Aquamiga, inderdaad gewoon op jezelf vertrouwen, als jij vind dat je beeb het goed doet, doet ze het goed, lekker he zo'n nuchtere huisarts, zo eentje hebben wij er ook al kan het soms ook iets te kort door de bocht zijn maar het is een man he... Pukkeltjes te over hier, echt van die puistjes met witte kopjes, geen gezicht, zo nu en dan een uitbarsting van een aantal, gister en vandaag weer dikke koppen op zijn wanggetje... Zelfs een kleintje op zjin ooglid trouwens! Miekiepluis, noemen jullie een ooievaarsbeet ook wel een aarbei? Nou dan heeft Elias een aardbei op zijn ooglid en in zijn nek, die in de nek gaan meestal niet weg, andere meestal wel (maar niet per definitie!) Nee de teen van mijn zoontje is niet weer ok, zijn nagel lag er half af, zijn voetje is nu ingepakt, niet dat het echt nodig was maar ter bescherming van een onstuimige zes jarige leek het me wel handig tot de nagel er vanzelf af valt is het allemaal zo pijnlijk, gevoelig en kwetsbaar! Brrr eng gezicht is het maar vannacht heeft ie na pijnstilling goed geslapen en dat scheelt alweer de helft! Marieke, mooi lachje! Super hé die koters! Prikken gehaald, zucht de schat sliep, was zo zielig hoe hij wakker schrok, gelijk schreeuwen natuurlijk... Meneer is nu trouwens 6350 gram en ze had hem opgemeten op 61 cm maar ze wilde zijn been niet helemaal uitstrekken voor de heupjes, hij is nog iets langer dus! 5,5 week geleden meette een andere vrouw 55 cm en toen zeiden wij al, zo kort is hij niet! Wij hadden namelijk zelf 58 gemeten thuis en nu meten ze wel hetzelfde als wij thuis dus hou ik vol, ik had gelijk Maar beer van een ventje weer dus Hij ligt nu na een troostfles in bed, ik mocht hem wel inbakeren zolang ik maar goed op hem let de eerste uren, tegen de avond is het hoogstepunt geweest zegt ze en zal hij niet echt koorts meer krijgen dus lekker met een laagje minder aan in zijn bakerdoek gelegd, anders slaapt hij echt niet, hij ligt nu zelfs wakker te ummelen in zijn bedje, de scheet, hoop maar dat hij er niet te veel last van krijgt. Liefie, ventileren, de kraamzorg zei hier, 20 minuten per dag het raam lekker wijd open als de beeb niet in zijn kamer is is genoeg frisse lucht voor de dag (gold ook voor de rest van de kamers zei ze), dus de hele dag open hoeft niet, wij hebben zo'n duco (rooster) dus dat vind ik lekker handig om open te hebben overdag, zijn kamer is de enigste met zo'n rooster maar ik vind het ideaal!
Hoi meiden, Gisteravond heb ik eerst een tijdje op de bank gelegen, lekker met Svinthe gekroeld die lag te slapen en daarna ben ik toch nog even meegegaan met mijn man. Was heel gezellig, dus ik heb de goede keuze gemaakt. geenboodschappen gedaan. Die ga ik straks doen als mijn man thuis is. Even alleen boodschappen doen is wel erg lekker. Ik ben net naar mijn moeder gelopen. Half uur heen, half uur terug en dat is goed gegaan. erg lekker dat dat weer lukt! Marieke, wat een heerlijke foto van Ties! Miekiepluis, lekker het huis schoon en pas volgende week visite.... Fijn weekend, klinkt gezellig. Wij hebben morgen een verjaardag en zondag komen een oom en tante op visite. Best wel rustig weekendje dus. Annie, hoe is het nu met Milan?
aquamiga, dat komt van het bv, moederhormonen gentle, het was een gemiddelde dat van de krampjes, niet je vinger er op leggen hoor! maar met drie maanden moeten ze er wel zo goed als vanaf zijn. ja ik probeer haar overdag ook in eigen bed te laten slapen. dat werkt wel, als ze geen krampen heeft en ik de stofzuiger aan zet zodat ze rustig blijft. savonds proberen we het ook, in de hoo dat de uren ertussen steeds groter worden.
