloten forum!

Miepie: welkom hoor, ik kom ook af en toe eens spieken hier. Vind het juist wel lekker zo'n rustig clubje. Kan ik goed reageren

Hanna: hoe is het vandaag gegaan op het KDV?

Petra: kijk, naar 5 flessen! Lekker hoor.

5. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    Hier nog een "meelezer" ;)
    Ik ben ook lid van het andere forum... ik lees daar ook mee en af en toe post ik wat als ik iets te melden heb, net als hier...

Met yrsa gaat alles top.. Ze groeit als kool. Er zijn al kleren van maat 74 aan kan :$ en ze zijn dan nog niet eens te groot meer...
    Het gaat zo hard met die kids..

Een paar weken geleden hebben we na een aantal keer fruit eens groente geprobeerd. Ze wilde er nog niet veel van weten. Sinds gisteren eet ze dus ook groente :) en ze lijkt het tot nu toe lekker te vinden...

Vrijdag moeten we weer naar het CB... ben benieuwd hoe ze nu weer gegroeid is..

Leuke foto van je paardje Petra. Als ik het zo allemaal zie is het een heel leuk dier...
    Jammer he dat het weer niet mee werkt op het moment... Mijn pony doet op het moment ook niet veel. Hij heeft gelukkig wel een uitloopstal met samen met zijn vriendjes.. dus beweging krijgen ze wel... De uitloop wordt namelijk wel zo goed mogelijk ijsvrij gehouden...

De paardjes hebben niet persee een deken nodig hoor. Die van mij heeft alleen een regenjas aan. Dit jaar is het eerste jaar dat hij niet geschoren is. Ben wel blij dat ik het niet gedaan heb met deze kou ;)

6. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    idm ik geef nog velledige bv, en ik ga door totdat ze niet meer wil, heb ik bij de andere twee ook gedaan.
    10 mnd
    18mnd
    dus ik ga uit van rond 18 tot 24 mnd.

nee geen discussie over het forum. Ik blijf hier omdat het me geen ruk intereseert wie mij leest. ook vervelende mensen mogen mij volgen, hun izjn zielig ikke niet.

verder ikke ook aan de fruithapjes, heb er speciale kleine plasticke bakjes voor, sorry voor spellingsfouten, ik kan heel goed nld maar ik ben de toetsen kwijtr op de comp. ik kan ze niet lezen dus echt blind typen hier!
    vers, peer lekker appel beetje banaan niet zo, kiwi wel, wortelen niet. en dat is het zon beetje.

ik typ niet zo heel veel, maar dat komt vanwege mijn drukke schema en het bleg weer.

7. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik kwam even kijken of Hannah al kwam vertellen hoe het vaandaag gegaan is?

8. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    @miepie, hoe oud ben je dan als ik zo brutaal mag zijn?

ikzelf wil het misschien ook nog wel een keertje doen over 3 a 4 jaar. maar nu even niet bovendien heb ik er nu al drie

9. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Ik vind het dapper van meiden die nu al zeggen dat ze nog een keer zwanger willen zijn en vooral willen bevallen.
    Ik vond het echt heel ellendig en ik denk zomaar dat ik hier nooit meer helemaal over heen ga komen..
    Klinkt heel dramatisch, en zo is het natuurlijk niet, maar ik heb bijvoorbeeld in een been een stuk geen gevoel meer nu, waarschijnlijk door de knip die wel heel snel gezet moest worden omdat Svinthe er niet uit wilde komen...
    Soms denk ik wel... hoe zou een tweede bevalling gaan....

Brusje, hoe oud ben jij dan?

Svinthe heeft het vandaga weer ouderwets slecht gedaan op het kdv.
    Ik geloof dat ze het nu ook een probleempje vinden daar, ook al zullen ze dat niet toegeven.
    Ik ben er wel vrij laconiek onder...
    Wat moet ik anders he, maar leuk is het niet.
    Vandaag was ze keihard aan het huilen toen ik weg ging... ook niet echt leuk...
    Ik zal blij zijn als deze periode achter de rug is, maar ik heb een meisje waar een kop op zit, dus we hebben nog wel even te gaan denk ik.
    Wel heel lief was dat de hoofdleidster haar in badje had gedaan en babymassage heeft gegegven om toch een band met Svinthe op te bouwen...
    Vrijdag gaan we er weer met frisse moed naar toe...
    Morgen gaat ze lekker naar mijn moeder :D

Vannacht ben ik flauwgevallen in de badkamer toen ik naar het toilet wilde gaan.
    Raar hoor!!!
    Gelukkig de rest van de dag geen last meer van gehad!

