mooie foto's allemaal, zal er morgen ook weer eens een paar spammen.. zag net dat ons bevallingstopic gesloten is..... misschien raar maar heb er een beetje gemengde gevoelens bij, aan de ene kant geweldig dat we allemaal ons wonder in armen hebben, maar aan de andere kant zo jammer dat die zwangerschapsperiode om is. ook al moesten we soms verschrikkelijk klagen en voelde we ons niet altijd top, het was een byzonder mooie ervaring waarvan we nu allemaal kunnen genieten. gelukkig kunnen we verder kletsen op de mama's! Ik heb net met Ruben gedoucht, en wonder boven wonder ligt hij nu naast mij te slapen.....niet te hard typen, anders wordt hij wakker ...., of het nou van het douchen komt of van het kussen waar hij op ligt. Hij ligt op een voedingskussen waar ik een badstof hoes bij heb gekocht. Nu lijkt het net een ronde poef, lekker zacht en warm.
Hey Jingi, ik heb dat ook. Ik was het zo zat op het laatst maar nu mis ik het. M'n buikje, dat getrappel, het was gewoon zo'n bijzondere tijd! Ik weet nu ook zeker dat ik een tweede wil ondanks dat m'n bevalling zo heftig was en nog maar niet te spreken van mijn zwangerschap. Nu ga ik wel alles in de goede volgorde doen haha.. Dus eerst maar een nieuwe vent (nu nog niet hoor, totaal geen behoefte aan maar wie weet over een jaar of zo), samenwonen, eventueel trouwen en dan een tweede kindje. Hopelijk is er wel nog iemand die me wil nu ik al een kindje heb maar dat zal toch wel?
Nita, tuurlijk zijn er zat mannen die een vrouw willen met een kindje, jij bent ook een leuke meid om te zien, dus dat komt helemaal goed. Ik was trouwens na mijn vorige bevalling van Pepijn heel erg jaloers op vrouwen die zwanger waren, en voelde me ook ontzettend leeg, wat jij nu ook schrijft....nu heb ik dat gelukkig niet zo heel erg. Maar mis het ook hoor.
Ja ik had het nooit verwacht van mezelf maar ik mis het echt! Gelukkig heb ik nog wel een jaar of 10 om nog meer kindjes te krijgen. Cjpt, hebben ze bij jou de hechtingen er niet uitgehaald? Bij mij gelukkig na 5 dagen want ze trokken zo erg! Ik had er wel 15 en ze hebben er toen 9 uitgehaald. De andere 6 waren inwendig en moeten oplossen maar die voel ik niet.
En ik meld me hierbij ook officieel aan! Wat een lieve babies allemaal! Ik smelt helemaal als ik die foto's zie. Hebben jullie dat ook, dat je nu veel meer baby minded bent? Ik vond babies altijd al lief, maar nu vind ik ze echt geweldig! Ik kijk in elke kinderwagen die ik zie, vooral in die waar nog een reiswiegje op zit.. @ gewicht: hier nog een kilo of 6 te gaan.. Iedereen roept dat ik alweer net zo slank als normaal ben, maar dat is dus nog niet zo Pas mijn broeken nog niet. Hoop dat er nog wat vanzelf af gaat en de rest doen we wel door gezond eten en lekker sporten (heb ik ook zo gemist aan het einde van mijn zwangerschap!). @ Liefie: dank voor je reactie. Ik hoop ook maar dat het vanaf nu weer ' normaal' is. We eindigen vandaag weer met de voeding om 23 uur, dus dat is perfect. Weet alleen niet wat te doen als ie weer om 6 of 5.30 wakker wordt...dan mis ik toch wat tijd zeg maar. Ga dan denk ik maar wat smokkelen met de hoeveelheden, wie weet werkt dat. @ Pluis: Ze lijkt op jou! @ Hanna: Grappig om te lezen dat je nu al een beetje twijfelt (of lijkt te twijfelen) over een tweede @ Nita: Tuurlijk wil iemand je ook met kind. Die vriendin van mij, waarover ik al eerder schreef, is nu super gelukkig met haar nieuwe vriend, en ze hebben net samen een baby gekregen. Jaar eerste zoontje is nu 4, en die heeft dus nu een broertje erbij!
