Heey dames, De site lag er idd uit vanochtend! Ik ben blij ik kan morgen al naar de kinderarts ipv volgende week. De arts van het consultatieburo belde vanmorgen en zij heeft het ziekenhuis voor me gebeld. Ze vond 1 week wachten nog te lang dus mag morgenmiddag al! Joepie! Het was gisteravond ook echt een drama.. Hij brult alles bij elkaar en alleen als je hem rechtop houdt is het goed. En net ook dan slaapt hij en dan 40 min werd hij alweer huilend wakker. Echt continu krampjes, zuur?? Ik weet het allemaal niet meer. En sowieso na de fles huilt hij altijd. Dus misschien iets met de voeding. Hoop morgen meer te weten. @Gentle, ik weet niet met hoesten. Idd opletten of ze geen koorts krijgt en anders gewoon even afwachten misschien. @Cjpt, ik had dat ook zo erg de weken na de bevalling. Maar ik ging ook zo moeilijk naar de wc. Ik heb nu movicolon, dat had ik ook al tijdens de zwangerschap. Maar die roosvicee is idd een goeie! En opruimse! Hoe ging het trouwens met de fles gisteravond?? @Debzie, bah wat vervelend allemaal. Beterschap!! En zo te horen ging het dus allemaal goed in Landal. Gelukkig!
hey meiden hier echt een beetje een k*tdag. nu alvast sorry voor mijn ego bericht senna is vanaf 4u vanacht al aan het spoken. ze heeft tot nu toe al haar flesjes niet leeggedronken. sommige maar voor 60/70cc om 12u heb ik er net nog een flesje gegeven, en die is wel zo goed als opgegaan. daarna heb ik haar in bad gedaan, en nu lijkt ze wel wat rustiger te zijn(laat ik het niet te vaak zeggen) zou dit misschien een sprongetje of zo kunnen zijn? ze is nu 7 weken, en normaal huilt(lees krijst) ze nooit zo..... heb er straks een uur laten huilen, en voel me nu superslecht..... wat denken jullie? zou ze last hebben van een sprongetje?? xxx een beetje een wanhopige mik
Hanna, wat een leuk shirt, heel toepasselijk. Annie, he wat k*t dat het nou nog steeds niet beter gaat met Milan. Hopelijk heeft de ka een oplossing. Ik zie dat je morgen al mag, super! Rianne, jouw jongens ook geen BMR? Leuk iemand te spreken die er net zo over denkt. Ik zit een beetje in twijfel over BMR. Ik weet dat Florine iig geen BMR vaccinatie krijgt met 14 maanden, vind ik echt onzin. De volgende ronde is dan volgens mij met 9 jaar, daar zit ik wel aan te denken. Omdat ze, als ze later kinderen wil, wel beschermd moet zijn tegen rodehond/rubella. Ik ben zelf dus niet BMR geent (ook niet tegen kinkhoest, ik kreeg DTP ipv DKTP), en toen bleek toen ik zwanger was dat ik geen antistoffen heb tegen rubella. Dus ik heb best wel moeten uitkijken tijdens de zwangerschap. Het liefst zou ik haar ALLEEN tegen rodehond laten vaccineren, maar dat is tegenwoordig onmogelijk in NL. Vroeger kon dat wel, maar tegenwoordig is er op de NL'se medicijnenmarkt alleen maar het BMR vaccin te verkrijgen. Eigenlijk had ik me, toen ik stopte met de pil, meteen BMR moeten laten vaccineren, maar ik was nog in discussie . Ik heb namelijk de mazelen gehad als kind (en er niks aan over gehouden hoor) dus ik vind het echt onzin om me daartegen te laten vaccineren. Daarom wilde ik dat de apotheek het Rubbela vaccin uit het buitenland bestelde voor me. Maar zulk afwijkend gedrag wordt niet echt op prijs gesteld, dus ik had het nog niet voor elkaar toen ik zwanger bleek te zijn. En dat vond ik wel eng hoor, zodra ik een kind met vlekjes zag zette ik het op een rennen . Beetje lang verhaal geworden, sorry . Alle andere vaccinaties krijgt ze trouwens wel, ik wilde haar eigenlijk niet tegen kinkhoest laten vaccineren (dus DTP ipv DKTP) maar ook dat schijnt tegenwoordig niet meer te kunnen :x. Debzie, beterschap meid! Wat ontzettend vervelend. Cjpt, hihi ik zit ook aan de roosvicee laxo. Zelfde verhaal. Gentle, zoals brusje zegt, volgens mij moet je alleen in de gaten houden of ze geen koorts of kinkhoest krijgt. Ik zit te wachten op de trapbekledingmannen van de kwantum. Vorige week tapijt gekocht voor op de trap, en ze komen het tussen half 1 en half 3 leggen. Schiet nou op! Heb zo'n hekel aan wachten.
