Oja nog een blunder... Toen we vanmiddag kwamen lag Milan HELEMAAL onder zijn lakentje! Dus daar hebben we ook meteen wat van gezegt. Zegt ze "oh dan is hij naar beneden gezakt" Ja duh.... Ik snap dat ze zijn bed zo schuin zetten maar zorg dan wel dat hij niet naar beneden zakt!! Ik ben nu klaar met ziekenhuis geouwehoer!
Annie, Milan, welkom thuis! Hadden ze niet gelijk die medicijnen kunnen geven? Had je er ook niet hoeven blijven of zijn ze nu veeeeeel wijzer dan daarvoor Mafkezen, volgende keer naar een ander ziekenhuis gaan hoor! Monique, whoehahahaha ik zal de foto voor haar inlijsten, misschien ook vergroten En ja lekker he die via via opmeringen via je kind, we waren een keer wandelen (wij hadden haar mee gevraagd, lief van ons toch?) zegt ze, goh Elias wat zijn je handjes koud, heb je het koud? maw Je doet het niet goed muts, je kind heeft het koud, doe er wat aan (maar da's mijn interpretatie...) Ja ik lach om jouw berichtjes, nu ook weer omdat je om mij lacht dat ik zijn wimpers op meet, als ik mij dagelijks zou verbazen over de grootte van zijn... oren? zou ik ze ook op gaan meten Hier, bewijs: (al geeft een foto toch niet dezelfde indruk als in het eggie)
hey meiden nou heb mijn schoonmoeder weer overleefd! ze had zo maar een bos rozen voor me meegenomen (volgens mij voelt ze zich niet helemaal goed) wel weer een paar lullige opmerkingen van haar kant, maar heb het lekker over me heen laten waaien. zometeen de draagzak op gaan halen, kan nie wachten tot ik senna er in kan dragen @annie22: fijn dat milan weer thuis is. en goed kritisch zijn met het evaluatieformulier ga weer even beneden kijken, bij senna en mijn man tot later
Aguamiga, met mijn regelmatig wat teruglopende productie lijkt het me misschien niet erg handig om dan tepelhoedjes te proberen. Het is ook niet heel pijnlijk ofzo, maar het duurt alleen wat langer en ze drinkt vaak niet zo lekker rustig en ontspannen. Jessi, lekker dat Florine dan zo onverstoord kan slapen! Mijn neefje (1,5) kwam ook langs een paar weken geleden, maar de dag daarna was Julia helemaal van slag. Blijkbaar was het drukke om haar heen toch een beetje te veel geweest! Maar goed, dat was ook in die echte eerste weekjes. Rianne, grappig dat jij zelf ook zo'n vlek hebt! Ik had er nog nooit van gehoord, maar in het ZH hebben ze uitgelegd wat het is. Waardoor zou dat komen, weet jij dat? Wat is Elias trouwens een beer zeg! Flink hoofd er op ook Lief! En mooie wimpers hoor! Julia heeft ook best veel wimpers voor zo'n kleintje. Maar dat valt ook meer op he, die zijn zwarter, maar ze zijn niet zo lang als die van Elias! Monique, mooie foto's! Lijkt me wel gaaf om zo al die scheurende auto's te zien! Annie, wat een vreselijk verhaal! Gelukkig heb je je mannetje weer bij je en kun je weer lekker zelf voor hem zorgen, maar wat moet je je rot voelen zeg... Knuff!! Nou, mijn rotdag heeft zich volgens mij overgedragen op haar... Pfffff, ik ben gisteren en vandaag al wel een miljoen keer heen en weer gelopen naar haar kamertje en steeds wil ze gewoon dat ik langs kom ofzo... Ik heb wel gemerkt dat ze een huiltje/kreuntje heeft om in slaap te vallen, en eentje waarmee ze mij echt roept. Maar dan nog... Ze heeft al vanaf vanmiddag 1 uur alleen maar een beetje bij mij op schoot gedommeld, en verder niet geslapen Nu ligt ze in