Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Wat een gehuil van jullie baby's zeg vandaag!

Ik had dat eergisteren met Aiden, hij was zowat de hele dag wakker! En 's avonds drama!

Misschien inderdaad sprongetje en anders mss een regeldag?

Zo leuk, mijn mannetje kan me zo lief aankijken als ik hem vastheb en dan gaat hij liggen pruttelen, glimlachen en hij doet me na als ik een gekke bek trek.

Heerlijk! Het wordt echt steeds leuker naarmate het kindje ouder wordt :)

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    goedemorgen allemaal,
    ik heb keurig bijgelezen maar weet niet precies meer waar ik op wilde reageren

@ Pluis, wat vreselijk dat je ingestort bent, maar wat fijn dat je lijf aangeeft dat je echt rustig aan moet doen. Ik hoop dat je nu ook een beetje luisterd naar je lijf en geniet van je verlof en je kindje .

@ Noa, jeetje wat zou jou hart in je keel gezeten hebben van je ongelukje. fijn dat je vader kwam helpen. Ik werd gisteren gesneden door een vrachtwagen waarvan ik al vermoedde dat hij mij niet zag.

@ Jessi86, wat goed dat je een gesprek hebt gehad. Ik hoop dat je volgende bevalling je een goed gevoel kan geven. Ik vond mijn eerste bevalling dramatisch, maar deze ging echt heel goed

Ik heb echt een supergoede nacht achter de rug, is al de tweede op rij. Suze kreeg een voeding om 22.30 en kwam pas weer om 5 uur, dan kan je wel lekker wat uurtjes maken.
    Ik ga vandaag lekker met de meiden in mijn nieuwe wagen lopen :), heb er nu al zin in (tis nog een beetje vroeg)

3. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Willen jullie misschien op Esmee stemmen bij baby vd maand?

Kom zo kletsen, ze ligt nu ff op me, gaat zo moeilijk

4. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    @fon, hahahaha mannen die ook vragen naar borst. hier nog nooit mee gemaakt, jez iet het ook bijna niet hoor! en ik heb veeeeel ervaring, mijn zoon heeft 10 maanden de borst gehad en toenwas ik zwanger van mn dochter en die heeft 18 maanden de borst gehad en nooit geen opmerkingebn

5. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    het is achterhaald maar na mijn mening helpt het, bij mijn zoon deed ik na het advies van mijn ma een knaak erop plakken. voor de tegendruk. misschien moet je dat proberen zodat alles weer een beetje op zn plek blijft als hij huilt en perst, met zo,n grote breuk zal hij er vast wel wat last van hewbben

6. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden

hebben jullie lekker geslapen ik wel!! yaslin kreeg rond half 9 de fles en werd om 6 uur wakker slaap koppie!!! ik had wel verwacht dat ze eerder zou komen maar nee, nu krijgt ze ook in de laatste fles 150 en overdag 120 dus scheel wel iets natuurlijk.

@ollekebolleke mijn strijkbout doet het soms uit ze eigen maar vaak niet!!! en me eczeem ja dat is afwachtte omdat die hormonen weer terug gaan naar eerst ofzo. maar nu werkt het weer ook niet echt mee dus ik ben nog wel even zoet, ben we blij dat ik nu wel hormoonzald mag smeren tijdens me zwangerschap mocht dat niet.
    en ik had dat ding al gevonden in de droger kwam behoorlijk wat water mee, maar zal hem wel afspoelen wist niet dat het kon hihi blond he!!

wat vervelend voor finn dat je zalfe moet en van ze navelbreuk, ik zou gewoon weer naar de kinderarts gaan hoor.

@mariek gecondeoleerd met je oma.

@petrbr jij ookal zo leuke bestuurder die niet even uitkijkkt pfff sommige mensen moesten hun rijbewijs maar inleveren!!
    en jij gaat lekker aan de wandel met je nieuwe wagen, hier ziet het naar regenen uit dus hier geen gewandel vandaag!!

@mvy waar kan ik die vinden, want wil wel stemmen hoor!!

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Catje, hier ook een vest met capuchon, maar als ze die niet aan heeft, dan meestal wel een mutsje. Het is hier de laatste dagen niet zo warm.

Noa, schrikken! Gelukkig zijn jullie nog heel!

Jessi, wel goed hoor, om even je verhaal daar te doen. Goed dat hij je serieus neemt!

Mik, goed dat je het zegt van die doos, want die wordt dan dus bij mijn ouders bezorgd, en mijn moeder neemt nogal snel van die aanbiedingen aan ;) Even zeggen dat ze dan ook zelf mag betalen :p

Liefie, rustig aan hoor! Julia is ook wel eens een dagje zo wakker en huilerig, maar in combinatie met prikjes is dat natuurlijk helemaal vervelend. Hopelijk heb je lekker kunnen slapen.

