Hoi meiden, Ben al even niet geweest hier, drukdrukdruk! Gisteren allemaal dingen te doen en vandaag ben ik naar school geweest om Svinthe aan de kinderen te laten zien. Was erg gezellig, maar ook wel vermoeiend. ben wel blij dat ik nog lang niet hoef te werken hahahahh!! Jasje, ik heb ook een vestje, niet al te dik ..... maar onder het dekentje gaat het nog best! Gentle, wat een supoer foto zeg van de lachende Julia!!! Petrabr, balen zeg van de internetverbinding. Fijn dat alles goed gaat met je meisjes!! Schattige foto van Suze!! cjpt, hahaha, poepen in bad, was Peter er zeker heeeeeel snel uit?? Luieremmer, hier een hele gewone van de Hema, met een vuilniszak erin. Marina, wat een lieve foto van Eowyn zeg! Echt een schatje! Annie, leuk dat kletsen van Milan Heeft ie al veel te vertellen?? hahahah Svinthe maakt ook soms wel geluidjes, maar nog niet erg gericht en meer per ongeluk denk ik! heerlijk dat je verlof nog zo lang duurt! Tjee, Annie, wat lijkt Milan op jou!! Leuk om te zien! Jocruella, ik kan je niet helpen met de vraag over de voeding. ik gebruik ook Nutrilon. Noa, jammer he dat de tuinset weer weg kan.... Op naar de volgende zomer maar weer!!! Mamavan Youri en Esmee, hopelijk een goede nacht voor jou vannacht!! Hoe gaat het met het hoesten van Youri? Huishouden, pfff, soms lastig om dit bij te houden. Maar ik geloof dat er meer meiden zijn hier die dit zo ervaren. Als je dan even "vrij" bent, dan even snel strijken een wasje erin... Vanavond heb ik toen Michel Svinthe even op schoot had gestofzuigd en de vloer gedwield. Ben echt trots op mezelf dan!!! Gentle, heerlijk zo'n doorslaapnacht! Geef me de gouden tip Rianne, Svinthe heeft overdag wel af en toe een speentje, maar 's nachts proberen we dit zo min mogelijk te doen, omdat ze hem er ook vaak uit laat floepen en dan kan je weer lopen om hem er in te doen.... Jessie, hoe gaat het nu met Florine? Al een beetje over de prikjes heen? cjpt, tjee, matig zeg van die hechtingen. Fijn dat je morgen de nacontrole hebt. Fon, wat fijn dat je meisje zo goed slaapt!! Mik, fijn dat alles goed was bij het cb. Ik gebuik een zijslaper in de wieg, zodat Svinthe de ene keer op de ene en de andere keer op de andere zij ligt. Werkt goed! Catje, gefeliciteerd met Olaf en welkom hier! Noa, leuk zeg slabbetje met de naam erop. En een badcape met naam is inderdaad heel handig! Zo, ik ben weer helemaal bij. Hopelijk kan ik het nu weer bijbenen. Morgen niet zo druk, alleen even naar mijn zus voor de fysio. Verder lekker rustig aan. heerlijk!! Groetjes, Hanna
@Gentle, het probleem met slapen 's avonds hadden wij ook met Ruben, hij was elke avond van 17:00 tot 23:00 uur wakker en huilde heel veel, tot afgelopen weekend. Toen waren we het zo zat. Ik ben met hem gaan douchen, (rond 19:00 uur) en daarna voed ik hem, leg hem in de puckababy en wacht even tot hij een beetje slaperig wordt. Dan leg ik hem in zijn wiegje en blijf nog even bij hem tot hij slaapt. Hij heeft ook een speentje. En het gaat nu al elke dag goed. Hij slaapt dan tot ongeveer 23:00 uur en dan voed ik hem weer, leg hem terug en dan komt hij weer rond 4:00 uur. Zohe ik ben jarig vandaag en ik heb hele mooie kadootjes gekregen van mijn vriend, ben echt verwend.
@hanna ow je hebt svinthe even geshowt opschool, die kinderen zullen dat vast en zeker erg leuk gevonden hebben. en geniet nog maar even van ej verlof, en inderdaad op na de nieuwe zomer, ach voor je het weet kan het weer uitgepakt worden hihi. en die badcape ben ik ook ergehhh blij mee, dat ding herken je zo terughihi. en het huishouden ja wordt soms wel moeilijk hoor ik doe het ook altijd ff tussen door als ze op bed legt of savonds van de week stond ik om half tien te stofzuigen en te dweilen hihi. @jingi gefeliciteerd!!!!