hoi meiden der is weer gezellig door gekletst, en weer wat mooie foto's voor bij gekomen leuk om te zien al die kleintjes. wat betreft de zwangerschap ik heb een goede zwangerschao gehad, en ik zou het zo weer over willen doen. mis het ook wel dat kleine mensje in je buik. en dan de momente dat ze bewegen of de hik had. dus ja hier ook af entoe dat lege gevoel. maar als der ooit een 2e komt weten we nog niet hoor hihi. @daan ja me buik gaat, maar moet echt pijnstillers nemen want anders ga ik door de grond @cjtp wat rot dat je kleine meisje weeer last van krampjes had en dan helpt het troosten van mama ook nog is niet. en zal je altijd zien dat je partner het ook niet even over kan namen dikke knuffel voor jouw hier heeft yaslin al een dag niet gepoept en ik zie gewoon dat ze der last van heeft zo zielig en ja kan niet heel veel voor betekenen dan. ik hoop dat ze snel een luier vol heeft.
@ Nita, ze hebben hier op dag 5 het knoopje van mijn hechtingen losgeknipt. Mijn hechtingen zaten aan 1 draad (dus geen losse hechtingen) en die trokken ook vreselijk. Het vervelende was alleen dat doordat het knoopje losgeknipt was de boel open was gegaan. Beetje te vergelijken met een naadje aan je zoom ofzo dat losgaat. Maar godzijdank heb ik goeie tips verzameld hier op het forum en bij vriendinnen en is de wond nu zo goed als dicht. Is echt heel snel gegaan met de juiste aanpak! @ Noa, ja die krampen zijn echt even moeilijk. Ben net toen mijn vriend thuiskwam eerst een half uur gaan staan huilen onder de douche. NIet dat dat wat oplost maar tocht. Kwam er relaxed onder vandaan en toen hoorde ik haar weer krijsen en was ik binnen no time weer terug bij af haha. Nu is mijn vriend haar maar in de tummie aan het doen. Hopelijk word ze daar even rustig van. Zo en nu maar weer een kop rooibosthee drinken, schijnt ook te helpen als je bv geeft.
@Anna, wat een mooi mannetje zeg!! @Cjpt, he meis wat vervelend dat Dominique zo'n last heeft!! Ik vind het ook altijd zo vreselijk om aan te zien bij me kleine ventje. Hoop dat je vriend inmiddels thuis is en het weer wat beter gaat. @Miekiepluis, wauw wat is Fenna blond!! Alle kindjes zijn hier zowat donker en jouwe blond hihi!! Leuk hoor! @Hanna, slim dat je de spullen nog bewaard. Misschien denk je straks als Svinthe wat ouder is niet meer zo aan de zwangerschap en bevalling en wil je er nog eentje!! Want ja ze zijn wel erg leuk he?!!! Hihi... @Nita, leuk hoor om de andere Milan even te zien!! Maar had ook al is op je hyves gespiekt!! Fijn dat het goed gaat met ex. Hij kijkt gelukkig wel naar zijn kind om! En die kerel die komt er wel weer hoor!! Zwanger zijn mis ik hier ook hoor!! Ook al had ik continu harde buiken en weeen heb het allemaal positief ervaren. Ik heb nu 3 vriendinnen die zwanger zijn. Eentje had van de week de 20weken echo en toen dacht ik: ik wil ook!!! Leuk!! Weten jullie eigenlijk hoeveel kindjes jullie willen??? Als het lukt natuurlijk he... Wij 2 of 3!
