Elias is nu aan het rommelen in de nacht (ook krampjes ineens weer), om de 3,5 a 4 uur wakker en willen eten en dat terwijl we net de fles hebben opgehoogd naar 200 ml omdat hij steeds sneller kwam om een fles en we niet terug wilde naar 6 flessen maar nu vraagt hij dus om zes flessen maar vind 165 ml eigenlijk niet genoeg maar hij doet het er maar even mee, moet ie maar doorslapen Ik wil hem trouwens geen inentingen laten geven als hij zich de rest van de week ook nog zo voelt, wat zouden jullie doen? Marieke, niet schuldig voelen en lekker genieten! Later kan hij mee naar pretparken Hier in een slaapzak als hij niet in een bakerdoek ligt, hij heeft in beide het volgende aan: een romper en een truitje met lange mouwen (van de kleding van overdag of een pyjama hesje). Hij ligt dan nog wel onder een dekentje ook.
@Marieke, wat lekker zeg van je weekend!! Lekker van genieten hoor! Mijn ouders gaan zaterdag op vakantie en als ze terug komen gaat Milan daar ook een nachtje logeren! @Rianne, vervelend dat Elias zo rommelt. Ik weet niet wat ik zou doen met de inentingen. Milan ging er eerst veel van slapen maar daarna was hij toch wat aanhankelijker leek wel. @Liz, lekker nachtje idd! En dat gehuil is ook moeilijk. Hopen dat het snel beter gaat. Nou hier maakte meneer er vannacht een circus van!! Hij slaapt al weken van 11 tot 7/8. Nou had ie gisteravond pas half 12 zijn fles. En hij was om 5 uur wakker Maar weer last van zijn buikje. Hij was zo wild dus hebben we maar een fles gegeven. Hij heeft 200 gedronken!! Vervolgens lag hij nog een uur te "kletsen" in zijn bed dus ik sliep ook niet. En daarna om half 10 weer wakker van de buikpijn. Ik ben er zo klaar mee met die nutriton. Sinds hij 4 schepjes heeft heeft hij diarree en er ook last van. Het is nu dus of diarree of spugen... Ik wil gewoon dat het eens goed gaat met me ventje!!:x Woensdag wéér naar het cb en dan bedenken ze maar wat hoor...
Milan ligt trouwens altijd in een slaapzak. Hij heeft een dunne dan heeft hij gewoon een pyama aan. En in de dikke heeft hij alleen pyama shirt aan en geen broekje. En altijd deken erover. Hij moet echt een slaapzak aan anders vind ik hem ook bovenin zijn bed.
@Annie, weet je al waar je Milan dan heen brengt? of neem je hem mee? Ja stom dat die krampjes altijd op dezelfde tijd komen he? maar meestal is het 's avonds, weet ook niet waarom geldt trouwens ook voor het wel bekende huiluurtje. Bij Ruben zijn we er volgens mij van de ergste darmkrampjes af. En wat geeft dat een rust.. @Rianne, is Elias ook niet lekker? of wil je de prikken uitstellen omdat hij zo onrustig is? Ik heb bij Pepijn ook wel eens de prikken op een ander moment laten zetten omdat hij toen erg verkouden was. maar als hij verder niet ziek is, zou ik het wel laten doen. Meestal zijn ze er toch wat slaperiger van. Maar als jij je er niet goed bij voelt, moet je het gewoon uitstellen.
