@ Mik: Dimara weegt ook 4 kilo (4020 gram) en krijgt 6 voedingen van 105cc (90/3) en de nachtvoeding geven we 75cc (60/2)
Dr Brown fles, ik gebruik speen 2 maar wel verdikt met nutriton en dan zit het er ook in met 20 minuten, gewoon een stevige zuigerd hier Elias is inderdaad niet lekker en wij voelen ons er niet zo goed bij om te laten enten als hij niet lekker is dus ik wacht deze dagen af en stel het anders uit. Mijn andere kids hebben sowieso altijd latere entingen gehad, bij de oudste begon ik pas per een jaar ongeveer en met de middelste met een half jaar. Nu wilde we het schema wel volgen omdat hij ook naar een kdv gaat en gewoon een stevige gezonde kerel is maar als hij niet lekker is dan wacht ik wel even. Monique, nee nog niet ongesteld... Ik wacht nog even af... Want als ik naar een arts zou gaan met deze vraag dan ben ik altijd ongesteld op de dag van de afspraak, is me nou al meer dan eens overkomen voordat ik zwanger werd en mijn cyclus erg lang duurde... En dank je van Elias zijn ogen, zijn papa's ronde doppies, erg cute! Ook niet lekker een aambei, ik heb er nog nooit eentje gehad mag zag wel dat Elias en familiair aanleg voor heeft van vaders kant... Als hij perst bij het poepen gaat zijn anusje helemaal uitsteken, had ik nog nooit gezien bij een kind maar manlief wist me uitleg te geven over hun familie... Annie, als die nutriton los niet werk, werkt de voeding tegen spugen dan niet waar het al in verwerkt zit? Valt misschien anders bij Milan dan nutriton? Hier ben ik nog steeds in afwachting van wat ik van het spul vind... Mumtobe, de handleiding krijg je helaas maar letter voor letter als je je kindje langzaam leert kennen en het vertrouwde ritme omgooien is helaas een vertrouwd beeld bij beebjes... was je net ergens aan gewend, gaan ze weer wat anders doen! Erg ittitant kan dat zijn als je je erop insteld maar dat is denk ik dan gelijk waar het mis gaat. Je moet nergens op rekenen met die kleintjes, je moet alles laten komen zoals het komt en niet sturen maar mee gaan dan heb je de meeste rust denk ik. Sterkte met het ontdekken van de handleiding
@rianne, mijn dochter, andere dochter kreeg de inentingen toen ze drie maand was, ik vond haar gewoon te klein. en deze dame krijgt ze ook als ze drie maand is want vind haar ook te klein. @cjpt, je hoef je niet te verontschuldigen over het stoppen van bv, een happy mum is a better mum! en als dat jou happyer maakt dan is je kleintje dat ook! En ook ik heb heeeeeel lang bv gegeven uit MIJN keuze, maar dat is niet jou keuze of de buurvrouws keuze! Dus doe wat je zelf wil. Dat was het
@ Mumtobe, lastig he? Zoals je misschien hebt meegekregen van mijn klaagzangen hier heb ik er ook zo 1 die wacht tot wij aan haar ritme enzo gewend zijn en dan lachend de boel weer omgooit... en dan weten wij het weer even niet meer. Apart he? Een paar weken geleden liepen we te steunen van het overtijd lopen en nu zou ik haar soms wel eens een uurtje terug willen stoppen haha. Succes meid. Net uitgebreid met de verpleegster van het cb gesproken en de tip gekregen om te beginnen bij de avondvoeding (die rond etenstijd) met afbouwen. Die heeft het minst voedingswaarde voor Dominique en is lekker als ik tijdens avondeten mijn handen vrij heb om te koken en mijn vriend haar lekker een flesje kan geven. We mogen 90cc met 3 schepjes geven. Dus vanavond gelijk uitproberen. Ze zei dat als we geluk hebben en mijn borsten meewerken het misschien nog wel zou lukken om uit te komen op flesvoedingen in combi met een ochtend en late avondvoeding met de borst. Als dat zou lukken zou ik heel blij zijn. Dan kan ik het combineren en heb ik wat meer rust en kan ik toch af en toe nog die intieme bv momenten met haar delen. Nouja, we gaan zien waar we op uitkomen. Ik ga proberen Riannes advies naar Mumtobe op te volgen en Dominique het ritme/tempo te laten bepalen. Ze had het er trouwens over dat je met volledige bv iig wel 7 boterhammen op een dag moest eten om je goed te blijven voelen! Nou sorry hoor maar ik ben blij als ik in 2 dagen aan 7 boterhammen kom! Zoveel kan ik echt niet eten, dan klap ik!
