@jessi, wat een verhaal zeg! k*te zh, ik zou zeker een klacht indienen! @miekiepluis, mooi bevallingsverhaal @marieke, nog gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! @MvY, fijn dat esmee weer lekker thuis is en jullie een goede nacht hebben gehad, ook al was het vanmorgen erg vroeg @annie, fijn dat milan weer wat beter in zn velletje zit en een mooie foto, wat lijkt ie op zn papa! @jingi, hoe is het nu met ruben, al wat rustiger? @ollekebolleke, vervelend dat finn zo'n last heeft van krampjes, hier is het ook alweer een paar dagen een stuk erger. @jocruella, welkom! @hanna, fijn dat de keispijn nu over is! en een heerlijke nacht gehad! @gentle, bedankt, kan een stuk makkelijker reageren zo, en wat fijn dat de nachten nu al een paar keer zo goed zijn gegaan! hier gaan de nachten op het moment ook goed, ze slaapt van 23.00 tot 07.00 dus dat is wel lekker, alleen overdags heeft ze op het moment erg last van haar buikje, erger dan normaal, horen jullie de kleine ook weleens tussen het slapen door heel even huilen om daarna gewoon weer lekker verder te slapen? fijne dag allemaal!
@liefie: Dank je wel Ze is gelukkig ook fotogeniek... Moet ook wel met een moeder die altijd de camera in de buurt heeft hahaha...
@liefie, ja is idd een stuk makkelijker zo, kon het anders echt niet bijbenen @desireeK, wat een mooi meisje! en wat kijkt ze al wijs.
hey meiden ben ik ook weer senna is weer een btje aant klooien, ligt veel te huilen. dus net maar weer een fles gegeven en nu is ze aardig stil hebben jullie dat ook weleens, dat je er soms heel erg slecht tegenkan tegen het gejank?? heb ik namelijk wel, vandaag ook weer een btje. ik loop dan meestal naar beneden, en ga even wat doen, dan zakt het wel weer af.. of ben ik de enige hier??? morgen met senna naar het cb. tis de eerste keer wat kan ik daar allemaal van verwachten, behalve dat ze senna gaan meten en wegen?? nou hopen dat senna een beetje rustig blijft vandaag...
@ mik, danique heeft het op het moment ook heel erg veel huilen......kan er ook soms moeilijk tegen! vooral als ze maar door blijft gaan, ga dan ook even beneden even wasje doen ofzo en dan gaat het wel weer! bij het cb krijg je ook wat vragen, hoeveel drinkt de beeb, kijken ze de heupjes na, luisteren ze hartje en longetjes(tenminste hier) volgt ze met de ogen enz.
@mik: hier ook precies het zelfde hoor... het zal de leeftijd wel zijn Yrsa is helemaal geen huiler, maar voor haar doen doet ze het nu ook veel... ik kan niet naar beneden lopen maar is dus ook niet nodig. Ze huilt niet langer dan een minuut of 5 en dan nog met pauzes...
Desiree, wat is Yrsa toch een mooi meisje! En wat een leuk jurkje! Lieffie, ja tijd gaat snel he. Alweer 2 maanden! Bijna eerste prikjes?! Suze, dat is ook een lekker nachtje dan. Ja hier ook af en toe tussen het slapen door een huiltje. Mik, ik word er ook soms gek van hoor. Zeker als ze allebei onrustig zijn/huilen haha. Maar idd gewoon ff weglopen en dan gaat het weer goed Vandaag wil ze niet goed slapen... Heeft net al een fles van 180cc op! (2.5uur na de vorige) en was nog niet genoeg. Heb haar dus maar even in badje gedaan maar ze is nog erg onrustig. Vanavond gezellig naar mijn kleine neefje op bezoek (4 maanden oud) dus hoop dat Youri erna lekker gaat slapen, we zijn dan sowieso een stuk later thuis dan dat hij normaal gaat slapen. Ben benieuwd. Nu moet ik toch echt iets in huis gaan doen bah.