Goeiemorgen meiden, Iedereen een leuk weekend gehad? Marieke Veel plezier in Phantasialand! Lekker van genieten en als je dan weer thuis bent dan kan je weer lekker van je kleine mannetje genieten! Pluis Gaaf zeg, dat schoentje gemaakt van het geboortekaartje! Vrienden van ons hebben dat toen ook gekregen toen hun eerste kindje geboren was, dus ik kon het al. Ik was nu zelf ook al een beetje opzoek naar iemand die dit kan, maar nog niemand gevonden. En gaat het verder weer een beetje met je? Doe nog maar lekker rustig aan hoor! Rianne Vervelend dat Elias zo aan het rommelen is. Annie Jouw mannetje is dus ook een beetje uit z'n doen...sneu hoor! Dr. Brown-flesjes Dames die deze fles gebruiken...welk speentje heb je nu? Ik gebruikte eerst gewoon nr.1 maar dan deed Kane haast een uur over z'n flesje. Dus ik dacht "ik probeer gewoon nr 2" en ja hoor...nu doet hij er zo'n 20 minuutjes over. En hij verslikt zich verder niet ofzo, dus ik gebruik nr. 2 maar gewoon. FV-beebs Hoeveel drinkt jouw baby nu? Kane is bijna 8 weken en drinkt nu de laatste dagen 4x 180/6 en de laatste fles doen we 150/5 en die drinkt hij vaak niet helemaal op omdat hij in slaap valt. Maar krijgt hij niet teveel? Denk dat hij nu tussen de 5,5 en 6 kg weegt...ga straks even naar het inloopspreekuur op het CB om hem te wegen. Hier weer een goeie nacht gehad! Hij ging rond 23.00 uur slapen en werd rond 6.30 uur wakker. Van 6.30 tot 8.00 uur heb ik wel vaak z'n speentje weer in z'n mondje moeten doen, maar uiteindelijk schrokken we samen wakker om 10.00 uur Z'n flesje gegeven en nu slaapt hij weer, dus ik ga zo maar snel douchen en de hond uitlaten, dan Kane badderen en dan even naar het CB en gelijk boodschapjes doen. Oh en ik zag weer zulke leuke foto's voorbij komen, dus ik ga ook nog even spammen hoor! Papa, mama & Kane
@ Pluis, wat vervelend van je infectie zeg! Beterschap! En wat een gaaf cadeautje zeg! @ Foto's, wat een onwijs schattige foto's zie ik weer voorbij komen, vind toch echt dat wij met z'n allen hele mooie babies hebben gemaakt! Augustus (en die paar eromheen ;o) was een goeie maand! @ Koude handjes, hier ook altijd. Alleen niet als ze ingebakerd ligt natuurlijk. @ Noa, nog gefeliciteerd meid! Bedankt voor al jullie reacties op mijn verhaal over de bv en tijd voor mezelf. Ik heb het er met mijn vriend over gehad en besloten dat ik ga stoppen met de bv. Ik begrijp het argument van; het word echt makkelijker dus wacht nog even af. Maar over een week of 7 moet ik weer gaan werken en is het zowiezo een beetje klaar met de bv. Ik wil niet dat de rest van mijn verlof alleen in teken staat van "volhouden" en "op de been blijven". Ik wil ook een leuke tijd hebben, me gezond voelen (ben nu te vaak duizelig en zwak, ze trekt me echt leeg) en van mijn meisje genieten. En dat lukt me niet zo goed op deze manier. Haar een avondje wegbrengen om tijd voor mezelf te hebben lukt ook niet omdat ik met haar lange wakker zijn en huilen niet toe kom aan kolven. Dus nu blijf ik in een cirkeltje zitten. En al die twijfels en schuldgevoelens maken het er niet beter op. Dus het is tijd de knoop door te hakken. En dat hebben we gisteren gedaan. Ik ga straks het cb bellen om me te laten informeren over hoe ik het best kan afbouwen zonder dat Dominique of mijn borsten er teveel last van krijgen. Vind het aan de ene kant moeilijk, aan de andere kant voel ik dat dit voor ons alle 3 het best is. Ik moet nu maar eens een keer mijn intuïtie/gevoel gaan volgen ipv wat ik denk dat ik zou moeten doen of wat er van me verwacht word. Dan heb ik nog een vraagje over iets heel anders: Hoe gaan jullie om met rokende mensen bij je baby? Als je in je eigen huis bent is het niet zo moeilijk: er word hier niet gerookt! Maar gisteren waren we op de verjaardag van mijn zwager. Dat mijn vriend zijn oma van 88 binnen mag roken begrijp ik, dat mensje kun je niet vragen naar buiten te gaan. Maar mijn schoonvader heeft er ook schijt aan. Die zet de ramen open (lekker die tocht...) en dan vind hij het wel best. Vind het heel moeilijk, het is ZIJN huis. Maar hoe grote moeite is het nou?! Iedereen gaat buiten staan, waarom hij dan niet?! Nu gaat mijn vriend dus binnenkort het gesprek aan met zijn ouders/vader want Dominique gaat daar na mijn verlof ook elke vrijdag heen. Ik hoop echt dat hij bijdraait want ik overweeg serieus anders een andere oplossing te zoeken en dat zou ik heel erg vinden voor iedereen (behalve voor mijn schoonvader grrr).