Hoi iedereen, kom ff snel groeten Het gaat allemaal niet zo lekker hier vandaar dta ik bijna niet meeschrijf. @fon en mumtobe, ik vind bv helemaal niet onpraktisch juit, ik moet er niet aan denken allerlei potjes poeder, flesjes e.d mee te slepen elke keer laat staan hoe je aan het warme water weer komt. Ik geef wel in het openbaar bv, ik heb daar echt schijt aan, niet dat ik met de hele boel te koop loop, ik ben al aardig handig inmiddels. Dat was t weer ff, ben moe. Ik ga gauw weer actiever meedoen
@ Noa: Ja hebben vandaag inmiddels al 3!! poepbroeken gehad! @ Cjpt: Ja idd, het maakt me ook niet uit hoor dat het flesje snel leeg is had alleen zoiets van, nou... als ik hier 100x mee moet doen dan weet ik het niet @ Jingi: op de valreep: van harte gefeliciteerd met je verjaardag @ Mamadeluxe: ik denk dat je iemand anders bedoeld over de bv in het openbaar
@mamadeluxe hopelijk gaat het snel beter bij je, en kan je hier weer lekker mee kletsen. @mumtobe. nou gelukkig maar dan is je meisje dat ook maar weer kwijt!! nou meiden ik ga maar bob de bouwer spelen met de droger!!!! tot morgen en allemaal een goeie nacht toegewenst.
:x^!@#~!@^!:xGRRRRRR:x Ik had een heel bericht getypt, issie opeens weg!! Sorry geen zin om opnieuw te beginnen...... ben wel helemaal bijgelezen in ieder geval. Alleen nog even ego: Gisteravond ben ik naar de 1e bijeenkomst van de 'na-gym' geweest. We komen nog 5x bij elkaar van de pufclub. En de 1e keer was met alle babies erbij! Het jongste babietje was net 2 weken oud.... Hier een fotootje. Ben benieuwd of jullie weten wie Rens is?!
Catje, welkom! Ik geef ook volledig BV. Julia slaapt 's nachts nu meestal zo'n 5-6 uur achter elkaar, en overdag naar mate de dag vordert steeds korter. 's Ochtends nog een keer 4-5 uur, daarna een of twee keer 3-4 uur en 's avonds meestal 2 uur er tussen. Vanaf 17 uur is ze meestal wat vaker wakker/op schoot/krampjes/in de box, en om 22 uur gaat ze meestal weer in haar bedje slapen voor de nacht. Zo vind ik het prima te doen, alhoewel ik dus graag haar meer overdag wakker zou zien, en 's avonds wat eerder in bed. Maar goed, ze is pas 6 weken oud, dus we hebben nog even Ze mag hier meestal gewoon zelf bepalen hoe lang ze slaapt. Oh, en slaaptraining heb ik vanaf het begin wel gedaan. Speen helpt hier erg goed bij het naar bed gaan, alhoewel we er in het begin ook bij hebben gezeten, omdattie steeds uit viel. Nu moet ik vaak 3,4,5 keer terug om die speen weer in te doen, en dan slaapt ze. Ik laat haar wel altijd in bed liggen, want overleggen van arm naar bed is hier geen succes. Dan is ze toch weer wakker. Ik wacht trouwens wel altijd tot ze een beetje moe is, gaapt enzo, en dan leg ik haar in bed. Succes in ieder geval, en neem je tijd! Cjpt, wat vind je/jullie dan zo lastig aan die BV? Heb je echt het idee dat je er moe van wordt, of uitgeput ofzo? Waar merk je dat aan? Ik merk er namelijk helemaal niets van, en vraag me af waar je aan merkt dat het veel van je vraagt. Hanna, uhm, gouden tip... Misschien heeft het weekendje weg geholpen? Verder gewoon lekker doorgaan in haar ritme, dan komt het volgens mij vanzelf Makkelijk he? Noa, leuk van je buurvrouw!!! Lijkt me inderdaad ook heel handig, en stoer natuurlijk Jingi, misschien inderdaad wel een idee om 's avonds te douchen ipv 's ochtends (wat wij doen). Dan wordt ze misschien wat rustiger. Het is bij ons niet zo dat ze huilt ofzo, maar ze is gewoon wakker. Soms heeft ze wat krampjes, maar ze is zeker niet de hele avond aan 't brullen. Gefeliciteerd nog trouwens! Leuk dat je zo verwend bent MamaDeluxe, dat heb ik precies zo! Ik ben blij dat ik niet steeds met flesjes en poeder hoef te klooien. Die paar keer dat het nodig was duurde het eeuwen voordat het klaar was... onhandig!! En idd, ik geef nu ook al best discreet BV in