Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Marieke, de ene keer ben ik er cynischer over dan de andere keer. Vorige week (toen Julia 5 weken was) had ze inderdaad 2 drammerige dagen. Maar ja, daarna kon ze niets nieuws... pas een week later, toen ging ze lachen!! Soms is het fijn om een verklaring te hebben, of het toeval is of niet ;)

Ik heb nog even een vraag. Julia is vandaag (en de afgelopen dagen ook al) steeds vaker "zomaar" weer wakker na een uurtje slapen. Nu heeft ze om 3 uur gedronken, en om half 4 sliep ze. Nu werd ze net weer opeens wakker! Ze heeft een uur geleden een schone luier gehad, is niet hongerig, voelt warm aan, dekens lagen nog goed, geen hard geluid gehoord waar ze wakker van is geworden... Ik heb haar d'r speen gegeven en nu slaapt ze volgens mij weer, maar waarom slaapt ze dan niet lekker door? Ik leg haar toch echt ook wel moe in bed, dus niet zomaar dat ze na de voeding weer per sé moet slapen. Iemand een idee wat het kan zijn?

2. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Mik, Gentle legt het helemaal goed uit over regeldagen en sprongetjes.
    Ik geloof ook niet zo in sprongetjes via een schema.
    Je ziet vaak wel dat ze iets kunnen na een aantal rommeldagen maar of dat exact volgens dat schema gaat van oei ik groei dat denk ik niet

@Gentle, boodschappen doen voor 6,50?? Leven jullie op water en brood:D
    Over het slapen, heb jij wel eens meegekregen dat baby's slapen in blokken?? (daar geloof ik dan wel in)
    Zo'n blok is 50 tot 70 min
    Ik merk dat hier ook vaak dat ze na die tijd ineens gaat rommelen of even weer huilen
    Meestal slaapt ze dan wel ook weer door maar dus net als bij Julia, is ze er dan na een uur ineens weer

@Marieke, jij mag er in geloven hoor!
    Als je die "rotdagen" maar doorkomt he, wat je er ook voor labeltje aan hangt
    Weet wel van de juli mama's dat bij de sprongen verder het komende jaar je veel dingen met een korreltje zout moet nemen, al onze kinderen zouden toen achter lopen en verschrikkelijk dom zijn geweest
    Volgens dat boek zouden ze echt heel jong al dingen moeten kunnen wat helemaal niet zo is
    Fijn dat je zo'n goed gevoel heb jij je gastouder, nu nog duimen dat het dinsdag ook zo is na het oppassen van je schoonouders!

Hi hi, hier is Anouk voor de 2e keer vandaag gewoon zo zonder huilen in slaap gevallen (wel ingebakerd nog)
    Maar ze is zo leuk nu dat ik ook echt lekker met haar bezig ben als ze wakker is, dus die gaat goed moe weer het bedje in:D

3. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    cjpt, tjee zeg, balen van die hechtingen.. duurt wel lang zo!!
    Fijn dat alles goed was bij het cb met Dominique. Klein poppetje, klein maar fijn toch? :)

Petrabr, en was het leuk met je nieuwe wagen?? Vast wel he! Leuk dat ie er nu eindelijk is!

Weekendboodschappen, die heb ik vandaag ook gedaan, een tas en een krat vol en de maxi cosi met Svinthe. Ging eigenlijk best goed!

Gentle, Svinthe is ook zomaar eens even wakker tussen door, soms wel vaker dan andere dagen. Maar ja, je kan toch ook niet altijd slapen denk ik dan maar...

Zo, we hebben lekker patat gehaald, dat gaan we nu maar eens opeten. Precies toen ik thuis kwam met de tas wilde Svinthe ook eten.... Dat is mijnman nu even aan het doen!

