hey Daan, fijn weer even van je gehoord te hebben! ik gebruik als ik fv geef nutrilon omneo, daar spuugt Ties minder van dan van gewone fv en bv. @Natasja, wat een mooie foto en mooie meiden heb je! @duizeligheid, heb ik ook last van, zal er wel bijhoren.. hebben jullie ook nog zo'n last van vermoeidheid? ik heb vorige week voor het eerst weer gerepeteerd met het theaterkoor waar ik bijzit, maar ik hield het niet vol! na een uur was ik echt helemaal kapot
Jep hier ook vermoeidheid. Ben echt kapot 's avonds. Ben de afgelopen repetities van de musicalgroep ook maar tot de pauze gebleven (1,5 uur). Ben dus blij dat ik uiteindelijk heb gekozen om deze produktie niet mee te doen. Maar ook de dagelijkse dingen kosten me veel van mijn energie. maar ik moet er wel bij zeggen, dat ik beter 'door kan gaan' dan eerder. Gewoon omdat ik het voor die kleine allemaal op orde wil hebben (maar dat is soms wel frustrerend en uitputtend.) Oh en is de omneo dan nog weer beter dan de comfort? (dat is namelijk ook voor spugende baby's. Niet dat ik het daar voor gebruik hoor) @MvY, wat is Luuf? Enne, toppie dat je IE weer aan de praat hebt gekregen. Ik ben nu adobe illustrater aan het installeren en dat duurt laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang..................zucht.
Daan, Luuf is hetzelfde dan Vicks (dat smeerspul) maar dan voor baby's... Ja hier ook erg vermoeid... Totaal geen energie (heel af en toe een uitbarsting )
Liefie, in de trein ging heel goed! Eerst van Bonn naar Keulen (in de trein heb ik toen de draagdoek geknoopt) en toen in Keulen met de ICE naar Arnhem. In Keulen is altijd een beetje druk, en die ICE trein is nogal druk en krap, dus daarom even de draagdoek gebruikt. Lukte gelukkig goed! Helaas had ze daarna een enorme poepbroek, die ook was doorgelekt. De halve reis in de ICE hebben we dus gebruikt om haar schoon te krijgen en nieuwe kleertjes aan te doen Gelukkig daarna niet meer gebeurt. Zij zelf was heeel lief aan het slapen steeds. Ik vond het voeden in de trein wel een beetje erg openbaar, maar op de heenweg hadden we gelukkig een plekje in de kindercoupé (ook al zitten daar alleen glazen deuren voor...). Terugweg heeft manlief me een beetje afgeschermd. Ik was zelf wel een beetje van slag de eerste dag, omdat het de eerste keer is met haar dat je allerlei andere dingen aan je hoofd hebt. Ze heeft vrijdag veel op schoot geslapen, en een lange nacht gemaakt. Zaterdag tijdens het feestje lag zij binnen en wij zaten lekker buiten in de zon, dus af en toe konden mensen haar gewoon even zachtjes gaan bekijken, en na de voeding ging ze even mee naar buiten. Mijn opa's en oma's waren er ook, en waren erg geëmotioneerd door hun achterkleindochter. Vooral mijn opa... pff, dan pink ik een traantje mee! Maar alles ging goed, en vandaag is ze weer lekker even in haar eigen ritme aan het komen. Toch wel heftig, zo'n weekend waarin er van alles moet. Dan komt er van 'voeden naar wens' niet zoveel... Oh, en het afvallen, tsja... Ik moet zeggen dat ik heel vaak vergeet te eten. Ik heb vandaag bijvoorbeeld een bakje cornflakes en een boterham op ergens tussen 9 en 10, daarna een kaal broodje bij de bakker om 12 uur, en nu heb ik net geluncht met 2 boterhammen. Voor mijn doen heb ik nu wel goed gegeten. Is dit niet genoeg? Wat denk je? Nu eet ik dan rond 7 uur weer warm. M'n moeder kwam met het idee om meer gezonde tussendoortjes te eten, maar dan moet ik dus nog vaker er aan denken om te eten! Drinken lukt wel gelukkig.. (gewoon een grote fles