Mijn computer is volgens mij in de war want het duurde een kwartier voor alles erop kwam Krijg ze nu niet meer weg! Sorry
petra: ja ik vind inderdaad dat het groeien nu heel snel gaat! mischien een beetje te snel! lekker dat je meiden lagen te slapen dat jij kwam. miepie: wel balen zeg dat nieuws van de fysio. hopelijk komt het inderdaad vanzelf goed! debzie: wat jij had met je berichten had ik gisteren, daarom staat daar bij mij ook 2 keer hetzelfde! ik was vandaag ook weer aan het werk , ik werk dan van 2 uur smidags tot 10 uur savonds. ( werk in een verpleeghuis) en stef gaat dus smidags naar mijn moeder, en zij heeft hem vandaag ook in bad gedaan , dus dat is wel fijn!
Melisa, wij geven rond 10 uur fruithapje. En in de avond kijken we even, ik streef naar rond 18 uur. Ik heb ook moeite met me aan vaste tijden houden trouwens, er komt altijd wel iets tussen Is het gisteren nog goed gekomen met Chelsey of bleef ze chagrijnig? Idm: één van de grote voordelen van borstvoeding is wel dat de samenstelling zich aanpast naar behoefte van de kleine en dat het altijd anders smaakt! Ik denk dat Mini daarvan ook niet verveeld zou raken hoor! Maar ik kan me voorstellen dat altijd maar dezelfde smaak melk op een gegeven moment stierlijk kan gaan vervelen! Debzie: wat zeg je? Wat zeg je? Grapje hoor, ik had ook rare dingen gisteren met ZP, bij mij ververste de pagina 10x per seconde, echt heel vreemd. Ik maak me niet zo druk over dat Mini me misschien later iets kwalijk gaat nemen want dat gaat ze waarschijnlijk toch wel doen en zo hoort het ook! Weet je, misschien heeft zo'n kleintje lichamelijk weinig last van een helmpje, maar je mist gewoon wel een vorm van contact 23 uur per dag. Niet lekker aan haar haartjes ruiken, niet haar hoofdje kunnen kussen en aaien (doe ik HEEL vaak, ze is zo zacht! ), belangrijk contact volgens mij voor zowel ouders als kindje. En de lange termijn effecten zijn ook nog lang niet duidelijk, plus dat het wel een soort van modeartikel lijkt, ineens schieten de helmpjes als paddestoelen uit de grond. Maar ik kan me ook wel voorstellen als mensen het wel doen hoor, het ziet er toch een beetje apart uit nu . Wat goed dat Tess zo'n mooi ritme heeft! Hoe wist je wanneer er een fles af kon eigenlijk? Wij hebben gisteren voor het eerst 4 flessen gegeven en dat ging prima. Zeker vanochtend, omdat ze een langere nacht heeft gehad dronk ze de fles nagenoeg leeg terwijl ze tot nu toe weinig dronk van die eerste fles. Mini geeft ook bijna niet aan of ze honger heeft en ik vind dat juist wel onhandig. Aan de ene kant wil ik op verzoek voeden, aan de andere kant laat ze er -zeker 's avonds- soms wel 5 a 6 uur tussen zitten. Zo kwamen we gisteren op deze tijden: 8 uur, 12 uur, 16.30 uur, 17.15 uur groentehapje, 21.45 uur (wakker moeten maken!). Ik schipper steeds tussen wat handig is en wat zij zelf aangeeft (als ze al iets aangeeft ). Morgenzon: gaat Stef altijd naar je moeder als je moet werken of heb je ook andere vormen van opvang? En bevalt het? Hier al kindjes met tandjes trouwens? Mini nog niet hoor, maar ze kwijlt erop los en kauwt al ruim een maand haar vingertjes (of de mijne) bijna stuk, hihi.
miepie, vervelend dat ze een afgeplat hoofdje heeft, ik vind eigenlijk dat je er niet goed in voorgelicht wordt als je eerste kindje is geboren. bij mijn zoon is het ook vastgesteld maar dan minimaal. en ik heb toen direct actie ondernomen. maar ik heb ook een kindje gezien van 5 a 6 jaar waar het dus niet meer goed is gekomen, die zat samen met mijn zoon op zwemles, leter heb ik nog een meisje gezien die dat had van rond de drei jaar. het consultatie bureau ha tegen mij gezegd dat het binnen vijf jaar moest weg trekken. maar dat is volgens mij niet in alle gevallen zo. ik heb dan ook standaard mijn beide meisjes alleen op zijligging gehad, en hun hoofdje is echt heel erg mooi. Ik dacht echt laat ze maar lullen, ik weet wat goed is voor mijn kindjes. >die van mij slaapt nog wel beneden in de wandelwagen. en overdag ook in de draagdoek en fietskar. maar overdag in een bedje is nog wel wat meoilijk. dat komt ook omdat ik heen en weer moet om kids op te halen.
