Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Ha meiden,

Hier een zenuwachtige Pluis, stom gedoe... Ik haat gesprekken waarin ik mensen iets niet zo leuks moet vertellen... Maar ik vind dat ik een legitieme reden heb om naar een ander gastgezin te gaan! Zij kan niet op vrijdag oppassen en dan moet ik wel werken. En als ze dan zegt dat ze dan wel en uitzondering wil maken dan ga ik zeggen dat ik me daar niet prettig bij voel. Dan zou ze haar vrije dag opgeen voor mijn kind! Dat wil ik niet!

Werken: Ik werk in het onderwijs en ga op woe/do/vrijdag werken. Fenna gaat dus naar een gastouder op do/vrij en woe gaat ze naar een vriendinnetje van mij in Huizen ( waar ik werk). Zij woont vlakbij school en ik kan Fenna daar dus snel weer oppikken op woensdagmiddag...Maar moet er nu nog niet aan denken, aan werken...Dan moet ik Fenna wegbrengen en daar word ik nu al naar van!

MvY: O jakkie, heb gewoon tranen in mijn ogen van die foto van Esmee in het ziekenhuis.. Wat een naar gezicht is dat zeg, zo'n klein humpie aan allemaal van die slangetjes!
    Ah, de foto van vandaagis inderdaad al beter... Weten jullie al iets? Oh, wel fijn dat je haar alweer mag vasthouden enzo!

Marieke: Ook al naar het ziekenhuis! Sterkte meis en een dikke knuffel! Oh, wat fijn te lezen dat hij niet hoeft worden opgenomen... Maar kan me voorstellen dat jij je ook verdrietig voelt hoor, is ook niet niks, je kleine mannetje zo beroerd! Beterschap meis en rustig aan hoor!

Ollekebolleke: Leuk, Mama Mia! Maar wat een gedoe zeg, met je borstvoeding! Lijkt me niet fijn, vond stuwing al pijnlijk! Gaan ze niet lekken op een gegeven moment dan?

Mik: Ik zou kijken wanneer Senna zelf komt. In principe zou er minimaal 3 uur tussen moeten kunnen zitten, maar als ze er zelf langer tussen gooit is het ook prima, maar niet langer dan 4 uur.

Annie22: Wauw!! Dat is een langslaper zeg! Lekker hoor!

Nou,Fenna heeft gisteren amper geslapen en gisteravond wilde ze ook alleen maar bij mij liggen. Uiteindelijk om 20.15 een fles erin en toen lekker in haar bedje waar ze echt zo sliep. Om 04.15 werd ze pas weer wakker!
    Nu ligt ze alweer vanaf 09.30 in haar bedje te slapen...

Meiden, ik ga even broodje smeren enzo! En dan op naar mijn gastouder die niet meer mijn gastouder is, maar dat nog niet weet... ZUCHT...

Liefs, Pluis

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hij moet soms wel poepen als hij dat doet, maar hij heeft echt nog wel honger, want als ik hem dan wat geef in een flesje, drinkt hij dat op en valt hij in slaap :(
    Als ik zijn speen geef als hij zo huilt, dan wil hij die niet. Huilt gewoon door met speen en al..

3. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Skatje, is dat elke keer dezelfde borst dat hij dat doet?
    Dat die misschien moeilijk is voor hem om te drinken en dat hij in de avond te moe is om daar lekker aan te gaan liggen lurken?

@Ollekebolleke, heeft papa het eigenlijk toch heel keurig gedaan he!
    Ik ben nog nooit zolang van Anouk weg geweest dus zou niet weten wat mijn boobs zouden doen, is dan even de druk afkolven op het toilet geen optie??