roosvicee maken en overdag blijven drinken). DesireeK, Yrsa is mooi!! Lief he, die jurkjes! Suze, graag gedaan hoor, en ja, Julia heeft soms ook een "droomhuiltje". Daarom wacht ik ook altijd even tot ik haar echt wakker hoor! Cjpt, inderdaad, ooit worden we ervaren mama's en komt het allemaal goed Ik had zelf al genoeg 50/56, maar ik heb inderdaad ook een enorme lading kleertjes gekregen... De kast ligt echt vol met maatje 62, en dan moest ik het meeste van maat 68 nog bij m'n ouders laten, omdat onze koffers vol zaten Ik heb een lijstje gemaakt met wat ze heeft gekregen dit weekend. Het meeste is van een kennis die de kleertjes van haar dochter kwijt moest (die zit nu in maat 80). Echt 2 volle plastic tassen maat 62/68!! Maat 56: 1 pakje 1 truitje + broekje 1 pyjama Maat 62: 2 pyjama's 4 jurkjes 13 (!!) broekjes 2 dikke broekjes (soort skibroekjes) 4 truitjes met korte mouw 7 truitjes met lange mouw 2 vestjes Maat 68: 2 truitjes 2 jurkjes 2 dikke truien/vesten 2 broeken 1 hesje En dan nog sloffen, wanten, kniekousen, sokken, maillots en een legging! Pffff, ik hoef echt de komende maanden niets te kopen.. En het is ook nog eens allemaal merkspul! Feetje, Mexx etc. Marieke, balen van je voeding. Bij mij hielp venkelthee echt heeeeeeeel erg goed! Ik drink het nu elke dag, zodat het een beetje op peil blijft. Oh, ik heb er toen een pot van op een dag gedronken, en lekte meteen onwijs door die nacht Dusss, een beetje uitkijken ermee MvY, je moet idd meer drinken! Bij mij helpt het om een literfles te vullen met water of roosvicee. Die moet op een dag minstens 1 keer leeg, en dan nog 2 koppen thee, wat melk en 's avonds wat fris, dan kom ik nu wel aan 2 liter! Natasja, mooie meiden hoor! Nou, Julia heeft een beetje een zere buik volgens mij. Niet huilen, maar heel hard spenen, niet echt in slaap vallen en keihard trappelen en kreunen bij vlagen... Zit dus lekker op schoot, samen onder de plaid. Oeh beetje lang zie ik...
Gentle, woow wat is Julia verwend!!! Leuk hoor!! @Daan, Ja Milan heeft reflux en moet daarom verdikte voeding. Hij krijgt nu 4 schepjes in 165 voeding. En zijn ontlasting had hij eerst wel last van maar nu gaat het goed. Het is nog steeds wel slap maar hij poept gewoon 1 en soms 2 keer per dag. Soms heeft hij even het uurtje ervoor last maar verder niet. En leuk dat je weer even langs kwam hier!! @Mvy, wat een leuke foto met dat jurkje!! Echt een schatje!! Dan denk ik weer.....aaah een meid is ook leuk! (Ik wilde graag een jongen namelijk) @Jessi, ja hier past het meeste 56 nog wel. alleen broekjes worden nu bijna allemaal te kort en rompers 50/56 passen niet meer. Heb jij Florine trouwens iets van paracetamol gegeven na de prikjes? Ik niet, ik wacht het maar even af. Hij slaapt nu al een paar uur! @Marieke, ik ben ook nog steeds wel moe. @Natasja, leuke foto's!! Mooie meiden heb je! Bevallingsfoto's: ik kijk er ook regelmatig naar. En dan is het ook echt een soort droom... Het lijkt ook zo lang geleden! Duizelig: heb ik ook heeeel erg!!! Echt heel vervelend! Liep net even in de stad en dan heb ik soms echt het gevoel dat ik elk moment kan flauwvallen... Mijn ijzer was vorige week 7.4 dus dat is wel goed. Dus ik denk dat ik gewoon weer lage bloeddruk heb?!
@mvy: ik las dat jij zetpilletjes in huis hebt, voor de beeb, maar nu was ik van de week bij de etos, en wilde ook zetpillen halen, alleen hadden ze daar pillen vanaf 3 maanden. dat was 120mg en die vrouw daar zei dat senna nu nog maar 60mg mag. hoe doe jij dat dan? waar heb je ze gehaald??