Veel ego vandaag, sorry...
    Fijne avond allemaal!

Groetjes, Hanna

10. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Heeeel brutaal.... ;)
    Ik ben 35 lentes jong. Dus als ik een beetje opschiet... :)

Sorry, ik wilde geen discussie beginnen over besloten forum! Ik wilde alleen maar een grap maken! Maar ben wel van mening dat je altijd een beetje op moet passen wat je op internet zet, ook al heb je geen geheimen...

Ben ook benieuwd hoe het Hanna en vooral Svinthe vergaan is vandaag...

11. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    O, daar was ze al. :) Wat jammer dat het even moeizaam gaat maar je hebt idd weinig keus. Het komt vast wel goed, iig heel fijn dat de leidsters zo investeren met badderen en massage!

Wat mijn bevalling betreft: die was lang en natuurlijk is de pijn niet iets wat ik iedere dag wil beleven, maar toen ik Mini in mijn armen had, was het voorbij. Ik dacht meteen al: dat kan ik best nog een keer. Maar ook het kindje zelf vind ik zo leuk dat ik nog een keertje wil, ze is gewoon zo leuk en lief!
    Maar wel heeeel vervelend als je er nu nog last van hebt zeg. Dan zou ik misschien ook niet meer zo enthousiast zijn hoor...

12. ldm

ldm Actief lid

1 sep 2009
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar ben ik ook weer even.

@bevalling, Ik zou graag nog een kindje (of 2) erbij willen hebben maar een bevalling zie ik nu nog niet zitten. Ik was ook volledig ingescheurd en moest naar de ok. Daar hebben ze een ruggeprik gezet en gehecht. De bevalling vond ik erg heftig. Manon was er binnen 5 uurtjes, dus ook wel erg snel. Ik vraag me dan ook wel af hoe de volgende bevalling zou gaan.

@hanna, Balen zeg dat svinthe weer een rotdag heeft gehad. Ik hoop voor je dat het snel beter gaat op het kinderdagverblijf.

Weet iemand hoe het met Noor is? Zou ze al een beetje opgeknapt zijn?

13. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    @Hanna: Arme Svinthe, jammer hoor dat ze het niet naar haar zin heeft. Ik hoop dat het snel komt. En voor jou ook, ik weet hoe moeilijk het dan is om je daar om te draaien en weg te moeten lopen!
    En wat betreft een tweede..het duurt misschien wat langer maar ooit gaat het gevoel wel weer kriebelen, en een tweede gaat vaak makkelijker.. Ik heb ook een jaar gedacht, nee dit nooit meer en net voor de tweede bevalling was ik echt doodsbang om ´het allemaal nog een keer te moeten doen´
    Ohja en of er hier een derde komt..zou het gevoel van zwanger zijn graag nog een keer mee maken, maar wat drukte betreft..pfff
    @Miepie: leuk dat je mee komt schrijven, ik was ook een regelmatige lezer, nouja totdat het me allemaal even te snel ging, maar nu is het wel weer goed bij te houden. Ik zit op nog een ander besloten forum en dat wil ik ook graag bijhouden, dus ik heb besloten niet ook nog eens het andere forum te gaan bijhouden, belangrijk nieuws van daar komt vast ook wel hier!

Wat betreft fruit: Ze heeft hier haar eerste hapjes gehad, maar kijkt echt supervies en spuugt het net zo hard weer uit, maar alles wat wij eten wordt met grote interesse gevolgd, blijven proberen dan maar!

Morgen naar schiphol om manlief weg te brengen. 10 dagen voor zijn werk naar het buitenland:( Maarja het moet toch gebeuren...

14. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Meiden wat erg beloof ik eerst dat ik weer bij kom lezen en ik heb het gewoon niet gedaan *schaam*
    Daarom ga ik het nu alsnog doen maar het is ook best druk met 2 forums maar ga me best doen om het hier ook
    bij te houden!

Petra wat een mooi paard heb je zeg! Ik ben als de dood voor paarden maar vind ze altijd prachtig om te zien!
    Applaus voor Suze die naar 5 flessen in gegaan en dat ze de 150cc leeg krijgt!

Brusje wat erg van je zusje zeg! Heel veel sterkte!

Miepie welkom hier! leuk dat je mee komt schrijven!

Desiree zo Yrsa al in maat 74! Wat groeien ze hard he!

Brusje haha lijkt me wel heel handig hoe jij moet tikken! Ik begrijp wel wat je allemaal schrijft ;)

Hanna balen dat het nog niet beter ging met Svinthe maar wel erg lief dat ze even in badje werd
    gedaan en een babymassage kreeg! Heeft dat nog iets geholpen? Gelukkig morgen even vertrouwd naar oma!

Sanell 10 dagen zonder manlief pff nou dat zou ik vreselijk vinden! Ik hoop voor je dat het snel om is!
    Gaat hij wel naar een leuke bestemming?

Tess is hier helemaal gek van groente en dan vooral bloemkool en worteltjes. Van fruit moet ze echt helemaal
    niks weten maar ben dan na 3 keer proberen ook maar naar de groente gegaan dus misschien had ik wat moeten
    doorzetten maarja het komt binnenkort wel weer een keer!

Ik zou ook echt nog dolgraag een keertje zwanger willen zijn maar voorlopig nog even niet, maar voor mijn leeftijd
    hoeven we geen 'haast' te maken dus eerst maar eens lekker genieten van mijn popje!

15. morgenzon

morgenzon Actief lid

14 okt 2008
    469
    87
    28
    hanna: wat eng dat je bent flauwgevallen!
    balen dat het weer zo slecht ging op het kdv!

het is hier inderdaad een stuk rustiger geworden.
    ik heb ginny al een berichtje gestuurd over de link van de site, want ik wil op allebij wel schrijfen.

ik ben de laatste tijd ook niet heel veel geweest , maar ik kom tog zo af en toe langs, ik heb het erg druk gehad hier thuis.
    ook is mijn paard ziek geweest , of eigenlijk is het nog niet helemaal over, zijn piemel is ontstoken dus ik moet 3 keer per dag met hem lopen en het afspuiten dus dat kost allemaal veel tijd.

stef kan zich al een beetje optrekken als ik zijn handjes vast heb , dat is echt zo leuk!
    maar opdraaien ofzo kan hij nog niet.
    wat kunnen jullie baby, al?

16. LadyJenn75

LadyJenn75 Actief lid

19 dec 2008
    190
    0
    0
    Zo daar ben ik ook weer eens...
    Het is voor het eerst dat Noah nu ns een lekker dutje overdag in zijn bedje doet..
    We hebben behoorlijk geoefend ..en hij vertikte het.terwijl hij overdag wel erg moe was/is.nu heb ik zijn bedje anders geplaatst en dat blijkt gewoon te werken ook 's avonds gaat het goed..ik ben er zo blij mee. Is voor hem ook fijn, dan heeft hij wat meer rust...en mama ook een beetje.;)

Ik ben hier trouwens niet regelmatig..maar ik begrijp dat er een tweedeling is ontstaan ofzo..???
    Nouja ik doe er iig niet aan mee..ik schrijf waar en wanneer ik zelf zin heb..hihi en zo moet het ook zijn lijkt me toch..

Wat kan Noah al: Hij speelt al erg leuk vind ik..zo is hij dol op z'n babysleutelhanger. Hij kan gieren en brullen samen met grote broer en zus...ooohww en dan ben ik helemaal in love...vind het zo'n prachtig tafereel. Hij kan al een beetje zitten... en als je hem zogenaamd laat lopen, maakt hij stapjes..

Ik vind het trouwens wel hard gaan hoor..

