Oooh ik heb trouwens gesprek gehad vandaag met mijn unithoofd van me werk. En moet 19 november pas weer werken!!! Had nog vakantie staan en ik heb natuurlijk sowieso wat langer omdat Milan beetje te vroeg was. Dus als ik ga werken is hij al ruim 3,5 maand!! Ben helemaal blij!
Cjtp, Hahahaha super! hahahaha Marina, ik heb ook geen vakantie achter mijn verlof aangeplakt hoor en vele in mijn omgeving ook niet dus voel je nou niet ontaard KNIPOOG Ik ga wel zo min mogelijk werken en neem deels ouderschapsverlof op waardoor en nog maar 1 dag in de week te werken over blijft maar hoeveel je werkt verschilt natuurlijk weer van persoon tot persoon... Annie, ja dat is wel wat te snel zeg! Hoelang doet hij er over met een nr 2 speen dan? Ik heb de nr 2 speen van befree/dr brown fles want met nr 1 deed hij over een fles al 20 a 30 minuten en nu met 3 schepjes nutriton en nr 2 speen 20 minuten, prima dus. Ik zal als ik jou was kijken wat speen nr 2 doet. Onze nuby flessen waren met nr 1 speen ook met 10 minuten leeg altijd dus als backup fles (want we vonden het klote dingen) kan die met nutriton nog wel met een nr 1 speen. Het verschilt erg per merk fles/speen. Ze moeten niet langer over een fles doen dan 30 minuten maar 10 minuten is echt een beetje kort, dus ideaal is 20 minuten? Of tussen de 15 en 30 minuten? Elias is ook erg aan het kletsen geslagen, tegen zijn mobiel, tegen ons, en als hij lacht komt er soms ook geluid mee, soooo cute!
@annie, volgens mij moeten ze er ong. tussen de 15 en 20 min over doen, danique heeft meestal ook wel met 12/13 min de fles leeg, maar neem ik nou een maatje kleiner qqa speen dan doet ze er weer langer dan 30 min over?!
Mik: de tweede keer gaan ze prikken dus lijkt mij wat enger/vervelender, maar jah ze overleven het allemaal wel, er is nog nooit een kindje slechter van geworden volgens mij. Cjpt: dan zal je straks zien dat ze in eens heel erg hard gaat groeien en dat sommige kleren maar 2-3 weken passen en ze dan alweer door vliegt naar de volgende maat. Mama van Youri en Esmee: geef je bv?? Zorg dan gewoon dat je tijdens elke voeding een glas water bij je hebt dat je verplicht leeg drinkt. ik heb voor `s nachts een flesje water bij mijn bed, wat ik verplicht `s ochtends op moet hebben, dan ben ik namelijk al een heel end met mijn vochtbalans, als ik te weinig drink dan krijg ik erg veel last van hoofdpijn. Jessi: jeetje zeg jij bent wel heel erg hongerig, is je honger nu wel over of heb je nog meer eten nodig?! Daan: fijn om te horen dat het nog goed gaat bij jullie, wel vervelend dat je zo`n moeite hebt met een goede voeding vinden, waarbij spugen en diaree geen probleem meer zijn, hoop dat je snel een goede oplossing hebt! Rianne: top dat je mannetje weer werk heeft, wel vervelend datr jullie dan regelmnatig apart moeten slapen, maar het is zoals je zelf zegt voor een goed doel! het is in ieder geval wel erg fijn dat er straks weer eigen geld op de plank komt! Mumtobe: Finn slaapt ook vaak in de wagen en ik maak hem dan niet wakker maar leg er een extra dekentje overheen, hij heeft het dan volgens mij warm genoeg. Finn heeft trouwens als we naar buiten gaan en hij wat aan moet nu nog een vestje, maar het ligt er wel aan wat voor weer en wat we gaan doen. Ik doe meestal wat mijn gevoel me ingeeft. Heb van mijn werk speelgoed gehad voor Finn, een soort looprek/rolator die later om te bouwen is naar een driewieler, een heel leuk ding en een camper van sesamstraat ook erg leuk. Was wel weer even leuk om mijn collega`s gezien te hebben. Ga nu Finn wakker maken voor zijn laatste maaltijd en dan gaan we lekker slapen!
Met nummer 2 doet hij er soms echt langer als een half uur over!! Nou weet je wat ik doe.... Ik doe wel gewoon een kwartier met nummer 2 en dan zet ik de 3 erop... ideaal toch??
