Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    En de achterkant... Geweldig hè!!

Noa meid, gefeliciteerd! Hoop dat je een fijne dag hebt gehad!

Meiden, morgen ben ik weer van de partij hoor! Zag allemaal weer geweldig lieve foto's voorbij komen...Wat gaat het hard hè!

Liefs, Pluis

2. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Oh en Liefie, succes morgen meis! Hoop dat ze je kunnen helpen!

3. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Pluis: Okee dat is misschien wel een idee ja... ik had zelf zoiets van ik wacht
    met weer beginnen met de pil tot ik ongesteld wordt en begin dan weer met de pil op
    de 1e dag van mijn menstruatie, maar mijn vk had idd ook gezegd dat ik ook nu al kan
    beginnen maar dan nog niet van de veiligheid uit moet gaan!
    Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik ermee om moet gaan, ik krijg er een beetje een schuldgevoel
    van, zo van had ik dan niet toch BV moeten gaan geven? terwijl ze het super doet op de FV!
    vind het vooral erg vervelend dat ik s'nachts nog steeds wakker wordt met een nat shirt :(

Wat een onwijs gaaf cadeautje hebben jullie gekregen zeg!! echt een superleuk idee zo!

4. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    @Noa: ik deed het met mijn vinger op de speen en dan de speen in de mond. Als ik met mijn vinger het in haar mond wilde doen ging ze alleen maar hard op mijn vinger zuigen... Ik heb trouwens waaschijnlijk niet precies 1 ml erop gedaan maar gewoon de speen goed in gesmeerd. Na 1 dag was het dus al weg. En als het dan weg is nog 2 dagen blijven smeren...

@Pluis: Wat een gaaf cadeau zeg... ziet er super uit...

5. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    @mumtobe, wat vervelend van je lekkende borsten, kweet ook niet wat je ermee moet maar ik wens je sterkte ermee

@pluis, gaaf cadeautje zeg! Toevallig had mijn zus het laatst over zoiets maar ik had t nog nooit gezien en nu heb jij het erover, leuk zeg!

Ga nu volleybal kijken, de dames staan in de EK finale, leukkkk!!!

6. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    @mumtobe: Ik zou graag met je willen ruilen ;)
    Ik ben met bv gestopt omdat ik niet genoeg meer heb. Het werd steeds minder helaas en nu was het nog maar 1 fles per dag. Yrsa ging meer drinken ik had steeds minder. Ik vind het wel balen. Ik had heel graag sowieso de 3 maanden vol willen maken. maar helaas...
    Ik hoop voor jou dat het lekken snel afneemt...

7. Noa: wat vervelend voor Yaslin dat ze spruw heeft, hier had ik er erg veel last van en Finn bijna niet, maar zoals ik hyet voelde weet ik zeker dat jou arme meisje er best wel last van kan hebben!
    Dikke knuffel voor je kleine meid!

Liefie: Wat vervelend dat je nog steeds zo`n last hebt van je borst, hoop voor je dat je morgen meer duidelijkheid krijgt. ook een dikke knuf voor jou

Pluis: wat een verschrikkelijk gaaf kadootje!! echt heel erg leuk! en fijn dat de meds aanslaan.

Zo vervelend FInn heeft elke avond zo`n last van krampjes het arme ventje weet dan niet meer hoe hij zitten liggen staan krijsen of huilen moet. gisteren was hij helemaal schor van het huilen en alleen mama of papa helpt, eigenlijk voor ons ook best vervelend. Ik zit nu dus ook met een huilend, krijsend wiebelend kind echt dit breekt je hart, zo zielig.
    ik ga nu dus ook maar weer even troosten!

Fijne avond allemaal!

8. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey meiden
    heb de hele dag meegelezen, maar geen tijd gehad om te reageren op alles, sorry.

@miekiepluis: wat super zeg dat schoentje! helemaal geweldig!

even ego: zat net op de wc, en had ontlasting, en ineens bloed erbij, dus schrok me kapot!
    mijn man heeft even gekeken, en zegt dat mijn litteken onstoken is, en een beetje pusserig is.
    d8 dat het nou wel helemaal geheeld zou zijn...
    helaas.
    heeft iemand hier ook last van gehad??

hier ook nog steeds niet ongi
    moet donderdag weer naar de vk voor controle.
    ga vragen of ik nu niet kan beginnen met de pil...
    weet iemand toevallig of je zo weer kunt beginnen, zonder ongi geweest te zijn??

nou meiden ga even lekker ontspannen onder de douche
    tot straks

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hey pluis, wat leuk dat schoentje! een tante van mij had die ook gemaakt van het kaartje, ik had het nog nooit gezien. vind het zo gaaf gedaan! :)

10. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Desiree: ja ik begrijp heel goed dat je met me zou willen ruilen!
    hoop ook niet dat ik hiermee iemand voor het hoofd stoot, dat is absoluut niet mijn
    bedoeling! echt jammer dat jij te weinig voeding had om Yrsa 3 maanden te voeden!