bed ook alweer ruim een half uur te pruttelen en loop ik om de 5 minuten weer heen en weer. Ik ben blij dat we geen trap hebben in dit huis. Ik zou gek worden! Brrrr... Ben blij als manlief zo thuiskomt! Het snotteren heeft zich blijkbaar tot vanmorgen beperkt, want vanmiddag was ze aardig rustig aan het ademen. Zal wel door de lange nacht gekomen zijn! Vinden jullie het soms ook moeilijk om zo aan huis gebonden te zijn? Mijn mannetje heeft het niet zo door volgens mij, en plant allemaal leuke dingen waar hij heen gaat 's avonds, zonder mij. Nu vind ik dat niet zo'n probleem, maar ik denk zo vaak: ik wil ook wel eens weg... Nu heb ik geen kolf (en ook even geen budget voor eentje), dus ik kan ook niet afkolven zodat ik wel weg kan... Heb inmiddels een klein bakje van zo'n 20 ijsblokjes met de hand gekolfd soms om de druk er wat af te halen (en dan maar bewaard), maar das voor 2 voedingen en dan houdt het echt op! Zeker 's avonds drinkt ze zo vaak, dat ik dan maximaal één avond weg kan en dan is m'n voorraad op! Ergens in mijn hoofd borrelt het idee om met 4 maanden toch langzaam over te gaan op flesvoeding, en dan alleen 's ochtends en 's avonds bv te blijven geven... Maar ja, ergens vind ik dat ook wel erg jammer... Wie weet blijft het een idee...
Wow, Rianne, wat heeft Elias lange wimpers Annie, wat heel erg fijn voor je dat Milan weer thuis is. Wat een rotziekenhuis zeg als ik al die verhalen hoor! Gelukkig ligt ie nu weer in zijn eigen bedje! Gentle, ik heb dat ook wel dat ik het moeilijk vind om niet zomaar even weg te kunnen gaan. En dan geef ik nog niet eens borstvoeding. Mijn man gaat wel vaker ergens naar toe 's avonds of overdag even hardlopen. Kijk, dat hardlopen is niks voor mij . maar op een of andere manier is het zo gegroeid dat hij sneller weggaat en ik minder.... Vanavond hebben we een chillavond thuis. Hopelijk denkt Svinthe er ook zo over De laatste voeding heb ik om 4 uur gegeven en nu hoop ik dat ze het tot 9 uur vol gaat houden. Als ze al weer om 8 uur zou komen dan is het lastiger voor in de nacht. Maar het komt zoals het komt he!
Gentle, de foto van Elias is wel zo genomen dat hij nog meer beer lijkt dan dat hij is, vind ik leuk, foto's maken en daarin overdrijven zo heb ik ook foto's waar hij mega lang op lijkt enz... Ik heb de ooievaarsbeet even opgezocht en zag meteen dat op zijn oogleden het een engelenkus heet. Huidarts.com - Huidaandoeningen
gatverdamme Annie, ik krijg helemaal de kriebels van jouw verhaal! moet er niet aan denken dat er zó slecht voor een baby wordt gezorgd, gatver!
Rianne, wauw, een engelenkus op haar voorhoofd Klinkt wel mooi, maar eigenlijk vind ik het wel fijn als het snel weg is
@annie: Jeetje wat een gedoe zeg met je kleine man... Ik kan me heel goed voorstellen dat je boos bent. Ik hoop voor je dat het snel beter is met em.. Dikke knuffel... @Pluis: wat een heerlijk filmpje om naar te kijken zeg... @Skatje: Gaat vanzelf weer over meis... Yrsa heeft van de week ook 2 dagen alleen maar gegeten en gehuild. Ik werd er op een gegeven moment echt moedeloos van. Maar ik heb er nu een heerlijk vrolijke meid voor terug. Ze geniet weer helemaal.... Want dat deed ze die twee dagen ook helemaal niet... Je moet er ff doorheen... @Rianne: Wat een beer is Elias zeg... En WOW wat een mooie lange wimpers... Geweldig...