@Petra, super dat Suze maar 1 keer komt 's nachts
    En jaaaaa hier extreem veel dorst, ik drink ook heel veel terwijl ik dat normaal echt niet doe

@Cjpt, ik kolf direct na de voeding de toetjesborst en zet dat in de koelkast
    Doe ik zo 24 uur en dat doe ik dan allemaal bij elkaar en heb op dit moment die meleda zakjes maar wil eigenlijk ook naar die ijsblokjes toe

@Annie, dat waren idd 2 mama's uit de tijd van Mirthe, die ik hier op het forum heb leren kennen.
    Wow he, hij slaapt echt goed he!!

@Gentle, fijn dat Julia weer door zo'n huilperiode heen is en je weer tegen een tevreden koppie aan kan kijken!
    Je heb trouwens bij Prenatal ook doosjes waar je de tut, speen in kan doen, vind ik altijd wel prettig.
    Gewoon in de tas of in je jaszak heb ik nooit zo'n goed gevoel bij en in zo'n doosje zit hij mooi beschermd
    En hier zin in zondag, dan hebben we een verjaardagsfeestje van een tante van mij en kan ik weer eens pronken met de dames!

@Marieke, gelukkig hoefde hij niet te blijven maar wat sneu zeg, zo klein en dan al zo ziek
    Beterschap voor hem en sterkte en een dikke knuff voor jullie

@Pluis, hoe is je moeilijke gesprek gegaan??

4. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Marieke, gister zei je iets over werken, ik heb ook helemaaaaal geen zin maar ben gister langs mijn werk geweest om van mijn twee dagen werken één dag te maken doormiddel van ouderschapsverlof en eigenlijk mogen ze dat niet weigeren dus ik ga lekker maar voor één dag in de week terug, heerlijk!

Hanna, HOE heeft je moeder eigenlijk de maxi-cosi schoon gekregen???

Ollekebolleke, dat is schrikken met je auto! En een bult op je band klinkt ook niet best, ik zou daar niet mee durven rijden... En spreek me neit van uitlaten, na drie tweedehandjes in een jaar zit er nu een nieuwe orginele onder, dat had ik gelijk moeten doen!

Gentle, niet te druk maken om je inpaklijst, als je een baby in een doek wikkeld heeft ze het ook lekker warm, zolang ze maar te eten hebben en een schone luier (dat laatste meer voor jezelf dan voor haar ;)) zijn ze happy.
    Mooie foto van Julia! wat heeft ze toch een "volwassen" gezichtje al, viel me al eerder op.

Noa, dat lijkt me echt moeilijk om hem zo lang te moeten missen, je bent het wellicht wel gewend maar met een baby... Dat maakt het wel even extra... Ik zou het niet kunnen hoor! Of niet willen kunnen ;)

Mumtobe, gaat het herstellen een beetje? Naast je bloedarmoede (het woord MOE zit er al in verwerkt ;))

En iedereen aan het spammen weer! Gaat snel op zoek naar een foto hier :p

Marieke, wat is er met Ties dan???
    Ik lees net je update, wat zielig en eng als hij zo vol zit! Gelukkig heb je er wat voor gekregen, arm manneke.

Mik, over werken, ik zou voor 15 weer terug gaan maar ga nu maar voor 8! Als ik er volgend jaar 0 an maak begin ik voor mezelf :D
    Over je flesvoedingsvraag, tussen de 3 en 4 uurtjes, kijken wat ze zelf aangeeft ongeveer?

MvY, mooie hé de eerste lach foto! Lastig te vangen inderdaaad.
    Zielig van die ziekenhuis foto's met draadjes en slangetjes :(

Debzie, niet te veel druk maken van te voren over je weekje weg, go with the flow... Makkelijker gezegd dan gedaan dat weet ik maar toch, niet te veel denken van te voren!

Annie, jij hebt wel een super slaper hoor! Is dat ook deels door de zwaarte van Nutriton denk je?