@ Mik: Vervelend zeg van je litteken! volgens mijn vk kan je gewoon beginnen met de pil wanneer je wil, je zal dan wel een ontrekkingsbloeding krijgen en misschien in je eerste stopweek niet vloeien, maar tijdens je 2e stopweek zal alles weer "normaal" moeten zijn!

11. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Pluis, wauw, wat een mooi cadeautje!!! Dat bewaar je ook voor altijd volgens mij. Knap gemaakt ook! Gelukkig voel je je weer beter en is het ook te zien in het ZH. Lukt het een beetje om er tegelijkertijd ook voor Fenna te zijn?

Mumtobe, ik weet het niet hoe het zit als je FV geeft, maar ik slaap ook nog meestal met bh. Ik ga dinsdag weer naar de frauenarzt voor nacontrole, dus ik hoop dat ik dan hoor hoe lang dit gaat duren. Volgens mij moet het ook bij borstvoedende mama's wel een keer stoppen met lekken!

Ollekebolleke, wat vervelend voor Finn! Ik vind het ook hardverscheurend, die stomme krampjes...

Mik, shit hee, gelukkig ga je al snel nog weer naar de vk, dan kan die even goed kijken! Pil kun je wel beginnen hoor, zonder ongi, maar het is dan nog niet zo betrouwbaar.

Hier trouwens gisteren weer ge-je-weet-welt met m'n mannetje. Beetje pijn, maar ook wel fijn weer even wat samen hebben. Even niet alleen maar 24/7 mama zijn!

Ik heb trouwens echt het idee dat de krampjes hier stoppen zodra ik rooibosthee drink. De afgelopen 3 dagen gedronken en geen krampjes gehad, en vandaag was ik het vergeten... Ik kan me wel voor m'n kop slaan, want nu is ze weer helemaal over haar toeren... Ik ga haar even van mijn man overnemen! Slaap lekker allemaal straks!

12. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    leuke foto's weer!

Noa, gefeliciteerd!

@pluis, wat een leuk kado! origineel zeg.

Vandaag feestje gehad van mijn schoonmoeder en een beetje voor mij, we hebben samen onze verjaardag gevierd. Ik had me sinds tijden weer eens "opgedirkt" en dat was zo leuk. leuke dag gehad. Wel een lange dag want we vierde het in Gelderland en wij moesten daarvoor een uur rijden, de kids liggen net een halfuurtje op bed. Dus nu ff relaxen op de bank.:p

13. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Heey dames

Wat een leuke foto's allemaal zeg!! Ze worden inderdaad al snel groot!!!

@Rianne, ik had je toegevoegd, maar dat had je al gezien!

@Miekiepluis, gets een infectie. Nou gelukkig slaat het wel aan. Hopelijk ben je snel weer de oude pluis!

@Noa, vervelend dat Yas spruw heb. Hopelijk gaat het snel beter met de kleine meid.

@Gentle, gelukkig ging het ...... goed hihi. Ik wacht nog steeds tot ik ongesteld wordt want dan kan ik weer aan de pil.
    Ik denk dat ik het nu/vannacht/morgen wordt want heb buikpijn!

@Jingi, leuk dat jullie zo'n geslaagde dag hebben gehad!

Hier alles goed. Bij me schoonouders gisteravond ook weer overleefd. Ik weet nu alleen wel zeker dat hij daar NIET gaat slapen over 2 weekjes.
    Hij had op gegeven moment krampjes dus was aan het brullen.
    Gaat em schoonvader lachen en zegt "oh hij trekt gekke bekken". Nee hij heeft hartstikke pijn!! Pff..
    En hij was erg aan het huilen bij ze vader. Zegt me schoonmoeder 'geef hem maar aan opa dan wordt hij wel stil'. Dus me vriend geeft hem ook nog die domkop en Milan helemaal overstuur. Dus daarna bij mij en eindelijk stil. Maarja goed ze waren wel heel blij om hun kleinzoon te zien dus dat was wel weer lief.

Vandaag hele dag op verjaardag geweest bij me neefje was heel gezellig. Lig nu met buikpijn op bed bah. Nu ik die ongesteldheidspijn voel denk ik...wat waren die weeen toch erg!!!

14. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Miekiepluis, wat een speciaal kadootje een schoentje van jullie kaartje, wie heeft dat gemaakt? Erg orgineel.

Mik, je kan met de pil beginnen als je nog niet ongi bent geweest hoor.

Annie, ja ik zag je uitnodiging, ik zag aan het mutsje van Milan dat jij het was :D Ik heb dat mutsje ook voor Elias, was gratis toch?

Hier is het mannetje nog steeds uit zijn doen, hij is niet meer zo aan de diaree en spuugt ook niet maar zijn velletje zit nog niet lekker, blijft ook maar tegen verhoging aan hangen met 37,4 en voelt wel warm, slaapt wel ok maar lacht niet zoveel, je ziet gewoon aan hem dat het nog niet toppie is, arm schaapje :)

15. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Rianne, ja dat mutsje was gratis! Hoop dat Elias snel weer de oude is!
    Ik vond Milan de hele week een beetje anders. Meer huilen en overdag slecht slapen. Vandaag leek het beter te gaan gelukkig het is dan zo zielig he.

16. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wow, wat zijn we druk allemaal!! Hier ook hoor. Druk aan het solliciteren enzo. Julia heeft weer ruim 7 uur geslapen vannacht!!!!! Echt zo heerlijk slapen :) Nu slaapt ze ook alweer vanaf de voeding van 6 uur, dus ik ben blij dat ze het zo goed doet!
    Gisteren ook weer zoveel krampjes. Waarom zou het zijn dat ze dat altijd op een bepaalde tijd heeft? Het is altijd 's avonds tussen 8 en 10. Eet ik dan ergens iets verkeerds, of waar ligt dat aan?

Ik ga vandaag maar weer flink aan de rooibos thee! Dat hielp goed!

17. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    heb jij even geluk, hier is het midden in de nacht die krampjes, erg balen, maar we zijn nu wel over de piek heen

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

goedemorgen allemaal!

@Gentle, is dat niet gewoon het huiluurtje?

@Annie, vast goed bedoeld maar erg lomp van je schoonouders!

@all, dit weekend slaapt Ties een nachtje bij mijn ouders. Mijn vriend en ik maken van de gelegenheid gebruik om zaterdag naar Phantasialand te gaan (er bestaat geen grotere pretpark fanaat dan ik :D ) en zondag lekker uit te slapen.

heel leuk, al ga ik ons mannetje enorm missen. en ik voel me schuldig omdat ik zoveel zin heb in ons dagje weg.
    aan de andere kant weet ik zeker dat ik snachts wel even zal moeten slikken omdat Ties niet naast me ligt. voelt heel dubbel!

19. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hey meiden, hier ben ik weer eens een keer. Ik lees veel over krampjes. Ons meisje heeft het na de nacht/ochtendvoeding. Dan hoor je haar kermen in bed, maar op een of andere manier slaapt ze wel verder. Maar wij zijn wakker...

Hebben jullie kindjes trouwens al een slaapzakje aan? Chelsey vond ik vorige week ineens boven in bed, dus ze heeft nu een slaapzakje. Maar ik vind het met dit weer erg lastig wat ik er onder aan moet doen. Overdag rits ik de mouwtjes er af, en 's nachts er weer aan. Ze heeft haar gewone kleertjes er onder, maar geen deken.

Hier zijn we trouwens sinds 2 dagen van de nachtvoeding af. Gisteren had ze wel spontaan behoefte aan 6 flesjes ipv 5, maar dat mag. Ze heeft vannacht geslapen van 11 tot half 7. Wat een genot!

20. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    catje86, ik verschoon bij een volle luier... s'nachts soms niet, omdat het dan heel erg meevalt en inderdaad wil haar ook niet te goed
    wakker maken...

cjpt heel herkenbaar hoor die tegengestelde emoties... ik wil soms ook een beetje tijd voor mezelf
    en dat is niet evident met eentje van bijna 7 weken en eentje van bijna 1 jaar...
    maar heb haar al wel laten logeren bij haar oma hoor... en dan ben ik een stapje in de wereld gaan zetten met m'n vriend
    en wanneer ik dan terugkom is het eens zo goed :) dan heb ik wat tijd voor mezelf gehad, maar haar toch ook wel gemist en dan
    kan ik er weer tegenaan... hier is het ook vooral omdat Chayenne veel huildagen heeft (eigenlijk elke dag)
    en men vriend kan er ook zo snel z'n geduld mee verliezen, dus daar sta ik helemaal alleen voor... ik word er ook moedeloos van

ginny hier geen koude handjes, Chayenne heeft het altijd enorm warm, veel deken heeft zij dus niet nodig :)

pluis veel beterschap voor jou!! super dat de antibiotica snel aanslaat :) en wat is je meisje goed gegroeid zeg!!
    en wat gaaf dat schoentje zeg!!

mumtobe ik heb ook nog lang gelekt na de bevalling... uiteindelijk is het gelukkig opgehouden...
    maar ik had de raad gekregen om sali-thee te drinken... heb het niet gedaan maar is uiteindelijk wel overgegaan...

annie22 haha heb ook altijd dat gevoel, wanneer ik die ongesteldheidskrampen voel moet ik gelijk denken aan de weeën :D

melisa dat is idd een genot :D wou dat hier ook al gedaan was met de nachtvoeding... :)

zo hier viel het wel mee vannacht... ik was echt zo moe, dat ik na haar flesje van 19.30 in bed was gekropen...
    (uiteindelijk pas om 21.00u gaan slapen hoor) ze was er pas weer rond 01.00U en dan heeft ze geslapen tot 06.30 dus dat viel allemaal goed mee :)
    het huilen is hier nog behoorlijk veel... word er beetje moedeloos van... maar ik weet dat het overgaat...
    het zijn nog enkele moeilijke weken... maar ze word ook 'ouder' en dan gaat het allemaal beter :)

Deel Deze Pagina