Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Maar met krampjes zou ze toch juist haar benen moeten intrekken / strekken of zoiets dergelijks? Ze sabbelt meer op haar hand/duim/vingers..

2. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @hanna hoeveel flessen krijgt svinthe dan, want die van ons schelen niet zo veel, yaslin krijgt er 6

3. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    @ Simmer: Ik smokkel met Aiden ook wel eens hoor, als hij zeurderig blijft na de bv, krijgt hij soms van mij nog een flesje kv, gewoon 30 of 60 cc. En soms als hij een zeurdag heeft gehad, geef ik hem ook kv, zo'n 120 cc ongeveer, wat hij meestal niet eens helemaal opdrinkt, als laatste voeding zodat hij (en dus mama ook ;)) even lekker kan slapen.
    Dan kolf ik mijn eigen melk af voor in de koelkast.

Mag je als je 1 fles per dag geeft, wel vitamine k en d geven?

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Skatje, vitamine D mag je sowieso volgens mij geven. Ik krijg hier zelfs op recept extra vitamine D en fluor mee, omdat ze dat dus echt wel nodig hebben! In NL is dat nog niet zo hip volgens mij, maar hier dus wel ;) Lijkt me niet dat ze dat zouden meegeven, terwijl ze ook net bijvoeding hebben geadviseerd!

5. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    svinthe krijgt ook 6 flessen. zo rond 1.30, 5.30, 9.30, 13.30, 17.30 en 21.30

6. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Skatje, ja dan moet je wel vitamine K en D blijven geven.
    Volgens mij moest ik pas stoppen als ik op een halve liter fv zat.

Slaap lekker allemaal,
    ik ga om 22.30 me kleine man een fles geven en dan hopen op een lekker lange nacht!!

7. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    tja et blijft een vtje zelf kijken wat je kindje nodig heeft qua fv volgs mij.
    had ook een schema gekregen dat je kind zoiezo niet meer als 1000ml per etmaal mag binnen krijgen.
    senna die weegt nu ong 3400gr, en heeft nu ong 6 a 7 flessen van 100cc, en de richtlijn daarvan is voor babies die 3400 gr wegen zo ong 500ml binnen moeten krijgen.
    senna krijgt ong 600 binnen.
    dus denk dat het allemaal wel goed is
    ga senna nu onder de douche bij papa vandaan halen
    slaap lekker iedereen

8. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Skatje, mijn man is al deze tijd thuis ja, hij is druk aan het solliciteren en het ziet ernaar uit dat hij wat gevonden heeft, morgen hoort hij meer. Ze zijn echt failliet ja, het uw heeft nog niks betaald en we hebben al twee maandlonen moeten lenen bij familie maar daar is de rek nu ook uit dus de druk komt op de ketel so to speak. We krijgen wel nog twee maandlonen van het uwv uitgekeerd plus het achterstallige vakantiegeld maar wanneer... dat is bij hun maar de vraag. Ik laat het allemaal maar een beetje om me af komen, hij maakt zich zorgen voor twee al snel dus ik speel de stabiele -komt wel goed schatje- factor. Maar hopelijk krijgt hij die baan!

Hier geen plukken haarutival, je vind van mij altijd overal wel haar, ik heb erg lang haar en iedereen verliest en zo'n 150 per dag dus die vallen met mijn lengte wel op ;)

Jessi, altijd thuisblijfmama geweest maar wil nu wel iets ernaast doen, liever voor mezelf dan voor een ander werken maar zo ver ben ik nog niet, is nog in de maak. Voor het eerst van je leven in de zeenman? Eerste kindje was het of niet? ;) Als ze zo snel groeien vind ik zeeman, wiebra, hans textiel en aanverwante artikelen erg aangenaam qua prijs en ze gaan steeds meer met hun tijd mee in dat soort zaken.

Mumtobe, dat je te moe bent om je kindje af te drogen na het badje is niet vreemd hoor na anderhalve week, dat had ik ook! Ik had wel een ietsje beter hb gehalte maar die vermoeidheid en het stuk zijn na drie stapjes is ook echt gewoon lichamelijk herstellen van een operatie en jij hebt nog wel iets meer meegemaakt lichamelijk dan alleen een keizersnede! Onderschat dat allemaal niet, het is niet gezegd dat het na een bleodtransfusie beter was geweest. Sterkte! Je zal zien dat het per week echt stukken beter gaat maar blijf goed naar je lichaam luisteren anders ga je te snel en val je ook snel terug in je herstel. Spreekt de keizersnee goeroe na 3 van die operaties ;) hahaha