Miekiepluis, ik vind dat soort gesprekken ook verschrikkelijk! Ik vond het al erg om ouderschapsverlof aan te kaarten op mijn werk terwijl ik weet dat ze de moeilijkste niet zijn maar ik voel me gewoon bij voorbaat al schuldig ofzo 8)

5. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    meiden bedankt voor jullie reactie op mij vraag van flesvoeding.
    nu melde ze zich om 12.30 dus fles gemaakt met 120 water en 4 schepjes, en nu heeft ze daar maar 60 van opgedronken, ze hoefde echt niet meer.
    er zat nu 3 uur tussen.
    maar moet je niet als ze meer krijgen, meer uur er tussen laten??
    toen ze 90 kreeg, zat er elke keer zo 3 uur tussen, maar moet dat dus niet meer uur zijn nu ze 120 krijgt??
    vindt het allemaal zo lastig...
    ben bang dat ik haar of teveel of te weinig geef...
    ze zit nu al op 360cc wat ze vandaag opheeft

6. conijn

conijn Bekend lid

24 okt 2008
    691
    0
    0
    @ Mik, Het maakt niet zo veel uit hoe groot de flesjes zijn, ik zou minimaal 3 uur er tussen laten en maximaal 4 uur vanwege het dag en nacht ritme. Je zult misschien wel merken dat ze wat eerder komt als ze minder gedronken heeft.
    Je kan uitrekenen hoeveel ze mag drinken op een dag namelijk 150 ml keer haar gewicht. Iets meer is niet erg(maar niet veel meer!!), iets minder ook niet. Ze geeft ook een beetje zelf aan wanneer ze genoeg heeft. Zolang ze vrolijk en alert blijven is er niks aan de hand. Met Nathan doe ik het zo 5 flesjes van 130 (10 ml extra vanwege moeilijk drukken) + 4 schepjes en de laatste voeding doe ik 160 + 5 scheppen. Ik laat er minimaal 3 uur tussen en maximaal 4 uur.

@ MVY: ik hoop dat de uitslagen oke zijn en dat je kleine meisje weer gauw mee naar huis mag. Wat een naar gezicht he zo'n klein poppetje in zo'n ziekenhuisbedje. Je hart breekt volgens mij als moeder.

@ Marieke: lieve Ties snel weer beter worden kleine man. Doe vandaag maar lekker rustig aan en laat je maar lekker verwennen door mama!!

Even ego:
    Wij moeten morgen voor de eerste prikjes. Deze stoere mama breekt bij prikjes en ze was zo blij dat de oudste nu voorlopig klaar was. Nu begint het hele feest weer van voor af aan. Vind het zo sneu, die prikjes in die kleine beentjes, maar de navelbandjes zitten in de tas en de paracetamol zetpilletjes liggen klaar. Ik ben goed voorbereid haha!! Zul je zien dat hij nergens last van heef, hihi!

Kus aan jullie allemaal

7. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Mik, je hoeft niet onzeker te zijn over fv, zoals je zelf al zegt ze geeft aan als ze niet meer hoeft en ze geeft ook aan wanneer ze honger heeft. Gewoon in mee gaan dus en even optellen wat ze in totaal binnen krijgt dan gaat het prima hoor!

8. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    He meiden,

Is het bij jullie ook nog zulk lekker weer? Vind het echt heerlijk hoor, zo'n fijne nazomer!

@MvY och dat arme meisje van jou. Gelukkig ziet ze er op de foto van vandaag al een stuk beter uit. Inmiddels enig idee wat ze nou heeft en wanneer ze naar huis mag?

@Marieke tjee wat een schrik met die zieke Ties. Gelukkig allemaal goed afgelopen zo te lezen. Arm kind! (en arme papa en mama natuurlijk...)

@Pluis hoe ging het gesprek?

@Mik, met de fv ook eigenlijk gewoon voeden op verzoek. Ze komt wel als ze honger heeft! Hier zit er soms ook 4,5 uur tussen na een fles van 150+5, kan volgens mij ook geen kwaad.

@Rianne, wat lekker zeg dat je nog maar 1 dag per week hoeft te gaan werken! En hoe staat het nu met het werk van je man? Zit hij nu thuis eigenlijk, of waren ze nog niet 'echt' failliet... druk aan het solliciteren zeker?! Heb je er veel zorgen van??