ik had ze van de eerste (wegens enorme zuigkracht, hij wilde mijn tepel eraf zuigen) bij de apotheek, en bij de etos had ik ze gezien, gewoon naar vragen dan worden ze wel besteld dacht ik
Pluis, Julia heeft ook zo'n ooievaarsbeet, maar dan tussen haar ogen op haar voorhoofd. Oh, en we doen sowieso vanavond even lekker een warm badje, misschien knapt ze daar sowieso wel een beetje van op. Ik dacht ook al een uitje naast haar bed (deden wij vroeger), maar ik heb geen ui in huis. Morgen even halen. Aguamiga, wat is het voordeel van een tepelhoedje? Ik heb hier nog steeds een moeilijke happerd. Ze laat steeds los en zuigt dan mijn tepel terug naar binnen voor ik het door heb. Pijnlijk! Zou een tepelhoedje dan helpen, dat ze beter het vacuüm houdt? Ze verkopen ze hier gewoon bij de apotheek gewoon of bij de drogisterij zeg maar. Ze doet trouwens dat loslaten ook bij een fles, dus ik weet niet of het dan zou helpen.. Marieke, lief!! Denk je dat zout water ook helpt, druppelen? Ze hebben hier geen Otrivin ofzo... Het raam hebben we daar inderdaad altijd dicht (deur open om te luchten soms), maar ik probeer haar dit weekend ook maar een beetje binnen te houden! Liefie, jummie!! Rianne, hier inderdaad ook een rode vlek in haar nekje. Grappig eigenlijk, zo voor en achter Wel vreemd dat die niet weg gaan, zeiden ze hier ook. Hier ook een rustig weekendje. Manlief moet werken zaterdag, en zondag komen er vrienden. Ik heb vandaag wel even een beetje een rotdag. Het is toch moeilijker dan ik had verwacht om hier straks weer weg te gaan. We hebben hier in anderhalf jaar zoveel vrienden gemaakt, en in Nederland woont wel alle familie enzo, maar had ik nooit zoveel goede vrienden, meer wat kennissen van school nog. Ik vind het toch niet alleen maar leuk om terug te gaan! Nou ja, ik troost me maar met de gedachte dat we hier nog 2,5 maand zijn...
Lady's ik kom ff snel melden dat ik er nog wel ben ergens Elijah is anderhalf kilo gegroeid hij is nu 5 kilo en 55 cm. zwaar gekrijst bij de prikjes Er is hier veel gebeurd, druk druk, zit er nog steeds flink doorheen. Mijn ex en ik hebben min of meer besloten dat we toch samen verder gaan (jeej ), spannend en leuk allemaal natuurlijk Ehhhh Elijah die ligt al in zijn slaapzak te slapen tegenwoordig want hij "zwemt" door zijn hele bedje heen Hij drukt zich al volledig op en kijkt de woonkamer rond alsof ie zo weg gaat kruipen. De cb-arts stond ook versteld over zijn kracht en hoe snel alles gaat. We moesten hem met zijn tweeen vasthouden voor de prikjes , de arts werd er zenuwachtig van dattie zo sterk trappelde hihihi, nog meer van die snelle mannetjes hier??
het raam dicht had het cb me verteld. ik heb vorige week 1 nacht het raam opengezet op een kier en de dag erop was zijn verkoudheid idd veel erger. dus het lijkt me wel belangrijk. @liefie, ik bedoel idd alleen met verkoudheid, hier staat het raam nu ook weer open. en binnen blijven is natuurlijk erg lastig, maar ik nam Ties alleen mee naar buiten als het moest. en dan pakte ik m goed in. @Gentle, water met zout kan ook, als je googled kun je wel de juiste verhouding vinden.
@mik: Ik durf niet te zeggen wat de fysio gaat doen, waarschijnlijk oefeningetjes om de minder gebruikte kant soepel te houden / maken, en hij zal waarschijnlijk checken of er geen fysieke (mede-) oorzaak voor de voorkeurshouding is, zoals Sara's verrekte spiertje. @gentle: ik beschrijf een tepelhoedje altijd maar als een soort "opzetspeen" voor je tepel, zo ziet het er ook uit. In mijn geval heeft Sara dus gewoon wat meer om vast te pakken zeg maar. Ze worden ook veel gebruikt door vrouwen met tepelkloven, om de tepel te ontzien. De meningen over tepelhoedjes zijn heel erg verdeeld merk ik, er wordt vaak gewezen op de (door mij overigens nog niet ondervonden!!) risico's van geen TSR en teruglopende productie. Waarom de productie zou teruglopen heeft niemand me overigens uit kunnen leggen....
