Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zo ik ga niet op iedereen reageren want ik heb gisteren wel bij gelezen, maar geen zin en tijd gehad om te reageren, dus begin halver wege weer.

Hanna: wat fijn dat je moeder de maxi-cosi schoon heeft gekregen, let er nu wel op dat ze het niet nog een keer kunne doen he!!

Skatje: ik heb inderdaad ook het idee dat er minder uit komt als ik kolf dan wanneer hij gewoon uit de borst zelf drinkt, maar jah dat weten we nooit, met het kolven heb ik ook niet altijd zin hoor, terwijl ik er dus van de week achter kwam dat iedere keer als ik eigenlijk bijna op wil geven er juist een heleboel komt, meestal zeg ik 10 min en dan stop ik en als ik dan nog 1 min door ga komt er echt wel 40 cc uit, dus wie weet gewoon iets langer doorgaan.

Petrabr: ik heb vorige week mijn schoonmoeder ook helemaal niks te drinken gegeven en ging de was ophangen en van alles doen, maar ze bleef maar zitten! vervolgens gezegd dat ik boodschappen moest doen en toen ging ze pas weg, ongveer 1,5 uur later, dus snap je heel goed. Volgens mij zijn dat gewoon mensen met en bord voor hun kop!

Monique: wat een leuke foto zo van die 2 meiden naast elkaar.

Mama van Youri: dikke knuffel en sterkte meid! Laat je huis maar even voor wat het is, ik snap dat het vervelend is, maar zorg eerst maar weer dat jij en Esmee weer beter zijn, dan komt je huis vanzelf wel weer!

Aguamiga: Finn gaat hier bijna elke dag in bad, tummy-tub of onder de douche, maar dat heeft voornamelijk de reden dat hij daarna zo lekker slaapt dat hij redelijk doorslaapt en anders komt hij 2-3 keer per nacht en als ik hem badder of douche komt hij 1 keer. Verder kan je ook baderen zonder zeep en daarna insmeren met lotion of olie om het huidje wat vetter te maken. Ik gebruik om de 3 dagen wel badolie om zijn huidje niet te erg uit te laten drogen en na elke douch of bad beurt smeer ik hem lekker in met zwitsal olie hierbij masseer ik zijn lijfje ook meteen en dan slaapt hij heerlijk

Cjpt: ik baker Finn alleen `s nachts in, maar als ik jou was zou ik het eens proberen om niet te doen, kijken hoe Dominique daar op reageerd,a sl ze toch heel moe is, maar je moet doen waar je je zelf goed bij voelt. Veel plezier buiten!

Gisteren ben ik me dood geschrokken! Echt dat hoop ik niet nog een keer mee te maken!
    Ik ging samen met mijn moeder en Finn op visite bij mijn oma, erg gezellig en niks aan de hand behalve dat op de heen weg, de uitlaat van mijn auto steek lekker begon te klinken, ach kan gebeuren toch.
    Dus na een paar uurtjes gezellig te hebben gezeten weer op huis aan. EN vervolgens begon mijn uitlaat echt steeds meer herrie te maken, maar jah we moesten toch naar huis dus lekker doorrijden. Vervolgens wil ik op de snel weg met 140 een vrachtauto in halen, ben ik bijna de vrachtauto voorbij een verschrikkelijke klap met daarna giga takke herrie, dus ik dacht zwaar geschrokken dat mijn achterband waar al een bult op zat geklapt was, nee toch niet want als ik gas gaf werd de verschrikkelijke herrie alleen maar erger. Wat bleek was mijn uitlaat bij mijn motorblok van mijn motor afgevallen, hij hing gelukkig nog op een ander onderdeel van mijn auto, anders was ik mijn net nieuwe einddemper ook nog kwijt geweest.
    Maar de auto dus uitlaten rollen de vluchtstrook op en eerst vriendlief gebeld, jah rijd maar door zei hij, waarop ik in protest ging, mijn auto maakte zoverschrikkelijk veel herrie dat ik daar niet in verder wilde rijden met een baby, dus anwb gebeld.
    Na 3 kwartier kwam er een mannetje die heeft met wat ijzerdraad mijn uitlaat vast gezet en konden we weer verder. Nu is mijn motor ook een beetje raar, maar ik hoop dat vriendlief nog ergens op een sloop een nieuw stukkie uitlaat kan vinden, aangezien het mij anders wel weer erg veel geld gaat kosten!:$

