Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    !@:x%$@&

Aiden gevoed, vervolgens gaat hij wakker liggen doen. Leg ik hem in bed, gaat hij huilen, loop ik met hem rond, blijft hij wakker. Hij valt aan op zijn speen. Weer in bed, gaat hij huilen. Dus ik even 60cc gekolfde melk gehaald uit de koelkast en opgewarmd, kom ik boven SLAAPT meneer!
    Zonde! Dat heb ik nou altijd he..

@Cjpt: Dat doet Aiden ook. 3 uur vanaf het begin van het hele ritueeltje komt hij weer. Ok 's nachts zit er weleens 4 of 5 uur tussen, maar dat is ook niet langer dan 2 tot 3,5 uur slaap achter elkaar.

Oh en gisteren heb ik Aiden voor het eerst echt lachend op de foto gekregen :D

2. aguamiga

aguamiga Actief lid

9 nov 2008
    178
    0
    16
    Wijchen
    Over de BV: Hier met Sara hetzelfde, ze komt om de 3 uur, soms 4 uur ('s nachts wel langer), en ik ben ook begonnen met na de voeding kolven, dus ik ben ook wel erg lang met voeden bezig idd ;)

Ik ervaar het nog niet echt als vervelend, ik heb me er gewoon op ingesteld dat ik niet de planning bepaal maar Sara. Sara's papa vindt dat nog wel wat lastig, zeker omdat wij dus vaak om de beurt zitten te eten omdat mevrouw net even de planning omgegooid heeft.

Ik doe gewoon net als bij de bevalling, ik laat elke dag op me afkomen... Vind het ook niet altijd even leuk/makkelijk, maar het helpt wel om de dingen maar gewoon te laten komen zoals ze komen, en dan maar een dag de stofzuiger niet door het huis gehaald hoor....

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

goedemorgen!

@Skatje, klinkt heel bekend! Ties haalt ook weleens van die grapjes uit. kom ik nog aanlopen met voeding en dan slaapt ie ineens :D

@Hanna, balen van je kies! Hopelijk gedraagt Svinthe zich voorbeeldig bij de tandarts!

@Liefie, wat een grappig verhaal! het pasgeboren is er op zo'n moment echt al af he! heel leuk die lachjes :)

@Gentle, ik denk ook dat je te weinig eet, gelukkig heb je een professioneel advies gekregen! :p

@Cjpt, klinkt bekend, tegen de tijd dat ties slaapt ga ik ook snel van alles doen voordat hij komt.. gelukkig slaapt ie meestal wel wat langer tegenwoordig.

@all, gisteravond ben ik naar een speciale koopavond van de v&d geweest. het was zo lekker even zonder Ties de deur uit te zijn!voelde me even weer gewoon Marieke, als jullie begrijpen wat ik bedoel. heb met mijn vriend afgesproken dat ik zoiets vaker ga doen. het was pas de eerste keer dat ik er alleen op uit ging, en ik merk echt dat ik dat zo hard nodig heb!

en vanochtend is mijn oma overleden.. ik vind het jammer maar het is wel beter. ze was al 96 en al jaren erg somber omdat ze nog steeds leefde terwijl al haar vriendinnen dood gingen.
    gelukkig heeft ze Ties nog wel gezien en vastgehad.

4. aguamiga

aguamiga Actief lid

9 nov 2008
    178
    0
    16
    Wijchen
    Verdorie, wilde even naar de markt, en Sara kwam keurig om 08:00 en is nu heerlijk rustig, REGENT HET DAT HET GIET!!!!

Volgens buienradar wordt het zo wel wat minder, dus dan gaan we maar niet wandelen maar met de auto, en dan gaan we vanmiddag wel aan de wandel....

Ik wil vanmiddag voor het eerst een geocache gaan lopen (er liggen diverse hier in de buurt), een soort schatzoeken voor grote mensen zeg maar, met een gps op zoek naar specifieke coordinaten ;)

Geocaching - Wikipedia

Iemand hier die dat ook al eens gedaan heeft?

5. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Liefie , oooh rode shirt dat wist ik wel:p
    Wat lief van Rens dat hij wakker was en niet meteen ging huilen!!
    En je dat begint idd goed zo he. Ik had vanmorgen ook een big smile van Milan en hij zat weer te kletsen!! Dat is helemaal lief... :)

@Skatje, lief die lach van Aiden!!