Hallo allemaal, ik ben een paar dagen niet geweest, eerst had ik het erg druk en vervolgens was/ben ik niet helemaal tof. Ik had sprierpijn van mijn obnderrug tot aan mijn grote tenen, dus tja waar komt het vandaan geen idee. Vervolgens hoofdpijn en algeheel naar, nou komt dat waarschijnlijk doordat ik alwer ongi ben:x Beetje jammer maar we weten wel dat alles nog werkt! En ik heb denk ik een borstontsteking, heb het af en toe behoorlijk warm (koorts) heb een harde bult in mijn borst en hij doet ook best zeer, hij doet gelukkig nog niet zo zeer als een paar weken terug met de spruw. Ik moet dinsdag naar het cb dus ik hoop het tot die tijd vol te houden. Met Finn gaat het allemaal een stukkie beter, hij heeft vanacht heerlijk geslapen van 10 tot 5 ik heb er echt van genoten. Daarna heeft hij geslapen tot 8 vervolgens heeft hij wat eten gehad en ging hij wat doezelen, vanaf 9 tot 2 is meneer klaar wakker geweest en heeft heerlijk naar vanalles liggen kijken, tussen door nog een keertje eten gehad en om 2 uur inslaap gevallen terwijl meneer toen juist eten moest, maar ik heb hem toch maar even laten liggen. Na een half uurtje werd hij alweer wakker om te eten, dus eten gehad en een schone broek vervolgens huilen, huilen, huilen. Tja misschien een beetje te moe?! Maar nu om half 4 slaapt hij terwijl ik hier een berichtje post op mijn buik! Heel handig is het niet, dus ik ga nu weer stoppen en hem in zijn wagen leggen, zodat ik mijn was nog even buiten kan hangen! Meiden iedereen die het nodig heeft een dikke knuffel en waarschijnlijk tot volgende week, want ik heb een erg druk weekend, 3 verjaardagen en een housewarmingparty. En 1 van de verjaardagen is hier thuis, mijn vriend is maandag jarig en dat vieren we zondag en maandag, dus ook nog boodschappen doen, bleg veeln te druk! Annie: ik wil jou even extra veel sterkte toe wensen met je kleine man in het ziekenhuis, dikke knuffel en ik hoop dat hij snel opknapt!
@Cjpt, ik heb geen idee of dat spulletje zo snel kan werken maar als je merkt dat ze het nog nodig heeft zou ik gewoon even blijfen doorgaan. En dat "praten" gaat heel hard als ze geluidjes beginnen te maken Je moet haar klank maar eens nadoen, dan krijg je een heel gesprek En ik geef ook niet zoveel voedingen hoor als ik hier soms tegenkom Meestal ook 6 op en een dag. @Rianne, zou jij serieus nadenken over een pleegkindje ja? En wat zal dat fijn zijn om vannacht niet meer alleen te hoeven slapen Hoe gingen de prikjes? Ik lees het al, hopen dat hij geen last krijgt En idd een heerlijke beer he! He, ik lees nu over de ooievaarsbeet, moet je eens kijken bij mijn reactie bij Pluis, wij hebben dezelfde ooievaar gehad @Mik, jezelf lekker even verwend! En waarom zou het erg zijn dat de draagzak 4 jaar oud is? Als de banden maar overal nog goed zijn lijkt me dat geen probleem Hoe ging het met je schoonmoeder? @Aguamiga,Cb heeft je dus voor niets ongerust gemaakt, lekker hoor! En ik heb hetzelfde toevallig gisteren in de evaluatie van de kraamzorg geschreven Ze promoten BV maar vervolgens willen ze je wel in een schema proppen, wat idd bij FV hoort En jouw mamagevoel is niets mis mee, dus lekker zo door blijven gaan. Mocht Sara besluiten te gaan poepen, dan ga maar aan de kant, als Anouk hier 2 of 3 dagen niet poept dan kan je het de keer dat ze dan poept bijna uit haar oren halen Pukkeltjes zijn hier weer verdwenen maar die heeft ze ook gehad ja, ik zie nu je banner en volgens mij komt die tijd ongeveer overheen. En dat mooie huidje komt gewoon weer terug, geloof me maar!! Fijn dat ze vanmorgen lekker naar rechts lag te kijken (en yep dat blij worden van kleine dingetjes is zooooooo