Ahhh shit!! Lag ze eindelijk te slapen komt er zo'n straatveegkarretje door de straat denderen... ik hoor haar weer huilen. Nou, eens kijken of ik haar kan sussen met haar speentje.
cjpt:Niet schuldig gaan voelen hoor. Ik ben ook aan het afbouwen gegaan omdat chelsey niet meer wilde, en ik ook niet. Dat werkt op elkaar in he. Ik ben toen gaan kolven want de borst en fles wilde ze niet. Het was te verwarrend. En nu zit ik op 3x kolven. Misschien houd ik dit wel even vol, en anders ga ik gewoon weer minderen. Bedankt voor de reacties op het slaapzakje. Het is dus voor iedereen weer anders merk ik al wel.
@ Cjpt: haha een uurtje maar? nee hoor dat is gekkigheid... het is idd lastig! jij ook succes met het afbouwen van de bv, hoop dat het je lukt om het te blijven combineren, zodat je de intieme momenten kunt behouden! Zijn hier moeders met kindjes met Koemelkallergie?
Brusje, ja precies, mijn andere zonen waren pre- en dysmatuur en ik vond ze veel te klein nog en heb gewacht tot het goed voelde en dat verschilde per kind.
Slaapzak: Aiden draagt hier 's nachts een rompertje (met of zonder mouw) en daarover zijn slaapzak, zonder mouw. Broekje en sokjes vind ik dan echt te warm, met een slaapzakje en dan ook nog de dekens erover! Hij houdt zichzelf goed warm dus zo inpakken lijkt me onnodig. Koude handjes: Bij de nacht- en ochtenvoeding heeft Aiden ook altijd koude klauwtjes. Vooral als hij gehuild heeft of erge honger heeft want dan huilt en sabbelt hij zijn handjes nat en dan worden ze sneller koud. Verder is hij wel lekker warm. Mijn vriend is nu al sinds 1 juli werkloos. Afgelopen maandag had hij een sollicitatiegesprek. Dat ging heel goed. Ze waren ook heel positief. Ze hadden zelfs gezegd dat hij waarschijnlijk de juiste persoon was voor de baan. (Een bedrijf dat brandstof vervoert voor de Shell.) Maar vandaag een mailtje dat ze de sollicitatieprocedure voortzetten met andere kandidaten. Ik baal hier zo van! Eigenlijk hadden we een beetje gerekend op deze baan. En mijn kat (14 jaar) is ziek. Vorige week zaterdag werd ons verteld dat ze waarschijnlijk kanker heeft (bot en longen). Het zou ook een zware longontsteking kunnen zijn, dus ze heeft antibiotica gehad, dit werkt ongeveer 10 dagen. Mijn vriend voert haar een aantal keer per dag door eten in haar bekje te spuiten met een spuit. Maar ze gaat nog steeds niet zelf eten. Ze wordt ook dunner terwijl ze wel voedsel krijgt. Spinnen doet ze de laatste dagen ook niet meer en ze komt ook niet meer knuffelen. Ze drinkt nog wel zelf en gaat ook nog zelf naar de kattenbak. Ze ademt heel zwaar. Ik vind het zo moeilijk! Alles wijst erop dat het kanker is, een ontsteking moet minder worden met antibiotica! Maar wat als dat het nou niet is? Als we haar laten inslapen en ze had nog beter kunnen worden? We kunnen een biopt laten doen. Maar dat kost 100 euro en wil je dat het poesje wel aan doen? Al met al mooi *** allemaal Voel me echt vreselijk! En er komt nog eens bij dat ik me echt te pletter verveel! Hebben jullie daar nou geen last van? Vind het heerlijk hoor om bij mijn kleintje thuis te zijn, maar ik word helemaal gaar van het binnenzitten. Sorry voor het lange egobericht. Bah Aiden huilt terwijl hij een uur geleden heeft gegeten :x