het openbaar! Ik heb vaak een hempje met een blousje aan, dus hempje omhoog, blousje half open en je ziet eigenlijk bijna niets! Soms nog een hydrofiele doek er overheen, als ik erg out in the open zit, maar de meeste mensen hebben het echt niet door! Liefie, leuke foto! Maar helaas.. Rens haal ik er niet tussenuit.. Alhoewel... die met dat blauwe misschien? Nou, hier midden in ons huiluurtje, maar manlief wilde haar net erg graag even... Vind ik heel vervelend als ze huilt, dan heb ik haar liever zelf, maar goed. Over een half uurtje is het voorbij. Kan ze lekker nog even drinken, en dan in bed. Ze slaapt daarna vaak als een roosje! We hebben trouwens ons avond ritueel (voeden, luier, pyjama aan, evt douchen erbij nog) nu rond 7 uur gewoon gedaan. Wie weet helpt het uiteindelijk wel bij het 's avonds slapen. We beginnen gewoon!
Hier is het echt max 4 uur achtereen slapen, en dat vind ik al een luxe . Hoop dat hij snel meer uren doorslaapt. Hij gaat dus erg hard huilen als ik hem wakker in het wiegje leg. Ik wacht dan af en toe 5 minuten maar hij gaat dan erg overstuur. Dan even op de pink sabbelen en dan slaapt hij wel in, maar moet dat toch af zien te leren. Pff, het is wat he zo'n kindje Wat een mooie foto al die kleintjes in een cirkel!
@ Gentle, wat ik er zwaar aan vind? Pff waar zal ik beginnen? Dominique drinkt ongeveer een half uur. Daarna ben ik nog een tijdje met haar bezig (knuffelen, spelen, luier, inbakeren). Soms duurt het alles bij elkaar een uur, soms anderhalf uur. Maar zo'n 3 uur na het begin van dit alles wil mevrouw weer drinken. Er zit dus regelmatig maar 1,5 uur tussen dat ze gaat slapen en weer wil drinken. Ik voel me daardoor vaak een soort opgejaagd. Dat idee van: als ik iets wil doen (douchen, huishouden whatever) dan moet het NU want anders komt ze weer. Somt voelt het alsof ik de hele dag alleen maar bezig ben met voeden. En ik ben erg slecht in het verplichte stilzitten tijdens de bv. Niet dat ik nou anders zo druk bezig ben maar op de 1 of andere manier wil ik altijd net iets anders doen als Dominique wil eten. En dan komt er ook nog bij dat het bij mij pas 1 maand geleden is dat ik die uitputtingsslag van een bevalling heb meegemaakt, en dat gedoe met de hechtingen dat nog niet over is. Ik ben lichamelijk gewoon nog een beetje zwak. Dus iedere 3 uur een klein mondje dat al die voeding uit mijn lichaam trekt... ik merk dat ik er echt zwakker van word. Maar eerlijk is eerlijk: ik eet en drink ook wat weinig om het weer aan te vullen. ;o)
welkom catje. ik geef ook volledog bv en vind het heel erg makkelijk, maar heb ook schijt aan wie het zou zien, en idd je ziet niet zo heel veel. krampjes heeft ze wel maar ze huilt er niet door maar loopt altijd maar te piepen. @catje, tussen acht en negen proberen we haar moe, half slapend in haar bed te leggen zodat ze daar wel aan went, maar aangezien ik nog 2 andere kids heb ga ik op tijd naar bed, word ze wakker dan slaapt ze de rest van de n8 bij mij. dit ook ivm krampjes. bij mij piept ze dan alleen maar ze voelt zich niet alleen om te huilen. doet ze dan wel in bed. soms valt ze in slaap in de maxo cosi en om haar dan niet wakker te maken maar toch in haar eigen bed te hebben zet ik maxicosi in het ledikantje, word ze daar toch wakker. en verder niet al te druk maken om wat zgn moet. doe het lekker zoals het goed voelt voor jullie
@Liefie, Is Rens die met dat witte shirt?? Of misschien toch blauw? Leuke foto hoor! @cjpt, ik snap het wel hoor. Ik had hetzelfde met de borstvoeding. Voelde echt dat de energie uit me werd gezogen. En je hebt echt het gevoel dat je de hele dag aan het voeden bent he?! Nou wel om jezelf denken hoor!! @Bob, is de droger al gemaakt? Ik ga even lekker in bad. En eerst even Milan troosten want die is erg boos dat ie naar bed moest haha.