herkenbaar) @Gentle, Ooievaars zijn volgens mij bij Rianne te bestellen, die had er genoeg Er is gewoon neusspray voor baby's als je wil En Luuf is perfect om haar beter te laten ademen. Verder hoofdeind van het bedje wat omhoog en evt een gesneden ui op haar kamertje En in bad of douche met alles dicht dan helpt de stoom haar ook Zoutwater druppelen mag ook altijd ja En dikke knuff ik weet wat het is om te moeten verhuizen en veel te moeten achterlaten Die ooievaarsbeet, had Mirthe ook en Anouk een heel heel klein beetje Maar die gaat wel weg, in de nek blijft idd wat Rianne zegt wel zichtbaar @Pluis, ooievaarsbeet die ken ik ook idd Beide dames hebben hem hier in de nek en op het ooglid Op de tepel heb ik nog nooit gehoord of gezien Die in de nek zit er bij Mirthe trouwens nog steeds en op het ooglid wordt nu pas wat lichter, dus dat weggaan duurt hier wel een tijdje al. En jaaaaaaaaaaaaaaaaa een aardbei doet pijn Hier wist ik met de 1e ongi ook niet wat me overkwam, de grote tampons en het dan idd nog niet redden, pfffff Wij gaan morgen naar de rally in Barneveld en zondag verjaardag van zoontje van mijn zus (wordt 4) Jij ook veel plezier, vooral die zondag (heerlijk!!) @Marieke, aaaaaaaaaaah *smelt* @Liefie, fijn dat de drain er weer uit is en hopen idd dat die operatie niet hoeft! @MdL, wat fijn dat je het weer gaat proberen met je ex, hoop dat het gaat lukken! @Ollekebolleke, ben jij niet naar arts geweest met die borstontsteking?? Ik ben dus gewaarschuwd dat zodra ik maar iets van een borstontsteking vermoed je gelijk moet gaan voor AB! Dikke knuffel voor jou en doe je beetje rustig aan van het weekend Hier vanavond de verjaardag van mijn schoonmoeder, zoooooooooooo geen zin in. Zal ik Anouk ongebakerd in de bak leggen, dan moeten we wel naar huis
Iedereen bedankt voor de reacties op mn vraag, heb besloten Florine het lekker zelf te laten bepalen. Wel ga ik een beetje oefenen op de laatste voeding rekken. Al krijg ik m een half uurtje opgeschoven ben ik al blij. Cjpt, ik geef ook meer geld uit haha. Woon in het centrum, dus met 5 minuten lopen ben ik bij de winkels. Niet zo handig. Catje, tja bij ieder kind is het anders he. Ons schema is ongeveer: 4u 8u 12u 16u 19u 21u Dus meestal 6 voedingen per dag, maar soms ook wel eens 7 (dan is het 3u 7u 10u 13u 16u 19u 21u) Noa, vervelend dat het niet helemaal lekker loopt. Hopelijk gaat het snel weer beter. Rianne, applaus voor jou! Duidelijk een ervaren mama, daar kunnen wij nog wat van leren. Wat kun jij veel tegelijkertijd. Sarah, ik heb geen lichamelijke klachten meer van de bevalling. Balen dat jij er nog wel last van hebt. Annie, hoe is het nu? Is Milan al thuis? Brusje, lastig dat ze niet in haar eigen bedje wilt slapen. Misschien ook overdag er steeds in laten slapen? Monique, wat is een rally precies? Iets met autos toch? Veel plezier! Mik, hoe was de visite? Aguamiga, hier geen pukkeltjes, dus geen idee. Pluis, klinkt lekker, je weekend. Ik vind een rustig weekend ook zo fijn. Marieke, leuke foto zeg! Echt moeilijk om een lach vast te leggen he? Het is mij nog niet gelukt. Liefie, goed dat je borst beter gaat. En ik heb nu helemaal trek in gebak Zo hier net een tornado overleeft. Mn nicht kwam op kraamvisite, met haar dochter van 5 en zoon van 1, en een vriendinnetje van haar dochter (ook 5). Poe wat een drukte, overal liggen stukjes beschuit en roze muisjes, en mn kat zit nog geschrokken onder de bank haha. Florine heeft gewoon in de box liggen slapen, ookal waren er twee 5-jarigen luidruchtig aan het spelen, echt knap. Mijn weekend: morgen uit eten met een vriendin! Voor het eerst sinds de bevalling, zo'n zin in. En zondag lekker niks.