goeiemorgen meiden @mvy hoe was het vaacht gegaan?las dat het goed is gegaan fijn hoor, en mischien wel een idee ja even contacte met je buren om te zeggen dat je youri liever even laat huilen. @annie leue foto's van je mannetjes hoor. @gentle fijn dat het weekend geslaagd was, en je bent dus al flink aan het afvallen nou is toch lekker dat je bijna op je streef gewicht zit. @jocruealle welkom!!! en nog gefeliciterd, @hanna de fles ging dus schoon hihi, ik mag yaslin ook 2 flesse van 150 aan gaan bieden, en jij heb dus geen kiespijn meer gelukkig maar want daar wordt je echt niet vrolijk van. en vandaag een beter dag hoor @suze je kan ook 2 bladen te gelijk opene lees je de ee e op de ander reageer je. @liefie goed hoor voor rens kijken wat de rest gaat brengen. @desireek leuke foto hoor!! @
@ Annie, wat is Milan toch een poepie zeg! @ MvY, wat rot dat Youri zo aan het gillen is. En die buren moet je je niet schuldig voor voelen hoor! Babies en kinderen huilen nou eenmaal, is niet alsof je he expres doet ofzo. @ Gentle, wat fijn dat je je steeds beter voelt samen met Julia. Ik heb soms ook van die ik-ben-trots-op-mezelf-dagen. Langzaam wennen we aan ons wondertjes he?! @ Jocruella, welkom! Zie dat je niet ver bij me vandaan woont. Ik kom uit Hellevoetsluis. @ Liefie, wat handig toch zo'n diëtist in ons midden! Ga ik even onthouden. Ben jij voor jezelf heel streng? Ik vraag me dat soort dingen dan altijd af. Je hebt soms toch last van beroepsdeformatie he? Net als juffen die mama worden. En hoe ik als intercedent kijk naar werk. @ DesireeK, wat een prachtig kindje is Yrsa! @ Hanna, ja voel me wel iets beter gelukkig. Gisteren was het hardstikke gezellig met mijn schoonmoeder en de kraamvisite. Dominique had ook een supermakkelijker dag en nacht dus dat scheelde ook. @ Mik, nee hoor je bent niet de enige. Ik heb ook wel eens dagen of uren dat ik helemaal opgefokt word van dat huilen. Gek is dat he? Soms kan ik urenlang rustig blijven als ze huilt en soms ben ik na 2 minuten al helemaal door mij geduld heen. Nouja, wij zijn ook maar mensen! @ Miekepluis, wat een prachtig bevallingsverhaal. Ik schoot vooral vol toen je schreef dat je met de knuffel van Fenna in je handen weeen lag weg te werken! Ik herken trouwens wel veel van jouw verhaal in hoe het bij ons ging. En dan niet het begin maar vooral richting het einde. Tijdens het lezen kwamen er bij mij ineens allemaal herinneringen terug. Leuk! Wat is kraamvisite toch een raar iets he meiden? De eerste weken kwam er bijna niemand. Heb echt vaak gedacht: wil niemand haar zien ofzo?! De laatste weken van mijn zwangerschap werd ik gek van de vragen of ze er al was. En nu is ze er eindelijk en hoor je niks meer! Maar goed, de laatste 1,5 week wil ineens IEDEREEN langskomen. En ook echt iedereen zegt: ja ik dacht ik wacht maar even tot het wat rustiger is want de 1e weken word je gek van al die visite. Ehm... ja en als jullie dat allemaal denken... dan krijg je dus dit haha. Gelukkig vind ik het heerlijk om mijn meisje te showen en cadeautjes uit te pakken haha. Maar tis wel apart. Ohja, en iedereen koopt grote maten! Ik heb me toch een vracht kleding voor haar in maat 62 en 68! Tegen een paar mensen heb ik eerlijk gezegd dat ik het heel lief zou vinden als ze maat 50 of 56 kopen. Maar helaas is bijna alles haar gewoon te groot! Zelfs maat 50/56 past ze vaak niet! Wat een ienemienie poppetje is ze toch haha.
sorry hoor, beetje late reactie... nee meestal ga ik er heen en ga naast hem zitten. (ik heb een stoel naast zijn bedje staan) en ga er alleen maar zitten, en zeg verder niks. dat is al genoeg. Meestal valt hij dan na 10 minuten in slaap. Hij heeft het heel erg gehad toen Ruben net geboren was, ik denk dat het ook een soort van sprongetje is geweest want hij kan sinds die tijd ineens heel veel woordjes spreken. Maar je wordt er inderdaad gek van. Wij hebben nu dus steeds het gedoe met Ruben die alles bijelkaar schreeuwt, en zijn bang dat hij pepijn weer wakker maakt met zijn gehuil het is echt tenenkrommend.