Tja, ik heb sowieso niet echt goede kraamzorg gehad want de eerste week lag Mini in het ziekenhuis. Daarna nog 2x2 halve dagen kraamzorg gehad waarvan de eerste echt heel, heel slecht was en de tweede dat in die twee halve dagen recht moest breien. Dus hier was de voorlichting gewoon echt niet aanwezig. Er werd wel gezegd dat we haar hoofdje moesten draaien maar niet echt goed duidelijk gemaakt wat de gevolgen konden zijn als we dat niet goed zouden doen dus we hebben er niet voldoende aandacht aan besteed tot het eigenlijk te laat was. Heel erg jammer! Terwijl ze zo'n mooi rond koppie had in het begin dat mensen zelfs dachten dat ze via ks was geboren. Maar bij de volgende wordt er dubbel op gelet, dat kan ik je wel vertellen!
hallo hallo, Ik ben alweer wakker terwijl de meisjes nog slapen We zijn gisteren bij vrienden spelletjes wezen doen terwijl de babyfoon bij de buren (opa en oma) was, we wonen op hetzelfde erf dus dat is hartstikke makkelijk al doen we het zelden. Gisterochtend ben ik naar babyzwemmen geweest en heb ik eerst met Suze en daarna met Roos gezwommen. Suze kijkt dan heel neutraal tijdens het zwemmen, ze lacht niet maar huilt ook niet en kijkt alsof het heel normaal is @ Miepie, fijn dat haar koppie nu wel goed in de gaten word gehouden. Ik kan me jullie beslissing goed voorstellen. Iedereen een prettige zaterdag!
hallo, Hier ben ik ook weer eens. Het is een beetje druk, een kleine meid een verbouwing en een winkel aan huis. Ik had de laatste dagen niet veel tijd om te reageren. Maar goed, de verbouwing schiet op, de winkel is even rustig, dus even tijd om te reageren. @debzie, voor vandaag hebben we geen plannen meer. Morgen moeten we naar een verjaardag van mijn nichtje. En mijn opa viert z'n verjaardag. Dus een vol dagje. @miepie, Hier zijn ook nog geen tandjes te zien. Wel al een ruime maand dat ze heel erg aan het kwijlen is. @petra, leuk he dat zwemmen. Dat suze nog niet echt reageert is ook omdat ze allemaal nieuwe geluiden, kleuren en indrukken krijgt. Als je een paar keer bent geweest dan zal ze het erg leuk vinden. Ik ben gister ook nog met Manon gaan zwemmen. Ze vindt het heerlijk, en heeft nu uitgevonden dat ze kan spetteren in het water. Erg leuk. Hebben jullie de kinderwagen al omgebouwd? Ik heb het vorige week gedaan en we zijn een half uurtje ermee weggeweest. Ze vondt het erg leuk om alles te kunnen volgen.
Ik heb de kinderwagen nog lang niet omgebouwd, Suze ligt nog lekker warm in het netsje en ik vind haar nog zo klein
miepie: ja stef gaat altijd naar mijn moeder als ik werken ben , ik vind dat het wel goed bevalt! mijn moeder vind het trouwens ook heel erg leuk! stef heeft ook nog geen tandjes, hij kwijlt ook wel veel idm: fijn dat het op schiet met de verbouwing! petra: leuke foto!!! leuk he dat barbapappa truitje , die heeft stef ook. ik vind hem echt zo schatig!! stef heeft ook nog de broek van barbabob. eigenlijk vond ik het op het eerste gezicht ook een meisjes truitje , maar ik vind hem zo schatig! kinderwagen omgebouwd: nee dat hebben wij nog niet gedaan. stef ligt er nu nog zo lekker in. en zelf zitten kan hij tog nog niet.
@ morgenzon, ik vond het juist een jongenstruitje maar vond hem ook te leuk! het staat ook super bij Stef. leuke foto's van een heerlijk mannetje!
wat een mooie foto's, ik heb er ook overnagadacht om die outfit aanteschaffen maar heb het nog niet gedaan. de kinderwagen heb ik gister omgebouwd, ze is gewoon veel wakker nu en wil meer zien. ik heb haar nu in de maxi cosi op de wandelwagen zodat ze mij kan zien, dat vindt ze fijner. En de bak wordt hier gebruikt om in de spelen, omdat ze er in kan zitten en in de box niet. en savonds slaapt ze erin omdat ze dan beter en dieper in slaap komt. en ik ben jaloers om mijn ex die nu in juli zijn tweede krijgt met zijn nieuwe vrouw, ikben niet jaloers dat hij een nieuwe vrouw heet hoor, of dat hij daar kidds mee heeft want we hebben een hele goede relatie, maar ik wil ook wel weer zwanger zijn en toeleven naar een nieuw levendje, ik vind het geweldig om eenbaby te hebben, maar de tijd gaat zo snel, ze is al bijna 5 maanden oud. wel leuk voor onze zoon dat hij echt veel broertjes en zusjes heeft, ik hoop dat zijn papa nu ook eenmeisje krijgt want die heeft nu 2 jongens.
ik ben misschien niet zo heel veel hier, niet omdat ikniet wil, wilde hele dag wel kleppen, maar heb het drukjes, nmaar ik probeer elke dag hier te posten. ps, eigenlijk vind ik het wel fijn dat het rustiger is, ik kannu echt alles bijlezen en dan is reageren makkelijker