Groetjes, Hanna

4. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    Over de sprongetjes: Ik heb het boek. Had ik al toen Sven nog een baby was. En dus ook gelezen.
    Bij die sprongetjes zijn de kindjes vaak verward doordat ze ineens iets meer kunnen zien bijvoorbeeld. Er staat dus ook in het boek dat het niet zo is dat ze na zo'n "sprongetje" gelijk iets kunnen wat ze daarvoor niet deden. Het kan wel maar meestal gaat het geleidelijker. Dus Wat jij zegt Gentle kan heel goed. Je kleine heeft een sprongetje gehad en de week erna kwam het uit, zeg maar.
    Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb opgeschreven...
    Het komt er dus op neer dat zo'n sprongetje niet betekend dat een baby gelijk de dag erna iets kan wat het daarvoor niet kon. Zoals Marieke dus beschrijft kan het dus ook.
    En de sprongetjes zijn ook niet echt dag gebonden. En je moet rekenen vanaf de uitgerekende datum...

5. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    hey ik laat ook weer even wat van me horen
    sorry dat ik zo weinig reageer maar heb echt mijn handen vol met mijn twee popjes :)

Gentle, kan het ook niet gewoon zijn dat ze nu wat meer wakker is omdat ze ouder begint te worden... Chayenne was nu nooit echt een goede slaper door haar reflux, maar dat was toch gebeterd de laatste tijd, maar nu merk ik dat ze ook sneller terug wakker word en niet van de honger ofzo gewoon wakker...

6. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    Ruben is de laatste dagen ook overdag meer wakker, hij maakt echt van die hazeslaapjes en wordt dan weer wakker, dut weer in enz. Dit komt denk ik ook doordat wij hem nu 's avonds rond 19:00 uur in bed leggen en hij 's avonds en snachts redelijk goed slaapt. Voorheen was hij 's avonds wakker van 18:00 tot 23:00 en sliep hij overdag veel.

7. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Sprongetjes: ik geloofde er eerst ook niet in maar moet zeggen dat het bij Milan wel volgens het boek gaat. Hij is nu 8 weken en hij was het weekend en die dagen erna ook echt anders. Veel meer bij mij, meer huilen, slechter slapen. En hij kletst sinds een week veel meer!!

Verder weet ik niet meer, heb wel bijgezelen.
    Het gaat hier weer is kut. Me schoonouders waren 3 weken op vakantie en alles ging prima. Ze zijn vandaag terug gekomen en het is gelijk weer gezeik!!!
    Me neefje wordt zondag 2 en viert het vanaf 2 uur. Dus wij gaan daarheen en blijven ook eten.
    Me schoonmoeder is van de week jarig geweest en die wil dat we zondag komen eten. Van me neefje naar me schoonouders is een uur rijden dus wij vinden het niet handig. En we kunnen niet!! Nu zijn me schoonouders dus pissed! Want die vinden dat we 's middags naar me neefje kunnen en dan daarna wel naar hun!! Nou dat bedoel ik toch zelf wel.... sjeesus
    En morgen en maandag kunnen ze niet. Nou dan houdt het op. Hun blijven erbij dat we zondag kunnen komen en ik zeg al 100 x van niet!! Lekker gezellig weer....

Sorry voor me gezeur maar het helpt om het op te schrijven hihi..

8. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    En nou huilt me kind ook al een uur...
    wat een $%^&*dag:(

9. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Hier ben ik weer!

Hanna, hoe was je houten speelgoedparty?

Liefie, ik zie dat Rens gister zo'n huildag had. Vermoeiend he? Ik ben ook erg blij dat Florine gewoonlijk bijna nooit huilt.
    Wat vervelend dat het met je borst nog niet beter gaat.

Ollekebolleke, he wat stom dat de artsen niet even naar Finn's navelbreuk willen kijken.

Cjpt, gelukkig ben je bijna van je hechting-ellende af. Klinkt pijnlijk, dat de gyn er aan ging trekken!

Annie, nee helaas is een thuisbevalling voor mij niet mogelijk. Heb zoiezo een medische indicatie, wegens een bindweefselaandoening.
    Over het slechte slapen: ik denk inderdaad dat het nog van de prikjes komt.

Skatje, ik vind het ook zo leuk dat er steeds meer interactie is met je baby. En het wordt nog leuker!

Petrabr, dat geeft me hoop. Jij dus ook geen leuke eerste bevalling? Gelukkig heb je wel een goede tweede bevalling gehad.
    Lekker met de nieuwe wagen gelopen?

Noa, fijn dat je zo goed geslapen hebt.

