Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Jessie: Ja hoor kindjes mogen vanaf een week of 8 zwemmen, en er zijn idd speciale zwemluiers te koop...

2. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden ,
    Svinthe heeft een mamadag ingelast, dus nu pas tijd om even bij te lezen.

Marieke, tjonge zeg, wat zielig voor Ties!Gelukkig lijkt het wel weer de goede kant op te gaan!
    Dikke kus voor Ties!

Mik, ik geef voedeingen met tussenpozen van ongeveer 4 uur. Nu ook met 120 water en 4 schepjes en dat gaat vandaag zeker niet helemaal op. Soms wel, soms niet.
    Ik denk dat babay's zelf wel aangeven als ze teveel drinken, terug spugen of gewoon toppen met drinken!

Rianne, mijn moeder heeft de Maxi cosi 3 uur lang laten weken in schoonmaakazijn en waspoeder en toen heeft ze hem in de wasmachine gedaan. Alle pieslucht is eruit!

Conijn, succes morgen met de prikjes!

Liefie, zo zeg jij bent goed bezig geweest met opruimen en dingen doen in huis! Lekker gevoel geeft dat dan he. Hier ook haaruitval helaas!

Jessie, wat lekker zeg dat Florine overdag nu zo goed slaapt. Dan kan je eens wat doen in huis.

Miekiepluis, fijn dat het gesprek zo goed is gegaan en dat je er nu van af bent!

Ik ben vanmorgen naar het cb geweest en Svinthe is in 2 weken een pond gegeroeid :D
    Ze weegt nu 4625 gram en is 52,5 cm lang.

3. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Oh bah Dominique wil weer eens niet slapen vandaag. Alleen tijdens het wandelen maar daar was ik na 2 uur ook wel klaar mee. En ik wil nog zoveel doen hier in huis voor de kraamvisite vanavond komt. Nouja, dat kan ik shacken ben ik bang

4. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden

was ik weer,, heb me eesrte nachtje en bijna dag overleeft hoor zo helemaal alleen met me meisje. je hebt het best druk in je eentje hihi. hopelijk blijft het zo goed gaan.

@annie zozo milan is eeen klein slaapkoppie:D
    zwemmen lijkt me ook leuk met de kleintjes maarja wanneer is de juiste tijd. en jij dus ook weekendje weg leuk hoor

@marieke jeetje war zielig voor ties hopelijk knapt hij snel op!!

@pluis hoe was het met je gesprek gegaan?heb gelezen dat het goed is gegaan mooi zo!!

@rianna het is normaal wel te doen hoor zo alleem, maar met een kleintje moet je toch meer plannen en rekening houden met. maarja went van zelf hoop ik.

@mik hier zit er vaak 4 uur tussen na de fles van 120.

@conijn succes morgen met de prikken!!

@liefie hier was het ook prachtige weer, lekker genieten van het zonnetje zolang die er nog is.en hier geen last van haaruitval.

@jessie hihi jij heb de meisje variant romper:D

@ollekebollek mannen af entoe hihi. ze denken echt dat je alles meent he. maar wel balen dat je meteen je huis weer kon stofzuigen .

@liz dank je wel:)

@mumtobe hopelijk ben je snel opgeknapt en kan je volop gaan genieten van je meisje.

@hanna fijn dat de maxi-cosi schoon is. en svinthe wou dus alles doen met mama vandaag

zou meiden heb aardig me best gedaan hoop ik

5. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Hmm, ik geef mijn kindje echt teveel volgnes mij..

