@Annie ach jeetje meid wat vervelend dat Milan in het zkh moest blijven!! En dat jij niet mag blijven slapen... Heel veel sterkte en ik hoop dat hij snel opknapt en dat er een oplossing voor de reflux gevonden wordt. @Marieke leuk je haar!! @Monique jeetje wat een verhaal over jouw onderkantje, balen zeg! Maar je klinkt er nog vrij nuchter over, en als je er verder geen pijn ofzo aan hebt is het te doen natuurlijk. Maar wel stom van die gyn! Heb de indruk dat er een hoop hier aan het kwakkelen en rommelen zijn met hun gezondheid. Als ik zo snel tel, zitten er wel 4 of 5 aan de antibiotica, allemaal verschillende redenen... is dat de 2-months-after-giving-birth-dip ofzo Update over mijn eigen sores: Nadat maandag de drain in mijn borst was gezet heb ik koorts gekregen. Al die tijd dat het abces er al zat heb ik geen greintje koorts gehad, en pas nu er van buitenaf wat aan gedaan werd dacht mijn lichaam opeens, oh ik zal effe meehelpen de boel op te ruimen... :x Ben 2 nachten en 1 dag behoorlijk ziek geweest (lang leve de opa's en oma's die willen oppassen!!) maar nu voel ik me gelukkig weer wat fitter. Vanmorgen terug geweest in het ziekenhuis. Ik moet nu met een spuitje een paar keer per dag water in de drain spuiten om het abces schoon te krijgen. Daarnaast is mijn antibiotica nog een week verlengd met dubbele dosis. Pfffff. Vrijdag moet ik weer terug komen en hopelijk mag de drain er dan uit. (Als de arts dan gaat zeggen dat het nog niet goed is en ik alsnog geopereerd moet worden ga ik flippen )
Noa, wat een leuke foto van Yaslin Liefie, het zit ook niet mee zeg. Hopelijk mag de drain er inderdaad snel uit. Beterschap! Svinthe krijgt zo de fles en dan gaan we lekker naar boven. We kijken wel weer hoe laat ze komt in de nacht. Ik ben erg toe aan slaap namelijk Fijne avond nog en tot morgen. Groetjes, Hanna
Nog even een vraagje aan de flesvoeding-meiden: Wat zijn de tijden zo'n beetje die jullie aanhouden met 5 flesjes per dag? En welke hoeveelheden geven jullie dan??
@ Annie, oh meid wat zul jij je raar voelen zo zonder je beebje thuis. Wel fijn dat ze het zo serieus oppakken! @ Hanna, mooie foto's! @ Liefie, beterschap! @ Kledingmaat; ik ben hier helemaal blij dat ze langzaam steeds meer maat 56 gaat passen haha. Maar meeste is nog maat 50. Kleine ukkepuk! @ Skatje, ik denk dat je de goeie beslissing hebt gemaakt met je kat maar dat maakt het verlies niet minder. Sterkte meid! @ Ontlasting, ben vergeten vandaag iets laxerends te kopen... dom dom!! En na 2 dagen met veel pijn en bloed durf ik nu dus niet naar de wc. Terwijl ik weet dat het erger word als ik niet ga. Gatverdamme, je zou zeggen dat we even genoeg ellende met de onderkant hebben gehad zonder dit soort dingen! @ Monique, ik geloof niet dat het een aardbei is. Ik drink gewoon te weinig en dat in combi met bv... eigen stomme schuld. Hoe ziet een aardbei er eigenlijk uit? Zou ook niet weten hoe ik het moest herkennen... En mijn vriend vraag ik er maar niet naar want zijn aardbeien zijn altijd een onderwerp dat niet besproken mag worden hahaha. Sinds maandag geven we Dominique nu een flesje op de voeding die rond etenstijd valt. En ik moet zeggen dat echt heerlijk is! Ik heb eigenlijk niet eens echt de behoefte om nog verder af te bouwen. Het geeft me gewoon al zo'n gevoel van rust! Gek he? Tis maar 1 voeding! Maar nu kan ik rustig koken terwijl Peet de fles geeft. En gisteren ben ik even heerlijk in bad gegaan met een glas wijn. Dat kan dan ook wat makkelijker omdat er dan nog meer tijd zit tussen mijn wijntje en volgende bv. Ik voel me gelijk weer iets meer vrouw ipv koe ;o)