Grappig om te lezen dat sommigen hier het zwanger zijn missen. Ik ben juist zo blij dat alles weer een beetje normaal is.. De eerste week na de bevalling dacht ik zelfs als ik zwangeren zag (en bijna al mijn vriendinnen zijn nog zwnager): Agossie, zij moeten nog...(was de pijn toen nog niet vergeten ). Inmiddels kan ik me er zelfs al op verheugen dat ik nog een keer ' mag' dus een beetje dubbel is het wel. Mis wel alle priveleges van het zwanger zijn (niks moeten, kattenbak niet schoonmaken etc.).
Missen jullie het zwanger zijn? Ik niet eigenlijk... had wel verwacht dat ik het zou missen. Vond het een prachtige tijd en weet niet of ik het ooit nog eens ga meemaken. En toch kan ik niet zeggen dat ik het mis. Misschien scheelt het ook dat ik 41+6 dagen zwanger ben geweest en het echt zat was aan het eind en door de inleiding heel bewust afscheid heb kunnen nemen. Weet niet. Mijn vriendin is 21 weken zwanger en ik vind het leuk voor haar maar zou niet willen ruilen. Al is het alleen maar omdat zij nog moet bevallen haha. Nou Dominique is in de Tummie geweest, werd er wel rustig van maar vriend heeft haar er net uitgehaald en hoor haar alweer huilen. Gaat wederom een lange nacht worden ben ik bang.
@annie, nou ik zou er nog wel een bij willen, 3 kinderen, met stiefzoon erbij 4. Maarja het moet inderdaad ook lukken en je moet er ook het geld voor hebben.... Maar als het ff kan zeg ik kom maar op! (nou ja eerst ff bijkomen van Ruben en mijn lichaam weer in model, dan mag het wel weer)
Nita, er zijn legio mensen met relaties waar kinderen in zitten uit een eerdere relatie, ik namelijk ook, Elias is voor mijn lief de eerste en mijn derde Ik mis zwanger zijn NIET en bevallen (ks) al helemaaaaaal niet. Ik zou wel 1000 kids willen maar niet meer uit mijn buik, ik ben klaar! He he dat is eruit Ik had iets gezegd over doorslapen, heel erg spijt van gekregen vannacht... Hij is veel wakker geweest voordat het tijd was om te eten, krampjes krampjes en water als poep en vanaf vanochtend zes uur tot vanavond zes uur non stop wakker en huilen/janken/schreeuwen, wat een drama zeg, niet normaal... En nu slaapt hij al sinds zes uur dus en ben erg bang dat dat betekent dat hij midden in de nacht klaar is met slapen en wakker gaat zijn... Vanmiddag naar de huisarts geweest want we waren bang dat zijn navelbreukje hem pijn deed, de uitstulping is namelijk veel groter geworden in de afgelopen tijd maar de huisarts zegt dat het wel mee valt en dat hij er geen last van heeft ook al zit zijn darmpje door het gat...! Zolang je de navel terug kan duwen is het goed maar we gaan langs de kinderarts 1 oktober om te kijken of we het dicht moeten laten maken, nou ja meer de vraag is wanneer, bij welke leeftijd want het gaat wel een keer komen zei de huisarts... Lekker dan... Ik heb zoiets van, doe dan maar als hij nog onder een jaar is, dan weet hij er niks meer van (mijn oudste is geopereerd aan een niet ingedaalde testikel toen hij vier was en mijn middelste aan zijn neusamandelen en buisjes toen hij net zes was...) Als Elias dan mag als hij het niet meer weet dat vind ik dat best want het is nogal wat voor een kind, al die rare mensen en enge dingen. Even verder lummelen voor de tv voordat ik Elias voor een fles wakker ga maken, dat ga ik wel met zweethandjes doen zeg... Hij zou maar niet meer gaan slapen daarna, moet er niet aan denken, ben nog veel te moe van vannacht... Mooie foto's gezien van lieve beebjes! Morgen ook maar eens wat spammen!