@Hanna, he balen van je kies zeg!! Hopen dat Svinthe zich gedraagt.

@aguamiga, he balen van de regen. Hier is het droog! Tot nu toe...

@Marieke, lekker he zo zonder je zoon op stap... Ik doe het ook regelmatig hoor. Even een boodschapje doen of naar een vriendin. Ik heb het ook echt nodig.

Hee dames ik heb een probleem....
    17 oktober hebben we een feestje in Almere bij vriendin. Is dus wel ruim een uur rijden. En begint pas 8 uur. Dus we wilde Milan naar mijn ouders brengen en dan zou hij logeren. Maar me ouders zijn dan op vakantie!!!!
    Nu wil me vriend hem wel naar me schoonouders brengen. Ik dus niet!!!!!!!!!!!!!!!
    Ze hielden hem vorige keer niet goed vast, dronk zijn fles niet leeg (en hier altijd! en bij mijn moeder ook!), ze liet hem niet goed boeren. En daar komt nog bij dat ze vanaf dat ik zwanger ben hebben geroepen dat ze niet op willen passen. Nu zegt ze 'nee zo bedoelde we het niet we willen alleen geen vaste dag'.
    En me schoonmoeder doet al 4 jaar lelijk tegen me. Het is echt een bitchie soms.
    Laatst huilde Milan hier en toen ging ik erheen want hoorde dat het ene pijnhuiltje was. Toen zei ze 'ah joh gewoon laten huilen'. En ik kwam boven had meneer gespuugd die arme schat.
    Dus jullie snappen wel dat ik er helemaal geen goed gevoel bij heb.
    Wat moet ik nou doen???
    Ik wil hem naar me tante brengen en me vriend natuurlijk niet! En me schoonmoeder wordt echt woest als hij naar me tante gaat denk ik....

:(

p.s. Milan meenemen kan ook maar hij is 's avonds vaak wakker. Dus dan zitten we met een baby in de rook, mensen, herrie dus dat zie ik niet zo zitten...

6. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zo, ben weer terug van de tandarts... het was gaan ontsteken, vandaar dat het nog zo'n pijn deed! Nu heb ik weer een behandeling gekregen en antibiotica....
    Hopelijk is het nu snel voorbij!

Jessie, ik ben inderdaad heel benieuwd wat de gyn gaat zeggen als hij jouw verhaal hoort!

Skatje, dat is nou echt balen he, dat ie dan net weer slaapt. Svinthe heeft dit ook weleens zo gedaan, maar goed, dan is er geen afgekolfde melk verloren gegaan! Ik geef de fles nl.
    Wat een schattige foto van Aiden zeg! Echt een lief mannetje!

Marieke, ja hoor, Svinthe heeft zich goed gedragen. We hebben echt een heel makkelijk meisje!
    Gecondoleerd met het verlies van je oma! 96 jaar is een heel mooie leeftijd.

Wat fijn dat je gisteren een lekker uitje had! Koopjesavond bij de V&D! Ik begrijp precies wat je bedoelt met er even alleen uit zijn! :)
    Ben je nog goed geslaagd?

Zondag ga ik met mijn zus naar Spijkenisse naar een schoenenwinkel om voor laarzen te kijken. Ik verheug me er al erg op! Wij zijn een beetje van de dikke-kuiten-brigade :), en in die winkel verkopen ze iets bredere laarzen.

Annie, ik zou Milan toch meenemen! Als je nu al geen goed gevoel hebt heb je dat dan zeker niet en kan je net zo goed niet gaan, want dan zit je er toch steeds aan te denken lijkt me!Liever in de herrie dan bij zo'n schoonmoeder zou ik denken. En dan gaan de rokers maar lekker buiten roken :)

7. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    Ik geef ook volledig bv, maar vind het ook wel zwaar, meer dan bij Pepijn, maar die was ook heel makkelijk met drinken en met 10 minuten klaar en dan sliep hij een paar uur. Nu met Ruben ben ik ook wel en uur bezig en dan moet ik hem nog in slaap zien te houden of krijgen.

@Marieke, gecondoleerd met je oma.

@Annie, kun je hem niet meenemen en bij je vriendin op bed leggen? In de auto vallen ze ook meestal al in slaap en dan kun je hem zo doorschuiven. of wordt dat erg lastig. ja en anders gewoon naar je tante, je kan je vriend toch je gevoel over je schoonmoeder uitleggen.

8. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Annie, lastig he dat soort dingen? Mijn schoonmoeder gaat straks 1 dag in de eek oppassen als ik weer ga werken en daar zie ik ook nogal tegenop. Zal je de 20 redenen daarvan besparen haha. Ik heb dus geen advies voor je helaas. Denk dat er niet veel anders opzit dan hem er naartoe te brengen en je niet te druk te maken. Komt vast goed.

@ bv en voeding. Is het erg slecht als je te weinig of niet zo mega gezond eet tijdens bv? Als ik het hier wel eens lees dan lijkt het alsof iedereen er veel rekening mee houd maar kan me bijna niet voorstelken dat jullie allemaal zo braaf zijn haha

9. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    neeee, ik eet ook vaak zat "slecht" frietjes, pizza enz....wat je niet moet doen is gaan lijnen, dan kunnen er slechte afvalstoffen in de voeding komen. (heb ik wel eens gelezen) Verder eet ik gewoon waar ik zin in heb hoor.:D

10. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Jingi, nog proficiat!!!

Marieke: Gecondoleerd, en fijn dat ze Ties nog heeft gezien!

11. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Annie: Ik snap wel wat je bedoelt, alleen bij ons heeft mijn schoonmoeder al een nacht opgepast...Ze kwam thuis en had lang gehuild, dat kon ik wel zien want haar gezichtje had ze opengekrast! Terwijl schoonmoeder zei: Ze heeft het voortreffelijk gedaan! Pfff, vind het nu ook wel moeilijk, maar goed, ik vind dat ik het niet kan maken dat ze niet meer oppast, want soms is het wel handig...MAar iedere keer dat ik iets zie of een bepaalde huil hoor van Tess, zeg ik: Waarschijnlijk heeft ze krampjes, dus dan ga ik even troosten. Zo probeer ik mijn schoonmoeder mee te geven zodat ze weet hoe wij met haar omgaan. Vind ze niet altijd even leuk, want zelf denkt ze iets anders. Maar doordat ik het zeg, leert ze misschien wel hoe wij ermee omgaan..

Maar vind het wel opvallend van mezelf hoe ik naar mijn eigen moeder toe trek en minder naar mijn schoonmoeder!

12. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hoihoi,

hier ben ik weer even.

@ Annie, ik zou het er toch een keer op wagen met je schoonmoeder en van te voren met haar bespreken wat jij (of beter gezegd jullie) belangrijk vinden en dat jullie het fijn vinden dat iedereen zo met Milan omgaat. Ik gaf altijd een heel schema mee op papier zodat ze ook houvast hebben en daarin beschreef ik ALLES. Ik zou haar de kans geven om het goed te doen en bevalt het niet dan weet je dat voor de toekomst.
    Ik zou het ook erg vinden voor je vriend als je zijn moeder geen kans wil geven
    Ik moet er bij zeggen dat ik natuurlijk niet weet hoe lelijk ze tegen jou doet en of ik het haar eigenlijk wel zou gunnen

Vanmiddag word ons hek geplaats, ben helemaal in mn nopjes. Wij hebben een vrij grote tuin en wisten maar niet wat we als omheining wilde, maar we zijn eruit gekomen en vanmiddag gaat Andy beginnen met het plaatsen. We wonen ook aan een sloot dus eindelijk is het een beetje veilig dan.

Gisteren is eindelijk de goede duowagen bezorgt , was wat mis gegaan met de bestelling dus zit al vanaf midden juli te wachten, had wel een tijdelijke tandemwagen maar nu is de echte er waarbij ze naast elkaar zitten. We hebben m gekregen van mijn ouders (dank je wel lieve papa en mama;)) en ik ben er de hele tijd mee aan het "spelen" in de woonkamer, jullie kennen dat vast wel van toen je net je kinderwagen had; inklappen, uitklappen, op knopjes drukken

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    @Marieke: gecondoleerd :( Wel fijn dat ze Ties nog heeft gezien.