Hoi ben ik ook weer effe! Skatje Wat erg van je kat meid Ze zijn echt een onderdeel van je gezin en dan is het verschrikkelijk als je hem/haar moet laten inslapen. Sterkte meid! Hannah Dat haar van Svinthe...blijf het geweldig vinden!!! En heel schattig, dat jurkje en die maillot! Over je FV-vraagje...Kane krijgt ook 5 flessen per dag...hier zijn schema (ongeveer) 8.00-9.00 uur - 180/6 12.30 uur - 180/6 16.00 uur - 180/6 19.30 uur - 180/6 22.30-23.00 uur - 120/4 De laatste fles deed ik tot gisteren 150/5 maar die drinkt hij vaak maar voor de helft op. Dus vanavond maar 120/4 maken en waarschijnlijk gaat die ook niet helemaal op. Annie Agossie wat sneu dat Milan in het ZH moet blijven Hopelijk vinden ze wel wat bij hem...sterkte meid! Liefie Beterschap meid! CJPT Fijn dat je je nu al beter voelt, door 1 voeding te vervangen door de fles. Lekker genieten van je paar vrije uurtjes! Marieke Leuk zo je haar!!! Mik Lekker gegeten? Zo van ons pyjamadagje is weinig terecht gekomen haha! Omdat het onderstel van onze kinderwagen (Maxi Cosi Mura) vrij zwaar is, ging ik kijken voor een buggy waar de maxicosi op kan. De winkel waar ik naartoe ging, daar hebben wij alle babyspullen gekocht en daar ben ik dus ondertussen kind aan huis dus ik ben daar 1½ uur geweest...beetje met de meiden gekletst en natuurlijk ook een buggy gekocht...de Baby Titanium van Quinny. Lekker licht en makkelijk als ik met de auto boodschapjes ga doen, want dan hoef ik niet te sjouwen met de MC. Nu ligt Kane eindelijk te slapen (niet te hard roepen) en vriendlief zit beneden een film te kijken. En ik...ik ga zo maar even wat te drinken pakken! Fijne avond nog meiden!
@Mik, fijn dat je een goed gesprek heb gehad met je mannetje en dat jullie tijd nemen voor jullie zelf Dit is mijn 2e kindje he, dus ik heb al geen lat meer @Rianne, het onweert hier nu en ik moet aan jou denken. Mijn mannetje is ook weg en zal blij zijn als hij dadelijk thuis komt en jij moet nog alleen, bah bah En die 3e kan je vergeten @Skatje, he bah meid, dikke knuff voor jou Hier is Anouk ook tussen 5,5 en 6 kilo en gebruiken pampers baby dry 2, maar de 3 is ook al in huis! @Marieke, leuk kapsel hoor, staat je goed! @Annie, jeetje Even naar de kinderarts en je komt gewoon zonder beeb naar huis, pfffff Maar wel goed dat er meteen aktie wordt ondernomen. Hoop voor jou dat ze iets kunnen doen voor hem en dat het snel vrijdag is! @Jessi, flubber zal er blijven want er komt geen 3e. En als ik er geen last van krijg dan laat ik het zo idd. @Noa, wat een stoer jurkje! @Hanna, Svinthe ziet er nog op en top uit om half 2! Leuk jurkje ook @Liefie, ik ben idd nogal nuchter aangelegd. Kan er wel mee gaan zitten janken maar daar heb ik niets aan he Ach ja zolang hubbie nog maar de goede flubber weet te vinden vind ik het best (sorry ben beetje melig geloof ik) Jemig he, jij bent ook lekker aan het rommelen pffffffff Hoop echt dat er voor jou ook heel vlug een einde komt aan deze ellende @Cjpt, ik drink ook te weinig hoor Maar dat doe ik al jaren en nog nooit problemen gehad met toiletbezoek Bij mij ligt het bloed en pijn dus echt aan die aardbei Heb jij van die aders op je hand of voet die wel eens wat boven op je huid komen te liggen?? Zo'n gekronkeld bobbeltje is dat dus bij mij daar down under Ohhhhhhh super om te lezen dat je nu zo lekker kan genieten al door 1 voeding te vervangen!!
Hoi Hoi 6.30 160 plus 5 plus 2 scheppies nutriton 10.30 160 plus 5 plus 2 scheppies nutriton 14.30 160 plus 5 plus 2 scheppies nutriton 18.30 160 plus 5 plus 2 scheppies nutriton 23.00 190 plus 6 plus 3 scheppies nutriton Ik doe 10 cc extra water vanwege de ontlasting. @ Annie, Wat vervelend dat je milan moest achterlaten. Hopen dat ze snel vinden waar hij nu zo'n last van heeft en dat hij heel snel weer thuis is. Liefs
Even met een hand wat mee typen! Skatje, die eerste maatjes kleren en luiers gaan hard he? Maat 3 luiers gaat tot 9 kilo, dus daar kun je wel even mee vooruit! Marieke, staat je erg leuk, dat kapsel! Annie, sterkte ermee!! Hij is in goede handen, ook al troost dat niet veel. Jessi, wow zelfs al 68! Dat ligt hier nog op zolder Hanna & Noa, Julia heeft ook een jurkje in maat 56 dan. Cute! Alleen ĂĽber vervelend met voeden/spugen, want het kruipt onwijs op Hier alleen voor de leuk dan, ze ligt dan meestal in haar rompertje en maillot!! Cjpt, leuke foto! Julia valt precies zo in slaap soms, als ze erg moe is! Lief he? Gelukt! Julia lag op mijn arm op haar buikkie te slapen. Nu is ze wakker dus ik ga de laatste voeding doen en dan slapen. Truste!