Ze weegt (schatting) zo'n 4500 gram...Nu kwam ze sochtends rond 7 uur en kon het vorige week nog aan met 5 flessen van 150 ml + 5 (totaal zo'n 750 ml).
    Nu komt ze iedere ochtend eerder, waardoor ze het niet haalt met 5 flessen, dus krijgt ze er 6 aangeboden. Die drinkt ze bijna allemaal op!!? Dus bijna zo'n 900 ml op een dag, en dat is veeeel te veeeel voor haar..Pff, wat moet ik nou? Minder in de fles trapt ze niet in, want dan komt ze na 2,5 uur al met honger. En doe ik er meer in, dan komt ze wel om de 4 uur maar dan heb ik s'avonds om 19 uur de laatste fles en dat is ook niet de bedoeling want dan kom ik de volgende dag weer eerder uit..??
    Ik weet het niet meer, wat denken jullie? Zou ik anders voeding voor hongerige babys erbij moeten doen? Of zou ik dat niet zelfstandig aan moeten beginnen?

6. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Verhip, ik zou gewoon even overleggen met het cb. Zij kunnen je precies vertellen of die voeding voor hongerige baby's wat is en hoeveel ze dan mag enzo.

7. MvLisa

MvLisa Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik meld mij ook weer even...

Volgens mij had Lisa afgelopen dagen last van haar 8- weken sprongetje. Ze kon overdag moeilijk in slaap komen en was erg aanhankelijk en jengelig tegelijk. Ik zie dat Fenna en Milan er ook last van hebben.

Ik denk dat ik bv geleidelijk ga afbouwen. Ik zie het niet echt meer zitten om elke dag om de 2 uur bv te geven. Gisteren al 1 voeding vervangen door fv (150 + 5). Ze liet 50 cc staan. Ze is gelijk na een boertje in slaap gevallen en 3 uur later hoorde ik haar pas weer. Hoeveel fv mag mijn meisje hebben? Ze is bijna 2 maand en weegt 5404 gr. Misschien heeft iemand een handig schemaatje. Het nl. voor mij helemaal nieuw qua het geven van fv.

Ik lees dat er aardig wat meiden een weekendje weg hebben geboekt. Wij gaan in december ook een weekendje landallen :)

Prikjes: Vorige week heeft Lisa haar eerste prikjes gehad. Ze heeft op het moment van prikken moeten huilen. De arts heeft haar beentjes gemasseerd en toen was het ook al zo goed als over.
    Uit voorzorg heb ik zetpilletjes gekocht maar gelukkig niet nodig gehad. Bij pijn kun je fietsbewegingen in de lucht proberen te maken.

Mvj: wat vervelend allemaal zeg! Ik hoop dat Esmee spoedig naar huis kan.

Marieke: beterschap voor kleine Ties.

Simmer

8. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    wanneer gaan baby's geluidjes maken ongeveer?

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Liefie, hier ook lekker wat in huis kunnen doen gisteren en vandaag. Heerlijk!
    Ik heb trouwens helemaal geen haaruitval. Mijn haar is juist eindelijk weer een beetje vol sinds de zw sch

Skatje/Ollekebolleke, Julia heeft ook dat onrustige aan het eind van de voeding. Ze drinkt dan ook weinig meer, dus ik probeer haar dan haar speentje te geven. Wel jammer dat ze niet meer zo vaak lekker rustig en verzadigd is na de voeding.

Liz, wow 3 weken! Ik zou er eerlijk gezegd niet aan moeten denken :)

Pluis, fijn dat het gewoon goed ging!

Annie, zwemmen... Geen idee. We doen het zelf bijna nooit, maar lijkt me wel heel leuk! Wat zou je ze dan aandoen? Zo'n zwemluier?

Hanna, lekker hoor, dat Svinthe een lekker speklaagje heeft! Met die zkh verhalen hier, kunnen we maar beter blij zijn met wat meer grammetjes. Het kan er ook zo weer af zijn!

Noa, petje af dat je er zo in staat!

Verhip, kun je het cb ook bellen? Dan vraag je het gewoon ff!

Simmer, jammer dat he gaat stoppen met bv! Waarom is het zo zwaar?
    Ik ben benieuwd hoe het met Julia gaat met prikken! Wanneer gebeurd dat in NL? Hier pas in november (met 3 mnd).