@conijn, waarvoor heb je navelbandjes nodig bij de prikjes? Wij moeten volgende week ook... hoor graag tips van ervaren moeders!!
    Paracetamol zetpilletjes had ik al gehaald ;)

Ik ben al goed bezig geweest vandaag zeg! Heb de laatste dagen zo van mezelf gebaald omdat ik van alles wilde doen in huis en het er steeds niet van kwam zonder echt aanwijsbare reden....
    Maar nu heb ik echt enorm veel opgeruimd, de was gedaan, de keuken gedaan, alle felicitatiekaarten van de lijntjes gehaald en de lijntjes eraf gehaald (die door mijn man waren opgehangen op een echte mannenmanier... grrr!!).
    Nu hoor ik Rens wakker worden dus even een fles regelen, maar ik heb de smaak te pakken dus ik ga vanmiddag nog verder. Tjee m'n huis is straks echt spic en span!!

PS Hebben jullie ook zo veel haaruitval?? Ik weet dat het erbij hoort bij het ontzwangeren, maar ik word er GEK van!! Echt overal zitten haren en als ik m'n hand door m'n haar haal hou ik zo een hele pluk in mijn hand.... :x

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    @ Monique: nee het is niet bij 1 bepaalde. En soms drinkt hij wel normaal hoor, is wisselend!
    Het is een bepaalde 'bui' die hij dan heeft..

10. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    de laatste keer dat senna gewogen is was op 3 sept en woog ze 3000gram
    ik had een schema gekregen van het cb, en dan zou ze geloof ik uit mijn hoofd 450ml binnen moeten krijgen, verdeeld over 6 of 7 flessen.
    wij doen dus vanaf die dag al 90cc water en 3 schepjes voeding, dus een totaal van 100cc.
    deze flesjes drinkt ze over het algemeen allemaal leeg, soms wel soms niet.
    maar dan zit ze al ver boven de 450ml wat he cb zegt.
    tis nu zo dat ze ook de laatste fles vaak meer krijgt, dan krijgt ze 120cc water en 4 schepjes, en vaak gaat die ook nog leeg...
    laatst was het wel allemaal teveel en toen spuugde ze ook, maar over het algemeen gaat het er allemaal in.
    maar krijgt ze dan niet veel te veel binnen?
    ik moet volgende week pas voor het eerst naar het cb.
    ik hoor graag jullie mening

11. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Ik zit te genieten, Florine slaapt al 2 uur en 15 minuten achter elkaar. Doet ze nooit overdag, dus heb meteen afgewassen, de was gedaan, gedweild en de koelkast schoongemaakt haha.

Over dorst en honger: JAA!! Ik heb echt constant dorst, en ik ben de hele dag aan het eten. Nou doe ik dat altijd wel eigenlijk, maar ik heb gewoonlijk niet zo'n dorst.

Haaruitval: Jep! Hier ook plukken haar als ik mn hand erdoor haal.

Weer: hier absoluut geen lekker weer. Grijze wolken, en frisjes.

Werken: nee, doe ik niet aan :D. Werk al ruim een jaar niet meer, en ben niet van plan dat opeens te gaan doen haha.
    Zijn er nog meer thuisblijfmama's?

Marieke en MvY&E: beterschap voor jullie kindjes.

Vragen over fv: sorry dat ik daar nooit op reageer, maar heb echt geen idee wat ik daarover moet zeggen (fulltime bv hier).

Pluis: succes met het gesprek met je ex-toekomstige-gastouder.

Ik ga nu even snel bij landal kijken voor een weekendje weg in november. Ze hebben heel veel aanbiedingen momenteel.
    En vanavond naar de prenatal, even zo'n buikdrager halen met 20% korting. Van de week de baby bjorn van mn schoonzus geprobeerd, en die is echt super.