@Verhip: ik kan ook veel minder hebben van mijn schoonmoeder. Wel sneu voor mijn vriend maar ja is gevoelsmatig he. De meeste mensen laten liever hun 'eigen' moeder oppassen omdat je weet hoe ze zijn, ze hebben jou ook grootgebracht :p

14. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    tja, schoonmoeders, of moeders? ik liet liever niet mijn moeder oppassen, maar liever mijn schoonmoeder omdat ie zeg maar liever is, maar met mijn moeder zou ik alles bespreken.
    helaas is mn moeder al zoveel jaar geleden overleden en mijn schoonmoeder of nu ex schoonmoeder waarmee ik uitstekend contact mee heb woont dus te ver.

15. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Cjpt, dat kan ik me best voorstellen! Zeker met zo'n zware bevalling. Ik voel me nu echt al weer de oude (geen hechtingen, kilo's er af, goede bevalling) en moet er idd ook tegen eten! Wel denk ik dat je qua tijd met een flesje er even lang over doet, of niet? Of is het meer dat het dan gepland staat ipv dat zij het bepaald?

Liefie, bedankt voor je voedingsverhaal! Ik heb altijd moeite met tussendoortjes, maar hier in Duitsland is het helemaal een crime! Ze hebben bijvoorbeeld geen pakken yoghurt, maar alleen van die mini kleine cupjes, geen ontbijtkoek, weinig koeksoorten en al helemaal weinig gezonde koekjes. Ik eet dus tussendoor wel altijd iets van fruit, en soms zo'n cupje yoghurt. 's Ochtends heb ik cornflakes met melk (een soepkom vol), en tussen de middag probeer ik ook een glas melk te drinken. Ik eet ook wel dagelijks een boterham met kaas.
    Ik ga zo even langs de winkel nog met lege flessen, en dan ga ik nog even wat gezonde dingetjes proberen te scoren. Bij de Lidl hebben ze crackertjes en misschien is nootjes oid ook wel een goed idee. Bedankt in ieder geval!
    Lief trouwens van Rens! Leuk dat ze ook eens niet huilend wakker kunnen worden.

Aguamiga, zo probeer ik het ook te doen. Zij bepaald wat we doen. Ik maak soms wel een lijstje met wat ik allemaal wil doen, en dan bedenk ik me hoeveel ik er sowieso wil doen (bv. 2 of 3). Dan voel ik me aan het einde van de dag in ieder geval niet teleurgesteld als het lijstje niet helemaal klaar is!
    Geocaching lijkt me trouwens vet cool! Maar moet je daar niet een GPS voor hebben? Of hoe doe je dat? Ben meteen gaan zoeken naar Caches in de buurt!

Marieke, goed zo! Lekker soms even zelf wat doen! Zaterdag zijn wij met z'n tweeën naar de stad geweest, terwijl mijn moeder oppaste. Wel gek hoor, maar ook wel leuk om weer even samen op de fiets te zitten. We waren wel weer na 3 kwartier thuis ;) Vond het spannend!!
    Gecondoleerd trouwens met je oma. Altijd lastig, ook al zijn ze al oud..

Annie, lastige situatie! Ik zou hem daar dan ook niet zo graag heen brengen, zeker als hij 's avonds vaak wakker is. Misschien kan een van jullie gaan, en de ander thuis blijven?

Cjpt, ik ben er op gaan letten sinds ik een beetje veel was afgevallen (lees: 16 kilo...). Ik vind het heerlijk om af te vallen, maar ik merk dat ik idd meer nodig heb dan ik krijg. Ik eet niet heel gezond hoor, maar nu wel ietsje meer, probeer ik.

Brusje, dat is dan nog weer anders als je eigen moeder is overleden! Lijkt me moeilijk hoor...

Schoonmoeders: hier nog gelukkig geen oppassers, alleen mijn moeder heel eventjes zaterdag (maar toen sliep ze). Ik merk alleen wel al rivaliteit als het gaat om waar we logeren... Afgelopen weekend waren we dus bij mij ouders, omdat mijn schoonzusje de mexicaanse griep had. Mijn moeder had met mijn schoonmoeder gepraat en gezegd, wat jammer nou dat ze niet bij jullie zijn, etc. Toen had m'n schoonmoeder gezegd: Ach ja, de volgende keer zijn ze dan bij ons! Excuse me??? Mogen we dat zelf nog bepalen? Het is me erg goed bevallen bij mijn ouders, dus misschien gaan we wel gewoon daar weer. Pfff, ik heb echt geen zin in dat getouwtrek!