Gentle, en jij ook al een goede nacht, lekker zeg! En wat goedkoop, je boodschappen.

Jingi, klinkt niet herkenbaar voor mij. Wel eerder gehoord op het forum.

Monique, *zwaait terug* ik heb je gemist hier. Moest gister nog aan je denken, waar zit ze nou ;)
    Tja mijn bevalling, niet echt 1 voor in de boeken. Hopelijk volgende keer beter.
    Ik voel me ook niet vermoeid ofzo door de bv, zal wel per persoon verschillen. En ik eet ook regelmatig slecht (jammie, chips!).
    Oja je banner doet het niet.

Marieke, super dat je weer meer voeding hebt. En nog gecondoleerd met je oma.

Hier echt een huildag, gelukkig is het nu weekend, dan is papa er weer. Zijn jullie ook altijd blij als het weekend is, zodat je man wat meer kan doen? In het weekend doet mn man de luiers bijvoorbeeld, en kan ik even in mn eentje naar het winkelcentrum.
    Nou ze huilt weer, ik kom morgen weer kijken.

Allemaal een fijn weekend!

10. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @annie leuk zulke schoonouders!! hmm hopelijk wordt dit nooit over ons gezegd later.

11. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Noa, jeetje meid, een ongelukje zit in een klein hoekje ik weet het, je blijft wel even trillen na zoiets ja en met je kleine in de auto, die ervaring heb ik gelukkig niet maar brrr...

Jessi, ja hier mogen de luiers in de gft, kwamen ze een aantal jaar geleden mee, ik weet niet of het overal mag?

Hanna, handig zo'n baby mee naar de tandarts, nee Elias zou dat niet pikken, die mekkert gelijk, in mijn buik hield hij ook al niet van de boor laat staan nu en een speen houdt hij niet vast... Ik moet echt wat anders verzinnen... Maar wat?

Liefie, eng hoor van je borst, ik zou daar ook niet happy van worden en als het pijn gaat doen helemaal niet! Ik hoop dat je snel van dat "ding" af bent, sterkte!
    Lekker dat Rens goed geslapen heeft, Elias slaapt in de nacht altijd zonder baker doek, hij sliep die tijden al goed en we wilde dan graag die tijden houden zodat hij niet "afleert" om gewoon te slapen, vanavond ook in de vooravond zonder bakerdoek in bed gelegd en dat ging ook goed (hij was erg moe dat wisten we dus we durfde het aan ;)). Hij krijgt volgende week ook prikjes dus ik dacht, ik oefen alvast want dan mag het niet inderdaad.

Ollekebolleke, is de navelbreuk 5 a 6 cm in doorsnee (dus het gat onder de bel) of de bel op zijn buik?
    Hier zei de kinderarts dus ook dat het niet erg was, dat hij er geen last van heeft, dat de darm niet vast kan komen te zitten, dat het in het jaar ook nog groter kan worden en dat ze er echt niks aan doen en dat het vanzelf beter gaat na een jaar... Ze zegt, sommige mensen leggen er een munt op en doen een verband om het buikje om zo de bel binnen de houden, vinden ze zelf een prettig idee en vroeger dacht men dat het hielp maar beter maken kan je het er niet mee, wel de darm binnen houden, misschien een idee? Wij zijn dus wel langs de kinderarts geweest maar dat was in feite dus onnodig...

Petrabr, die nachten van 22:30 tot 5 of 5:30 hebben wij nu al drie keer op rij gehad, lekker he? Ik krijg langzaam hoop op een patroon dat blijft bestaan :D

Jingi, wat grappig dat je niet meer weet dat je Ruben heb gehaald en gevoed, ik denk niet dat eht gevaarlijk is, je onbewuste is toch niet gevaarlijk? Juist erg instinctief denk ik, zou me geen zorgen maken, vind het wel bijzonder eigenlijk.