Oja, ik was gister voor het eerst in mn leven in de zeeman haha. Ik zag hier op het forum die romper van barbapapa, dus ik ging eens kijken. En ze hadden ook een meisjes-variant, dus die heb ik gekocht.

12. Petrabr: tja ik had dus de kolf wel mee, maar niet gedaan. Het is soms inderdaad makkelijker om gewoon thuis te blijven.
    Honger en dorst van de bv, jah dat heb ik ook hoor, ik kan alles wat los en vast zit eten en drinken, soms ook best tot vervelend aan toe.

Skatje: Finn is ook wel eens onrustig en druk tijdens de 2de borst, ik haal hem er dan gewoon af en geef hem rust en een boertje, wordt hij dan niet rustiger, krijgt hij niet meer, aangezien ik er alleen maar zere tepels van krijg. Dus dan is het jammer en komt hij weer eerder omdat hij minder gehad hefet, maar ik heb dan tenminste geen zere tepels en hij wordt er rustiger van!

Cjpt: als je wilt kolven om wat extra`s te hebben in de vriezer, kan dat het beste 1 uur na het voeden doen en dus 2 uur voor de volgende voeding, dan heb je voor de volgende voeding weer genoeg, maar let wel je krijgt dan wel meer melk dus je moet dan vol blijven houden. Ik kolf meestal als ik doorheb dat Finn mijn borsten niet leeg heeft gedronken en dat is meestal de eerste voeding `s ochtends. Je hebt van Avent speciale bakjes die je gewoon bij de drogist kunt kopen deze kan je met een adapter op de avent kolf zetten en dan hoef je niks over te gieten er zitten dan ook deksels bij die je er op doet, je kan op het bakje de datum schrijven en invriezen. Kost ongeveer 15 eurie`s. Je kan ook gewoon in een flesje kolven en dan overgieten in een ijsblokjes zakje, hier dan de datum op zetten ivm houdbaarheid en dat invriezen. 1 blokje is 10 cc.
    De bakjes waarin je kan kolven en die je in kan vriezen kan je later ook gebruiken om warm eten in in te vriezen, ze zijn herbruikbaar en goed schoon te maken.

Annie: een hele week zonder je kleine man, ow als ik daar nu aan denk, nee hoor dat gaat mooi niet gebeuren ik vond nu de 6 uurtjes al te veel!

Gentle: ik had voor de muscial Fin nog gegeven en toen de musical af was had ik geen zin meer en had ik zo iets van met 3 kwartier ben ik thuis dat red ik nog wel even, maar echt fijn was het niet

Marieke: sterkte met je kleine man, gelukkig heb je hem nog lekker thuis, dikke knuffel voor jullie allebei

Pluis: je lekken echt wel spuiten zelfs, maar ik had extra zoogcompressen mee! En werken hmm daar wil ook na gisteravond ook nog even niet aan denken hoor!
    Succes met je gesprek!

Conijn: wat doe je met die navelbandjes dan??

Mama van Youri en Esmee: ik las net op hyves dat ze niet weten wat Esmee heeft, lijkt me erg vervelend om niet te weten wat er mis is met zo`n kleintje! Dikke knuffel voor jullie allemaal en ik duim voor jullie dat Esmee snel weer opknapt!

Vanmorgen wilde ik in mijn haast tegelijk een broodje eten de vaatwasser in ruimen en de huiskamer opruimen met als gevolg dat ik een bord inplaats van in de vaatwasser naats de vaatwasser zette:x Tja dan gaan ze stuk he:$
    Dus ik vriendlief gesmst zegt hij waarom doe je dat dan ook, waarop mijn reactie tja de vaatwasser was vol en zo hoefde ik hem niet af te wassen, zegt hij O echt!!!:$ wat een sukkel!
    Maar met als gevolg dat ik wel ook meteen mijn hele huis moest stofzuigen want overal lagen stukjes bord, echt handig was het dus niet, maar gelukkig was het maar een bord!

