Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Oh ik zie net dat Ties ziek is?????
    Jeetje Marieke heel veel sterkte meid. Laat je ons snel weten wat er is met hem?
    Dikke knuffel voor Ties, hopelijk is het niks ergs....

2. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    dat ziet er heel goed uit hoor!! gelukkig maar.

Marieke, succes.

Gentle, ik denk dat het niks te maken heeft met haar bed, maar ze wil gewoon de hele dag bij mij zien. Nu ligt ze wel te slapen in haar bed, weet niet voorhoe lang. Maar dit is wel haar ritme om tussen 8 en 9 in slaap te vallen. net zoasl de bedtijd van de andere twee, bizar he?!

3. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    MvY, gelukkig dat het met Esmee al weer wat beter gaat. Ze is al weer van de slangetjes af zie ik. Drinkt ze goed?

4. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    @hanna: tis een beetje onhandig verdeeld helaas, maar de ene week werk ik 4 dagen do,vr,za,zo en de andere 2 weken werk ik de ma, do,vr.
    en dat is dan om en om.
    als je uitgaat van 4 weken, dan draai ik wk1 3 dagen wk2 4 dagen wk3 weer 3 dagen en wk 5 dagen.
    beetje duidelijk zo??

5. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hanna, ze hoeft idd neit meer aan de monitor maar omdat ze buikslaper is ligt ze er wel nog aan dus die slangetjes zijn er nog. En verder nog het infuus, maar hij is ingekort zeg maar dus alleen nog voor de antibiotica! Echt fijn! Mag haar nu ook weer op de arm enzo om even te knuffelen.

6. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Moeder van Youri en Esmee: Wat zielig om zo'n klein hoopje mens zo ziek te zien liggen :( Fijn dat het wel al iets beter met haar gaat en dat jullie snel de uitslagen zullen krijgen!

Marieke: Heel veel beterschap voor Ties en ik hoop dat hij snel weer opknapt!

Wat een schatjes heb ik allemaal voorbij zien komen en wat worden ze ook zo snel groot he!

Afgelopen maandag ben ik voor het eerst met Tess naar het cb geweest en ze is weer helemaal goedgekeurd :D Haar geboortegewicht was 3050 en na 5 weken was het 4100 :$ en dat is ook wel te zien aan haar onderkin :D

Volgende week gaan we een midweek naar een landal park en ik had er echt heel veel zin in om even weer lekker met zn drieën te zijn en even geen visite. Maar sinds vandaag breekt het zweet me uit als ik eraan denk :( Weet niet of het wel goed is voor zo'n kleintje en stel dat er wat aan de hand is wat moet ik dan....... Voordat Tess er was gingen we heel vaak een weekendje weg of op vakantie en dan had ik nergens last van maar nu vind ik het wel ineens heel eng.

7. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @MvY, wat balen dat er nog geen uitslagen zijn
    Enne dat huishouden nu echt even een keer uit je hoofd zetten hoor!
    Esmee en ook jij zelf zijn nu het belangrijkste!!
    Ze ziet er weer goed uit he!

@Hanna, aaaaaaah wat een lieve foto!
    Dat badderen met papa was wel heel lekker!

@Cjpt, jij vindt van 21.30 tot 5.00 lijken op doorslapen???????????
    En jawel hoor wat ik al had gedacht en gehoopt voor jullie, nu er rust is, het 1e lachje!!!
    En ja wij nemen Anouk ingebakerd mee
    Gisteren nog eens geprobeerd naar de kermis en dan los, maar dat doen we dus niet meer;)
    Ohhhh wat een mooie meid heb jij!

@Liz, als jij egoistisch bent met tijd voor jezelf dan ben ik dat ook hoor
    Hier kijk ik ook altijd of het me lukt om ze 's middags even tegelijk op bed te krijgen;)

@Aguamiga, hier gaat Anouk ook niet elke dag maar om de zoveel dagen vanwege haar huid
    En die kleintjes worden idd niet echt vies he!
    Hi hi, die superninja, stoer!