hey, even gauw een berichtje, heb nog niet terug gelezen, want het gaat niet zo goed hier, danique krijst constant en ik dacht eerst van de krampen, maar van de week stikte ze bijna en is ze bij de ka beland, blijkt dat ze verborgen reflux heeft en vandaar alles bij elkaar krijst, ze heeft dr slokdarm helemaal verbrand! nu aan de medicijnen en hopen dat het aanslaat, zou binnen een week moeten betere, sorry voor mijn ego berichtje, maar wou het even laten weten, groetjes susanne
BMR: ik heb heel erg zitten te twijfelen of ik dit wel moet doen.. Maar goed, van de bof kan een jongetje onvruchtbaar worden en rode hond is ook niet erg prettig.. En ik denk dat de kans groter is dat hij een van deze ziektes krijgt, dan dat hij iets overhoudt van de vaccinatie. Maar ook omdat ik weleens enge verhalen heb gehoord over die prik en autisme, vind ik het wel een moeilijke keuze.
Hoi meiden, Zo ik kan weer op het forum. Vanmorgen deed ie het niet.... Ik ben maar weer eens langs de tandarts geweest. Complicaties heb ik.. joh... dat had ik zelf ook al verzonnen Nu is de vulling weggeboord en moet de ontsteking op deze manier oplossen. Donderdag weer terug.... Debzie, beterschap zeg! Klinkt niet goed allemaal zo bij elkaar. Hopelijk slaat de antibiotica snel aan! Het shirtje hebben we zelf laten maken bij simplycolors.nl Leuke site voor dit soort dingen! Veel plezier met de high-tea en het winkelen vandaag. cjpt, ik denk dat de site eruit lag hoor, ik kon er ook niet op. Veel plezier met de visite en succes met opruimen. Mijn schoonmoeder kmt straks even langs om Svinthe te zien. ben nu opeens wel heel erg in de picture hoor nu ik een kind heb hahahahah!! Maar dat zullen jullie ook wel hebben denk ik! Gentle, heerlijk dat Julia zo lekker doorslaapt!! Annie, fijn dat je morgen al naar de arts mag. Hopelijk snel een oplossing voor Milan. Zielig hoor, zoveel krampjes! Mik, dit kan goed een sprongetje zijn hoor. Svinthe dronk ook heel slecht tijdens haar sprongetje de vorige keer, dus dat herken ik wel. Veel succes!!!! Svinthe ligt nu steeds lekker te slapen in haar wagenbak. Het reiswiegje is een stuk minder populair, maar daar kom ik nu pas achter Oh ja, ze heeft vandaag voor het eerst een jurkje aan Maatje 62 Groetjes, Hanna
hoi meiden alles goed. hier wel yaslin moest vandaag op controle bij de kinderarts en ze is apk goed gekeurd hihi. @debzie ow balen dat je niet echt lekker bent, maar landal was dus geslaagd das fijn. @annie hopelijk wordt milan snel geholpen!! @cjtp ow gezellie kraamvisite, soms zit je daar niet p te wachtten en inderdaad je huis moet er wel toonbaar uitzien dan he. succes!!! @suze ow wat zielig van de kleine meid. hopelijk slaan de medicijnen aan