Mik: wat vervelend dat je onderkantje ontstoken is, ik zou dan even eerder naar de ha gaan of je moet zelf even kijken of je met je gat in een bakkie met groene biotex kan gaan zitten, dit werkt erg goed bij ontstekingen. Lekkende boobs: ik geef bv maar lek nog steeds best wel heftig, vooral als Finn begint te huilen, zijn er meer van jullie die na 2 maanden nog steeds lekken en zijn er ook mensen die weten hoelang dit duren kan?? Annie: tja schoonouders ook, soms om te wurgen maar het volgende moment ook wel weer lief, alleen heel stom het zijn en blijven toch schoonouders en dat is en blijft anders dan eigen ouders. Vervelend dat je buikpijn had, is het nu weer over?? Wat vervelend dat het niet goed wil lukken met spugen en diaree, hoop dat het cb wat duidelijkheid kan geven. Gentle: Finn heeft ook vaak rond die tijd krampjes dus ligt niet aan jou denk ik, maar wie weet eten we allebei wel iets verkeerds overdag en is het stom toeval, wel erg vervelend. Geef je kleine meid maar een dikke knuffel Melisa: Finn heeft `s nachts ook zijn slaapzak aan en dan heeft hij geen broek aan en wel zijn truitje, want er zitten geenh mouwen in zijn slaapzak en daar heb ik dan dekens overheen, hij is zo tot nu toe aldoor lekker van temp. Cjpt: Roken bij je kindje, ik ben er echt niet weg van en gelukkig zijn er erg veel mensen in onze omgeving die er rekening mee houden, maar ik ga mensen die wel thuis roken als wij daar komen, niet verplichten niet te roken in hun eigenhuis, ik zal er dan alleen wat minder vaak over de vloer komen. Tja heb ook nog niet echt in zo`n situatie gezeten, dus dat scheelt. Foto`s wat komen er toch een leuke foto`s voorbij zeg, jammer dat ik even geen foto`s kan posten, ga snel proberen dat probleem op te lossen. Ik ga nu een broodje eten en dan mijn kleine man maar weer troosten, de afgelopen dagen is alleen mama goed genoeg.