@Cjpt, zielig he dat je (bijna) niks kan doen tegen die krampjes. Bij Ruben was het ook op zijn top toen hij 5-6 weken was. ook echt gillen en bijna niet stil te krijgen. nu heeft hij er eigenlijk geen last meer van. @Marieke, hihi wat een leuke foto, en wat ligt Ties netjes met zijn armpjes onder de deken..of was dit een moment opname? @Annie, gelukkig is Milan weer lekker thuis, maar wat een rotervaring hebben jullie met dat ziekenhuis zeg. niet normaal. @skatje.....ehhmmmmmm..dikke knuffel! Help het ook niet als je met hem tegen je aan, aan de wandel gaat? in de woonkamer ofzo? ik deed dat ook met Ruben en die werd dan wel stil. ooohhh...ben zo blij, we hebben vanmiddag eindelijk een nieuwe(2dehands) gezinsauto gekocht, waarschijnlijk volgende week ophalen. joepy! leuk detail, de man die de auto verkocht leek qua stem/accent als 2 druppels water op Martin Morero van Gooise Vrouwen..haha..
Leuk Jingi, gefeliciteerd met de aankoop van jullie nieuwe auto! Skatje, och och, dan heb je het even helemaal gehad he. Ik begrijp precies wat je bedoelt. Succes en hopelijk is het huilen heeeeeel snel over!
Skatje, ik doe helemaal met je mee. Nog niet eens huilen, maar ze is gewoon wakker, jengelig, de halve dag aan mijn borst (serieus: 3, 8, 11, 13, 15, 17, 19, 20:30 uur ) en ze heeft pas een half uurtje geslapen vanaf de voeding van 15 uur... Aaaaaarghh wat wil je!!!
Pfff, soms kun je t even zo gehad hebben met mannen.... 't Is echt de normaalste zaak van de wereld dat hij blijft doen wat íe altijd al deed, en dat ik thuisblijf met de kleine. Begrijp me niet verkeerd, ik ben stapelgek op Sara, maar het zou wel fijn zijn als ik zo nu en dan ook even zelf iets zou kunnen doen... Vandaag ook weer zo'n dag, kan de hele dag niet weg want er wordt een defect digitaal fotolijstje retourgehaald, maar mijn vriend is even vergeten te achterhalen HOE LAAT, dus met stralende zon zit ik tot 16:45 te wachten tot ze het eindelijk komen halen. Vind ie niks geks aan... Vervolgens komt ie thuis om drie kwartier later te verdwijnen naar de kapper "want hij is al een week te laat", ik ben verdorie al 8 weken niet meer bij de kapper geweest!!! En als klap op de vuurpijl gaat ie zondagochtend vissen, en morgenavond alleen naar de verjaardag van z'n zus. Er wordt daar namelijk binnen gerookt bij feestjes, en we zijn het er over eens dat Sara daar niet aan blootgesteld mag worden, maar 't komt niet in hem op om dan óók niet te gaan.... Vervolgens vraag ik hem of hij misschien Sara naar bed wil brengen, hij is immers de hele week aan het werk geweest en heeft haar dus weinig gezien, maar Top Gear was interessanter. Heb hem inmiddels verteld dat ie vooralsnog maar even uit m'n buurt moet blijven voordat ik ontplof.... Doen jullie mannen ook dit soort dingen??? Hij is niet altijd zo hoor, maar bij tijd en wijle kan het zo'n ontzettende hork zijn, hij kan soms totaal niet inschatten hoe z'n woorden / acties op andere mensen overkomen...
Oh god is het weer zover? Onze beebjes hebben regelmatig gezamelijke huildagen geloof ik he? Dominique is ook al 2 dagen bezig. Die (lelijk woord) krampjes ook! Ik hoop dat er snel 3 flinke poepluiers uitkomen, dan is het weer even over. Nouja meiden, gedeelde smart is halve smart he? Dominique heeft ook een vlekje naast haar oog. Alleen is het feller rood dan wat ik op het internet kan terugvinden bij aarbeienvlekken en ooievaarsbeten. Zijn wel bloedvaatjes, dat kun je duidelijk zien. Gelukkig is het niet zo groot. Vanavond weer heerlijk naar de sportschool geweest. Wat was dat lekker zeg. Ik was 9 maanden niet geweest en had het zo gemist! Mijn fitnes instructeur moest lachen dat zijn fanatieke sportster 6 weken na de bevalling al weer terug was. Toen heb ik hem maar uitgelegd waarom een mama met een baby van 6 weken elk excuus aangrijpt om een uurtje voor haarzelf te hebben haha. Het is wel erg wennen om zo rustig aan te doen. Ik moet 3 weken dit aanhouden: 10 min fietsen, 10 minuten ligfiets, 10 minuten loopband, 5 minuten crosstrainer. En alles op niveau 1. Ahum... zo zonde... voor ik stopte tijdens mijn zwangerschap deed ik 2x in de week 1,5 uur fitness en dan een uur step of bodypump erachteraan. Wat takel je dan snel af zeg. Ik was gesloopt na dat half uurtje! Oh heb trouwens via marktplaats een kolf gereserveerd. Ga hem zsm ophalen. Ben benieuwd of het wat is want ze verkoopt hem wel HEEL erg goedkoop... nouja, we zullen zien... @ Aquamiga, tja meid, mannen zijn af en toe echt horken! Maar op het moment mag ik hier echt niet klagen. Soms verliest hij even zijn geduld met haar maarja, dat heb ik zelf ook met dat gejank.