Annie, adem in adem uit meid, %&*$%$% dagen zijn kut maar ze gaan over, dat scheelt ;)

Vandaag op nacontrole geweest bij de gyn een "goed weer" gesprekje was het en dat is prima, ik zou nooit weer naar haar toe gaan want ze voelt me gewoon voor geen donder aan maarja, wat is geweest is geweest nu weer verder. Dat ik nog niet ongesteld ben vond ze nog niet zo heel erg, ik vroeg tot wanneer valt het nog onder "normaal"? Ze zei, het kan wel 10 weken duren soms, ja ik ben nu 9,5 week verder, bedankt... Ik hoop maar dat het komt, ik weet het soms zo net nog niet maarja aan de andere kant denk ik steeds dat ik het aan voel komen, al drie weken ofzo...

Tot later dames!

12. Catje86

Catje86 Bekend lid

1 sep 2008
    602
    0
    0
    Hallo mama's!

Verschonen jullie ook de luier als er alleen een plasje in zit? En
    's nachts ook een schone luier? Of snel weer in bedje na het voeden?

Ging iemand hier nou Zumba doen?

Ooit nog iets gehoord van Sweepy?

haha, wat een vragen he?!

13. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Catje, ja ook plasluiers verschoon ik. Kan haar moeilijk laten liggen met een natte broek haha.
    's nacht verschoon ik haar niet want dan word ze te wakker van het uitbakeren en verschonen en dan weer inbakeren. Maarja, als ze helemaal doorslapen ga je ze ook niet wakkermaken om te verschonen.

@ Bv, ik denk dat ik morgen flesvoeding ga kopen en 1 voeding ga afbouwen. Ik trek het niet. Het kost me teveel energie en zou het zo'n verademing vinden om 's avonds mijn vriend 1 voeding te kunnen laten doen! En ik kom niet toe aan afkolven dus dan moet het toch fv worden.

Zijn er hier meer die soms heel erg kunnen verlangen naar een dag/avond helemaal voor jezelf? Gewoon lekker relaxen. Niet op de klok kijken wanneer er weer gevoed moet worden, niet bij elke kik denken: oh shit ze word weer wakker, gewoon lekker een paar wijntjes drinken en een filmpie kijken. Is dat erg egoïstisch?
    Maarja, dan zou ik haar nu dus een nachtje ergens moeten laten logeren en dat lukt niet met die bv én ik ben er dan ook weer niet klaar voor om haar een nachtje "we te doen". Man wat irritant al die tegengestelde emoties etc. Word moe van mezelf!
    Herkenbaar?

14. Catje86

Catje86 Bekend lid

1 sep 2008
    602
    0
    0
    @cjpt, ik laat hem ook niet met een natte luier liggen, maar vraag me gewoon af of een luier meerdere plasjes aan kan? Ik verschoon de luier na elke voeding.

Herkenbaar hoor je gevoelens. Een nacht doorslapen lijkt mij echt heerlijk! Of gewoon een film kijken of even relaxen. Dan verlang ik wel eens terug naar zwanger zijn... Lekker onbezorgd, slapen wanneer je wil, eten wanneer je wil. Maar goed, ik geloof dat er een tijd komt dat er een fijn ritme in komt. Lijkt me heerlijk als je je kindje om 19u in bed kan leggen en pas weer om 07u te voeden, pff.

Bv heeft veel voordelen maar ook nadelen. Je bent erg aan huis gebonden en het is inderdaad moeilijk om de tijd en energie te vinden om ook nog te kolven.

Al bv-mama's die een paar uur van huis zijn geweest? En dan gekolfde melk gegeven?

Welke kolf raden jullie aan voor af en toe gebruik?

15. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Dag allemaal, was ik ook weer even.

@ cjpt: Als ik je reacties van de laatste dagen zo lees, denk ik dat het allemaal even net wat teveel is voor je. Dat gejaagde gevoel had ik in het begin wel, maar na een enorme huildag waarop ik werkelijk bang was dat ik nooit meer wat voor mezelf zou kunnen doen, is dat over. Ik probeerde mijn oude leven vast te houden met Teun erin. En dat gaat niet. Nu schik ik me naar hem en heb ik toch zoveel meer ruimte. Ik geniet nu veel meer, als ie huilt ben ik zelfs blij dat ik erheen kan! Denk dat het veel gaat schelen als je (gedeeltelijk) flesvoeding gaat geven, want het komt op mij over alsof de BV het niet is voor jullie. Zou er even goed over nadenken, zonde als hierdoor de eerste maanden worden overschaduwd..