Mogguh meiden, Fenna heeft vannacht voor het eerst een echte nachtvoeding gehad op aanraden van het Cb. Dus een wat zwaardere voeding ( Kruidvat Forte) en ze heeft van 22.16 tot 06.00 geslapen! Daarna van 06.30 tot 10.15! Ik zeg prima! Mik: Wat vervelend van je littekens! Dat zou je inderdaad niet meer verwachten nu! Ik ben wel zo begonnen met de pil, zonder eerst ongi geworden te zijn! En nu is de 2 strip dan ook pas veilig, maar goed... Gentle: Het lukt prima om er ook voor Fenna te zijn, dat zijn mijn 'actieve uurtjes" zeg maar. Daarna doe ik dan weer niet zoveel... Maar Fenna is erg lief en zo ontzettend makkelijk! Na een fles is ze ongeveer een uur wakker waarna ze weer zo'n 2 uurtjes slaapt. Dan is het een half uurtje met haar spelen of in de box en dan is het alweer bijna flestijd! Zo komt mama wel aan haar rust hoor! Fijn hè, om je weer 'vrouw'te voelen naast alleen maar mama... Hoop niet dat het erg pijn deed? Ollekebolleke: Wat vervelend dat Finn zo'n last heeft van krampjes! Vind het altijd zo zielig... Annie22: Schoonouders...zucht! Ja, ongi-pijn is dan een stuk minder erg dan weeën inderdaad! Vind alles minder pijn doen als je het vergelijkt met een bevalling... Rianne: Iemand uit Zutphen heeft het gemaakt.... Bewaar het adres zeker, want wie weet dat ik het zelf ooit nog eens zal gebruiken! Arme Elias, heeft hij zijn prikken gehad? Of is hij gewoon niet helemaal lekker? Oh...hij krjgt zijn prikken nog.. Ik weet niet wat ik zou doen, denk gewoon laten inenten, dan heeft hij dat maar gehad. Marieke: Oh, meis, kan me je gevoel zo goed voorstellen! Wij willen heel graag naar de Efteling ( ook ik ben pretpark gek...) maar ik wil Fenna nog niet laten logeren! Vind het knap dat je gaat en je moet het ook gewoon doen hoor, is uiteindelijk ook goed voor Ties, wordt jullie band alleen maar sterker van... Maar oh, wat lijkt me dat moeilijk... En je schuldig voelen hoeft natuurlijk niet, je bent ook maar een mens hoor en naast mama ook nog Marieke! Maar snap het wel... Melisa: Fenna slaapt sinds vannacht ook in haar slaapzakje. Ze heeft een pyama aan en de saapzak is zonder mouwtjes... Ze is dan heerlijk warm! Liz: wat naar dat Chayenne zo huilt, kan me voorstellen dat je daar soms een beetje moedeloos van wordt! Heel goed dat je dan soms je eigen tijd pakt... Wat een mooi meisje is ze zeg! Petite! Ginny: Ik gebruik ook nummer 2 hoor als speen! En ik doe rustig aan... Lief, dank je wel! Wat een mooi mannetje is het zeg! Prachtige ogen! Cjpt: Ik zou inderdaad ook vragen of hij niet wil roken waar Dominique bij is, zeker als ze daar naartoe gaat! Maar wat een lastige situatie zeg... En een dikke duim voor jou, kan me voorstellen dat het moeilijk is om te stoppen met bv als je dat zo graga wilde, maar vind je argumenten erg goed hoor meis! Het gaat ook om jou en jij bent er niet blij mee en voelt je ook nog eens heel zwak, kan niet de bedoeling zijn! Hardstikke goed dat je voor jezelf kiest en uiteindelijk dus ook voor je kleine meisje, want ene blije mama, daar wordt zij dan ook weer blij van! Ga weer even liggen meiden! Liefs, Pluis
@Ginny, wat een leuke foto's!! Mooi mannetje hoor!! @Ollekebollek, ja de buikpijn is bijna over. Vermoeiend he zo'n baby die alleen maar mama wil! @Cjpt, meid je maakt volgens mij echt de goede keuze!! Je moet wel kunnen genieten van je verlof. En je moet je zeker niet schuldig voelen. Ik vond het ook heel moeilijk, maar voor sommige mensen kost het gewoon teveel energie. En sommige mensen zullen dat niet begrijpen, maar daar moet je je niks van aantrekken. Iemand zei tegen mij ook "oh ik heb het een half jaar gegeven". Toen wilde ik bijn zeggen "ja en als ik dat doe dan weeg ik 40 kilo". Maar gewoon boven staan. Je zal zien dat je zometeen veel meer geniet en dat het voor Dominique ook goed is. Ik voelde me de eerste dagen ook heel schuldig want Milan dronk ook zo goed, maar daarna was het voor iedereen beter. Het echte genieten begon pas toen ik overging op de fles. Knuffel voor jou meid!