Monique, ja zeker zou ik adar serieus over na denken, we hadden er al over negedacht voordat Elias geboren werd en we zijn naar een info avond geweest toen Elias een paar weekjes oud was maar mijn man wil nu nog niet en dat dacht ik al, hij kende de inpact van een eigen kindje nog niet toen we die afspraak voor en info avond hadden maar wordt vervolgd, het lijkt ons leuk om in de toekomst langdurige pleegzorg te doen. Elke keer als ik jouw berichtjes lees moet ik lachen, volgens mij ben jij wel een (wat ze op zijn hollands noemen) een droogkloot Over schoonmoeders en inbakeren, ik zei tegen mijn schoonmoeder vanmiddag dat ik Elias de afgelopen twee nachten ook had ingebakerd (deed ik eerst niet omdat hij altijd goed sliep 's nachts maar opeens niet meer dus dachten manlief en ik, we proberen het dan ook, en dat hielp!) is het enigste dat ze zegt, ja hij moet het ook weer een keer ontwennen hé... Ja EN wat bedoel je daarmee??? Schreeuwt het dan in mijn hoofd maar ik hou wijselijk mijn mond... Heeft ze nou altijd, van die "opmerkingen" tussen neus en lippen door waarbij ik denk, wat wil je nou eigenlijk ECHT zeggen? Gentle, Hahaha ja je kan ooievaars beten bij mij bestellen, ik heb er zelf ook eentje in mijn nek en mijn middelste ook, nu Elias dus ook plus eentje op zijn oog, welke wil je? Hahaha Liefie, ze hebben niet meer over een operatie gesproken, dat is wel fijn lijkt me! Mijn weekend plannen: niks niks niks en boodschappen Elias heeft van die lange wimpers, ik zag zelfs dat als ik van opzij onder zijn neus door kijk ik de puntjes van zijn wimpers zie! Ik heb ze opgemeten, anderhalve centimeter! En dan niet gekruld maar redelijk recht, zo ziet het er nog langer uit! Even spammen, kijk mij even uit mijn maatje 62 groeien!
@Jessi, hi hi wat is een rally precies. Is idd een wedstrijd met auto's Spiek maar eens op www.rallysport.nl bij de foto's, daar zie je foto's van WiMo fotografie, ik ben daar dus de Mo van Is beetje veel om allemaal uit te leggen, niet dat ik het niet wil doen haar als je het echt leuk vindt. Maar anders zondag even RTL Rally Report kijken dan wordt het misschien al beetje meer duidelijk Leuk he zo'n wervelwind, over een paar maanden heb je er zelf ook 1 Ik zat daar ook altijd vol verbazing naar te kijken toen ik nog geen kids had en je zou het hier nu eens moeten zien, woeha ook een bom ontploft en kan er ineens zoo goed tegen nu, zo grappig @Rianne, ik een droogkloot, hi hi hoe kom je erbij Jij mag idd door voor de magnetron Knap hoor als je het aandurft om een pleegkindje te nemen! He, die schoonmoeders van ons komen van dezelfde planeet Ik weet nu al dat ik vanavond weer ga horen en Mirthe plas je al op het potje, grrrrrrrrrrr En jij om mij berichtjes lachen? Ik zit hier nu te grinniken om iemand die de wimpers van zijn beeb gaat opmeten Sooooooooooo die Elias gaat echt lekker he! Die laatste foto moet je kado geven aan je schoonmoeder (sorry je heb me beetje melig gemaakt)
MILAN IS WEER THUIS!!!!!! Maar jeetje wat hebben ze slecht voor hem gezorgd!!! Hij is zo schor en zijn hand ligt helemaal open... Hij heeft vannacht wild gedaan en heeft daardoor klem gezeten in zijn inbakerdoek en hij heeft zo geschuurd dat het helemaal open ligt. Maar hij had niet gehuild?!! Nou sorry hoor maar dat geloof je toch zelf niet??? Ik ben zo boos! Hij heeft nu Zantac gekregen voor zijn reflux en de inbakerdoek mochten we lenen. Nou hij zat er net in en zijn hand begon alweer te bloeden dus nou hij is er alweer uit en slaapt rustig! Ik geloof wel dat het inbakeren echt helpt maar zijn hand is nu zo open dat ik daar straks maar even iets overheen moet doen. Ik had jullie toch ook verteld dat die verpleger na veel moeite eindelijk zijn ontlasting eruit kreeg?? Zegt die doos van vandaag "nou hij poept ook makkelijk dus dat is geen probleem" ????????????????? Nou kortom ik ben blij dat hij daar weg is zeg!! Ik heb een evaluatieformulier meegekregen en die zal ik ff goed invullen!