Zo en nu ga ik even de was ophangen en nog maar een beetje opruimen in huis

Dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft!

13. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    aguamiga, elke dag in bad, het gebeurt heel soms dat er is een dagje tussenzit...
    sara is supermooi!!! en ze zit zo te zien in een leuk stoeltje

annie22 nee dat heb ik niet met Chayenne, die hongerige vlegel slaat geen maaltijd over :D
    prachtig zoontje :)

Gentle was na drie weken terug zwanger, eigenlijk niet echt, wilden wel heel snel terug zwanger worden
    maar waren van het idee afgekomen :D maar te laat blijkt nu :) maar geen probleem hoor
    ze was en is hartstikke welkom!!! Wat is julia mooi :eek:

cjpt wat een prachtig kindje heb jij !!!

skatje Aiden is idd stoer!!

ollekebolleke je zal wel geschrokken zijn :s zou het niet willen meemaken

bloem welkom :) en proficiat!!

noa je hebt een prinsesje :) haar naam past haar perfect eigenlijk :)

marieke veel beterschap voor ties!!

verder niet veel bijgelezen... alles is hier oke :) lekker weertje trouwens xx

14. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Haai meiden,

Hier een opgeluchte Pluis... Waar je dan tegenopkunt kijken hè.. Ze vond het wel erg jammer, maar begreep het wel en we hebben daarna nog even gezellig zitten kletsen. Voel me 10 kilo lichter!
    Inderdaad Rianne, voel me inderdaad dan schuldig o.i.d. terwijl dat nergens voor nodig was! Pfieuw!

Conijn: Oh jasses, die prikken! Kan ik me nu al akelig door voelen hoor, begrijp je gevoel compleet! Wat doe je met die navelbandjes?

Mik: Je doet het prima hoor, je meisje moet ook weer wennen aan die nieuwe hoeveelheid, ze heeft maar een klein buikje! En meer hoeveelheid is niet automatisch meer tijd ertussen denk ik... Zij heeft honger wanneer ze honger heeft! Conijn heeft je al uitgelegd hoe je kunt uitrekenen hoeveel ze maximaal mag hebben. En je meisje groeit natuurlijk ook, dus hoe zwaarder ze wordt hoe meer ze wil drinken. Kun je niet tussendoor even gaan wegen?

Liefie: Goed van jou zeg! Lekker hè even, rommelen in huis! En haaruitval..daar heb ik geen last van, maar wet inderdaad wel dat het erbij kan horen, vervelend zeg!

Dorst: JA!! Dat heb ik ook!

Oh help, Fenna is echt supermoe, maar wil niet gaan slapen! Lang leve de 8-weken sprong...Zucht...

ga maar weer eens een speen pluggen...

Liefs, Pluis

15. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Rianne: Buiten de vermoeidheid om gaat het herstel wel goed, heb met omhoog komen in bed of uit de bank nog last van mijn banden (volgens de vk) aan de rechterkant en nog een drukkend gevoel van onder met naar t toilet gaan maar voor de rest gaat het wel...
    het is echt de vermoeidheid die mij de das om doet! als ik de trap ben opgelopen moet ik echt even gaan zitten, Ons meisje in bad doen en daarna ook nog zelf afdrogen en aankleden hou ik niet vol...
    soms denk ik, had me nou maar gewoon bloed gegeven, dan was ik van het hele gezeik afgeweest!

16. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Miekiepluis, oh zitten we weer in een sprong?? Want onze hummels schelen maar 1 dag! Want Milan wil sinds gister gewoon overdag niet slapen!! Hij was net in slaap gevallen in de auto dus ligt nu in de maxi te slapen maar vanochtend had hij weer helemaal niet geslapen!!
    Gelukkig slaapt hij 's nachts wel pfff hihi...
    En lekker dat het gesprek weer voorbij is!! Dan heb je dat weer gehad!