goeiemorgen meiden!!!! hier een lekkere nacht gehad ze ging half 9 naar haar bedje en kwam vanmorgen om half 6 en is daarna weer lekker gaan slapen! @liefie wat een leuke foto!! maar ik kan rens er niet uitpikken, mischien een tip aan welke kant hij legt? n zeker lief van de buurvrouw!! @cjtp je moet om je eigen denken hoor, je kleine meisje heeft er ook niks aan als der mama instort omdat ze geen energie meet heeft, @annie hihi de droger blijft in iedergeval al langer draaien dan eerst dus heb toch iets geholpen hiho badderse!!!
Hihi, ik zal jullie uit de brand helpen. Rens is met het rode shirt met lief erop Konden jullie natuurlijk helemaal niet weten, met die paar fotootjes van hem die jullie gezien hebben haha! Maar vond het wel leuk om jullie even te laten raden . @Gentle, ik herinner me opeens, toen ik gisteren een heel bericht had getypt dat opeens foetsie was, stond daar een heel antwoord van mij in over jouw voeding. Zal het even opnieuw doen... Wat je beschreef dat je had gegeten, is op zich niet heel weinig, maar wel voor iemand die bv geeft en daarbij te snel afvalt. Je hebt echt meer nodig meid! Een kaal broodje is bijv. ook erg onvolwaardig, om je voeding volwaardig te maken moet daar echt boter en beleg op! En misschien heb je het wel genomen maar niet opgenoemd, maar ik mis in je verhaal ook erg de melkproducten en fruit... Qua gezonde tussendoortjes kun je denken aan fruit, plak ontbijtkoek, bakje yoghurt/vla evt met muesli, liga, sultana's, nootjes, olijven. Hoop dat je hier iets aan hebt!
Oja, zo leuk vanmorgen! Mijn man stond zoals elke dag om 6.30 op. Rens sliep nog, dachten we. Maar toen manlief in de badkamer stond hoorde hij toch geluidjes in Rens' kamer dus hij ging even kijken. En wat denk je? Meneer ligt met grote wakkere ogen rond te kijken in zijn bedje en bij de aanblik van papa meteen een gigantische grijns op zijn hoofd . Papa heeft hem toen naar mij toe gebracht en ook toen was het meteen enorm lachen, met geluidjes en alles erbij. Alsof hij wilde zeggen: "ik heb jullie gefopt, ik was al wakker maar ik had nog niet gehuild, goed hè!" Oh wat begint je dag dan leuk zeg!!
Hoi meiden, Zo meteen weer terug naar de tandarts, het is nog niet over met mijn kies Svinthe weer mee, ik heb geen oppas. Hopelijk gedraagt ze zich netjes Liefie, wat een leuke foto.... ik denk dat Rens degene is in het blauwe shirt???? Ik ga gauw, anders ben ik te laat. Groetjes, Hanna
Zo even snel, want ik moet straks weg. Vandaag na-controle bij de gyn, ben benieuwd wat hij ervan vindt. Ik heb mn eigen gyn namelijk niet gezien tijdens de bevalling, hij had toen geen dienst. Maar ben erg benieuwd hoe hij reageert als ik m het hele verhaal vertel. Eerst even snel ontbijten, want Florine slaapt nog. En ik moet vandaag nog even de tijd zien te vinden om bij de bijenkorf te bestellen. Drie dwaze dagen . Vanmiddag, na de controle, kom ik even uitgebreid kletsen.