Debzie, ook al aan de ontstekingen? Het is wat zeg... Wel lekker dat jullie uitje geslaagd was, je maakte je gewoon veels te druk van te voren Gentle, sommige mensen vaccineren niet uit geloofsovertuiging en anderen zijn mensen zoals op deze site Home en ik persoonlijk ben grootgebracht met antroposofie en al doe ik daar in het dagelijks leven eigenlijk niks mee/aan het doet mij wel eens anders nadenken over bepaalde zaken en bedachtzamer zijn wellicht. Ik probeer te overwegen wat ik wel en niet belangrijk vind aan vaccinaties, welke ik wil en welke niet. Annie, gelukkig mag je morgen al, nog een dagje uitzingen en dan hopelijk antwoorden voor jullie! Mik, voel je nou maar niet slecht, soms weten we gewoon niet wat we aan moeten met een krijsende baby en dan moet je even afstand nemen anders gaan we zelf ook huilen... Jessi, in 2001 zeiden ze tegen mij ook dat de K niet uit de DKTP gehaald kon worden maar dat dat wel bij de huisarts los kon, kan dat nu niet meer? de R van de BMR is niet los te krijgen? Misschien wel als Florine volwassen is en zelf aan kinderen toe is? Ik zou het gewoon afwachten wellicht. Ik stond in het voorjaar met mijn 9 jarige in een sporthal voor de DTP (daar zit geen K meer in bij 9 jaar dus ze kunnen het ergens wel!) en BMR prik en ze stonde me erg schaapachtig aan te kijken toen ik maar één kaartje kwam halen voor een prik, ik kreeg zelfs van het RIVM nog een nieuwe BMR kaart thuis gestuurd om hem alsnog te halen... Tegenwoordig stuur ik de niet gebruikte kaarten terug naar het RIVM en zeg dat ik hem niet ga gebruiken omdat ze anders blijven sturen... Hier dus waarschijnlijk ook geen BMR voor Elias, daar beslis ik niet alleen over namelijk maar mijn man heeft zelf op internet gezocht naar info (hij is nogal kritisch op de hele maatschappij ongeveer ) en hij voelt zich er vooralsnog niet prettig bij om BMR te enten maar misschien bedenkt hij zich in de komende 12 maanden. Hier krijgen ze de rest van de vaccinaties ook, alleen niet altijd op de tijd dat het RIVM ze wil. Suze, schrikken meid, dat is een ergere verborgen reflux dan hier, arm meisje, hopelijk werken de medicijnen goed! Skatje, mijn man las dat sinds de invoering van de BMR prik het aantal kinderen met leukemie is gestegen, ja nu kan je niet bewijzen dat het ermee in verband staat net als met autisme maar goed, mij zit het niet lekker nee... Zooo even genoeg over enge dingen, Elias heeft het doorslapen weer lekker afgezworen, de boef maar goed dan krijgt hij ook geen flessen van 200, lekker puh hahaha nee hij pikt het wel en is gewoon een beetje in de war nog, hij trekt wel bij weer denk ik, hij slaapt al lekker tot nu toe vandaag. Ik ga weer, doeggie
@hanna: fijn dat je wat herkend in mijn verhaal maar is het niet erg dan, dat ze deze dag wat minder krijgt?? wordt er zo onzeker van... normaal komt ze om de 3 uur voor een voeding, maar ze ligt nu nog steeds te slapen... zal ik wachten tot ze zelf komt, of haar om 16u wakker maken en dan een fles geven? er mag toch niet meer als 4 uur tussen de voedingen zitten??
Mik: je kindje heeft denk ik een regeldag. Dan komen ze wanneer ze willen en drinken ze de fles niet leeg. Heeft je kindje nog 6 voedingen? Dan gaat ze waarschijnlijk naar 5. Hoeveel doe je nu in de fles? Wij hebben het vorige week gehad...