@Gentle, moeten zoveel je mannetje als jij opnieuw beginnen in Nederland? Spannend allemaal dan hoor! En ik lek 's nachts ook nog steeds hoor (BV) @Rianne, al ongi?? Wat een mooie grote ogen heeft Elias. En ik zou even met CB overleggen over de prikken idd als hij nog zo is @Bloem, oh wat een klunzen zeg, heeft je mannetje nog extra afgezien ook, pfffff Gelukkig in het ziekenhuis niets kunnen vinden. Wat ligt hij er heerlijk bij! @Aguamiga, wat een vrolijke foto van Sara, mijn dag is weer helemaal goed! @Pluis, toch iets onder de leden, goed dat je er nu wel achter bent en dat de AB al wat lijkt te helpen Wat een geweldig kado zeg! @Petra, hoe is het nu met spugen bij Suze? @Hanna, hoe is het met kiesje? @Marieke, die foto van Ties in de cosi is super lief! En niet schamen hoor dat je uitkijkt naar je dagje! En jaaaa je zal hem missen maar dat mag ook, maar vergeet vooral niet om van je dag te genieten meid! (dan moet ik weer denken aan de 1e keer dat ik Mirthe achter liet, zijn om 15.00 thuis vertrokken naar de rally toen en kwam er om 21.00 achter dat ik nog niet gebeld had en haar totaal niet had gemist, ik was gewoon weer in mijn eigen Monique wereld gesprongen) @Verhip, mooie foto, net of ze ons iets wil vertellen @Noa, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! En bah, Yaslin spruw @Liefie, hoe was het in ziekenhuis? @Mik, even goed laten kijken bij Vk dan naar je litteken. Bij mij is het weer keurig genezen dus ken het helaas niet @Annie, moeilijk is dat he als mensen die misschien zouden kunnen oppassen, je beeb niet begrijpen. Hier had schoonma gisteren ook Anouk vast toen die begon te huilen en zat ze echt zo van en nu????? Dan denk ik ook wat zou je dan doen als ik er niet bij ben (hier gaan de dames dan zaterdag ook weer lekker mee naar de rally ipv naar de schoonouders) @Melisa, hier ligt Anouk ingebakerd dus geen slaapzak. En wat lekker dat ze doorslaapt!! @Liz, oh wat balen dat Chayenne nog zoveel huilt Natuurlijk is dit maar een periode en gaat het over maar je zit en NU wel mee. Wat een mooie meid heb je! Dikke knuff voor jou @Annie, van mij mag je door spammen hoor, ik vind het heerlijk om al die beebs te bekijken @Jingi, hi hi zit hier spontaan terug te lachen naar Ruben @Ginny, leuke foto en wat heb jij mooie haren!! @Cjpt, goed zo meid! Als jullie er samen goed over gepraat hebben en jullie zijn het er helemaal over eens dat dit jullie weg is dan moet je dat doen. Natuurlijk is het zonde van de BV maar soms kan je gewoon even niet anders Hoop dat er nu snel rust komt en jij eindelijk kan gaan genieten. Ohhhhhh wat moeilijk van dat roken Hier gaan ze bij ons altijd naar buiten en hebben wij geen mensen in de familie die roken waar Anouk bij is als we daar op bezoek gaan. Maar heel goed hoor van je vriend dat hij het gaat aankaarten, zou mij ook niet lekker zitten @Ollekebolleke, ik lek nog 's nachts, overdag niet meer Wel moet ik nog een bakje aan de andere borst hangen als ik ga voeden De borst waar Anouk niet "aanhangt" gaat spontaan meedoen Ik ben net bij de HA geweest, ik heb bij de bevalling een aambei geperst, grrrrrrrrrrrrrr Ik wist dat hij er zat maar had zo gehoopt dat hij zou oplossen ofzo dus kop in het zand Sinds 2 wk al weer aan het bloeden bij grote boodschap en heel veel pijn Maar gisteravond was het daarna ook ineens au au au Kon niet zitten en bleef maar pijn doen, de laatste voeding van Anouk was daardoor ook drama Dus vanmorgen dan toch maar naar HA en jawel hoor wilde ze toch ook nog even kijken, nee he Nu duimen dat het verdwijnt want anders moet ik hem laten verwijderen in het ziekenhuis Heb het zo gehad met dat onderkantjes gedoe allemaal
@ Pluis, Annie en Monique, bedankt voor jullie reactie! @ Monique, hé gatver, mijn vriend heeft ook ongeveer 1x per jaar last van een aambei (goed dat hij hier niet leest hihi) en weet hoeveel last hij er soms van heeft! Hoop dattie snel weggaat!