@annie22 hij heeft idd ook erg veel weg van jou @linnie23: wij hebben de verkleiner van de maxicosi, al vrijsnel er uit gehaald. senna zat helemaal opgepropt in de maxicosi, en sinds dat deze eruit is,zit ze stukken beter. weet niet of daar echte richtlijnen voor zijn, wanneer dat eruit te halen?? anders gewoon doen wat jij denkt dat goed is zo meiden ga me bedje opzoeken tot morgen
Ik heb de verkleiner er nu ook uit. Want met die zak werd het erg krap! Ze hoofd past niet echt meer goed haha... Me kleine vetzakkie...
Hahaha Annie, ja dat kan ook, lekker hannesen met spenen onder de voeding, Elias zou woest worden als ik hem een paar tellen de fles ontzeg om een speen te wisselen hahaha Maar misschien het gaatje van 2 iets vergroten? (hete naald deed ik dat vroeguh altijd mee trusten allemaal!
Hey meiden, Ik was eigenlijk een september mama, maar omdat ons kindje natuurlijk 5,5 week tevroeg geboren is ben ik een augustus mama geworden. Ik heb even een vraag over voeding. Damian kreeg naast BV altijd Nutrilon start (vanuit ziekenhuis) Inmiddels thuis volledig flesvoeding van Nutrilon 1. Nu hoor ik alle "oudere" mama's over molenaars kindermeel zodat ze iets meer voldaan zijn (lekker voor de nacht). Iemand enig idee of dit nog te koop is en waar?? Ik lees ook hier en daar op internet dat je veel goedkoper uit kunt zijn met flesvoeding omdat de CB aandelen lijkt te hebben op de Nutrilon. De voeding van kruidvat schijnt ook goed te zijn. Ook over Simulac heb ik eea gelezen maar dat schijnt weer van de markt te zijn gehaald. Ben zo benieuwd wat jullie je kindjes geven??? De Nutrilon is bijna weer op, dus moet toch nieuw kopen...............
verlof ik moet ook 10 weken na de bevalling weer beginnen, maar ik moet zeggen dat ik er helemaal geen moeite mee heb. De kinderen gaan 1 dag naar de ene oma, 1 dag naar de andere oma en 1 dag KDV en van die dagen krijg ik enorm veel energie. Als ik klaar ben met werken doe ik gauw nog even boodschappen zonder kinderen, even stofzuigen en dan pas ga ik ze halen. Ik heb ook enorm leuk werk, dus dat scheelt ook. Nu met mn verlof zou ik alle achterstallige dingen kunnen doen, al is het schoffelen ofzo of fotoboeken maken maar ik kom gewoon nergens aan toe nutrilon volgens mij is alle babyvoeding verplicht te voldoen aan wettelijke eisen en kun je dus gerust een ander merk als Nutrilon geven. Ik zou alleen niet de hele tijd wisselen @ Annie, wat een prachtige foto @ Marina, wat een snoetje heeft je dochtertje, erg lief! Hier gaat alles oke, Roos gaat zo naar het KDV dus wij hebben een heel rustig dagje
goeiemorgen meiden. hebben jullie een lekkere nacht gehad? hier wel yaslin kreeg om 8 uur de fles en kwam om 4 uur, lag ze beetje te huilen ik ga kijken slaapt mw nog maar ze had een vieze luier, en ja dat vindt ze niet fijn, vindt soms wel jammer want daar wordt alleen voor wakker hihi. bedankt voor de reactie's over de voetenzak, ga hem ook maar is opzoeken,, en die verkleiner kan inderdaad niet heel lang der in. wat betreft verlof ik zit na me verlof weer in de ziektewet zoals het er na uit ziet dus ik ben nog even thuis. @annie jeetje hij lijkt echt op jouw hihi. @jocruealla wij kregen ook nutrilon in het zh, maar thuis had ik friso staan, dacht ze krijgt toch maar 1 flesje daarzo, maarja het werd een kz en ze heeft daar aardig wat flesjes gehad, maar ben gewoon over gegven op friso scheelt iets, maar ik heb inderdaad ook gehoord dat die van de kruidvat goed is of van ah eigenmerk. @petrbr jij hebt dus zometeen even rust in huis als roos op het kdv is. geniet er van hier ga ik zo de tuinset maar opruimen, denk niet dat het nog weer wordt om lekker buiten te zitten,