Mik, ik zou haar denk ik niet wakker maken voor de fles. Dit werkt in ieder geval niet bij Svinthe. Ze is dan zo slaperig en dan drinkt ze echt niet goed. Ik denk ook dat het echt niet uitmaakt dat er eens een keer wat meer dan 4 uur tussen een voeding zit. Svinthe heeft dit 's nachts weleens en er is dan toch niks aan de hand. Ze drinkt de volgende fles gewoon heel goed op Heerlijk toch?
@hanna1974: senna is toch uit haarzelf wakker geworden @melisa: senna had 6 voedingen van 90+3schepjes en 1 van 120+4schepjes. ze heeft nog geen 1 flesje leeggedronken vandaag, en blijft maar aan het huilen... erg frustrerend. hoe lang duurt dit eigenlijk die regeldag?? gewoon 1 dag?? weet niet of ik meerdere dagen kan hebben......
@Cjpt, heeft je vriend maar 1x per jaar last van zijn aambei? Ik krijg weer hoop! En hier ook geen 7 boterhammen op een dag hoor, pfffff Schetige foto's en commentaar (een bijdeHANDJE en dan een foto plaatsen van een ingebakerd kindje) pssssssst auwie, bloed bij ontlasting, kom je bij het aardbeienclubje?? @Mumtobe, sorry maar moest stiekum lachen om je berichtje, natuurlijk mag jij klagen!! Maar welkom in de babywererld, die zijn er echt sterren in om als alles net lekker loopt je weer gek te maken door wat anders te verzinnen. Mijn advies gewoon lekker gek meedoen met je beeb en eens kijken wat die nou weer wil! @Rian, ben je al ongi? anders gaan we gewoon zeggen dat je morgen een afspraak heb, misschien helpt het en ben je dan morgen ongi @Skatje, oh wat balen voor je mannetje dat de baan niet doorgaat en wat zielig voor je kat en wat een moeilijke beslissing. Maar langer laten lijden wil je volgens mij ook niet, wat de kat dan ook heeft toch? Hoop dat hij toch nog gaat opknappen En nee ik verveel me niet maar zou geen bezwaar hebben tegen een lekker najaarszonnetje zodat ik er even uit kan @Liefie, jeetje joh, dus toch gelijk aktie gisteren Hoop dat dit genoeg is en dat een operatie niet nodig is @Gentle, op wat voor iets heb je gesolliciteerd?? En een aambei is eigenlijk gewoon een spatader, maar dan dus rond je anus Komt door de druk die ik heb gezet met persen tijdens de bevalling En aha daar is de doorslaapfee gebleven. Ik was haar al kwijt, Anouk komt ineens weer veel vroeger vannacht zelf 4.15 Stuur je haar terug als je uitgeslapen bent @Ollekebolleke, he een aardbeilotgenoot, heb jij er tijdens de grote boodschap ook geen last van?? Ben gewoon bang nu voor als ik weer moet @Jessi, volgens mijn HA verdwijnt een aardbei nooit meer, hij kan kleiner worden en je kan er geen last meer van hebben maar helemaal verdwijnen doet hij nooit meer Ach ja mijn onderkant is toch al verkloot door de Gyn die mij gehecht heeft bij Mirthe. Hoe is de trap geworden?? @Annie, is je bui weer beetje gezakt?? Maar wel super goed dat je gezegd heb en nu is het genoeg en ga ik verder!! Hoop dat de kinderarts eindelijk met de goede aanpak gaat komen! @Hanna, vandaag nog aktie gehad met je kies? Oh ik lees het al, balen meid, hoop dat je er snel vanaf bent Ik vind Svinthe nog steeds zo gaaf he Scroll nu verder en 10 punten voor dat shirt, woeha @Debzie, welkom terug en fijn dat het zo goed is gegaan Beterschap voor jou, jeetje zeg! @Mik, ik ben niet zo van de sprongetjes sorry Ik denk dan ook altijd wordt je dag dan minder klote en houd Senna dan ineens op met fiepen als het label "sprongetje" er aan gehangen wordt Helpt een dagje