Mogguh! Zo, alweer een mega-was opgevouwen, twee wasmanden vol...Zo meteen mijn geboortekist een kwastje geven... Heb er zin in vandaag! Heb besloten me niet meer druk te maken over het feit dat ik over 8 weken Fenna moet wegbrengen, het is toch kiezen uit allemaal kwaden. Ik bedoel, het liefste zorg je natuurlijk zelf voor je kindje! Maar allebei mijn opassen vinden Fenna zuperlief, en daar gaat het toch voornamelijk om lijkt me...dat ze heel veel liefde en zorg krijgt! Annie: Wat lijkt Milan op zijn papa! Sjee! MvY: Wat vervelend dat Youri ineens zo dwars is! Zijn plekje weer aan het veroveren misschien? Ik zou inderdaad wel proberen om consequent te blijven... Hoe lastig ook misschien! En inderdaad misschien ff je buren waarschuwen... Wel fijn dat je kleine meisje weer thuis is! Hoera! gentle: Wat fijn dat je je zo goed voelt! En dat je zoveel bent afgevallen, wauw! Ollekebolleke: Nou, inderdaad...Het ziekenhuis was echt niet tof! Maar inderdaad, we zijn er allemaal nog! Jolanda: welkom hoor! Gezellig! Hanna: Fenna gaat naar een gastouder, wat toevallig onze overbuuf is, dus wat dat betreft is het heel fijn. En op woensdag gaat ze naar een vriendinnetje van mij in Huizen. We hopen dat ze na de zomervakantie naar het kinderdagverblijf kan, en dat lijkt wel te lukken ( lang leve de wachtlijsten...). Dat wilden we nu nog niet, omdat ze nu nog zo klein is. Maar wat ik al schreef, het is allemaal kiezen uit kwaden, want eigenlijk zou je het liefste zelf thuis blijven.... Maar goed, ik ben niet alleen Mama Annemieke, maar ook nog gewoon Annemieke, zegt mijn lief. En dat is ook wel zo hoe lekker ik het ook vind thuis, ik denk dat ik het uiteindelijk ook wel fijn vind om weer te werken. Moet alleen ven vertrouwen opbouwen.... Gaat Svinthe naareen kinderdagverblijf? Suze: je kladblok openen en daar in schrijven tijdens het lezen! DesireeK: Geweldige foto! En wat ene lief spijkerjurkje! CJPT: Dank je wel... Grappig is dat hè, nu ik zelf weer het verhaal lees, weet ik ook nog weer meer dingen! Erik had bijvoorbeeld haar pakje wat ze aan zou krijgen als ze geboren was, opgehangen in mijn zichtveld... Grappig dat ik dat nu pas bedenk... Fijn dat ik je help herinneren! Ga nu mijn geboortekist een kwastje geven! Tot later! Liefs, Pluis ( Daan??? Waar hang je uit meid? Gaat alles wel goed?)
Jingi, bedankt voor je reactie nog op mijn vraag hihi. Pepijn gaat dus gewoon weer lekker slapen als je ernaast zit, nou Youri dus niet. Hij blijft gewoon rechtop staan hoelang we ook erbij blijven zitten hihi. Tis toch een raar ventje Ben hier ook altijd bang dat Esmee Youri wakker maakt en dat gebeurd dus ook vaak helaas.... Maar valt bij jullie dus wel mee zo te lezen.. Zou het idd een soort van sprongetje zijn? Mijn sprongetjesboek gaat helaas maar tot 18 maand dacht ik.. Maar hij leert de laatste tijd wel echt veel en snel bij! Hij doet je ook echt alles na hihi.
