Hanna, gelukkig ging het goed met je moeder en Svinthe! Maar ik heb er vertrouwen in dat het strakjes op het kdv ook beter zal gaan hoor. Grappig om te lezen dat jullie kindjes overdag beneden slapen. Mini slaapt al vanaf dat ze thuis kwam na de geboorte iig overdag in haar eigen kamertje en 's nachts in de wieg maar nooit beneden. Ook omdat ze na een week ziekenhuisopname niet teveel prikkels mocht hebben en dat is er zo ingesleten. Hier dus nooit problemen gehad met slaapplek. Sterker nog, haar bedje is echt een beetje haar heiligdommetje, erg schattig. Meestal wel heel even pruttelen, maar het is zo vertrouwd voor haar dat ze al gauw slaapt. Gelukkig maar, soms denk ik weleens: doe ik het wel goed dat ze zoveel boven ligt? Maar ze komt er wel goed tot rust en als ze wakker is, roept ze me en neem ik haar gezellig mee naar beneden. Mini is inderdaad erg actief en een doe-kindje maar dat heeft ze van haar vader hoor! Ik ben van nature lui
Zo ik ben er weer..Kinders in bed, Mama nog even tijd voor zichzelf. Zo viel me stiekem best wel zwaar zo afscheid nemen op schiphol maarja het is niet anders. Het moest gewoon. @Debzie: Manlief zit voor 10 dagen in Siberië..hmm ja echt lekker koud daar met gemiddeld -25 Maar er zit daar een gedeelte van het bedrijf. Dus stiekem had ik ook niet zoveel zin om mee te gaan. Afgelopen maart moest hij in Suriname zijn en toen zijn we lekker meegeweest om daar vakantie te vieren. @hanna: fijn dat het bij je moeder wel goed gegaan is! @morgenzon: hier draait Amber ook nog niet, als ze op haar buik op de grond ligt doet ze wel een poging maar ach het komt zomaar ineens. Wat betreft ontwikkeling: wat gaat dat hard he! Al heb ik het gevoel dat het bij Amber iets langzamer gaat dan dat Nienke het deed, maarja uiteindelijk komt het wel op haar eigen manier. Zitten wil ze al wel heel graag maar los lukt nog niet..en schaterlachen met spelletjes. Haar middagdutje doet ze ook al vanaf het begin boven, vooral omdat eerst Nienke ook nog rond die tijd sliep en het dan even rusttijd was, maar nu Nienke haar middagslaapje heeft afgeschaft is het ook wel beter dat ze boven slaapt. Nou ik ga eens mijn veel te koude bedje opzoeken! Tot snel weer.
@ldm, zag dat je naar Noor vroeg. (sorry, vergeet soms gewoon om hier te lezen) Na haar opname van maandag 4 januari leek het in eerste instantie goed te gaan met Noor. Tot ze in de loop van de week haar flessen niet meer leegdronk, begon te spugen, geen plasluiers meer had, diarree kreeg en op vrijdag koorts kreeg. Toen hebben we (vrijdags dus) gebeld met de kinderpoli en mochten we weer gelijk komen. Noor bleek een beginnende oorontsteking te hebben en was uitgedroogd. Dus gelijk opgenomen. Ze wilden eerst kijken of Noor nog 100cc er in kon houden, maar dat spuugde ze gelijk weer uit. Toen heeft ze een sonde gekregen met een ORS drip. Daar heeft ze tot zaterdagmiddag aan gelezen. Daarna is de drip er af gegaan. Sonde is blijven zitten, om bij geval van terugslag zo de drip weer aan te kunnen sluiten. Ze kreeg een plaszakje om haar urine op te vangen. Zaterdag mocht ze weer proberen om beetjes te drinken en dat leek goed te gaan, maar ze bleef diarree houden en 's avonds begon ze weer te spugen. Omdat ze de sonde nog had hebben ze haar de voeding via de sonde naar binnen gespoten en nog ors voor de nacht. Zondag mocht ze gelukkig toch mee naar huis. Ze kon beter thuis opknappen en dat vonden wij ook. Echter, nu heeft ze nog steeds diarree, gisteravond heeft ze weer gespuugd en ze raakt nog steeds niet aan de minimum intake van 600cc. Morgenmiddag belt de kinderarts en krijgen we de uitslag van de urine en ontlasting kweek. Ga dan gelijk wel weer even overleggen over de diarree en het slecht willen drinken. Gelukkig is ze nog wel heel vrolijk, dus dat gaat nog steeds goed. Dit was even een kleine update van mijn kant. xxx
Nee he Daan wat is Noor toch aan het kwakkelen zeg! Ben wel heel blij voor jullie dat ze lekker weer thuis is! Hoe was het vandaag bij de KA? Al weer wat wijzer geworden en hoe gaat het nu met drinken en de diarree? Sanell brrrr Siberië is begrijp dat je gewoon thuis bent gebleven maar Suriname is dan inderdaad wel weer erg lekker ! Bij Tess hebben we net voor het eerst in de Puckabag gelegd omdat ze het steeds zo koud had en nu is ze gewoon binnen 5 minuten in slaap gevallen en normaal ligt ze zeker nog 3 kwartier te kletsen! Hoop dat het zo blijft!