lekker veel knuffen en bij je houden niet?? En ik zou haar lekker laten liggen, als ze slaapt dan slaapt ze, vooral als ze haar dag al niet heeft. Die meldt zich echt wel hoor als ze honger heeft Ha ha, ik lees nu dat ze zich idd zelf heeft gemeld! Je kan niet zeggen hoe lang dit duurt, is echt even doorbijten maar geloof me hier komt weer een einde aan (gelukkig) @Suze, heel veel beterschap voor Danique en een knuffel voor jou Gelukkig ben je verder gegaan met haar en is ze nu aan de meds Hier vandaag de middelste zus met haar 2 kids op visite gehad, was een leuk bezoekje Morgen andere zus, dus is echt zussenweek hier Bezoekjes zijn nu wel leuker omdat Anouk echt even contact maakt met haar bezoek en vrolijk gaat lachen en geluiden maken, leuk dus voor mijn zus ook dat Anouk haar bedankte voor het uurtje rijden wat ze ervoor over heeft gehad om haar te zien
mik: ze is vast morgen weer op rit, en als ze dan flesjes leeg gaat drinken, de volgende direct vullen met 150 cc. Dan is ze zo op 5 flessen. Werkte bij ons erg goed.
Monique, nee nog niet! Ik voel me al tijden op het randje van ongi, of is dat net als zwanger worden, je voelt vanalles elke maand ook als het niet raak is, kan me dat nog levendig herinneren dus dit lijkt me ook zo'n gevalletje Ja nep afspraken heb ik ook wel eens geprobeerd, doet mijn lijf niet aan hahaha Ik denk dat ik het morgen wordt, mijn man gaat drie dagen weg en ik ben dan in mijn uppie met de koters en dat lijkt me nou de meest ongeschikte tijd om ongi te worden dus dat zal hem wel worden Jou onderkant verkloot door een gyn? Do tell!
hoi meiden, vannacht ben ik van half 1 tot half 3 wakker geweest en mijn kleine meid nog wakkerder ze had 150 gedronken en nog niet genoeg, dus nog 30 erbij gegeven. maar slapen daarna ... ho maar! is dit een regeldag en gaat ze nu over naar 5 flessen? zou erg mooi zijn haha! zometeen even rondje winkels en markt. hopelijk blijft het droog. fijne dag allemaal! groetjes, hanna
@Hanna, oh Svinthe maakt er een feestje van vannacht hihi... Ze vond het vast gezellig zo met mama wakker! Ik ben echt blij dat we straks naar de kinderarts gaan het wordt met de dag erger. Milan kan zowat niet meer in bed slapen. Vannacht lag hij bij me vriend op de borst en werd hij evengoed om 2 uur wakker en brullen van de pijn. Arme vent... Tot vanavond!
hoi allemaal! hoop slechte nachten en hongerige baby´s hier! allemaal veel succes ermee, dat kan je schema toch flink ontregelen.. @aambeien: ik had een mini aambeitje na de bevalling, die was zo weer weg. die dingen horen toch ook weer weg te gaan? tenminste, dat dacht ik. nooit gehoord dat die dingen altijd blijven @Skatje, wat balen van de baan en wat zielig van je kat zeg! @Monique, leuk, je zussen op bezoek! heb je er nog meer? klinkt wel gezellig en wat heeft de gyn gedaan dan?? @Mik, ik zou haar ook niet wakker maken, doe ik zelf bij Ties ook niet. @all, gister de begrafenis van mijn oma, was wel heel mooi. savonds kwam (kromme planning, I know) de thuiskapper bij mijn ouders. ik had haar tot mijn onderrug en nu hangt het tot 3 cmt boven mijn schouders er is een enorm stuk af haha! is weer eens wat anders. en bedankt voor jullie reacties over mijn dagje weg en de logeerpartij van Ties.. voel me niet meer zo schuldig, en ik heb er nog steeds zin in. mijn ouders ook, mam heeft al een hele planning gemaakt wat ze allemaal met m gaat doen