Nou, ik heb geprobeerd van alles te doen, maar Julia heeft nu haar wakkere momentje van de dag, dus we gaan zo lekker frietjes eten en dan mag m'n man de tas inpakken. Julia's tas is al bijna klaar.

10. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    simmer, even van internet gehaald:
    Hoeveel voeding

Je kindje heeft ongeveer 150 ml voeding per kilogram nodig per etmaal.
    Bijvoorbeeld: je kindje weegt 3500 gram (3,5 kg) dan vermenigvuldig je 3,5 met 150 (3,5 x 150) = 525 ml per etmaal.
    Dit deel je door het aantal voedingen dat je per etmaal geeft, dus bijvoorbeeld 525 : 7 = 75 ml voeding (je mag het afronden naar 80).
    Let op! dit is een indicatie, je hebt natuurlijk ook kindjes die hier iets boven zitten.
    De eerste maand krijgt je kindje 6 á 7 voedingen per dag.
    Om na te gaan of je kindje voldoende voeding krijgt, is het goed om in de gaten te houden of het wel voldoende plasluiers heeft, goed groeit en voldaan is. Is dit het geval dan kun je er vanuit gaan dat je kindje voldoende krijgt.

11. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Nou heb haar net een fles van 135 ml gegeven en nu krijst ze alles bij elkaar alsof ze niet genoeg heeft gehad..Pff, vind het echt moeilijk. Morgen het CB maar even bellen, al weet ik nu niet meer of ik haar nu gewoon wat extra moet geven of het moet proberen te sussen...wat niet echt lukt!

12. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Nou meiden ik heb weer helemaal zin gekregen in het midweekje weg en dat weer dankzij jullie geruststellende woorden :D

Vanmiddag heb ik bij de prenatal een knalroze babybjorn gekocht (was een leuke verrassing dat het mama mazzel dagen waren!) en Tess hangt er echt heerlijk in! Telkens als ik haar erin doe valt ze in slaap :D :D maar nu vroeg ik me af hoelang ze in zo'n ding mogen zitten?

Zat net even te lezen op internet over baby's en kwam toen bij tweelingen terecht en vroeg me ineens af hoe het met Sweepy en haar 2 mannetjes gaat! Heeft iemand ooit nog wat van haar gehoord eigenlijk? Ben zo benieuwd!

Gentle wel spannend dat jullie een reis met de trein gaan maken! Dan heb ik het nog makkelijk want kan alles in de auto mikken! Hebben jullie grote tassen bij je dan ofzo? Of heb je wat anders bedacht om alles mee te nemen?

13. MvLisa

MvLisa Niet meer actief

Hanna, wat fijn zo'n lijstje! Graag zou ik nog wat meer duidelijkheid willen verkrijgen:

We gaan er vanuit dat mijn meisje 5,4 kilo weegt x 150 = 810 ml per 24 uur. Moet ik dan 115 ml (810: 7) per keer als vervangende beurt gaan geven?? Of zoals op het pak van nutrilon staat beschreven dat ze bij dit gewicht al op 5 voedingen per 24 uur moeten zitten.

Mijn vraag is: Moet ik mij op die 5 voedingen gaan focussen of op die 6 a 7 voedingen. Als ik mij ga focussen op die 5 voedingen per keer dan kan ze bij een vervangende beurt 165 ml binnen krijgen.

Wat te doen?

Alvast bedankt!

Simmer

14. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Annie22: Hé verhip, dat zie ik nu pas! 1 dag inderdaad maar! Duhuh, nu je het zegt weet ik het ook weer... Jep, we hebben de 8-weken sprong en nu zien ze ineens patronen. Erg grappig om te lezen, hang er niet te veel aan op, maar zie wel dat Fenna nu weer dingen doet die ze hiervoor nog niet deed. Zo leuk!

Mik: Nou, zie je, dan doe je het hassikke goed!

Conijn: Ik zeg, Wat een goede tip! Ga ik direct weer ff opzoeken die dingen! Slim hoor!
    Succes morgen!