@Rianne, ja denk wel dat de nutriton ermee te maken heeft. Maar hij krijgt overdag hetzelfde en dan komt hij zo om de 4 uur. Dus hij snapt ook gewoon al goed dag en nacht!

@Jessi, leuk dat je ook de barbapapa romper hebt gekocht!! Het was die van Milan die je hier had gezien...
    Show je hem wel ff ??

Ik ga ook ff kijken voor een weekendje weg! Leuk!!

Wanneer willen jullie voor het eerst gaan zwemmen met de kleintjes?? Ik las op internet dat het vanaf 6 weken al mag maar dat vind ik erg snel!!

17. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    @miekieplui: mijn man heeft laatst met haar op de weegschaal gestaan en toen woog ze ongeveer 3400gram, dus volgens het schema van het cb mag ze dan rond de 550 a 600ml voeding hebben geloof ik.
    zit ik volgens mij wel goed:)

18. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Annie: Wij gaan als Dimara 8 weken is een week naar Landal en daar gaan we voor het
    eerst met haar zwemmen (zo maar een half uurtje hooguit per keer)

Ahhhh zo sneu, Dimara ligt hier tussen ons in op de bank te slapen op het verschoningskussen en steeds als vriendlief hoest dan schrikt ze zich kapot en komt ze echt los van het kussen... zooo zielig!

19. conijn

conijn Bekend lid

24 okt 2008
    691
    0
    0
    Leuk die reacties van de navelbandjes. Ik zal het uitleggen.

Bij onze oudste smeerde ik altijd al voordat we gingen vallen en stoten creme op zijn beentjes. Dat schijnt te verzachten, maar daar heb ik niet echt veel van gemerkt. Wat wel altijd reuze goed hielp waren de navelbandjes. Na de prikken maakte ik die vochtig met water en deed deze om de beentjes heen op de plek van de prikjes. Ik maakte ze dan vast met luiertape (in je kraampakket!!). Niet te strak natuurlijk. Dit verlichtte zijn zere beentjes altijd. Ik deed ze dan met de volgende voeding weer af. Ik weet niet of het bij Nathan ook helpt , maar ik neem ze maar wel mee.

Met de paracetamol moest ik wel uitkijken van de apotheek. Ze gaf wel een handig rekensommetje. Een baby van 2 maanden mag 20 mg paracetamol per kilo op een dag. Als je meer geeft kan er een paracetamol vergiftiging optreden omdat de lever het nog niet kan verwerken. Ik heb dus nu 60 mg paracetamolletjes en ik mag er maximaal 2 geven op een dag mits Nathan 6 kilo is. Anders moet ik er 1 1-2 geven. Als hij het nodig heeft anders liever niet. Mijn oudste had ze wel nodog. Die ging slapen na de prikken, werd vervolgens krijsend van de pijn wakker, paracetamolletje, eten en vervolgens slapen.

Ik ben zo benieuwd hoe Nathan gaat reageren morgen!!

Pluis hoe ging je gesprek?? o slim ik lees dat het goed gegaan is!!

liefs

20. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Miekiepluis, goed dat je het besproken hebt, wat zal dat opluchten zeg.

Annie, ik heb de romper net gewassen dus morgen kan ze m aan. Dan kom ik m even showen.
    Jij ook kijken voor een weekendje weg dus? Leuk! Ik denk dat wij naar Texel (Sluftervallei, wat een naam :p) of naar Drenthe (Hunerwold State) gaan. Mn man wil niet op vrijdagmiddag richting het zuiden of zuid-oosten, ivm de files. Dus ik moet er een zoeken die via de afsluitdijk is, of een van de waddeneilanden.

Over het zwemmen: dat vraag ik me dus ook af. Want als er bij zo'n park een zwembad is, mag Florine daar dan al in? Ze is dan ongeveer 3,5 maand (we gaan in november). En wat doe je dan als luier? Heb je speciale zwemluiers ofzo?

Deel Deze Pagina