Maar uhhh nog een kleintje erbij.....hihi ...d8 het niet
    Ik heb altijd geroepen voor een even-getal te willen gaan..maar uhhh de bevalling was weer niet mals..ik ben bang dat ik nog een keer niet zou overleven...

17. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Nou, ik wil nog wel graag een kindje hoor. Maar niet perse nu. Maar we gaan het wel weer proberen denk ik als Chelsey een jaartje is. Ik had een heftige bevalling, maar kijk er toch ontspannen op terug. Vind een kindje mogen opvoeden gewoon heerlijk! Dan wil ik nog wel een x bevallen.

Hanna: wat balen zeg dat het niet lekker gaat op het KDV. Maar wel lief van het badje. Misschien is het voor je meisje nog even wennen om te moeten drinken met al die drukte.

18. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Wow trouwens Desiree, dat jouw kindje al in sommige maat 74 past! Mijn Mini doet haar naam eer aan hoor, die zit nu in 62 :). Moet wel zeggen dat ze vooral dun is: haar gewicht is ondergemiddeld (tegen de onderste curvelijn aan) maar in de lengte is ze weer bovengemiddeld. Dus broekjes zijn vaak te wijd en te kort... ;) Ze is altijd zo klein geweest trouwens, bij geboorte (met 42 weken) woog ze nog geen 2900 gram.

Wat kan ze allemaal.... Ehm, rollen van rug naar buik en van buik naar rug, ze wil het liefst zitten, heeft net haar voetjes ontdekt om mee te spelen waar ze alleen bij kan als ze zit en heeeelemaal voorover leunt :), ik kan haar aan haar handjes optrekken tot ze staat en ze kan haar eigen gewicht -zij het wat wankel natuurlijk en altijd ondersteund!- dragen, ze eet dus van een lepeltje, pakt alles vast wat ze maar ziet, kan ook overpakken van het ene handje naar het andere en dan bij voorkeur alles in het mondje stoppen en ze begint nu ook echt hard te schaterlachen als ik gekke dingen doe bij haar en ze brabbelt. En laatst ondernam ze haar eerste poging tot tijgeren :$. Het is een snelle tante die niet kan stilzitten of -liggen en alles nieuws wil proberen. Alleen in bed ligt ze stil. Met de ontwikkeling zit het hier wel goed! :D

19. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,
    Na een dag hard werken heb ik weer even tijd om hier te lezen en te reageren.
    Met Svinthe is het goed gegaan mij mijn moeder :D
    Ik ben helemaal blij!
    Ze heeft 120cc en 150 cc gedronken. Knap hoor.
    Nu ligt ze lekker te slapen, al vanaf half 7...

Sanell, joh, 10 dagen weg die man van jou?
    Dat is best lang!
    Mijn man ging "vroeger" (voor Svinthe dus ;) ) ook wel weg voor zijn werk. Maandenlang door de weeks in Milaan en in hetw eekdn thuis bijvoorbeeld.
    Ook nog 8 weken in Maleisie...
    Nu is het gelukkig even afgelopen met de zakenreizen.
    Succes alleen thuis met de meiden!

Morgenzon, Svinthe draait zich ook nog niet om hoor..
    Wel gaat ze al zitten als ze op schoot zit.
    Erg leuk om te zien.
    Spelen met de babygym is favoriet!

LadyJenn, fijn dat Noah nu in zijn bedje slaapt overdag!
    Geeft net wat meer rust he.
    Svithe sliep ook steeds beneden overdag.
    Omdat ik dat wilde hoor, ik wilde haar in het begin steeds kunnen zien :D
    Maar boven is het veel rustiger natuurlijk!

Miepie, leuk om te lezen van je kleintje allemaal al kan..
    Een echt doe-kindje zo te lezen!

20. morgenzon

morgenzon Actief lid

14 okt 2008
    469
    87
    28
    hanna: wat fijn dat het bij je moeder vandaag wel goed is gegaan!

ik wil stef ook overdag boven gaan leggen als hij gaat slapen, dus daar ga ik nog even mee oefenen!

Deel Deze Pagina