Annie, heel goed dat hij dag en nacht goed snapt, Elias snapt het verschil ook wel maar is gewoon ook een hongerlap 's nacht al zit er wel iets meer tijd tussen dan overdag. Het grappige is dat hij overdag in zijn slaap elk half uur een huiltje geeft en in de avond en nacht niet, daaraan merk ik dat hij 's nachts toch ook echt anders ervaart dan overdag dus dat doorslapen komt wel.
    Ik haalde hem vanmiddag uit zijn bedje omdat we weg moesten en hij had ruim twee uur eerder gegeten maar bij het liggen/uitrekken verslikte hij zich en moest hoesten en dan denk ik verdorie, nu verslikt hij zich in eten van ruim twee uur terug dat is toch niet de bedoeling? (hij kan dit ook nog na vier uur hoor... gebeurd ook) Dus dan denk ik weer aan je nutriton verhaal en denk ik, misschien toch maar proberen... Al ben ik bang dat hij dan misschien weer last van zijn buik krijgt (dat heeft hij nu bijna niet meer!) en durf ik niet goed, ik lees ook diaree verhalen over dat spul "twijfel twijfel"...
    Over zwemmen, ik vind 6 weken ook erg snel, zo'n kleintje in zo'n bad, nee vind ik maar niks om te doen. Ik vind het leuk als ze wat groter zijn en wat meer wakker overdag en hun hoofdje goed recht kunnen houden, een maand of 3 a 4? Eerder ga ik echt niet maar ieder zijn ding :D

Verhip, Elias drink ook al heel lang 6 flessen van 165 ml en dus 990 ml als hij alles drinkt (tegenwoordig wel) maar hij doet het er al heel lang op, al sinds hij 4900 gram is (hij is nu denk ik een kilo zwaarder al) dus misschien blijft zij er ook zo lang op hangen en is het straks niet erg meer. Heb je ook wel eens geprobeerd om wel 150 ml water te doen maar dan misschien 4 schepjes? Kan ook werken, overstappen op andere voeding zou ik niet zomaar doen dan zie je twee weken van krampjes tegemoed waarschijnlijk en weet je daarna pas of het werkt of niet... Of wat indikken, kan ook werken, ik zou als ik jou was overleggen met het cb voordat je overstapt, kijken wat hun adviseren.
    Je kan een hongerige baby echt niet zomaar sussen, wij hebben ook een veelvraat die je echt wel laat weten als hij nog honger heeft, gewoon aanbieden wat ze op wil en kan. Probeer in ieder geval niet over de liter per 24 uur te gaan, vooral op langere termijn is dat niet goed voor de niertjes, tijdelijk is nog niet eens zo erg.

*bloos* :)

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Rianne: klote he, dat soort dingen komen dan weer net als je net een baby'tje hebt :( Hier ook een werkloos mannetje, hoop dat hij snel weer aan de slag kan!
    Succes ermee meis!

10. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen!!!

Heerlijk geslapen!! Svinthe wilde om half 3 een fles en toen pas om 7 uur!!!
    Straks ga ik Michels oma verrassen met een bezoekje. Vindt ze vast gezellig!

Rianne, hopelijk krijgt je man vandaag goed nieuws over de baan!!

fijne dag allemaal!

groetjes,Hanna

11. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    goedmorgen,

@mik, wat is jou kindje nog lekker licht, die van mij was ongeveer net zo zwaar bij de geboorte, maar we zitten nu echt op vier kilo+

Vannacht hebben we goed geslapen, ik weet niet wat mij overkomt. Gisteravond had Djamione wat problemen met inslapern ivm krmapjes, en nu een uur dat ze geslapen had gilde ze uit van de krampjes, en wanhopend zuigen op mijn borst. En daarna viel ze in slaap, en vanochtend rond een uur of zes probeerde ik haar wat wakker te maken omdat mijn borst enorm vol zat, ze had er geen zin in dus om zeven uur nog een keer proberen en ze heeft zich lekker vol gedronken, maar door de verandering van de nacht heb ik nu knaltieten.
    Ik ga mijn kids weg brengen en dan afkolven.
    Trouwens mijn andere dochter vind mijn borstvoeding lekker, ze heeft een keer mogen proeven nadat ik had gekolft en wilde toen het hele flesje, ik zei je doet maar. Flesvoeding vond ze trouwens maar niks, dus die wilde ze niet!

12. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Hmmm, vannacht een rampnacht die we sinds de eerste week niet meer hebben gehad..Om half 11 de laatste fles en ze werd gewoon om 3 uur wakker!? Honger!? En daarna 2 uur huilen (jengelen) en om 5 a 6 uur in slaap gevallen en werd pas weer om 7 en om 8 wakker...Dus weer fles gegeven en nu slaapt ze weer!?

Rianne bedankt voor je uitleg, sommige kindjes drinken nu eenmaal wat meer maar toch vind ik het eng om zoveel te geven..

ik heb besloten om straks even naar het inloopspreekuur van het consultatiebureau om wat meer uitleg te vragen en hoe ik ermee om moet gaan..

13. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Goeiemorgen allemaal!

Wij zijn hier al een paar uurtjes wakker om ons klaar te maken. Julia heeft vannacht (dank u dank u) bijna doorgeslapen! Van 22 uur tot 5 uur vanmorgen. Heerlijk weer, dat was voor het eerst weer sinds een weekje. Ze kwam steeds zo onhandig uit 's avonds en kwam dan zelfs weer 2 keer per nacht... Gaap!

Verder lijkt alles gepakt en gezakt. Julia ligt nu lekker te slapen, en over een uurtje maak ik haar wakker voor de laatste voeding en dan gaan we! Over 5 uur zijn we in Arnhem :)

Tot na het weekend allemaal!

14. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Goeiemorgen!

FV Kane krijgt per dag 4 flesjes van 150+5 en de laatste fles geven we 180+6.
    Ze gaan niet altijd allemaal op en soms komt hij na z'n fles van 19.00/20.00 uur na een uur alweer. Dan geven we hem 30+1 ofzo en na een paar slokjes valt hij dan vaak weer in slaap.
    Hij heeft nu gelukkig ook al een aardig ritme:
    7.00-8.00
    11.00-12.00
    15.00-16.00
    19.30
    23.00

Slapen Na z'n ochtendflesje slaapt hij eigenlijk altijd wel tot z'n volgende flesje...behalve natuurlijk vanmorgen :( Hij ligt 's nachts in z'n wiegje naast mij en na z'n ochtendfles leg ik hem in z'n ledikantje. Maar hij had gisteren gespuugd, dus nu zit z'n Aerosleep en hoeslakentje in de wasmachine en kan hij dus niet in z'n ledikantje. In z'n wiegje gelegd, maar hij ging piepen. Even met hem op bed gezeten en hij ligt nu in ons bed, maar wordt om het kwartier wakker...weer even z'n speentje erin en hij slaapt weer....maar ben nu al een uur bezig. Hopelijk slaapt hij nu even door, dan kan ik zo beneden aan de slag.
    En 's avonds slaapt hij eigenlijk heel slecht :$ Soms maar een uurtje en dan zit hij dus de rest van de avond bij ons beneden. Ook heeft hij 's avonds vaak last van krampjes...daarom kan hij dus niet slapen...zo zielig.

Ongesteld Wie van jullie is het alweer geworden? Ik verloor dinsdagavond weer wat bloed en sinds gisteren lijkt het echt weer op een menstruatie, met de bijbehorende buikpijn....fijn hoor NOT!!! Dát heb ik nou echt niet gemist, al die maanden ;)

In bad Kane gaat eigenlijk elke dag wel in bad/tummytub en hij vindt het heerlijk!

Rianne Hopelijk wordt je man snel aangenomen...echt balen joh!

Noa Rot voor je dat je vriend weer voor 3 maanden weg is.
    Tis best zwaar he, zo in je eentje voor een baby zorgen.

Er huilt er hier weer één...tot laters meiden!

15. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    @brusje: ja he? Senna is idd nog licht, ze woog bij haar geboorte 2740gr, en toen ik met haar uit het zkh kwam nog maar 2515, dus voor mij wordt ze nu echt groot;)

@ginny: hier nog steeds geen ongi te zien.
    verloor van de week wel wat bloed, maar is waarschijnlijk nog van de wond van daaronder....

16. aguamiga

aguamiga Actief lid

9 nov 2008
    178
    0
    16
    Wijchen
    Ongesteld: nee, gelukkig niet ;)

Realiseerde me gisteren ineens dat dat 1 van de voordelen van BV is, dat duurt nog wel ff.