Ik weet inderdaad wat je bedoeld Daan, hihi! Leuk idee hoor! Ik zit bij de musicalklas van de Balletschool Zeewolde. Samen met de jonkies gaan we Peter Pan doen ( het slaapliedje uit deze musical is Fenna haar in-slaap-val-of-rustig-worden-liedje..) en met onze eigen groep gaan we "De Halszaak"doen...Geen idee, volgende week gaan we inlezen geloof ik.. Oh gut.. Sorry jongens, zou wel meer willen typen, maar Fenna heeft sinds gisteren "ik ga heel hard huilen als mama me in mijn bedje legt" uitgevonden en de eerste 10 minuten zitten er nu op..Ze wordt echt wel rustiger, maar vind het zo moeilijk! Vielleicht tot straks! Liefs, Pluis
Mik, dat klopt idd. Op het ziekenhuis hadden ze wel zetpillen van 60mg die kreeg Esmee ook. Maar deze zijn niet te koop (zover ik weet). Als je nu zou moeten geven moet je hem door de helft doen dan heb je ook 60mg. Maar volgens mij staat op de verpakking dat ze vanaf 5.5kg mogen toch? Anders even voor de zekerheid bij jou op het CB vragen wat ze daar zeggen, de meningen verschillen nogal daarover he
Mama van Youri, niet DE tip maar als je wilt kunnen we wel gedachtes uitwisselen, misschien zit voor jouw DE tip er dan wel tussen? Ja bij Peter (mijn oudste) duurde het lang, ook mede omdat ik er niet goed mee om ging (erop in ging dus...) en tussen de twee en twee en een half kreeg hij heel erg last van nachtangsten (night terrors) waarbij het alleen maar schreeuwen en overstuur was, midden in de nacht, en dan was hij niet wakker maar wel heel wild en geen land mee te bezeilen en niet wakker te krijgen (ik begreep achteraf dat je dat ook niet moest proberen...). Maar goed daarvoor was het al huilen met de pet op met slapen, altijd uit zijn bed/kamer komen, huilen / janken / brullen, echt enig Daan, welkom terug ik heb geen apotheek in huis voor Elias! Nooit aan zetpillen gedacht voor de prikjes maar we zullen zien hoe hij ze gaat verdragen volgende week vrijdag... Natasja, wat een beer van een meid zeg met die leeftijd en dat gewicht, ze zal ook niet de kortste zijn als ze al deels uit 62 begint te groeien! Mooie foto van je meiden, leuk hoor drie meiden, geen idee hoe dat is met mijn drie jongens Marieke, ja ik merk de vermoeidheid ook, ben gister voor het eerst weer naar mijn dansschool geweest (stijldansen) maar ik was na een uurtje ook klaar om afgevoerd te worden, het is niet niks hoor kids krijgen Kan je geen baby zetpillen krijgen bij de apotheek? Ik kan me voorstellen adt ze ze niet verkopen in een drogist om de voorlichting goed te houden ofzo? Mijn man krijgt de baan, hartstikke leuk, begint ook al eerder dan verwacht namelijk volgende week en hij zou er een cursus in Keulen bij moeten doen van een paar dagen dachten we maar nu moet hij volgende week woensdagochtend naar Keulen om vrijdagavond pas weer terug te komen en de weken erna moet hij twee of drie dagen per week naar Keulen. Leuk aan de ene kant, minder leuk aan mijn kant omdat ik met de kids alleen ben, ook 's nachts en we slapen dan niet samen en dat vinden we helemaal drie keer niks! Maar goed, het is voor een goed doel en ook wel leuk voor hem natuurlijk maar ik zie er wel een klein beetje tegenop, hij is in de 9 weken dan Elias oud is maar een weekje op zijn werk geweest en dat was in dezelfde stad dus dit is even andere koek...
hoi meiden zo te lezen hebben jullie aardig verder gekletst hihi. @annie grote vent hoor die milan, @genle ow je trof het dus niet in de trein met haar doorlek luier, gelukkig had je reserve kleren mee. @jessie ja gaat goed hoor, valt me erg mee zo alleen zijn met een kleinjte, je bent wel lekker bezig enzo hihi en de dagen gaan snel dus dat is wel fijn. des te eerder is het om. lief dat je er naar vroeg @rianne gefeliciteerd met de nieuwe baan van je man. wat betreft moeheid hier af en toe een moment, maar voor de rest gaat het goed. ga nu even ongezond de frituurpan aanzetten hihi. VRAAGJE: wanneer doen jullie de voetenzak in de maxi-cosi?
@ Rianne: gefeliciteerd dat je man de baan heeft ik ben vanmiddag nog terug geweest met de zetpillen van 60mg omdat ook op die verpakking stond dat ze pas vanaf 3 maanden gebruikt mogen worden, maar de vrouw bij de apotheek vertelde me dat deze zetpillen gebruikt mogen worden voor kindjes vanaf 3 kilo, het gewicht is belangrijker als de leeftijd!