Vandaag heeft Svinthe zich voor het eerst zelf helemaal omgerold van rug naar buik. Wat een knap kind heb ik toch Ze heeft het kunstje een paar keer achter elkaar moeten doen van mij hahahahah!!! En toen mijn man erbij kwam deed ze het niet meer.... Zal je altijd zien he. Ik heb er ook foto's van, maar die staan nog niet op de computer....
Sanell: Siberië? Weinig verschil met hier denk ik! Kan me voorstellen dat je wel kiest voor Suriname, laten we het daar maar op houden. Hoe weet je nog hoe Nienke zich toen ontwikkelde, heb je dat onthouden of ergens opgeschreven? (ik schrijf een soort van dagboekje want ik weet zeker dat ik het anders vergeet) Daan, wat een verhaal met jouw Noor zeg... Sterkte voor jullie! Hanna, zo zie je maar weer: ineens doen ze weer een nieuw trucje En inderdaad, natuurlijk niet als je man erbij is. Wij moeten morgen met Mini naar de fysio. Ze had een sterke voorkeurshouding naar rechts. Dat is tegenwoordig niet meer zo omdat ze haar hoofdje heel goed kan draaien. Maar de rechterkant van haar achterhoofdje is helaas wel behoorlijk afgeplat. De oesteopaat raadde ons aan toch ook naar de kinderfysio te gaan hiervoor. We zijn erg bang voor een helmpje maar hebben ook afgesproken dat we ons niks aan gaan laten praten waarvan het nut niet bijna 100% aangetoond is.
hanna: wat knap van Svinthe!!!!! ben benieuwd naar foto,s!! miepie: veel sterkte morgen bij de fysio.
hanna: wat knap van Svinthe!!!!! ben benieuwd naar foto,s!! miepie: veel sterkte morgen bij de fysio.
Goedemorgen meiden, Nog even hier kijken voordat ik lekker ga winkelen (Svinthe heeft weer lekker geslapen, nu tot 7.15 uur, mooi zo, want de volgende fles hoeft ze dan pad rond 11 uur, half 12.... Miepie, bij Svinthe dachten ze ook dat haar hoofdje was afgeplat, maar dat was niet het geval bleek toen de fysio het had opgemeten. Dus misschien valt het nog mee allemaal?? Succes in ieder geval vandaag! Ik zal vanmiddag even de actiefoto proberen te plaatsen Petra, hoe gaat het met jou en de meiden? Alles goed? Fijne dag allemaal!
hoi meiden, Hier ben ik weer even vanaf mn werk, met ons gaat het hartstikke goed, Suze is echt dag en nacht vrolijk. als ik haar smorgens vroeg hoor, ligt ze bijna altijd te giebelen en als ik dan het licht aandoe blijft ze doorlachen. Roos haar lievelingswoord is: "Sjuuuuuuuuuuuuuuuuse" echt grappig om te horen zowiezo vind ik het een erg leuke tijd, Roos probeerd grapjes te maken (wat zegt de koe? waf waf waf en dan keihard lachen) en Suze ziet de hond en de katten en kijkt verwonderend om haar heen
Zo klaar met werken en nog steeds niemand hier geweest? Ik kom net aan bij mn ouders en daar liggen beide kindertjes te slapen, wat een rust. Ik kijk vanavond nog wel eventjes of er al iemand is geweest Vinden jullie je kleintje ook ineens zo onwijs groot geworden?
Hoi allemaal, dank voor de wensen voor vandaag! Nou, bij de fysio niet echt goed nieuws helaas: hoofdje is rechts toch echt behoorlijk afgeplat. Ze heeft de afwijking gemeten en het is wel helm-waardig zeg maar. Maar eigenlijk staat mijn besluit al redelijk vast, namelijk dat ik geen helmpje wil. De afplatting staat de ontwikkeling niet in de weg en bovendien is Mini een meisje en is de kans dat ze straks kaal wordt en iedereen kan zien dat ze een afplatting heeft niet heel groot. Ik hoor ook veel verhalen van mensen bij wiens kinderen het vanzelf goed is gekomen of iig de afplatting minder werd. Maar we hebben wel goede tips gekregen om die linkerkant ook goed te stimuleren! Petra, wat leuk dat je meisjes het zo goed doen samen! En een kindje met humor: lachen! Ik vind Mini inderdaad groot geworden, vooral in haar doen en laten. Haar persoonlijkheid wordt steeds duidelijker, erg leuk om te merken! Meiden, ik stoei zo met het eten van de kleine. Ze drinkt heel wisselvallig haar flessen maar is dol op de bijvoeding. Waarschijnlijk omdat het weer iets nieuws is voor onze ondernemende tante. Ze was al wisselvallig voor we met bijvoeding begonnen hoor, dus ik ben blij dat ze juist een beetje extra binnen krijgt nu. Ook op het kdv drinkt ze soms heel goed en soms wat minder, dus één van de leidsters raadde ons aan om te beginnen met Nutrilon 2 door de voeding te gaan doen omdat het voedzamer is en ze er minder van nodig hebben. Dat lijkt mij best een goed idee, heeft iemand daar al ervaring mee? Ik denk dat Mini het wel aankan, ze heeft tot nu toe nooit problemen met haar darmpjes gehad oid. Ik denk ook dat ze, ondanks dat ze haar flessen niet altijd leeg drinkt, ook toe is aan een fles minder. Misschien drinkt ze beter en geeft ze beter aan als ze honger heeft als ze minder vaak een fles krijgt. Hoe hebben jullie dat gedaan als jullie al zover zijn?