Gisteren regeldagje, om de 2,5 uur honger, laatste voeding 21:00, eerste voeding 04:00, joepie mama lekker geslapen :D

(ben wat kort van stof want tik met een hand en ben BV aan 't geven)

17. conijn

conijn Bekend lid

24 okt 2008
    691
    0
    0
    Nou hier net terug van de het CB. De prikjes weer overleefd. Hij heeft heel hard gegild, maar nu is het over gelukkig. We moeten naar 5 flesjes per dag. Ik geef nu 5 keer 120 en 4 en 1 keer 150 en 5 maar ik moet naar 5 keer 150 en 5. Ik ben zo benieuwd, want ´snachts heeft hij echt honger. Nou ja we zien het wel anders geef ik dat zesde flesje zo, geen probleem haha!! Ook zou het een idee kunnen zijn om van de omneo naar de gewone nutrilon+nutriton te gaan, vanwege zijn moeilijke drukken. Tja moeilijk hoor. Omneo is wel licht verteerdbaarder dus misschien helpt het voor het doorslapen ook om over te stappen. Het belangrijkste vind ik dat hij niet meer zo'n buikpijn heeft van het 1 keer in de 2 dagen drukken. We zien het wel.
    Hij woog trouwens 5750 gram en is 60 cm :$
    Grote kerel!!

@ ongesteld: ja hoor, eerste pilstrip nu op dus zelfs mijn tweede keer komt er al weer aan!Bleh:x

Kus

18. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @hanna 6 flessen dat krijgt yaslin ook en de hoeveelheid dan?

@ginny ja het is best druk zo in je eentje, heb het al 1week alleen gedaan maar toen was hij savonds thuis en nu moet ik het 24uur perdag doen maar het gaat goed mag niet mopperen.

ONGESTELD: hier was het ook alweer zo ver, precies 4weken na me bevallin dus ben al weer bezig met de pil, heb het eerlijk gezegt niet gemist hoor hihi

19. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Ha meiden,

Ongesteld: Joh, alweer aan mijn tweede pilstrip, dus de 2e keer komt er aan! Niks aan gemist..dat niet...

ff vraagje: Wat doen jullie je kruimel aan als jullie met de draagzak ( bay-bjorn) naar buiten gaan? Ik wilde een jasje en een mutsje doen, en dan de beentje in mijn jas. Dus dichtritsen over haar benen heen... Vind het erg moeilijk om dat te bepalen!

Moet nog fles geven en dan ga ik pas bodschappen doen, dus ik hoop dat jullie goede tips hebben!
    Ben trouwens overgestapt op de Dr.Brown-fles! Fenna drinkt een stuk rustiger, heeft niet meer de hik na een fles en er wordt nauwelijk geknoeid! Ik zeg, fijn!

Zo, net even mijn hele huis als een razende roeland gedaan, bedden verschoond, gestofd boven en beneden, keuken gesopt, plankje voor naast het bed voor de 2e keer in de verf gezet. Had twee van die Ikea-tafeltjes naast mijn bed waar de kinderwagenbak op stond, nu Fenna in haar eigen bed slaapt konden die dus weg. Maar waar laat ik nu de babyfoon enzo! Dus ik gisteren de zaagtafel naar buiten gesleept ( waar vriendlief ineens heel moelijk over deed, dat ik dat niet meer mocht doen wanneer hij er niet was...straks gebeurt er wat..Wel lief..) en een plankje gezaagd! Toen met Fenna gedoucht en die was daar zo moe van dat ze direct weer in slaap is gestort. Dus ga nog maar even de was doen!

Meiden,fijne dag!

Liefs, Pluis

20. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Hallo!
    Ik heb weer ff bijgelezen maar niet veel tijd om te reageren. Moet om 14 uur weer bij de dokter zijn voor controle van die borstontsteking. Ben benieuwd want de bult is geen milimeter kleiner geworden... moet er niet aan denken wat er dan moet gaan gebeuren... even afwachten maar :(.

Heb besloten om er lopend heen te gaan, is 3 kwartier heen en 3 kwartier terug. Er moet hier ook nog een grote zwangerschaps-rol weggewerkt worden :p.

@ongesteld... ben ik nog niet maar ik zou het wel heel graag willen... dat klinkt raar misschien, maar ik voel me nu al 2 weken alsof het eraan komt en toch komt er niks, doe mij maar gewoon ff bloeden en dan weet ik weer waar ik voortaan aan toe ben!! (want was altijd super regelmatig, hopelijk krijg ik dat weer terug...)

@pluis, ja fijn he die Brown fles, hebben wij ook, maar Rens heeft nog steeds vaak de hik :$ En jemig wat ben jij al actief geweest vandaag... jij mag relaxen vanmiddag!

Deel Deze Pagina