Goeiemorgen meiden! Voetenzak: nee die heb ik er nog niet in zitten, vind het nog wat warm daarvoor. Doe gewoon vestje met dekentje. Zetpillen: goeie tip dat die van 60mg te verkrijgen zijn in de apotheek, wist ik niet. Naja als Esmee haar spuitjes krijgt (volgende week al!) zal ze wel al bijna 5.5kg zijn en geef ik haar die van 120mg als ze erge last krijgt. Jocruella, allereerst nog welkom had ik nog niet gezegd dacht ik! Alle merken voeding is goed hoor, ik heb bij mijn zoon altijd kruidvat gebruikt. Nu gebruik ik Friso. Over beide zeer tevreden. Maar mag je zomaar van merk veranderen? moet je dan niet 'afbouwen' ? Of is dat alleen als je van soort veranderd, dus bijv van omneo naar gewoon? Petra, heerlijk een dagje alleen met Suze dus. Leuke foto! Noa, hoe gaat het met je wond? Nog veel pijn? Rianne, gefeli met de baan van je man! Annie, op die foto's lijken jullie als 2 druppels water op elkaar zelfs die haartjes zijn hetzelfde hihi, echt schattig! Vergeven jullie me dat ik even niet verder reageer? weet het namelijk even niet meer allemaal en Esmee is onrustig aan het doen in de box. Ben even broodje aan het eten en dan moet ik me aan de strijk gaan geven helaas. Wel een redelijjk nachtje gehad. Waren op bezoek geweest en Youri lag er rond 21uur in. Hij was stil maar toen begon hij te hoesten (hij is erg verkouden) en toen ging hij natuurlijk huilen. Dus een half uur gehuild oftewel geschreeuwd en toen ging hij eindelijk slapen. Eigenlijk wel zielig maarja ik kan niks aan die hoest doen he. Esmee had toen we thuis kwamen fles gehad (niet helemaal op maarja) en toen gaan slapen. Die kwam om 2uur vannacht. Maar weet niet of het echt honger was... Toen om 7uur weer. Maar Youri was rond 5uur alweer wakker helaas, die heeft gehuild tot 5.45 en toen maar eruit gepakt pff. Vanavond gaat hij vroeg naar bed!!!!!!!!!!!!! Pluis, is niet erg hoor dat je tegen mij zei dat ik consequent moet zijn. Je hebt helemaal gelijk. Tis alleen best moeilijk maar daar ben je zelf nu ook achter hihi
hoi, veel gescreven zie ik, ik wil wel mee schrijven en lezen nu, maar mijn meissie vraagt de laatste tijd heeel veeeel aandacht. Dus dat heeft mijn eerste prioriteit
@mvy me wond is te doen, is nog wel gezwollen eronder, en als ik te veel heb gedaan, bv me wagen uit en in de auto tillen enzo dan krijg ik last, maarja ik mag eigenlijk ook niet tillen nog, en dat doe ik al wel ruim een week zelf.maarja komt goed, lief dat je der na vraagd. en jij had dus een drukke nacht, rot is dat he als ze wakker worden omdat ze zo hoeste, hopelijl heb je aankomende nacht et rustiger, en strijkse, heb het gister allemaal weg gestreken hihi
Brusje, begrijp het helemaal dat je dochter prioriteit heeft nu! Noa, das wel vervelend he. Je mag natuurlijk niet tillen maar je man is er niet dus je zult soms wel moeten he. Krijg je wel een beetje hulp met het huishouden enzo? Ja, ik hoop ook vannacht op een betere nacht hihi maar we zullen zien.... En nu ga ik mezelf een schop onder mijn kont geven en echt beginnen met strijken, anders ligt het er straks nog Tot zo!
@mvy ja krijg wel hulp hoor, maar je wil niet steeds vragen dus ja ik ben dan al snel van nee doe het zelf wel, ach ik doe gewoon elke dag wat, en is de schop onder je kont gelukt? hihi @brusje inderdaad met zo kleintje erbij is soms weinig tijd om rustig de forum en alles bij te lezen en te reageren
Ja tis gelukt! Heb er wel superlang over gedaan maarja tussendoor moest meisje een flesje en moest 20x haar speentje geven dus. Nu weer even internetten en dan weer verder met het huishouden... Is rustig hier!