Als ik nu iemand zie die zwanger is denk ik : Yes, ik ben er af Erg eigenlijk he ..... Mijn zwangerschap was geen roze wolk, veel kwaaltjes enzo en die bevalling........ BRRRRRRRRRRRRRR Ze zeggen, je vergeet het snel, maar de sfeer die er hing zit nog goed in me. Kijk, Svinthe maakt erg veel goed. We zijn helemaal gek op ons kleine meisje! Maar toch..... wat een gedoe om een baby te krijgen! Ik heb tijdens de bevalling geroepen: De volgende bestellen we bij de Wehkamp
Zo zijn we eindelijk echt over naar de mama's! Eerst Mum en man nog feliciteren met dochter! En nu gaan genieten, ik hoop dat de ks niet te veel problemen geeft! En wat een hoop lieve foto's zeg. Wat een mooie kinderen hebben we toch gemaakt deze maand Verder heb ik wel snel alles bijgelezen maar wil ook lekker gaan slapen zo..hier liggen de kleine meid al lekker in haar eigen bedje te slapen sinds 20.00 dus helemaal rust in huis. Lukt nog niet altijd 's avonds maar gaat wel beter nu, vaak blijft ze beneden in de box of bij een van ons slapen tot de late voeding. Gelukkig gaat slapen en in slaap vallen steeds beter in haar eigen bed! En hier merken we nu wel dat je bij een tweede veel makkelijker dingen doet. Zoals slapen in haar eigen bed heb ik veel minder moeite mee nu. Dus allemaal lekker slapen en niet teveel wakker gehouden worden door de kleine en dan kom ik snel weer buurten! Ik las iets over een volgende kind/zwangerschap..Mis mijn buik ook wel af en toe hoor, vooral als ik 's avonds in bed lig...Stiekem hebben wij altijd gezegd dat we 3 wel mooi vinden. En daar blijven we nog steeds wel bij hoor. Met 2 relatief makkelijke zwangerschappen en vooral de laatste een hele mooie bevalling zeg ik 'zo weer doen' maar dan wel weer 2 jaar ertussen, dus netjes even wachten... Ohja morgen voor het eerst naar het cb. Eens kijken wat ze nu weegt! En zal eens gaan kijken voor ook een hele lieve foto van onze meiden!
@Pluis, ik blijf me verbazen over dat hele blonde haar van Fenna. Prachtig! @Nita, wat heerlijk dat het zo goed met jullie gaat en ook met je ex, dat heb je verdiend na al die ellende meid! En een prachtig binkie heb je gemaakt zeg!! Nu jullie het er zo over hebben, ik mis het zwanger zijn eigenlijk ook wel. Heb eigenlijk een heel goede en makkelijke zwangerschap gehad en zou het zo opnieuw doen. Nu zijn nog m'n zus en 2 beste vriendinnen zwanger... mag ik nog zijdelings meegenieten bij hun! Nu weer gauw Private Practice kijken... gaat ook altijd over babies en moest er net al bijna bij janken
Wat grappig om te lezen dat sommige alweer aan een volgend kindje denken! Is het dan zo dat jullie dan hele makkelijke kindertjes hebben of doet dat er niet aan toe? Hier denk ik er eerlijk gezegt nog echt niet over een evt. tweede, vind het nl. op sommige momenten zwaar genoeg. Ik geef nl. bv in combinatie met fv (1 fles op een dag). Ons meiske is altijd erg hongerig en daardoor komt ze overdag meestal om de 2 a 3 uur en 's avonds maakt ze blokken van 4 uur. Daan: heb laatst een puckababy besteld en gelijk weer retour gezonden Het claustrofobische kwam weer helemaal naar boven toen ik haar in de puckababy had. Gelukkig slaapt ze weer wat rustiger en dat zonder inbakeren.. Ik ben er nog steeds niet uit welke draagdoek ik ga aanschaffen...iemand nog tips en/ of ideeen?? Zijn die doeken echt handig in gebruik want het knopen lijkt mij vrij lastig te doen. Vooral als je snel wilt wanneer t kindje huilt bijvoorbeeld. Een baby bjorn lijkt mij daar in tegen veel praktischer. Of ? Simmer