Cjpt: Hè balen...Nou ja, denk maar zo, ze komen voor jou en Dominique, niet voor je opgeruimde huis!

Verhip: Ik zou inderdaad niet op eigen aktie die hongerige baby-voeding gaan geven, maar zeker wel een goed plan lijkt me! Even overleggen met cb!

Simmer: ha, ook de 8-wekensprong...Fijn hè!
    lang leve Rianne, die legt het heel goed uit, hoe dat zit met die flesvoedingen!
    Ik zou proberen die 5 voedingen te gaan geven, zijn het er meer is het ook niet erg. Misschien eerst eens 6 en dan afbouwen naar 5?

Zo,hier voor het eerst een "gets, voel me dik-moment"gehad... Mag natuurlijk helemaal niet zeuren aangezien ik al ongeveer 4 weken bijna al mijn kleren weer pas, maar dat rolletje irriteert me.. Dus Fenna lag toch te slapen, de crosstrainer op zolder stond ook al maanden stil, dus Pluis heeft net een half uurtje rustig gelopen. Heerlijk! Die laatste 3 kilo gaan we er ook nog even afwerken!
    Alleen jammer van dat laatste stukje BonBonBloc wat in de kast ligt... Die moet dan nog maar even op...Hihi! Niet direct te streng voor mezelf zijn zeg ik...

Meiden, fijne avond!

Liefs, Pluis

15. MvLisa

MvLisa Niet meer actief

16. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Simmer, Milan is net zo zwaar als jouw meisje en hij drinkt 5 x 165. En anders zou ik 6 flessen van 135 geven.

@Miekiepluis, ja weet je het nog, ik zei toen nog dat jij op 1 aug mocht bevallen en ik dan op 2!! Of andersom?! Maar uiteindelijk was ik 2 en jij 3 hihi...
    Maar grappig te lezen dat ze allebei even vervelend zijn de afgelopen dagen haha! Nee hoor ze zijn heel lief...
    Maar Milan heeft weinig tijd om te slapen hij vindt alles interessant!! Gelukkig heeft hij net van 4 tot half 8 geslapen!

Ik ga lekker bankhangen! Expeditie robinson kijken.
    Milan heeft zijn teckelpyama aan dus ben benieuwd wat de nacht zal brengen haha...

p.s. Daan leef je nog??

17. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Debzie, we hebben een grote tas met wieltjes en een klein koffertje met wieltjes, en dan de voedingstas aan de kinderwagen. Tis even een gedoe, maar eenmaal in de trein lukt het vast wel. Oja, en Julia in de draagdoek!

Pluis, hahaha, je hebt in ieder geval je bonbonbloc er af gelopen :p

Simmer, geen veroordeling hoor! Ik kan me wel voorstellen dat het om de 2 uur een beetje heftig is... Ik ben heel blij met Julia's strekkies van 3-4 uur! Bij jou heb je haar waarschijnlijk net lekker in bed als ze al weer honger heeft...

18. MvLisa

MvLisa Niet meer actief

Haha ik zie het ook niet als een veroordeling hoor. Ik ben er gewoon een beetje klaar mee. Ik weet nu hoe het is/was om bv te mogen geven. Als mijn productie het toelaat wil ik indien mogelijk alleen in de middag overgaan op fv dus dat zullen 2 flessen zijn. En dan in de ochtend en avond/nacht gewoon bv proberen.

19. MvLisa

MvLisa Niet meer actief

Super bedankt allemaal!

20. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Verhip, kunnen het geen krampjes zijn waardoor ze zo krijst?

Debzie, leuk een roze babybjorn en fijn dat Tess er zo rustig van wordt.

Simmer, als je een wat "oudere" baby hebt kan je denk ik wel naar 5 of 6 voedingen, dus meer per flesje. Het is denk ik even uitproberen hoeveel er per keer in gaat!

Deel Deze Pagina