Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Cjpt: Hier ook een lakentje en een dekentje in de kinderwagen, als ik naar buiten ga en er staat een windje (zoals vandaag) doe ik daar de kap nog overheen van het voeteneind zeg maar, dan waait de wind ook niet zo makkelijk de wagen in!

2. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @mumtobe vestje hierzo gevoerd.

3. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Noa: en die geef je haar nu ook al dagelijks aan?

in de maxicosy vind ik het ook weer een ander verhaal als in de kinderwagen... in de kinderwagen liggen ze lekker beschut en in de maxicosy vangen ze wel de volle wind vaak!

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mumtobe, wij hebben een vestje in maat 56 en die past nu goed. Die heb ik vanaf het begin aan gedaan buiten, en dan een dekentje tot aan haar buik zeg maar. Nu heb ik haar vanmorgen een vestje in maat 62 geprobeerd, maar dat was nog wel een beetje errug groot (tot haar knieën en 2 keer mouwen omdubbelen...). Ik ga meestal naar buiten als ze nog wakker is na een voeding, en dan valt ze met vestje aan in de wagen in slaap.
    Oh, en als het nekje lekker warm voelt, is het goed. Te warm is al snel zweten, en te koud voel je ook snel. Hier beide al een keer gehad, en je merkt het snel genoeg. Maak je niet gek hoor, je doet het goed!

Voetenzak: wij hadden dit weekend steeds een dekentje over de maxicosi. Vind ik toch gemakkelijker!

5. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Milan heeft in de maxi een gevoerd vest aan als ik de voetenzak niet gebruik. En zoals vandaag naar het cb had ik hem in de voetenzak (want hij sliep) en dan zonder jas. Het ligt wel lekker zacht voor ze hoor!! Ik laat hem er nu in.
    Doe gewoon alleen een vestje aan ofzo en als het straks echt koud is een gevoerd vestje.
    Maarja Milan heeft het snel koud!

6. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @mumtobe ja die heb ze al aasn sinds de geboorte, en in in de wagenbak een gewoon vestje, maar in de maxi zijn zijn ze inderdaad wat vatbaarder.

@annie milan is dus een koukleun hihi

7. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Zo, Fenna was nu na 2 keer 5 minuten wachten in slaap... Vind 10 minuten echt zo lang en dan gaat ze juist compleet overstuur als ik zo lang wacht...Dus dat doen we niet!

Rianne: Gefeliciteerd met je man zijn baan! Wat fijn zeg! Alleen inderdaad niet fijn dat hij zoveel weg is..Bah!

Gentle: Wat goed klinkt jullie tripje! Julia heeft het dus goed gedaan en wat is ze verwend zeg! Leuk!

Mumtobe: Vind ik ook zo lastig! Ik hou me maar aan de regel "Altijd 1 ding meer dan jij". Dus als ik naar buiten ga met jas, dan krijgt zij ook een jasje aan én gaat ze in een wikkeldoek in de maxi-cosie. Maar een extra dekentje lijkt mij ook prima hoor!
    Ik heb een soort van fleace-vestje.
    en ik vind juist dat ze in de maxi-cosie zo lekker beschut ligt en in de wagen niet...Hihi, iedereen zo zijn eigen idee dus!

Over die zetpillen, ik heb er nog 1 uit het ziekenhuis...Geef je die dan voordat ze het prikje krijgen?

Meiden, ga toetje eten! Stoofpeertjesvla...jummie!

Liefs, Pluis

8. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Oh en Daan! Fijn dat je weer even was! Miste je al!
    Wat vervelend dat Noor zo blijft rommelen met die voedingen meid.. Voor haar en voor jou!

Oh...en MvY...Ik en mijn grote mond.. Had ik het tegen jou over consequent zijn enzo.. Nou, hoe haalde ik het in mijn hoofd om dat tegen je te zeggen! Da's hassikke moeilijk heb ik nu ondervonden! Poeh!

Liefs, Pluis

9. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey meiden
    denk dat senna af en toe last heeft van krampen.
    als ik me goed herinner helpt venkelthee hier toch voor?
    maar hoeveel moet je geven dan? en kan het gewoon door de fles met melk heen??

10. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hier ook een jasje dat niet zo heel dik is. Tis meer een vest. Maarja, onder die warme dekentjes in de wandelwagenbak zou het anders veel te warm zijn. Nu met de wind doe ik inderdaad over het voeteneind dat kapje.
    En in de maxicosi zit ze alleen in de auto en daar is het tot nu toe altijd lekker warm. Dus doe er nooit een dekentje ofzo overheen.

Denk dat de truc inderdaad gewoon is regelmatig in het nekje voelen. Zoals Gentle al zegt: je voelt het gelijk. Te warm is zweten (heb ik een keer gehad en het jasje losgedaan, toen was het weg) en te koud voel je natuurlijk ook.

11. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Pluis, zo doe ik het inderdaad ook! Altijd 1 ding meer dan ik (of eigenlijk: zo inpakken als ik, en dan met een dekentje in de wagen). Ik vind het soms wel lastig bedenken hoe koud het is (van binnen gezien). Het weerbericht wel blijven volgen dus ;)

Ohh, en helemaal vergeten te zeggen: sinds gisteren lacht ze! Precies met 6 weken, dus prachtig op tijd :) Even lach-spam, met d'r scheve bekkie ;)

12. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Voetenzak in maxi-cosi (ik heb een izi sleep van besafe maar vooruit, ik noem hem even maxi cosi :p) heb ik er nog niet in maar ik loop ook niet echt met dat ding, ik leg Elias altijd in de kinderwagen en rij alleen met de autostoel in de auto... Als ik buiten zou gaan lopen zou ik het deze week wel gaan doen denk ik, al heb ik geen echte voetenzak maar een lodger shelter.

En inde kinderwagenbak doe ik een vestje, dekentje (in de vorm van een molton/luier van flanel) en dan de kap en het "bovendekje" dicht, is wel goed meestal. Toen het nog warmer was (lees twee weken terug? Een week terug?) had ik aan een dekentje en dekje met kap wel genoeg al waren de handjes soms koud, het lijfje niet.

De temp in het nekje is als het "lekker warm" voelt, ja hoe leg je dat uit, klam moet niet in ieder geval nee, laat staan echt zweten maar is niet erg als je erachter komt dat hij een beetje zweet hoor, weet je gelijk dat dat dus te warm was voor je beebje, ieder kind is anders...

Annie, dan hoop ik dat Elias hetzelfde op de prikjes gaat reageren volgende week als Milan, lekker slapen ;)

De jasjes die we hier hebben zijn allemaal vestjes (niet egvoerd) en veelal met hoodie, net als mijn man altijd :D het is gewoon een mini papa dan :)
    Ik heb sinds deze week ook een body warmer, erg cute van oma gekregen met een complete outfit, ik zei dat ze nu moest ophouden in maat 62 anders kan hij alles maar één keer aan hahaha
    Haar eerste keinkind (en de laatste waarschijnlijk...)

13. mamadolly

mamadolly Actief lid

16 aug 2008
    425
    0
    0
    @ gentle: wat een super foto zeg!!

@ mik: wij gebruiken hier infacol tegen de krampjes. Op het doosje staat dat je het voor de voeding toe moet dienen, Maar wij gebruiken het alleen als hij echt krampjes heeft.(dus na de voeding) Werkt echt super!!
    Je geeft het, en binnen een paar minuten merk je dat het beter gaat.

ff een vraagje: tot wanneer moet/mag je de maxi-cosi verkleiner gebruiken??

14. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hoihoi,
    ons internet lag eruit dus ik ben niet bij gelezen en haak hier weer in.
    Alles gaat zn gangetje hier en de dames zijn alle twee hartstikke zoet, dus het valt me allemaal heel erg mee.

de hoofdverkleiner in de maxicosi zou ik er pas uithalen als je kindje echt niet meer comfortabel kan zitten/liggen en een steviger nekje heeft gekregen, bij Roos haalde we hem er rond de drie maanden uit

15. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hihihihihi Peter ging net met Dominique in bad en mevrouw was zo ontspannen in dat warme water dat ze spontaan alles onderpoepte! Wat een goor gezicht zeg, een spuitluier onder water hahaha. Nouja, het is er iig weer even lekker uit!

16. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    @mik, wij hebben een nappy wrapper. Ik ben er niet echt tevreden mee. De eerste maanden is hij echt perfect, geen vervelende luchtjes ed, maar als het echt wat vastere poep wordt dan ruik je toch wel een luchtje hoor. Dus dan moet het ook regelmatig legen, beste is nog de luier gelijk in de bak buiten weggooien...wat wij nu ook doen..

@mvy, ach wat ziet ze er schattig uit in dat jurkje en die pantoffeltjes!!! so cute!:p

Ik heb ook al de voetenzak in de maxicosi, en doe ook een jasje aan, trek de zak niet helemaal om zijn bolletje heen.

17. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    @ Cjpt: hahahahaha :D Nu is dat nog schattig ;) Als ze wat jaartjes ouder is, word je boos :p

Luieremmer: ik heb een gewone, met een vuilniszak erin. Die vervang ik elke dag.

Aankleden: met mooi weer ligt Aiden gewoon in z'n koffie in de kinderwagenbak, met een dekentje erover. En in de maxi-cosi overdag niet met een voetenzak en 's avonds wel, als het is afgekoeld. Vestjes en jasjes vind ik zo'n geklooi..

18. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    pfff meiden wat schrijven jullie veel zeg. ik ben echt 3 middagen bezig geweest om bij te lezen, maar dan ben ik het begin alweer vergeten. Tis wel fijn om hier te lezen en te denken ow ja dat heb ik ook, of ow doe jij dat zo...super forum dit :p

Met ons meissie gaat t ook lekker verder, afgelopen 2 dagen in een sprongetje gezeten denk ik want ze was niks dan knorrig en huilerig en vanmorgen trof ik haar ineens zo aan
    Bekijk bijlage 18734

grappig he, en zo lief is ze ook de hele dag gebleven, nu ligt ze weer lekker in haar mandje te knorren, hopelijk slaapt ze vannacht ook weer lekker door want morgen hebben we voor het eerst baby massage om 10 uur dus wel spannend!!

Eowyn was bij de afgelopen controle (afgelopen vrijdag) 3460 gram en 53 cm, in totaal dus vanaf het laagste gewicht 660 gram aangekomen, maar als ik zo om me heen lees is dat toch niet zo heel veel...ze past nu ook maar net in 50/56...

Nou ik ga proberen weer wat sneller mee te lezen en te reageren maar pff wat wordt je geleefd met zo`n kleintje zeg...en dan te bedenken dat ik over 5 weken aan het werk moet, ben ik de enige die na 10 weken weer moet gaan werken of zijn er hier nog meer mamas die geen vakantie aan hun verlof hebben vastgeplakt, ik voel me zo`n ontaarde moeder :(

Liefs Marina

Liefs Marina

19. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ natasje, jeeh wat een flinke meid, heerlijk!! mooie foto!
    @marike, hier ook nog snel vermoeid hoor, was zondag even hier het park ingelopen met de kids maar was een uur helemaal kapot!
    @ daan, omneo is de variant voor krampjes,spugen van nutrilon en comfort de variant van friso, dinand deedt het altijd perfect op de omneo en danique kon daar helemaal niet op ontlasten, sinds ik over ben op de comfort gaat het perfect, ze heeft nu 2 poepluiers op een dag, dus id een beetje per kind afhankelijk hoe ze erop reageren.
    @ gentje, ideaal om zoveel kleertjes te krijgen, kun je een mooie poos vooruit en scheelt een hoop geld, ze zijn er zo weer uit!
    @ mik, bij de apotheek verkopen ze zetpillen van 60 mg, maar zetpillen van 120 mg kun je ook doormidden doen.
    @rianne, gefeliciteerd met de baan van je man! zal idd wel even wennen zijn!
    @ noa, ik gebruik de voetenzak al, maar dan over het algemeen alleen s'morgens als ik de oudste na school moet brengen, dan is het best al fris vind ik.
    @mumtobe, ik deed als danique al in de wagen lag te slapen een extra dekentje erover, anders moest ik haar weer wakker maken enz.
    @mik, ik gebruik venkelwater, ik weet niet of het echt werkt, maar ik heb het gevoel dat ik iig wat probeer te doen, kun je halen bij de apotheek.
    @ gentle, wat een mooi gezicht he, zo'n mooie lach!!!*smelt*
    @linnie, op een gegeven moment merk je dat ze niet meer zo lekker zitten en er met het hoofdje bovenuit komen, volgens mij rond een maand of 3/3,5.
    @cjtp, hahaha, was ze dat wel mooi kwijt!
    @marina, wat een lieve foto, heerlijk dat ze een lekker dagje had vandaag!
    ik moet officiel na 12 weken weer beginnen maar heb nog 3 weken vakantie er achteaan, maar dit is de 1e keer hoor, bij de andere 2 ben ik na 10 weken weer begonnen

hier een rustig dagje gehad danique heeft de hele dag geslapen, alleen nu wat onrustig, volgens mij ook wat last van krampjes,

fijne avond nog!

20. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Rianne, hoop idd dat Elias ook zo reageerd hihi. Milan heeft na zijn fles even kwartiertje in de box gelegen en toen ging hij weer naar bed. Niet gehuild en het was meteen stil. Hij heeft nog nooit zoveel geslapen zeg!!!
    Oh welke speen gebruik jij eigenlijk op je fles? Want ik moet nu naar 4 schepjes nutriton dus heb de avent 3 speen. Maar keek vanmiddag op de klok en binnen 12 min had hij 165 op!! Dat gaat dan toch te snel????

Weet iemand dat, hoelang ze min en max over hun fles mogen doen??

@Jingi, wij hebben ook de nappy wrapper en ik vind hem ideaal!! Ik ruik helemaal niks! Maar het wordt dus erger straks... nou dan weet ik dat alvast!

@Gentle, lief hoor dat lachje!!! Ik werd daar zo vrolijk van toen Milan begon met lachen!!

Milan begint trouwens heel erg te "kletsen". Hij heeft echt ontdekt dat hij geluidjes kan maken. Echt gezellig!!

Deel Deze Pagina