Goedemorgen meiden, Wel een hele vroege! Maar Svinthe heeft het heel goed gedaan! Ze heeft haar laatste fles gehad om 22 uur en is pas om 4.30 wakker geworden. Ik ben in die tussentijd niet een keer wakker geweest. Wat een heerlijkheid zeg! Nu ben ik even mijn man aan het helpen op weg naar zijn werk. Koffie gezet enzo. Hij heeft Svinthe de fles gegeven en anders komt hij in tijdnood Ginny en Conijn, bedankt voor jullie schema. Dan weet ik een beetje waar ik naartoe wil gaan werken. Deze schema's zien er wel heel goed uit cjpt, wat een lieve foto van jou met Dominique! Straks naar de tandarts. Svinthe gaat even naar mijn zus toe. Fijne dag allemaal en tot later! Groetjes, Hanna
Hanna, vandaag komen wij ook weer aan de 5 flessen en dat ziet er dan ongeveer zo uit 06:00/07:00 200 ml 10:30/11:00 200 ml 14:30 200 ml 18:00/18:30 200 ml 22:30/23:00 200 ml Mochten het 6 flessen zijn dan zijn de tijden ongeveer gelijk alleen komt er 's nachts ergens eentje bij en zijn ze allemaal 165 ml... Oh ja en hier ook nutriton, 3 schepjes bij 165 en 4 bij 200 en bij de 165 doe ik soms ook 10 ml meer water zodat hij het niet te weinig vind... Monique, vind het lief dat je aan me dacht, hier gelukkig geen onweer maar wel een leeg huis, vooral in de avond... Elias heeft goed geslapen, na de fles van 22:30 kreeg hij de volgende om 6:30 dus dat scheelt maar ook hij heeft vast graag papa thuis. Hahaha kan ik een derde vergeten? Wil je niet meeR? Hier ook luier maatje 3, iets te groot en sommige merken zijn 2 nog te groot (AH) Ik ben met Elias een Huggies fan heb ik al gemerkt, dat verschilt echt per kind welke luier het prettigste is.
He wat een uitslapers hier! Waar zijn jullie allemaal?? Hier ook weer een aardige nacht. 23 uur laatste voeding, 6 uur weer wakker. Geen probleem zo! Wel lekker daarna samen met m'n mannetje nog uitgeslapen tot de volgende voeding om half 9. Heeft het bij jullie ook zo geonweerd? Pfff, ik dacht ze gaat er wakker van worden, maar volgens mij heeft ze er juist heerlijk door geslapen! Dat getik van de regen op je raam is natuurlijk ook lekker rustgevend, en de flitsen vond ze blijkbaar ook geen probleem. Vandaag gaan we reageren op wat huizen, dus daar heb ik wel zin in!!
Hallo allemaal bedankt voor de lieve woorden! Nou ik heb natuurlijk voor geen meter geslapen! Ik had er nog best een goed gevoel over en ik dacht ook 'hij is in goede handen', maar helaas kan ik dat nu niet meer zeggen... Gistermiddag werd mij verteld dat hij naar de couveuse afdeling zou gaan. Want hij lag toen helemaal alleen aan het einde van de gang! Gisteravond lag hij daar dus nog steeds. Ze houden een huilschema aan. Dus elke 10 min wordt genoteerd of hij huilt, slaapt, drinkt enz. Om 7 uur kwamen we weer en er wordt gezegt 'hij slaapt de hele tijd'. Dus wij lopen erheen en me kleine moppie huilt gewoon:x Nou hup vertrouwen weg.... Ik was dus meteen kwaad en zeg hallo me kind huitl hoor!!!!!!:x Maar dat hoor je dus niet want zijn deur was dicht en er is geen babyfoon ofzo!!! Dat is toch niet normaal?? Als ik Milan op zolder leg met alle deuren dicht dan slaapt hij ook heel goed!!!! Maarja goed we gaan zo weer heen en dan ga ik de boel ff goed in de gaten houden. Ze hadden al wel opgemerkt dat hij erg vaak slikt en veel buikpijn heeft en moeilijk poept. Om 9 uur toen we hem pakte gisteravond (hij had 6 uur ze fles) toen kwam er ook een hele golf uit. Maarja dan krijg je zo'n antwoord 'ja alle baby's geven wel mondjes terug'. En dan is ook nog ze hele ritme verkloot:x Hij kreeg bij mij vaak 8/11.30/15.00/19.00/22.30 en hun doen gewoon 6/10/2/6/10 Dus ook bedankt.... nu is me kind weer 6 uur wakker! Maar goed klaar met zeuren. Het is gewoon zo moeilijk om me mannetje achter te laten en ze letten er niet goed op! Ik laat snel weer wat horen!