@mumtobe: Wat de bosrtvoeding betreft: je moet je er nooit schuldig over voelen. Het loopt bij de 1 zo en de ander zo. Bij mij is het helaas zo dat ik nu niet genoeg meer heb voor mijn kleine meid. En dat is balen. Het is helaas niet anders... Slaapzak: hier een dunne slaapzak, Yrsa heeft daarin gewoon een pyama aan en een lakentje er overheen. Onze slaapkamer is ook nooit koud dus meer heeft ze echt niet nodig. Koude handjes: hier ook altijd snachts koude handjes. Zolang het alleen bij koude handjes blijft is het goed soms wel even rillen als ze je dan aanraken met die kleine ijsklompjes... Foto's: Het blijft genieten van al die leuke foto's... En inderdaad cjpt het lijkt er wel heel erg op dat het een top maand was qua knappe kids @Skatje: wat vreselijk voor je dat je zo moet beslissen over je kat. Als je zo je dier ziet aftakelen is het ook geen pretje. Als de antibiotica kuur nog niet af is zou ik die nog even afwachten. Kan soms best even duren voor het echt aanslaat. Misschien knapt ie er nog wel van op... In ieder geval veel sterkte met de beslissing...
@ Skatje, wat erg zeg! Wij hebben vorig jaar voor een soortgelijke beslissing gestaan met 1 van onze konijntjes (doorziek maar pas 11 maanden oud). Echt heel moeilijk. Wij hebben hem uiteindeling een spuitje laten geven, de kans dat hij beter werd was te klein en hij had teveel pijn. Wat je ook beslist, neem de tijd en succes.
Hoi meiden, Ik ben net terug uit het ziekenhuis. Vooralsnog hoef ik niet geopereerd te worden, maar ze hebben wel meteen een ingreep gedaan: er is een drain in mijn borst gezet. Op de echo was te zien dat er een flink abces zat met vocht (lees: pus....) erin, dus dat loopt nu af via de drain. Was behoorlijk pijnlijk, en nu de verdoving is uitgewerkt is het ook niet echt lekker meer Kan nu even geen bh dragen en alle bewegingen met mijn rechterarm zijn vervelend en ik kan niks zwaars tillen. Niet zo handig met de verzorging van Rens dus. De drain is ook erg lang, echt irritant zo'n lange slang aan je lijf de hele tijd! Probeer hem steeds achter de rand van mijn broek te proppen maar lukt niet echt, grrrrr... Woensdag moet ik terug komen, dan gaan ze kijken of het abces nog gespoeld moet worden en of de drain er al uit kan en in het slechtste geval of ik alsnog een 'echte' operatie moet. Al met al kwam het toch best rauw op mijn dak vallen allemaal. Ik had wel 100 worst-case-scenario's bedacht maar er steeds bij bedacht dat ik aan het doemdenken was en dat ze toch niet meteen iets zouden doen vandaag..... dus wel . Gelukkig was ik in het ziekenhuis waar ik zelf werk en ben ik naderhand even bij mijn collega's langs gegaan (gek hoor, om op het kantoor te komen waar je al 3 mnd niet geweest bent en ook nog 3 mnd niet hoeft te zijn ) en die hebben heel lief mij laten uitrazen, kopjes thee voor me ingeschonken en paracetamolletjes aangedragen. @Ginny, of wie het ook al weer vroeg... wij hebben speen 1 van dr Brown en dat gaat prima, Rens drinkt in ca 20 min een fles leeg. Hij krijgt nu 5x165 maar dat gaat niet allemaal tot de laatste druppel op. Hij weegt nu ook nog geen 5 kg dus niet helemaal vergelijkbaar. @cjpt, goeie beslissing! Sterkte met het afbouwen van de bv.