@ Miekepluis, ja ik ga binnenkort ook mijn bevallingsverhaal maar eens een beetje bijwerken. Er komen (mede door de verhalen hier) steeds meer kleine dingen naar boven. Vinden jullie het trouwens ook zo raar om foto's te zien van net na de bevalling? Ik merk dat ik veel behoefte heb er regelmatig naar de te kijken. En elke keer denk ik weer: jemig... waren wij dat?! Lijkt wel een film ofzo! Maar goed, dat heb ik soms ook nog als ik wakker word en naast me in dat bakje een prachtig meisje zie liggen. Dan denk ik ook nog wel eens: wow... kan nog steeds niet geloven dat jij van ons bent!
eventjesheel snel! @Miekiepluis, wat een mooi verhaal! jammer dat je bevalling zo heftig eindigde want tot 8 centimeter ging het prima toch? @Gentle, lekker dat je weer op je gewicht zit, plus 3 kilo extra eraf! @MvY vervelend van Youri! sprongetje zou best kunnen toch? misschiens op de site oei ik groei kijken? @all, Ties zit nog volop in zijn sprongetje en daarom kan ik ook niet uitgebreid reageren nu en ik heb een enorme bv dip, ik heb totaal geen voeding meer!!! heb nu regeldagen ingelast en hopelijk komt het weer op gang!
@Annie, zohe wat lijkt Milan op zijn papa! leuk om te zien. @Suze, je kunt ook een kladblok ernaast openen en dan kopieren in een nieuw bericht. het gebeurt mij nl regelmatig dat ik een laptekst heb getikt en dat het ineens weg is.... @Jocruella, welkom! @Mik, ik heb het ook hoor, slecht tegen gehuil kunnen. ik zet dan ook de babyfoon uit. @MVY, ja mijn boek gaat ook niet verder dan 18 maanden, maar het lijkt er wel op. Ik denk dat Ruben ook in een sprongetje zit, hij is vandaag weer net zo als gisteren.... ik heb net Pepijn op bed gelegd en heb Ruben meegenomen naar beneden en op zijn buik in de wieg gelegd, en ja dan slaapt hij wel!
MvY, wat vervelend dat Youri zo aan het huilen is savonds. Ik zou inderdaad de buren even waarschuwen. Annie, al vaak gezegd maar: wat lijkt Milan op zijn vader! Marieke, wat k*t van je bv dip. Komt dat doordat je weer de gewone pil slikt? Cjpt, ik vind foto's van net na de bevalling ook zo mooi. Die gelukkige blikken op ons hoofd, smelt. En de trotse papa die zo lief naar dat kleine meisje kijkt. Miekiepluis, jij bent lekker actief he? Ik lees steeds dat je van alles aan het doen bent. Voel me helemaal een beetje lui haha. Noa, hoe gaat het bij jou? Is het erg zwaar in je eentje? Daan, waar ben je? Alles goed? Ego: Florine heeft net haar eerste prikjes gehad De eerste prik vond ze wel oke, maar bij de tweede moest ze huilen, zo zielig. Nu ligt ze te slapen, helemaal bekaf. Ze groeit goed joh weer 1,3 kilo aangekomen in 4 weken. Geboortegewicht 3120 gram 50 cm 1 maand oud 4245 gram 54 cm 2 maanden oud 5530 gram 57 cm!!!! En dit alleen op bv! Ik mocht trots zijn volgens het cb .
hey meiden fijn om te horen dat ik niet de enige ben, die soms niet tegen het gehuil kan... ze is nu al ruim een uur rustiger, al hoorde ik haar net nog even jengelen,maar niet meer krijsen. das een groot verschil net een flinke was gestreken, zometeen mezelf even opfrissen, zit nog steeds in mijn pyama. op een of andere manier kom ik gewoon niet verder... hebben jullie trouwens ervaring met zo'n nappy wrapper?? wij hebben bij senna nog gewoon een luieremmer staan, maar dat meurt echt gigantisch. dus ben benieuwd of jullie ervaring hebben met de wrapper, anders ga ik die gelijk aanschaffen
@Jessi aggossie die arme Florine met de prikjes. Ze moeten toch een keer he... Maar wat groeit ze goed! We zijn inderdaad Daan een beetje kwijt Joehoe Daan waar zit je? Hoop dat alles oke met je is? En Nita? En MamadeLuxe?