Ollekebolleke, dat is zeker groot!! Ik heb er geen verstand van, maar kun je niet eens op internet snuffelen of ze daar last van kunnen hebben? Hoe merk je dat het vervelend voor hem is?

Cjpt, lekker die hechtingen ;) Gelukkig is het bijna weg!

Skatje, leuk he? Ik kan ook bijna niet wachten tot ze weer wat nieuws kan!

MvY, dat soort posts worden verwijderd, want je mag niet vragen om te stemmen. Maar ik zal wel even kijken ;) Julia doet ook mee nl.

Nou, Julia is weer een beetje uit haar mooie nachten. Alhoewel, vannacht ook laatste voeding om 22.30 en toen kwam ze om 4 uur, dus ook best netjes. Maar ze heeft al een paar langere nachten gemaakt van de week. Nu had ze gisteren en vandaag steeds dat ze 's ochtends niet zo lekker wil slapen, maar 2 uurtjes ofzo... Geen idee waarom, want ze wordt wakker, en is niet eens heel hongerig ofzo. Ze ligt nu nog lekker even in de box, terwijl ze nog niet gegeten heeft!!! Vreemd 8)

8. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Oh sorry dat wist ik niet. zal het even aanpassen

edit: gaat al niet meer....

9. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    Hebben jullie ook wel eens dat je zo vast slaapt dat je niet doorhebt dat je kind wakker wordt, en dat je die dan zelf haalt, eten geeft enz...?:( Ik had dat vannacht voor het eerst. Ik werdt vanmorgen wakker en ik voel dat Ruben tegen mij aan ligt!:$ Ik weet echt niet wanneer ik hem heb gehaald voor het voeden...gevaarlijk eigenlijk....

10. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Jingi, nee ik lees dat soort dingen hier wel vaker maar dat heb ik eigenlijk nooit.
    Misschien komt dat omdat ik normal van mezelf al licht slaap. En nu dus nog erger omdat ik me zo bewust ben van dat Dominique op onze kamer ligt. En stiekum ben ik ook nog steeds doodsbang voor wiegedood dus check ik haar vaak (jeugdtrauma ;o)

Ik hoor dus letterlijk iedere zucht of steun. Ik hoor het zelfs als ze haar speen eruit ooit omdat ik hem op haar matrasje hoor vallen! Moet mijn vriend wel om lachen.

Vanochtend was het wel erg grappig. Ze was vanacht aan het spoken dus had haar lekker tegen me aan in bed gelegd. Toen ik wakker werd lag ze me met grote ogen aan te kijken en ging ze heel hard lachen! Echt alsof ze wilde zeggen: haha mama, nu heb ik lekker een tijdje naar jou gekeken terwijl je sliep! Mijn dag begon dus ERRUG goed!

@ Pluis, hoe gaat het met je meid? Al een beetje bijgekomen?

Nou ik ga hier maar even snel ontbijten en puinruimen. Krijg over een uurtje kraamvisite. Ze is nog nooit in mijn huis geweest en hoop niet dat ze vraagt om een rondleiding... ik heb echt alleen nog tijd voor de woonkamer en keuken. De rest van de kamers gaan maar even de deur dicht want overal een pestzooi! Oh en een lap over de wc... oeps ik ga maar gauw! Tot straks meiden!

11. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    @Cjpt, het gekke is dat ik dat normaal ook heb, elke zucht en steun horen. maar ik denk dat ik afgelopen nacht een inhaalslag heb gemaakt met slapen oid, niet dat het heeft geholpen want ik voel me nu nog vermoeider dan ik was.

Leuk he, en mooie lach aan het begin van de dag! Dan ben je een gebroken nacht weer snel vergeten.:)

12. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Jingi, dat ik nog borstvoeding gaf had ik het ook wel eens! En ook andersom, dat ik wakker schrok en Milan zocht in me bed en dan had ik hem allang al in zijn ledikant gelegd;)

@Mutsje: Milan krijgt nu wel een mutsje op nu het was frisser wordt.

Zo ik heb lekker geslapen. Milan was al om 6 uur wakker :$ dat gebeurd nooit meer. Me vriend heeft zijn fles gegeven om half 7 (die moest er toch uit) en heeft Milan weer in bed gelegd. Ik werd om half 10 wakker en Milan om 10 uur!! Dus heerlijk geslapen!

Nou ik ga weer, denk dat ik toch echt zelf zal moeten strijken..:)

13. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Woow Milan al 2 maanden zie ik nu!!!

14. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Hoi meiden, even kort: het is hier nogal chaotisch vandaag, ze huilt constant en is alleen maar stil als ik haar vast heb. Shit ik hoor haar weer :( Nou ik kom vanavond even uitgebreid reageren, ga nu snel weer troosten. Pff affentoe wel vermoeiend zo'n baby ;)

15. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Zoooo vandaag gaat het al weer een stuk beter hier.

Rens heeft vannacht zonder bakerdoek geslapen want dat mag niet na de prikjes, en hij ging 2x heel eventjes huilen, om 00.30 en om 4.30 maar we hebben hem laten liggen en hij viel vanzelf weer in slaap :). Knap van hem zeg. Weet wel zeker dat dat door het niet-inbakeren kwam, want dan ligt ie zichzelf weer wakker te zwaaien met die armen van 'm.....

Vanmorgen om 7.30 toch weer ingebakerd want hij heeft helemaal geen koorts gekregen dus ik vond het 't wel weer kon. En meneer vertrok weer in een diepe slaap... en papa en mama ook!

Want papa heeft lekker vrij vandaag dus dat is heel gezellig en ook praktisch want ik ga dadelijk op mijn gemakje zonder baby boodschappen doen en eventjes voor mezelf shoppen... joepie!!

@Jessi... jeetje jij vandaag zo'n dag, sterkte vandaag...

@Annie gefeliciteerd met de 2-maand-dag van Milan!

@MvY en Gentle, ik zal op zowel Esmee als Julia stemmen hoor!! Of kan dat niet?

16. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Jessi,hier slaapt Milan ook al zo moeilijk. Zal het nog van de prikjes komen? Hij slaapt elke keer maar een uur in bed en dan begint het weer pff... Hij was vanochtend ook 6 uur wakker en dat gebeurd al weken niet meer. Nou hopen dat ze snel weer gezelliger zijn hihi.

@Liefie, veel plezier met shoppen!! En goed hoor van Rens!

Zo in dat uurtje dat Milan sliep/stil was heb ik gestreken!! hehe dat is klaar. Nu hoor ik hem alweer dus ik ga weer!

17. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    *zwaai*

Ik ben er nog en leef nog;)

Bevallingsverhalen
    Blijft super om ze te lezen hoe iedereen zijn bevalling is gegaan en heeft beleefd
    Alleen bij Jessi, jeetje meid dat ziekenhuispersoneel moet zich diep, heel diep schamen

Speen/tut
    Hier slaapt Anouk ook zonder, die kan hem ook gewoon niet inhouden
    Maar als ik hier lees van het geren naar de bedjes ben ik er ook wel blij mee
    Ze speent alleen 's avonds als ze in de Lodger ligt, dan ligt ze heerlijk bij mij en dan kan ik hem helpen vasthouden en kan zij lekker even tutten

Borstvoeding
    Hier ook nog steeds volledige Bv en heb er totaal geen problemen mee
    Kan niet zeggen dat ik me er meer door vermoeid voel en vind het ook wel makkelijk eigenlijk
    Hoef niet na te denken als we weg gaan en geen gedoe met cc's tellen en wat ze nu mag drinken
    Ik "leef" zelf ook niet anders als hiervoor, eet gewoon waar ik zin in heb en hoef niets te laten, dus jaaa ook slecht voedsel gaat er hier heerlijk in;)
    Maar misschien ben ik ook wel gewoon een bofkont hoor!
    Ze heeft al een paar keer van de week doorgeslapen van 00.00 tot 8.00 (vannacht dan weer niet) en komt overdag om de 3 en vaak zelfs 4 uur

@Marieke, jij nog gecondoleerd met je oma

Ik was er ook even niet en dan niet omdat het hier chaos was maar omdat het hier heel lekker loopt deze week en ik aan allerlei achterstallige klusjes toe kwam!
    Kan heerlijk genieten van mijn dames maar zit al weer voorzichtig te wachten op de volgende dip of chaos:p

18. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey meiden
    vanochtend bij een vriendin op bezoek geweest, die is zondag bevallen van een meisje.
    wat is senna dan gelijk al weer groot bij zo'n kleine baby:)

misschien een hele mutserige vraag hoor, maar weet helemaal niet zo precies, wat nu regeldag inhoudt en wat een sprongetje is:(
    is dat erg dat ik dat niet weet??
    wil iemand mij dit misschien uitleggen hoe dit zit??

senna ligt nu even te slapen, dus ga zo maar even stoffen en stofzuigen, heb een beetje energie te veel:$

kom straks weer even checken hier

19. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Jingi, dat had ik vooral in het begin heel erg! Dan wist ik na zo'n brakke nacht echt niet meer hoe vaak ik gevoed had... Ik schrok ook vaak wakker dat ik haar nog om mee heen zocht, en dacht dat ze van bed was gevallen ofzo.. Lag ze al lang weer in bed! Gelukkig wordt mijn man eigenlijk altijd mee wakker, en hij is wat wakkerder 's nachts ;) Nu ben ik wat uitgeruster, en gaat het voeden vaak ook veel gemakkelijker, dus heb ik er geen last meer van.