Marieke, spannend zo'n dagje weg! Goed hoor, dat je daar naar uitkijkt, dat is heel normaal! Het huiluurtje heeft ze inderdaad normaal gesproken ook rond die tijd (als ik netjes mijn rooibosthee drink), maar ik merk heel duidelijk het verschil tussen jammeren, bij je willen zijn, etc. van een huiluurtje, en het schreeuwen, trappelen en echt hard huilen tijdens de krampjes. Melisa, wat voor slaapzakje heb jij? Ik heb er eentje gekregen van 70 cm, maar is dat te groot? Ze zeggen overal dat de armsgaten niet te groot mogen zijn, maar wat is te groot? Dat ze er niet terug in kunnen gaan??? Want dan issie volgens mij nog te groot. Ze heeft hem niet echt nodig, dus daar wacht ik dan nog even mee. Alleen als ze lang wakker heeft gelegen (wat nauwelijks gebeurd) schopt ze de dekens af. Hier is de "nacht"voeding ook nauwelijks mee zo te noemen, want ze komt altijd pas na 5 uur! Heel soms nog tussendoor een keer om 4 uur en dan om 8 uur, maar meestal rond 6 uur pas Heerlijk! Liz, mooi meisje hoor!! Knappertje Annie, vervelend hoor, dat die nutriton ook toch niet de oplossing is. Is er uitzicht op verbetering? Hij heeft toch reflux? Gaat dat na een paar maanden over?? Mooie jongen is het wel! Jingi, heeft ruben rood haar? Staat hem erg schattig!! Ginny, wauw rock 'n roll kane Mooi ventje! Cjpt, je hebt toch maar lekker 7 weken bv gegeven, en dat is al heel wat! Lekker doen waar jullie je samen het beste bij voelen, en rustig afbouwen! Ik zie dat je al hebt overlegd met CB. Zou inderdaad mooi zijn als je nog 2 borstvoedingen op een dag kan blijven geven! Duimen! Oh, en aan 7 boterhammen op een dag kom ik ook lang niet. 5 als ik door eet! Vervelend dat je schoonvader bij haar in de buurt rookt! Ik heb geen idee hoe daarmee om te gaan, want in onze kennissen/familie/vrienden rookt bijna niemand. Ollekebolleke, ik ga het morgen vragen over die lekkende tieten. Vind het ook best vervelend. Ik heb er 's nachts nu steeds minder last van, alleen moet ik dus een hydrofiele luier klaar hebben liggen voor als ze begint te huilen. Voor ik goed en wel wakker ben, drupt er al weer wat... Overdag nog maar gewoon pads in altijd. Pluis, fijn dat Fenna het in ieder geval goed doet, dan kun jij lekker je rust pakken! En het deed niet heel erg pijn hoor (ik wil niemand bang maken ), alleen die "bekende" pijn van in het begin, dat schaambot een beetje zeg maar. Tsja, tis toch de eerste keer he, na de grote verbouwing daar onder Monique, tsja, wat heet overnieuw beginnen he. We hebben allebei een goede HBO studie (SPH en LVO Engels) dus dat is vast niet zo'n probleem, maar tegelijkertijd moeten we een huisje vinden, en dan ook nog rond dezelfde tijd. Een huis krijg je niet zo gemakkelijk als je geen baan hebt, maar een baan kunnen we niet starten vanuit Duitsland. Nou ja, het lijkt allemaal wel rond te gaan komen, maar het is wel even puzzelen. Ik heb in ieder geval een hele leuke vacature gevonden!! Vanmorgen m'n brief gepost... spannend! Vervelend van je aambei... Nooit gehad (weet nauwelijks wat het is) gelukkig, maar ik kan me voorstellen dat je het wel gehad hebt met alle gefrummel aan de onderkant. Hopelijk is het gauw weg! Mumtobe, vervelend dat we dan gewoon moeten afwachten... Ik hoop eigenlijk dat ik aan de pil kan (misschien een bv-vriendelijke pil?) zodat het wat minder wordt, maar ik heb nou niet over het algemeen te veel voeding ofzo... Het is hier trouwens al wel minder hoor, dan in het begin. Heb nu soms 's nachts wel m'n bh uit. Oh, en maak je niet te veel zorgen hoor! Je bent pas een paar weekjes met haar bezig, en de ritmes veranderen echt nog wel regelmatig. Laat haar het maar bepalen, dan vindt ze haar weg wel weer. Je zult snel genoeg merken dat ze weer langere nachten gaat maken! Skatje, 14 jaar is een mooie leeftijd hoor. Ik zou me er niet te schuldig onder voelen. Wil je hem door dat hele traject slepen? Je kunt altijd nog een keertje extra laten kijken door de DA, voor je een beslissing neemt. Sterkte! Wij hebben ook zo'n loeder rondlopen, en ik zou niet weten hoe het hier zou zijn zonder hem... Liefie, sterkte d'r mee! Wat een rottigheid allemaal! Hopelijk mag de volgende keer die drain er uit, en hoef je geen operatie... Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is zo. Lukt het wel met Rens? Hier lekker even geshopt vanmiddag. Leuke nieuwe schoenen gehaald. Ik verveel me tot nu toe gelukkig niet. En soms ook wel lekker, even een spelletje doen ofzo Ik heb net onze slaapzak even bekeken. De armsgaten zijn wel groot, maar het hoofdgat past heel goed denk ik! Zou het dan goed zijn? Ik snap niet zo goed waarom die armsgaten zo klein moeten zijn. Als ze haar arm er in stopt, dat is toch niet zo gevaarlijk? Of wel? Ik heb trouwens een linkje gevonden waarop staat hoe je zo'n schoentje maakt: Knutselen andere ideeen Misschien ga ik dat wel eens proberen!