@Gentle, balen zeg dat Julia heeft besloten weer een ander ritme te nemen en dat jullie weer aan het zoeken zijn.
    En zo lang wakker is op deze leeftijd nog beetje te veel van het goede idd.
    Zit er niet te weinig in de fles?? Of drinkt ze te weinig ofzo?

@Jessi, ik zou het dan toch ook wel heel leuk vinden als Anouk het over paar weekjes iets langer vol gaat houden!!

@Annie, wat een lekker ding!

@Mik, hoe is het met je dip??

@Marieke, ik hoef pas weer in januari te beginnen en dan werk ik ook nog eens thuis en wordt steeds blijer dat we deze keuze hebben gemaakt!
    Wat is er met Ties??
    Jeetje ik schrik weer hiervan

@Skatje, hi hi Aiden is ook klaar voor een potje ravotten!

@Ollekebolleke, wat een avontuur op de snelweg gisteren he!
    Hoop voor jou ook dat dit bij 1 keer blijft!

@Bloem, welcome back!

@Noa, dikke knuffel voor jou, kan me voorstellen dat het zwaar * piep* is dat hij nu weg moet

En toen kwamen er nog meer geweldige spam foto's!!

@Debzie, niet druk maken over die midweek, dat gaat super leuk worden!!
    Gaat echt prima hoor met zo'n ukkie, als je maar in haar schema mee gaat

Vandaag een leuke middag gehad
    2 meiden van het juli mama forum op bezoek gehad.
    Was tijdje geleden dat ik ze had gezien en de kindjes bij elkaar waren geweest, dus was echt super leuk

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    @ Ties: Beterschap kleine vent!!

@ MvY: Gelukkig gaat het beter met Esmee

Aiden ligt hier lekker te gillen :( Weer honger hebben maar vechten tijdens het drinken. Moet hij geen gewoonte van maken iedere avond!! En borst nr 1 heeft hij zo rustig en lief aan liggen lurken.. :( Word er zo moedeloos van!

9. Sorry, ik heb wel weer even snel bij gelezen, maar ga weer even ego, vanaf morgen ga ik weer braaf mee doen hoop ik!

Was vanavond naar mama mia de musical, wat erg leuk was, maar ik geef bv en vriendlief ging op Finn passen.
    Het was nog niet goed en wel begonnen of mijn tel ging jahoor Finn overstuur en een papa die niet wist wat ie moest. Nou als hij zo huilt geef hem dan maar alvast eten (een uur te vroeg, maar ok) Dus papa een poging wagen na 2 slokken slapen:$
    Vervolgens heeft papa hem rond 9 uur weer wakker gemaakt om te eten en heeft hij bijna de hele fles opgedronken:)
    Maar ow wat had ik een zere tieten zeg, dat is echt niet goed voor een mens, ik had wel mijn kolf mee, maar de pauze was te kort en er was geen plekkie en ik dacht ow dat red ik wel!:$ Doe het nooit meer als ik weet dat het zo zeer doet, ik dacht echt dat ze zouden klappen.
    Heb mijn kleine mannetje ook wel heel erg gemist eigenlijk:( En nu kan ik geen eens ff knuffelen want hij slaapt:(

Nou ik ga ook mijn bedje maar eens opzoeken, voordat Finn weer honger krijgt.

Meiden slaap lekker en iedereen met een ziek kindje dikke knuffel

10. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ debzie, wij gaan ook een weekje naar landal (5 okt) het is verbazingwekkend hoeveel spullen je mee gaat nemen maar het word echt wel genieten hoor. lekker een beetje wandelen en rustig aan doen

@ ollekebolleke, wat leuk dat je naar mama mia bent gegaan. Het is een gedoe hè om ergens te gaan kolven, vraag me altijd af hoe andere mama's dat doen en kan me voorstellen dat het soms makkelijker is om thuis te blijven

@ Marieke, wat heeft Ties? heel veel sterkte in elk geval.

De meisjes liggen allebei met gevulde buikjes weer te slapen. Suze doet het echt goed 's nachts. ze komt 1 keer.
    Ik heb alleen doorlopend honger en dorst door de bv, hebben jullie dat ook?

11. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Heeft hij geen krampjes na een borst leegdrinken?

12. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Skatje, weet je zeker dat hij nog honger heeft? Dominique is het soms ook wel eens gewoon zat na 1 borst. Dan gaat ze hem weg liggen duwen enzo. Dan zit ze gewoon vol.

Ohhh mevrouwtje is weer pissig hoor. Heb haar net lekker in haar ledikant gelegd maar daar zat ze duidelijk niet op te wachten haha. Nouja, ik lig zelf nog lekker in bed dus neem haar wel even op mijn buik... vind mama stiekum ook wel erg fijn ;o)

13. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Vraagje: wanneer kolven jullie af (dus bijv direct na een voeding ofzo?) en hoe vriezen jullie in? Waarin bedoel ik; in flesjes of die speciale plastic zakjes of ik hoor ook wel eens over als ijsblokjes (maar hoe werkt dat dan?)

Ik heb hier al een week een gehuurd kolfapparaat staan a €2,25 per dag en doe er eigenlijk niks mee omdat ik net helemaal weet hoe ik het nou aan moet pakken. En zo kunnen vriendjelief en ik nooit eens lekker een avondje uit eten en naar de film ;o)

14. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Ollekebolleke, leuk dat je mama mia was!! Ik ben er paar jaar geleden geweest. En snap dat je je mannetje dan mist! Ik moet in februari een week zonder me kleine man...ben benieuwd hoe dat gaat...:)

@Petra, lekker dat Suze maar 1 keer komt 's nachts!! En ik had ook veel dorst dat ik nog borstvoeding gaf!

@Skatje, weet je zeker dat het honger is? Want Milan had het ook heel erg met borstvoeding, dan wilde hij graag aan de borst in slaap vallen anders lukte het niet! Dus ik steeds aanleggen en dan dronk hij niet. Wil hij nog steeds geen speentje?

@Debzie, dat komt wel goed hoor bij Landal. Lekker toch?! En je kleine meid zal het ook prima vinden hoor!

@Monique, gezellig met de juli mama's!! Waren dat nog de mama's van met Mirthe??

Ik ga ff aankleden enzo. Me kleine man ligt weer op bed. Hij had vanochtend weer een nieuw record uitslapen hoor!!! :p
    Hij kreeg 10 uur ze fles, 11 uur sliep hij (was het eindelijk stil) en toen tot...............8.15!!!!!!!:D:$
    Wat een heerlijk kind....

15. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Marieke, knuffel! Hopelijk gaat het snel beter. Weet je al wat hij heeft?

MvY, wat ziet ze er al groot uit zeg, op die 2e foto als ze zo uitgestrekt ligt. Mooi meisje :) Wel sneu zo in het zkh... :( Gelukkig gaat het inderdaad zichtbaar beter!

Brusje, wel fijn toch? Julia is 's avonds vaak de hele avond wakker, en valt pas rond 23 uur in slaap...

Debzie, hier ook al een week stress voor het weekend, maar nu het dichterbij komt, lukt het allemaal best! No worries, je hebt daar toch ook gewoon een telefoon voor als er iets is? En gewoon genoeg meenemen, dan zit je zonder drukte een heerlijk midweekje bij landal!!

Monique, ik heb geen idee waardoor ze zoveel wakker en huilerig was, maar het is weer over ;) Te weinig drinken zou misschien kunnen, maar mijn productie heeft ze gelukkig nu wat op weten te krikken. Ze is in ieder geval weer heerlijk verzadigd nu, na het drinken. Dan heeft ze helemaal een dik, nat hoofdje met dichte oogjes en zo'n roze smakmondje :D Heel schattig!

Ollekebolleke, lastig hoor, met kolven. Ik moet het ook nog gaan bedenken hoe ik dat zou kunnen doen... Tot nu toe blijven Julia en ik gewoon maar bij elkaar..
    Kun je trouwens niet gewoon op andere tijden kolven dan dat je moet voeden? Bv. voor de musical al een beetje kolven, en daarna nog een beetje? Dan is de druk er af... Ik "kolf" (met de hand) hier af en toe ook tussen de voedingen door. Werkt best!