Cjpt, nog gelukt met de visite? Als ze nog nooit in je huis zijn geweest, dan weten ze ook niet hoe het normaal was toch? Hihi, kan het de volgende keer alleen maar meevallen!

Liefie, geen idee hoe het werkt met waar je op kunt stemmen eigenlijk.

MvY, in de regeltjes staat trouwens dat je het wel in je onderschrift mag zetten! Dat heb ik dus maar even gedaan ;)

Mik, een regeldag is een dag waarmee BV-baby's de melkproductie opkrikken. Dan willen ze om de 1,5-2 uur drinken, en hierdoor produceert mama vervolgens meer melk dan daarvoor. Vaak zijn ze ook een beetje huilerig/wakker op zo'n dag. Ik had het met Julia vorige week 2 dagen. Wakker, mopperen, en heeeel veel willen drinken.
    Een sprongetje is volgens mij een dag of een paar dagen wat lijkt op een regeldag, maar dan vooral wat huileriger en drukker dan normaal en minder het vaak drinken. Na een sprongetje kunnen ze vaak iets nieuws, bijvoorbeeld lachen of omrollen. Sommige mensen geloven er in, sommigen niet. Voor sprongetjes zijn ook vaste momenten bijv. het "8-weken-sprongetje" of zoiets. Op Oei, ik groei! Groeit mee met jou en je baby kun je dat vinden.
    Ik vind het persoonlijk vaak nogal een zoektocht naar een reden voor een rotdag van je kindje. Die regeldag kan ik me wel wat beter voorstellen, maar Julia heeft soms ook gewoon een dag waarop ze niks wil. Volgens mij heeft dat niet altijd een reden.
    Oh, en geniet van je energie! Dat heb ik nou al weken niet...

Hehe, hier eindelijk ook een slapend meisje. Ze is vandaag een beetje vaak wakker, maar hopelijk slaapt ze nu lekker een paar uurtjes door. Ik vind het toch wel tijd worden dat ze overdag ook vaker 3-4 uur tussen de voedingen laat, maar tot nu toe is dat nog zeldzaam.

Net trouwens alvast weekend boodschappen gedaan, met de kinderwagen. Best een gesjouw, maar gelukt! Morgen is het Tag der Einheit, dus zijn de winkels dicht. Oh, en leve de goedkope winkels in Duitsland, want mijn eten voor het hele weekend (+ drinken, fruit, etc.) kostte maar 6,5 euro!!!!!!!! :$:$ Leuk boodschappen doen zo :D

20. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hey allemaal!

@sprongetjes, wat ik grappig vind is dat meestal als ik lees dat een baby hier dwars is of veel huilt, die baby ongeveer 5 of 8 weken, precies de tijden van de eerste 2 sprongetjes!
    Ties heeft zijn 8 weken sprong net achter de rug en lacht en kletst de hele dag, ik ben zo verliefd!

@Gentle, ik weet dat je er niet in gelooft en dat kan natuurlijk ook!maar persoonlijk vind ik het wel handig om zo'n verklaring te hebben.. toeval of niet ;)

@bv, ik heb weer wat meer voeding en geniet zo van het bv geven! ik ga nog wel even door. bv geven in het openbaar vind ik geen probleem en ik krijg vaak heel positieve reacties.
    en ik eet waar ik trek in heb, het enige waar ties echt last van krijgt is als ik pizza met pepperoni eet :D

@liefie, geen inbakerdoek na prikjes?? oh jee, hopelijk gaat dat hier net zo goed!

@pluis, doe je rustig aan?? niet weer instorten he!

@snachts voeden: hier geen verwarring gelukkig! maardat komt omdat mijn vriend 1 nachtvoeding voor zijn rekening neemt, de schat :)

@all, dinsdag is de begravenis van mijn oma. mijn schoonouders passen op Ties ondanks de problemen die we hebben. ik heb mezelf gezegd ze nog een eerlijke kans te geven dus sta toe dat ze oppassen maar echt geweldig vind ik het niet. ben benieuwd hoe het zal gaan.

gister waren mijn managers op bezoek, was heel gezellig en ik krijg nu echt serieus zin weer te gaan werken! had ik nooit verwacht! maandag ga ik Ties showen aan mijn collega's en de kinderen. (werk op een bso)

vandaag ben ik met Ties bij de gastouder geweest en dat ging ook prima. Ties reageerde mega goed op haar!! dus ik laat Ties met een gerust hart achter en dat is heel fijn :)

Deel Deze Pagina