@ Gentle: Ow ben benieuwd wat ze tegen jou zeggen over het lekken, ik heb vanmorgen aan de HA gevraagd wat ik eraan kan doen en ik kreeg het antwoord: afwachten... gaat vanzelf over! Lekker dan @ Annie: Tjee zeg wat een rare schoonouders heb jij zeg, snap wel dat je hem daar niet graag achterlaat... mooie foto's van Milan! @ Brusje: Dat is helemaal balen zeg, die krampjes midden in de nacht @ Liz: sali-thee?? klinkt heel vies haha... mooie foto van je meissie @ Jingi: Jij ook al van die leuke foto's @ Ginny: mooie foto van je gezinnetje! @ Monique: vervelend zeg van die aambei zo ik wil ook even klagen: (ha 4 weken geleden nie verwacht dat dat zou doen ) Dimara is zichzelf een heel ander ritme aan het aanleren geloof ik... eerst sliep ze zo lekker s'nachts, nu heeft ze dus moeite met in slaap komen sávonds en s'nachts na de voeding, nu rol ik haar s'nachts ook in de badcape en daardoor gaat het inslapen beter! maar sindsdien komt ze niet meer om 4 uur voor de nachtvoeding (deed ze eerst echt elke nacht) maar de afgelopen 2 nachten komt ze al om 2 uur voor de nachtvoeding en vervolgens is mevrouw om half 6 weer wakker voor een flesje! ook duurt het daarna minimaal een half uur maar vaak ruim een uur voor ze weer slaapt, terwijl ze tot afgelopen vrijdag steeds weer sliep zodra ik haar in haar wiegje legde! afgelopen nacht hebben we haar nachtvoeding al opgehoogd van 60cc naar 105cc om te kijken of ze dan wat langer bleef liggen maar ze kwam weer precies om half 6 net als zaterdagmorgen! waar die ommekeer nu ineens vandaan komt ??? vandaag is het of slapen (op schoot) of krijsen weet ff niet meer wat ik nu moet denken, ben zo onzeker! heb af en toe echt het idee dat ze wat mankeert, dan denk ik weer krampjes en dan denk ik weer dat het er allemaal bijhoort.... waar is de handleiding van mijn beeb????
hey meiden ben ik ook weer hier alles wel ok senna is een btje aant rommelen met de voedingen. ze komt nu vaak al na 2 uur voor een volgende fles. heb haar net wat meer gegeven, eens kijken hoe dat gaat. @ginny: over je vraag over fv: senna is nu ongeveer 4 kilo, en krijgt 6 flesjes van 90 en 1 van 120cc. maar zoals je hierbover misschien wel hebt gelezen, is ze een btje aant rommelen. vanaf vandaag biedt ik haar gewoon elke voeding, 120cc aan, en kijk ik wat ze ervan opdrinkt, volgens het fv schema zou ze dan ook teveel binnen krijgen, omdat als je 4 kilo weegt ong 600ml binnen moet krijgen. ik volg gewoon me eigen gevoel, en zo lang ze het opdrinkt en niet hoeft te spugen vindt ik het prima. ben benieuwd hoeveel kane weegt! nou meiden ga even een bammetje eten, en dan op bezoek bij een vriendin vanavond terugkomavond van de cursus