Hier ook prutweer trouwens, dus hopelijk is het straks droog als we even boodschappen gaan doen!

16. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Petra, ik wil het wel proberen maar ze heeft me al zo vaak gekwetst dat ik het haar niet meer gun...

Ze maakt continu harde opmerkingen en ik ben het gewoon een beetje zat.
    Na de bevalling was het meteen 'jeetje meid wat heb je nog een buik'
    toen ik thuis zat met harde buiken/voorweeen en echt NIKS mocht van de vk zei ze 'stel je niet zo aan je kan heus wel stofzuigen hoor'.
    Toen bart en ik samen een flatje hadden wat we alleen op zijn naam hadden gezet zei ze altijd 'het is bart zijn huis'.

En zo gaat het al jaren......
    Ze neemt gewoon niks van me aan! Dus ben ook bang dat als ik haar uitleg hoe het moet met Milan dat ze het toch anders gaat doen!

Het is wel kut voor me vriend wat die baalt er ook van. Maar ze heeft het bij mij gewoon zo verpest...

17. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Gentle, haha over snel afvallen gesproken: ik was 12 kg aangekomen en er waren na anderhalve week 10,5 kg af. Na 2 weken alles. Nu moet ik dus uitkijken dat ik straks niet uitgemergeld rondloop. Ben 1.59 m en weeg nu 61,5 kg. Dus netjes (was ook mijn startgewicht). Ik mag wel iets kwijtraken maar niet teveel. Moet nu dus ben ik bang ook echt meer gaan eten (terwijl ik geen trek heb). Lang leve bv ;o(

Ik heb nog nooit fv gegeven dus heb geen idee of het heel anders is dan bv. Het enige dat me echt een voordeel lijkt is dat je het iemand anders kunt laten doen en dat je niet steeds dat aan/uit kleden hebt van de tiet hahaha.

Ohja, en ik voed niet in het openbaar en dat zou ik met een fles natuurlijk wel doen. Overigens wel waar mijn ouders of beste vriendinnen bij zijn maar bijv al niet mijn schoonouders. Ben totaal niet preuts maar vind bv geven echt iets tussen mij en Dominique. Doe het ook het liefst écht alleen met haar. Gek he? Zou ik met fv niet zo hebben geloof ik.

18. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Annie, ben ik een slechte moeder als ik zeg: als ze het een beetje anders doet dan jij wil... is dat zo heel erg als het voor 1x is? Zoals ik net zei: ik heb de twijfels ook met mijn schoonmoeder. En ik probeer me er aan vast te houden dat ze zelf 2 kinderen heeft opgevoed en zo dramatisch zal ze het dus niet doen. Wij zijn natuurlijk ook een beetje overgevoelig als het om onze beebjes gaat. Controlfreakjes zeg maar. Maar onze kids worden er echt niet slechter van als ze een keer bijv iets langer moeten huilen voor ze opgepakt worden dan wij normaal doen. En het betekent wel een avondje uit voor jullie en een discussie minder tussen jou en je vriend...
    Ik wil niet zeggen "wat niet weet wat niet deert" maar uiteindelijk moet jouw kindje straks ook naar een dagopvang of later school etc. En dan zijn we er ook hele dagen niet bij. Plus dat daar ook weer andere regels en gewoontes zijn dan jij hanteert. En dan moet je je daar ook bij neerleggen. Dus misschien is dit een mooie oefening?

Anyways, lang verhaal. Wat je ook beslist, tis balen dat het uberhaupt een vraag is. En het is vervelend om niet zo goed overweg te kunnen met schoonouders.

Knuffel voor jou meid.

19. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Cjpt, wat je schrijft daar heb je ook gelijk in hoor. En hij gaat straks ook naar het kdv. En ik weet (omdat ik er ook werk) dat baby's vaak langer huilen op kdv omdat er nog 10 andere zijn. Dus ja dat is nou eenmaal zo.
    Maar bij me schoonmoeder voelt het gewoon echt niet goed. Als ik er al aan denk hoe ze hem vast hield brrr. Je weet toch dat je bij een baby zijn hoofd moet ondersteunen??? En je zou zeggen ze heeft zelf 2 kids groot gebracht dus ze weet het wel, maar echt ik vertrouw het niet...

Nouja we zien nog wel wat we doen. Misschien me beste vriendinnetje. Die is nu zelf 10 wkn zwanger kan ze even oefenen...