@ Gentle: Helaas is het bij mij nog helemaal niet afgenomen na de bevalling... thnx voor de peptalk wbt het ritme
Pluis: wat fijn dat Fenna lekker heeft geslapen vanacht, hopen dat het zo blijft. Annie: hij ligt nu eindelijk in zijn wagen te slapen, hij was bij mij inslaap gevallen en ik heb hem voorzichtig in de wagen gelegd en nu slaapt hij, maar ja voor hoe lang he?! Monique: wat vervelend dat je zo`n last hebt van die aardbeien!!Ik heb er ook 1 maar die is gelukkig heel klein en ik heb er geen last van, duim voor je dat ie snel weg trekt. Mumtobe: ik denk dat jou kleine meid een sprongetje heeft of een regeldag, tja om de zoveel weken veranderen ze gewoon heel erg. Finn heeft dat ook hij heeft sinds vorige week geluidjes uitgevonden, maar tegelijk heeft hij uitgevonden dat mama alleen goed is. Hij heeft ook sinds een week of 4 dat hij `s avonds en `sd nachts slecht in wil slapen, als hij slaapt gaat het goed maar om inslaap te komen.... Ik baker hem dan dus ook in en dan gaat het wel sneller, maar eerst bij mij inslaap vallen en dan in zijn wiegje leggen helpt ook wel een beetje. Meid het komt echt wel weer goed hoor! Dikke knuffel Cjpt: mijn zus geeft ook gedeelde bv, overdag geeft ze de fles en `s avonds tot `s ochtends krijgt hij 4 keer de borst, dus overdag heeft ze rust en `s avonds toch de intieme momenten van de bv. Wie weet is dit voor jou ook een oplossing, succes met afbouwen ik hoop voor je dat het lukt gave foto van in de maxi-cosi! Echt stoer! Brusje: ik eet 6 boterhammen, snaai genoeg tussen door, eet `s avonds voor 2 en snaai daarna nog meer en ik blijf ook afvallen, dus tja volgens mij doet de bv bij mij erg goed. Skatje: meid wat vervelend van je kat, toen ik dat stukje las kreeg ik kippevel over mijn hele lijf, maar mijn hart zei meteen, meid voor wie ben je nu nog bezig?? Ik wil niet heel lullig overkomen, aar doe je het allemaal voor je zelf of het diertje? als ik het zo lees zegt mijn hart "in laten slapen", klinkt misschien heel hard, maar is denk ik het humaanst tegenover je poezebeest! Ik hou ook heel veel van dieren en heb 4 weken terug voor dezelfde keus gestaan met mijn hond, gelukkig sloegen bij mijn hond de meds aan en is ze nu weer de oude, ik zou zeggen geef de meds nog even een kans en helpt het niet, ga je zelf en je poes dan niet kwellen met een lange lijdens weg, maar maak een verstandige keus waar jij je goed bij voelt! Dikke knuffel en sterkte Liefie: kan je die drain dan niet met nog een extra tappie vast plakken, zodat hij knap blijft zitten?? Wel erg vervelend, dikke knuf voor jou