Ohja toen we gisteravond dus om 7 uur kwamen toen was hij hartstikke schor van het huilen!! En had hele dikke tranen en dikke ogen!! Dus hij had al best veel gehuild. En op zijn schema stond slapen slapen slapen slapen Als ik de kinderarts vandaag zie ga ik er wat van zeggen. Toch?? Want ja als je zo'n schema bij gaat houden moet het wel kloppen! En ze zeiden ook nog 'we laten hem sowieso altijd eerst een half uur huilen'. Ja tuurlijk dus als me kind een verbrande slokdarm heeft dan moet hij maar gewoon janken... lekker geruststellend!
Annie, oh wat frusti!!! Ik snap heel goed dat je je :x voelt en gewoon lekker uiten, ik snap dat die mensen nog meer te doen hebben maar je moet wel je kind met een goed gevoel achter kunnen laten! Ik zou er anders toch bij blijven en slapen als het niet goed voelt, maakt niet uit of hun een fles geven, je kan er toch alsnog zijn? Dat schema krijg je wel weer recht. Bijt gewoon van je af hoor, het is jou beebje!
Annie dat is echt niet leuk!! jeetje wat zwaar voor een kersverse mama om dat zo aan te moeten zien natuurlijk zeg je er wat van!! ik zou echt de neiging hebben Ties weer mee te nemen! sterkte ermee meid!
Annie, ik zou hier zeker wat van zeggen.Hoe kan het nou ineens heel anders zijn dan thuis alleen omdat hij in het ziekenhuis ligt? Is daar een positieve aardstraal ofzo?? Ik snap met als Rianne dat de mensen die daar werken het druk hebben, maar dit kan zo toch niet? En.. ik zou ook de neiging hebben om hem op te pakken en weer mee te nemen zeg! Rianne, bedankt voor je schema. Ik heb ze nu allemaal hier opgeschreven en ga eens kijken of onze kleine meid dit een beetje kan volgen. Tot nu toe gaat het prima vandaag. Half 5 was wel een beetje vroeg, toen 9 uur en nu is ze nog diep in slaap! Ik wilde net even een uiltje knappen op de bank... 3 poezen vervelend en Svinthe wakker. NU ben ik van de bank af, wat denk je? 3 poezen lekker naar buiten en Svinthe slapend..... Het is me denk ik niet gegund.... Gentle, hier (Zuid-Holland-zuid) heeft het niet geonweerd, wel ontzettend hard geregend. Vanmiddag nog een uitstapje naar mijn zus de fysio Gelukkig gaat het steeds beter! Met lopen voel ik nog maar heel af en toe mijn bil/heup.... Vanmorgen bij de tandarts ging het prima. Ik heb nu een noodvulling en volgende week donderdag hopelijk de laatste keer voorlopig. Dan krijg ik mijn echte vulling.
Annie: Jeetje wat naar voor Milan! Ik kan me goed voorstellen dat je boos bent, wat onprofessioneel! Je kunt heel goed zien aan je kindje of hij veel heeft gehuild. Ik zou echt de neiging hebben om hem meteen mee naar huis te nemen, noteren wanneer hij slaapt en huilt en de fles geven kun je zelf ook! Wat gaan ze nou daadwerkelijk met hem ondernemen? Aiden had ook weer een lekker ritme.. Om 21.00 had hij gegeten en vervolgens kwam hij weer om 2.30. Die 21.00 voeding zag hij dus als 'laatste'. Gisteren hetzelfde, alleen toen heb ik hem gewoon om 0.00 wakker gemaakt. Maar toen werd hij zelf ook weer om 3.00 wakker. Dus dat was geen goede oplossing. Maar eens kijken of ik het verschoven krijg
och annie wat klote, ik heb hier geen woorden voor. echt teleurstellend zo'n ziekenhuis, dan heb je idd de nijging om hem direct weer mee te nemen of er echt constant bij te blijven!