20. zicht

zicht Niet meer actief

Hallo ben ik weer.

BV, ik vind het begoorlijk zwaar omdat het beghoorlijk lang duurt. Onze meid drinkt graag. Helaas ben ik niet gezegend met goed gevulde melkborsten. Dus duurt het super lang voor ze een borst leeg heeft. Aan 1 borst heeft ze absoluut niet genoeg dus bied ik altijd 2 aan. Elke borst doet ze ongeveer 20 minuten over. dus 2 x 20 minuten. Tussendoor even boertje en luier verschonen. Ik heb ook wel eens gekolfd. Flesje heeft ze dus binnen 5 minuten leeg. Boertje en klaar is kees. Met bv ben ik echt wel ruim een uur bezig. Ze komt ongeveer 7 keer per dag. Dat is dus 7 uur puur bezig met voeden. En dan heb ik het nog niet over de tijd die je nodig heb om te knuffelen, spelen troosten enz. Helaas duurt kolven ook net zolang. NA 20 minuten per borst heb ik ongeveer 100 cc. Nu ben ik tussendoor dus ook nog extra aan het kolven om de productie meer op peil te brengen. Nog meer extra tijd dus. Mijn moeder is niet echt pro bv, dus kijkt me vaak aan met meid waar haal je de energie vandaan. Ik kan echt niet anders zeggen dat bv geven voor mij een hele opgaaf is. Flesje is MIJN SITUATIE veeeeeeel praktischer en makkelijker. Maar ja je moet er wat voor over hebben. Ik kijk er nog een tijd tegenaan want ik wil het een half jaar volhouden.

Dames die zonder gene in het openbaar voeden. Ik heb bewondering voor jullie! Petje af. En heel goed dat jullie schijt hebben aan de rest. Ik vind het dus een heel gedoe om bijna een uur ergens op een bankje te moeten zitten. Dan zit ik niet op mijn gemak. En als er dan ook nog vervelende mannen voorbij lopen met de opmerking: HEy vrouwke mag ik ook een BORS-SIE. Vantevoren kolven zou idd een optie kunnen zijn, maar helaas is mijn productie nog niet genoeg waardoor ik niet genoeg kan kolven. En dit duurt nu te lang dus is het dubbel werk...

Iemand vroeg iets over slaapritme aanleren. Gelukkig slaapt onze meid wel heel goed tot nu toe. Het werkte voor ons goed om dit al vanaf begin af aan te leren. Wij hebben ervoor gekozen om ze vanaf dag 1 in haar ledikant te leggen in haar eigen kamer. En altijd consequent als ze slaapt in haar bedje leggen. Voeden, 15 min half uurtje spelen en bij de eerste vermoeidheidsignalen wakker naar bed. In het begin huilde ze wel veel. Dan ging ik haar wel troosten met een speentje of aaien, maar niet uit bed halen. Nu huilt ze haast niet meer. Ik leg haar op bed en misschien huilt ze 1 keer omdat ze haar speen kwijt is maar valt gelijk in slaap. Nu herkent ze ook haar bedje als rustplek en box of wippertje is om te spelen. Ze slaapt nu van 22 tot 5, eten en dan verder slapen tot 8 of 9 uur. sochtends nog een uurtje. smiddags van 12 tot 16. sávonds ook nog uurtje slaap, maar vaak wat onrustig. Maar dit hebben veel babies heb ik gehoord. vanaf 22 uur slaapt ze altijd wel goed. Ik merk wel dat wanneer we een drukke dag met veel visite hebben op veel op pad zijn met haar dat dit ritme dan gelijk verstoord word.

@ annie, ik kan me heel goed voorstellen je dillemma. Ik zou als ik jou was gewoon niet gaan (je heb de perfecte excuus : ik heb geen oppas) of toch je schoonmoeder laten oppassen. Je moet maar zo denken ze heeft je man ook goed opgevoed anders was je er niet op gevallen ;). Mijn schoonouders gaan straks ook 1 keer in de week oppassen. Kijk er ook echt niet naar uit. Maar denk vaak: ze heeft er ook 2 groot gebracht en die zijn ook goed terecht gekomen. En ze houden zoveel van hun kleinkind. Ze zullen nog voorzichtiger zijn als met hun eigen kinderen.

Deel Deze Pagina