Zo dat was mijn avontuur van gisteren, echt was wel heel erg geschrokken hoor, ik verwachte wel dat mijn uitlaat stuk zou gaan, maar met zoveel herrie en kabaal en op de snelweg nee, dat had ik dus niet.
    Gelukkig hebben we alles overleefd en doen wij en mijn auto het nog, maar ik hoop dit nooit meer mee te maken.

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    En anders vreet ik jullie op! ;)

3. Bloem1978

Bloem1978 Actief lid

17 dec 2008
    328
    0
    0
    Achterhook
    Hey dames,

Ik heb het nieuwe forum ook gevonden, lees eerst even mee, geen tijd om echt wat te typen. (ben al blij als ik even wat kan eten of kan douchen)

4. Bloem1978

Bloem1978 Actief lid

17 dec 2008
    328
    0
    0
    Achterhook
    Onze kleine vecht zelfs terug in zijn slaap!

5. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    hoi allemaal,

Ik heb de laatste dagen wel meegelezen maar niet gereageerd omdat ik even de puf niet heb. Maud slaapt 's nachts nog steeds erg goed, maar overdag wil ze niet slapen en huilt veel. We hebben haar gisteren nog eens gewogen bij het cb, maar aan de voeding ligt het dus niet. We laten haar nu een kwartiertje huilen en soms slaapt ze dan maar soms ook niet. Erg vermoeiend!!

Nu toch even reageren:

MvY: balen dat Esmee ziek is en jullie nog steeds niet weten wat er aan de hand is. Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben!

Hanna: hele leuke foto van een relaxte Svinthe in bad!

Aguamiga: Leuke foto! Maud gaat ongeveer om de dag in bad, de andere dagen was ik 's morgens haar gezicht handjes en billen. En zo als cjpt al zei: balneum olie helpt echt.

Gentle en Suze: jullie baby's zijn ongeveer even oud als Maud en huilen dus ook wat meer? Zou het dna toch het sprongetje rond 5-6 weken zijn?

skatje: Leuke foto! Ik kolf ook veel midner dan Maud drinkt. Volgens de kraamzorg en cb kan het wel de helft zijn...

ollekebolleke: wow dat is schrikken...

bloem: leuke foto!

cjpt: leuke foto! Ik heb zondag dat zelfde truitje gekregen. Echt leuk he?

annie: wat ziet ie er stoer uit! Tips om Milan wakker te krijgen: op een koude bank leggen en desnoods koud washandje gebruiken (heel zielig, amar het helpt wel als je baby niet wakker wil worden).

werkne: ik hoef pas 9 november en zie er nog niet tegenop. Is nog ver weg en ik denk dat het tegen die tijd leuk is om weer parttime te beginnen.

6. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Oh en even opscheppen ;)

Vandaag voor het eerst naar het cb geweest.

Aiden is 5300 gram en al 59,5 cm!! Wat een verschil met in het begin! Hij is gewoon al 8 cm gegroeid.

Verder was alles super. Zijn rare drinkgedrag werd verklaard als regeldagen, gelukkig maar :D

7. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    wat een mooie foto's zijn er weer voorbij gekomen! we hebben een hoop boxers in ons midden haha
    @skatje, jeeh wat is ie goed gegroeid!! lekker hoor
    @ lieke, ik denk ook dat het idd het sprongetje is, zou het anders echt niet weten waarom ze zo onrustig is! hoop dat de sprong gauw genomen is! succes!

8. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    werken , ik heb er dus nu al heel veel zin in. Het is heerlijk hoor dat verlof maar ik word er een tikkie lui van en dat vind ik zelf niet zo prettig. Ik zou van alles kunnen doen, maar het komt er gewoon niet van. Ik zit meestal hele dagen te lummelen en doe in een uurtje het huishouden.
    Ik weet van mezelf dat zodra ik weer werk ik gelijk veel meer energie krijg. Ook is het fijn om dan weer gewoon Petra te zijn en niet de hele tijd de verantwoording te hebben over 2 van die kleintjes, die het waanzinnig goed gaan hebben bij oma en het KDV
    Ik werk 3 dagen in de week en dat is perfect. Na werktijd ga ik dan gelijk boodschappen doen en dan de kinderen halen

volgens mij is mn banner verdwenen?

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Jup, die is pleite ;)

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Brusje, waarom lukt het slapen in bed niet? Gaat ze dan heel hard huilen? Misschien met een speentje proberen, of inderdaad met iets wat naar jou ruikt. Julia vindt het ook veel fijner als ik haar strak instop. Wie weet helpt het je!

Cjpt, als ze zonder doeken slaapt, waarom dan niet een keer smokkelen? Ik zou me er niet druk om maken ;) Lekker doen zoals het goed gaat!
    Leuke foto trouwens!

Annie, leuk met gel! Julia had gisteren na het douchen haar haren omhoog staan, en nu is het ook zo opgedroogd ;) Ik krijg het niet meer goed naar beneden... Morgen maar weer douchen!

Marieke, ik wil eigenlijk graag een klein baantje erbij voor 's avonds ofzo, maar aangezien mijn man op wisselende tijden werkt, kan het alleen na half 8 's avonds... Beetje lastig! Ik heb verder hier geen baan, maar ik kijk ook wel een beetje op tegen het komende half jaar alleen maar thuis zitten..

Aguamiga, hahaha, Sara maakt er ook nog een mooie kung fu beweging bij :p

Skatje, haha, en dan ook nog met een stoer! t-shirtje aan! Oh, en ook hele rare bekken trekken zie ik ;)

Ollekebolleke, oh ik kan het me goed voorstellen dat je geschrokken bent! Ik ben ook niet zo'n held op de snelweg, en zeker niet als je auto je in de steek laat! Brrr...

Bloem, lekker meelezen is toch ook prima! Mooi ventje heb je hoor, met die super witte haartjes :)

Lieke, wij hebben inderdaad net 2 onwijs vermoeiende huildagen achter de rug. 's Middags en 's avonds niet of nauwelijks geslapen...

Gelukkig mag ik mijn handjes dichtknijpen dat ze vandaag al de hele dag als een blok slaapt :$ Echt, ze is wakker, drinkt in 10 minuten een borst leeg en valt direct weer in slaap. En dat ook pas 2 keer sinds vanmorgen, dus er is hoop: na huildagen komen slaapdagen :D
    Ik ben er ook nog niet achter wat het is. Ik geloofde eerst niet zo in die sprongetjes, maar ja, het geeft een mama wel wat rust om een reden te hebben ofzo ;)

Dusss, ik heb ook eindelijk m'n huishouden weer ietsie op de rails, en dat moest ook wel, met ons weekendje NL voor de boeg! Nog iemand reis-tips? Handige dingen om mee te nemen?

Ik heb nu 5 shirtjes met lange mouwen, 2 broekjes, haar jurkje met shirtje en maillot, 3 paar sokjes, haar pyjama-pakje, 4 rompertjes en een rompertje met lange mouw voor 's nachts, 4 luiers voor onderweg (we hebben bij mijn ouders een pak luiers liggen), luierdoekjes, 8 hydrofiele doeken en 6 spuugdoekjes. We gaan van vrijdag tot maandag. Wat denken jullie? Is dat genoeg? We hebben daar ook een wasmachine, dus mochten we op zaterdag de hele boel vies hebben, dan kunnen we altijd wassen en drogen, toch?

11. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    En nog even Julia-spam:

12. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    ohh wat lief!

13. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hahaha het lijkt wel Fight Club hier! Blij om te zien dat jullie ook van die vechtertjes hebben, dat het niet aan Dominique ligt!

Grrr, had ik in de stad een vlaai gehaald voor de visite vanavond... heeft dat ding het heel de terugweg overleefd (half uur lopen) en bij mijn tuinhek laat ik hem van de wagen af stuiteren hahaha. Nouja, dan maar geen vlaai! Wel een beetje zonde van die 12 euro :x

14. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden

wat hebben jullie veel gekletst heb alles bij gelezen maar me hoofd staat niet zo naar reager.
    vandaag hebben ik me vriend weg gebracht voor 3 maanden. nog best moeilijk hoor zo afscheid met zo kleintje er bij, hij zit nog in het vliegtuig en ben dan ook blij met een belletje dat hij veilig geland is.

15. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat is Julia lief zeg!!!

cjpt, och dat zal je altijd zien he, op het laatste moment gaat zoiets nog mis en juist altijd als je zooo voorzichtig bent. Wat ie niet meer te redden??? Of is ie uit de doos geklapt??

16. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Sorry meiden maar ik krijg het niet voor elkaar om jullie bij te benen... ik lees zo af en toe mee en probeer wat te reageren!
    Ben zo ontzettend moe door de bloedarmoede! Wat ben ik blij dat ons meisje snachts goed slaapt!

@ Gentle: Wat een mooie foto van Julia, dat truitje heeft Dimara gisteren ook gekregen :D

17. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Noa, oh meid dikke knuffel voor jou! Lijkt me vreselijk (ook vooral voor je vriend) dat hij zijn kleintje nu 3 maanden niet kan zien!

@ Hanna, t was een slagroom/aarbeien vlaai... en hij is 2x op zijn kop op de grond gevallen... hihi dus nu snoepen we vanavond als de visite weg is gezellig aardbeien met slagroom uit de taartdoos hihi

18. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @cjtp is ook moeilijk hoor zo 3 maanden maarja we gaan het redden,en klinkt lekker hoor die taart ookal is hij gevallen.

@mumtobe ow nog bloedarmoede hopelijk ben je der snel van af

19. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Noa: Ja ben met een hb van 4.4 uit het ziekenhuis gekomen, dus ben er ook nog wel een tijdje zoet mee helaas, vk en huisarts praten over een maand of 3 :(

20. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Hoi meiden,

Vandaag even geen tijd om op iedereen te reageren.
    Voel me ook niet zo lekker door de borstontsteking. Heb ook enorme diarree gekregen door de antibiotica, dus ik ben een beetje 'out of order'.
    Rens wil sinds 2-3 dagen helemaal niet meer slapen 's middags. Misschien moet ik maar gewoon accepteren dat dat zijn wakkere uren zijn en daar mijn eigen 'programma' op aanpassen, want nu kom ik echt nergens aan toe... (verder niks te klagen hoor!! ik heb de liefste baby van de wereld!! ;))

Wil wel even Noa veel sterkte wensen. Echt balen dat je vriend nu weer voor zo lang aan het reizen is. Ik zou er zelf echt niet tegen kunnen denk ik, petje af voor jou. En kom maar lekker hier kletsen als je je verhaal kwijt wilt!!

MvY/E, als je dit leest, ik heb ook zo met jou te doen! Wat stom dat die uitslagen zo lang op zich laten wachten. Hoop dat je nu snel duidelijkheid krijgt. En laat dat huishouden gewoon ff zitten joh, er zijn belangrijkere dingen!!

Deel Deze Pagina