Miepie: als je geen helmpje wil, moet je het niet doen. Mijn zusje moest deze keuze ook maken, en die gaan wel een helmpje aanmeten. Maar haar dochter heeft haar hele achterhoofdje heel plat. Ik loop op dit moment ook te stoeien met voedingen. Wanneer doe je nu een ha[je? Nu geef ik haar bij de derde fles een half potje en een halve fles. Wat erg goed gaat. Maar ze heeft nu nog wel 5 flessen. Vandaag is Chelsey van de waps. Heel irritant. Wil niet slapen, en ligt er nu in, maar heeft niets van haar fles op. Ga haar straks toch maar wakker maken, anders heeft ze maar 3 flessen op vanavond.
Hallo allemaal, @Morgenzon wat leuk dat stef zich al gaat optrekken. Het is zo leuk om te zien dat ze iedere keer weer iets nieuws kunnen. @Miepie, jeetje wat kan je kleintje al veel zeg! Leuk hoor! @beneden slapen, Manon heeft de eerste maand in het wiegje geslapen en in de kinderwagenbak. Daarna zijn we gaan oefenen om in haar eigen bedje te slapen. Nu slaapt ze eigenlijk alleen nog maar in haar eigen bed. Ik vind het wel erg lekker. @Daan, Heb je nog uitslag gehad van Noor d'r urinetest? @hanna, Knap hoor dat ze zich kan omrollen! Nog geslaagd met winkelen? @petra, inderdaad groeien die kleintjes hard. Maar het wordt wel steeds leuker. Ze gaan zoveel meer doen. @Miepie, sorry ik kan je niet helpen wat de flessen betreft. Ik geef nog bordtvoeding. Tot later!
Petra lekkere werkdag gehad weer? En waat heerlijk dat de dames lagen te slapen toen jij kwam! Geweldig trouwens dat Roos zo de clown uithangt bij Suze! Ik vind Tess ineens ook zo groot worden het lijkt wel of de ontwikkeling ineens heel snel gaat want ze kan en doet ineens zo veel meer! Miepie balen dat mini toch een afgeplat hoofdje heeft. Het is natuurlijk jullie eigen keuze om niet voor een helmpje te gaan, maar ik zou het denk ik wel doen zou niet willen dat ze me het later zou verwijten ofzo. Maar dat zeg ik nu en misschien als het bij ons aan de orde zou zijn ik er ook weer anders over zou denken. Ik heb trouwens nog geen ervaring met Nutrilon 2 maar ik zou het gewoon proberen. En hoeveel flessen krijgt mini? Tess zit op 4 x 180/6 en heeft echt een prachtig ritme en ze geeft eigenlijk niet eens meer aan dat ze honger heeft omdat ze volgens mij toch weet wanneer ik weer met een fles kom. En ze krijgt rond half 6 ongeveer een half potje groente. Dit rirme was er eigenlijk ineens en hebben we verder niks voor gedaan. Vandaag lekker met z'n drietjes thuis geweest en ook gelijk maar even de wekelijkse boodschappen want dat is toch handiger als manlief even meehelpt! Hebben jullie nog plannen voor het weekend?
Ik probeer steeds te posten maar het lukt niet dus probeer het nog een keer: Petra lekkere werkdag gehad weer? En wat heerlijk dat de dames lagen te slapen toen jij kwam! Geweldig trouwens dat Roos zo de clown uithangt bij Suze! Ik vind Tess ineens ook zo groot worden het lijkt wel of de ontwikkeling ineens heel snel gaat want ze kan en doet ineens zo veel meer! Miepie balen dat mini toch een afgeplat hoofdje heeft. Het is natuurlijk jullie eigen keuze om niet voor een helmpje te gaan, maar ik zou het denk ik wel doen zou niet willen dat ze me het later zou verwijten ofzo. Maar dat zeg ik nu en misschien als het bij ons aan de orde zou zijn ik er ook weer anders over zou denken. Ik heb trouwens nog geen ervaring met Nutrilon 2 maar ik zou het gewoon proberen. En hoeveel flessen krijgt mini? Tess zit op 4 x 180/6 en heeft echt een prachtig ritme en ze geeft eigenlijk niet eens meer aan dat ze honger heeft omdat ze volgens mij toch weet wanneer ik weer met een fles kom. En ze krijgt rond half 6 ongeveer een half potje groente. Dit rirme was er eigenlijk ineens en hebben we verder niks voor gedaan. Vandaag lekker met z'n drietjes thuis geweest en ook gelijk maar even de wekelijkse boodschappen want dat is toch handiger als manlief even meehelpt! Hebben jullie nog plannen voor het weekend?