@ Noa: Daar ben ik ook wel benieuwd naar, wij hebben geen voetenzak maar ik zit er sterk aan te denken om er alsnog 1 aan te schaffen, met een jasje in de MC is ook zo'n geprop namelijk, als je een voetenzak gebruikt hoef je ze geen jasje aan te geven toch?? ook een vraagje van mij: Hoe doen jullie het met jasjes of vestjes oid met naar buiten gaan in de wagen? Dimara slaapt nu nog vaak in de wagen omdat ik niet de hele tijd de trap op en af mag lopen, maar als ik dan naar buiten moet, moet ik haar dan wakker maken en haar een vestje aangeven? of is het voldoende om het dekentje eroverheen te leggen (eventueel een extra dekentje) en dan de kap over het voeteneind van de wagen te doen? en wanneer weet je nu of de temperatuur die je in het nekje voelt de juiste temp is, en niet te warm of te koud (ja als ze zweet is het te warm, maar is het dan niet al veel te warm??) Pfoe dat vind ik nog wel het moeilijkste hoor, die temp van die kleintjes
@Noa, ik gebruik hem nu al. Vindt het erg makkelijk. Naar het cb ook had ik geen jas aan. Dus hup in de zak en het was lekker warm! Ik heb trouwens zetpillen bij de apotheek gehaald maar daar staat ook op vanaf 3 maanden. Maar het mag ook eerder maar dan moet je even kijken naar het gewicht van je beebje. Maar het staat er allemaal op! Ga nu even koken! Milan slaapt trouwens al vanaf 12 uur!!! Heeft even een flesje gedronken om 4 uur en nu slaapt ie alweer 6 uur! Hij is erg moe van de prikjes....
@mumtobe ja die zakken zijn leker warm, maar daarom vroeg ik het ook want als ik hem nu al ga gebruiken dan heb ze er denk ik niks meer aan als het onder de 10 graden gaat worden hmmm. en je moet ze wel iets aangeven als het heel koud buiten is, of een vestje ipv jas. yaslin krijgt een vestje aan als we gaan wandellen met de wagen dan der dekentje er over heen, en als de maxi op der wagen wordt geklitk een gevoerd vesjte/jasje @anne zoz milan slaapt lekker gelukkig heeft hij niet zo veel last er van, en jij gebruikt de zak dus al hmm ik dacht ja aanst heb ze hem echt nodig en dan heb is die mischien niet warm genoeg meer.pff moeilijk hoor
@Maxicosi: Ik heb de voetenzak er nog niet in, maar gebruik hem dan ook alleen als autostoeltje (Leg in de auto als het wat kouder is gewoon een los dekentje over Sara heen) @Kinderwagen: Op een dag als gisteren doe ik wel een vestje aan bij Sara, maar dan alleen dekentje over de beentjes. (Vestje uit doen is makkelijker dan vestje aandoen) Scheelt dat Sara niet heel moeilijk doet bij aankleden. @Temperatuur: Vindt het ook wel eens een beetje lastig in te schatten, maar hou het maar gewoon een beetje op -->lekker warm aanvoelen=goed<--. Te warm zal niet zo snel gebeuren denk ik, ben niet van het drielaags aankleden als het boven de 15 graden is buiten, loop zelf ook nog continu in een t-shirt buiten. Sara is volgens mij net zo warmbloedig, die schopt zichzelf 's nachts wel eens onder de dekens uit maar voelt dan nog altijd lekker warm aan... (Voor van de winter ga ik dus echt wel slaapzakjes kopen met dat gewoel van dr )
@aguamiga ik gebruik de maxi vaak als ik even boodschapsje moet doen woon niet heel dicht bij de winkel dus kan niet lopend af dus ja dan klik ik hem op de wagen. en yaslin is ook makkelijk met aankleden gelukkig die kan ik slapen der jas uittrekken en inder bed leggen en dat wordt nog wat van de winter als ze de deksn van der afslaat
Voetenzak voor de maxicosi heb ik niet. Maar tot nu toe qua temp vond ik het ook nog niet nodig. Het is nog lekker weer en ze heeft altijd een lekker broekje en sokken aan. @ Mumtobe, Dominique slaapt 's nachts (en soms overdag) in de bak van de kinderwagen. Dus die is gewoon opgemaakt als een bedje met een lakentje en dekentje. Dus als we naar buiten gaan dan ligt ze óf ingebakerd onder de dekentjes óf ik trek haar jasje aan en dan onder de dekentjes. Daar maak ik haar overigens niet wakker voor, ik ben er inmiddels handig genoeg mee om hem aan te krijgen terwijl ze slaapt hihi.
@cjtp hier ook gewoon lekker broekje en sokken hoor maarja aangezien we het rotweer tegemoet gaan brrr
Dimara krijg ik denk ik niet aangekleed (jasje) als ze slaapt, ik denk dat ze dan meteen wakker is... heb het ook nog niet vaak hoeven doen omdat ik nog niet zoveel met haar buiten ben geweest ben zelf natuurlijk ook nog niet zo mobiel! watvoor jasjes hebben jullie kindjes aan? echt al winterjasjes of meer vest/jasjes?