Hehe, nou papa en mama zijn weer uitgerust, en Julia neemt volgens mij vandaag ook nog erbij als slaapdag. Wel lekker, want dan kunnen we ons goed voorbereiden op ons weekendje. Nog even een spenenkoordje halen zo, zodat die speen niet buiten of in de trein op de grond valt en we dan geen kraan in de buurt hebben! En de enorme berg was ook nog even opvouwen/strijken en in de tassen werken...

Hebben jullie al zin in het weekend??

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

goedemorgen allemaal,

even een update..

Ties is al 3 weken verkouden. niet zo erg, ik had een zoutoplossing voor zijn neusje en verder had hij er geen last van.

gister was het opeens erger. begin van de avond wordt hij ineens compleet in paniek wakker, onder het slijm en snot, niet in staat om te ademen. ik pak hem op en begin hem schoon te maken, Ties begon toen gelukkig te huilen.

hij had vuurrode vieze ogen en was zo verdrietig. hij huilt niet vaak maar gister kreeg ik m niet getroost. ik nam zijn temperatuur op en hij heeft liggen krijsen.. ik ook huilen natuurlijk! gelukkig had hij geen koorts.

huisartsenpost gebeld en we konden naar het ziekenhuis. daar waren we direct aan de beurt. de arts heeft m helemaal nagekeken. zijn longen klonken op wat slijm na gelukkig goed, wederom geen koorts. wel nieste Ties enorm vaak en hoesten, het snot liep uit zijn neusje. de kinderarts werd erbij gehaald maar gelukkig hoefde hij niet te worden opgenomen.

we hebben druppels meegekregen om zijn luchtwegen op te houden, heeeeel sterk spul, eigenlijk voor oudere kindjes. we moeten het ook verdund geven maar het werkt wel.

vannacht had hij ook moeilijk, hij is gewoon echt ziek. ik ben midden in de nacht met hem gaan wandelen om m in slaap te krijgen en dat lukte gelukkig.

net werd hij wakker en ik heb m gevoed. nog steeds geen koorts gelukkig. hij zag er alweer beter uit en slaapt weer.

mijn arme mannetje...ik vond het zo erg voor hem! heb het kraambezoek voor straks afgebeld. ik heb nauwelijks geslapen vannacht dus we doen lekker rustig aan!

17. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    @MVY, leuke foto's!:)
    gelukkig gaat het al beter met Esmee, is er al iets bekend over de uitslagen?

@marieke, zielig he al ze zo jong ziek zijn, hoop dat het snel over gaat.

Ik moet gaan kolven, maar ik heb er geen zin in. Ga het weer voor de eerst keer doen maar stel het steeds maar uit. Maarja als Ruben naar het kdv gaat dan moet hij toch te eten hebben en uit een fles willen drinken...dus moet er echt aan gaan beginnen ben ik bang.

18. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey meiden
    heb even een vraag over flesvoeding
    ik heb senna nu voor het eerst een fles met 120 water en 4 schepjes gegeven.
    hoeveel tijd moet er dan tussen zitten voor de volgende fles??

@mvy: en al uitslagen binnen van esmee?? of laten ze nog steed op zich wachten??

19. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Hey meiden,

Ik kom (hopelijk) vanmiddag weer even reageren, moet nu nog even snel dweilen en dan spring ik onder de douche, voordat Kane wakker wordt en die moet om 12.00 uur weer z'n flesje.

Mik Ik laat er altijd 3 tot 4 uur tussen zitten. En hij komt soms na 2 uur en 3 kwartier en dat probeer ik dan nog even te rekken door z'n luiertje te verschonen en nog even te kroelen. Ze zeggen wel dat je moet proberen om er niet langer als 4 uur tussen te laten, omdat ze anders het dag- en nachtritme om gaan gooien.

Tot laters! :)

20. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    ginny, maar moet je er met een grotere hoeveelheid niet meer tijd tussen laten
    dit is namelijk de 1e keer dat ze een grote fles krijgt

Deel Deze Pagina