Ben best blij: heb deze week voor het eerst weer gefietst (dacht dat dat nooit meer zou kunnen :D) en gesport (bodyshape)!! En ga morgen steppen, zalig! Verder begonnen met buikspier-oefeningen, heel rustig. Is wel nodig, want de boel is behoorlijk verslapt. Hoop dat ik zo langzamerhand weer een beetje in shape kom. Het ziet er met kleren wel aardig uit en iedereen roept dat ik er weer ' normaal' uitzie, maar ik weet wel beter (en er moet nog zo'n 5 kilo af);)

16. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    iedereen bedankt voor het antwoorden op mijn vraag over de sprongetjes en regeldagen:)

@catje86: ik verschoon senna meestal voor of na elke voeding, hier is dat dus zo om de 3 uur.
    s'nachts verschonen we haar niet, dan gaat ze naar de voeding gelijk weer lekker naar bedje.
    maar zodra ze komt voor de eerste ochtendfles zo tussen 7 en 8 geef ik haar een schone luier

nou meiden
    ik duik me bedje in
    iedereen weltruste

17. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Anna, denk dat je wel gelijk hebt met dat het nu allemaal even teveel is. Weet niet zo goed waardoor het komt. Het valt me gewoon zwaar nu mijn vriend weer werkt om er alleen voor te staan. Zeker omdat ze nog vrij veel huildagen heeft, dan staat echt heel de dag in het teken van haar stil houden en voeden etc. En die dagen slopen me.

Ik heb altijd vast willen houden aan bv en het kost me moeite nu toe te geven dat ik misschien toch maar deels moet overstappen op fv. Zeker omdat ik genoeg voeding heb en Dominique goed drinkt. Voelt zo als opgeven ofzo. Maar dit is niet goed voor me en Dominique word ook onrustig van mijn onrust op het moment. Dus dit is het ook niet.

Zucht... ze ligt weer te krijsen boven en hoor dat mijn vriend zijn geduld aan het verliezen is dus ik ga maar eens naar boven.

Tot morgen!

18. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @cjpt, ik herken je verhaal een beetje, ik heb ook momenten dat ik denk nou pfff, zo kan ik het me niet herinneren hoor, maar ik zet wel door, ik weet dat dit maar tijdelijk is, het is nu ff soms heel zwaar en klote maar wie zegt dat het anders wordt als je overstapt? En dan kan je niet meer terug...

Anyway, voel met je mee, hier wordt er ook nog erg veel gehuil, zucht...

Zostraks was ik in de winkel en hij brulde weer zoals gewoonlijk in de wagen, zegt een vent, zou je hem niet even troosten :( euhhh anders flikker je even op droplul, grrrrr, ik ben dan al zenuwachtig van dta gehuil en wil zo snel mogelijk de winkel weer uit en dan zegt iemand zoiets, kon hem wel doodkijken...zucht

19. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @verschonen, ik verschoon snachts niet, alleen poepluier of extreem volle luier, ik doe dat bewust niet omdat ik graag zou willen dat meneertje doorslaapt, bovendien wordt hij snachts ook nooit helemaal wakker, een beetje half om te drinken en slaapt na 5 minuten alweer verder nog half drinkend naast mij, dus als ik hem dan verschoon wordt hij wel helemaal wakker, daar begin ik niet aan.

20. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    herkenbaar????
    ja natuurlijk, maar er valt heel gemakkelijk wat aan te doen
    Waarom laat je haar niet eens een nachtje logeren, waarom zou dat niet gaan. Suze is nu 6 weken en ik heb nu 2 avonden gehad waarop ik lekker wijntjes heb gedronken. Het is even minder dat je dan moet gaan zitten kolven en dat weg moet gooien, maar dat is dan maar zo. Ik denk dat er veel zijn die veel te hoge eisen stellen aan zichzelf. Vaak vinden opa's en oma's het een onwijze eer als ze een nachtje mogen oppassen (niet de rare schoonouders van sommige)
    en moet je eens kijken hoeveel zin je dan hebt om je kleine al voor 9 uur 's ochtends op te halen
    Ik zeg dus niet te lang over nadenken maar gewoon doen

Deel Deze Pagina