was al weer een poosje niet geweest , had het erg druk. maar nu heb ik weer alles bij gelezen! dus somigen antwoorden zijn al van een poosje geleden... mooie tekkel pyama zag ik voorbij komen! anna: ik las dat teun ook een hardruisje had, moet hij daar niet voor naar het ziekenhuis? stef heeft het ook en die moet 15 oktober naar het ziekenhuis. hopelijk is het niks ergs , want stef is tog wel snel moe onder en na het drinken dan hijgt hij gewoon een beetje.. noa: het lijkt me echt moeilijk als je man zo lang weg is. veel sterkte! mvy: fijn dat het beter gaat met esmee! mik: ik vind juist dat senna heel weinig drinkt vergeleken stef. ik geef hem 150 per keer, en als hij nog steeds honger heeft maak ik nog 60 en kijk ik gewoon wat hij er nog van wil. hij krijgt ook gewoon waneer hij wil. soms zit er 2 uur tussen soms 3 of 4 en snachts langer. zo is stef het meest tevreden. bij mij zij de mevrouw van het cb dat ze gewoon mogen eten als ze honger hebben. dus dat doe ik dan ook. jessi86: wat heerlijk dat je thuis mama kan zijn! ik moet helaas wel 3 dagen werken , maar pas vanaf 25 november dus dat duurt gelukig nog even! marieke: gefeliciteerd alvast met het trouwen volgend jaar! hanna: wat een mooi bevalingsverhaal! Marieke: gecondoleerd met je oma. miekepluis: wat een ontzetend leuk schoentje van je geboortekaartje!!! annie: wat erg dat er zo slecht voor milan is gezorgd!! ik heb vorige week ook maar eens de bedverhogers en het pannetje terug gebracht. het grapige was dat die mevrouw die ze aan mij gegeven had toen ik dus zwanger was, er nu ook weer was , en het nu dus ook weer aanpakte. ze vroeg nog wat het geworden was en hoe de bevaling was gegaan. ook heb ik vandaag het lijntje met baby kleerjes opgeruimd wat in de woonkamer hing. soms vind ik het tog nog een beetje emotioneel want het sluit tog weer een periode af. ik ben afgelopen woensdag ook voor een na gesprek geweest bij de verloskundige , voelde wel apart om daar te komen met een baby inplaats zwanger. maar ik kreeg dus ook een envelop mee met alemaal papieren erin , ook de brief uit het zieken huis , en daar stond oa in dat ik 300 ml bloed was verloren bij de bevaling , en ook de brief die naar de huisarts is gestuurd, en daar stond ik dat ik 500 ml bloed ben verloren... echt raar zo,n verschil hoe komen ze erbij... hoe kijken jullie eigenlijk terug op de kraamperiode? ik vind dat ik veel teveel bezoek heb gehad in de eerste paar dagen. dat vind ik best wel erg. en dat iedereen hem vast wilde houden. volgende keer die ik het anders! ook ben ik vandaag bij het cb geweest voor 2 prikken voor stef. hij ging heel hard huilen toen hij ze kreeg , echt zielig. ook is hij weer gewogen en hij weegt nu 6170 kg.
Goeiemorgen!! Ik ben de eerste zie ik! Aguamiga, hmm, ik vind jou kerel niet zo lief als ik dat zo hoor! Even mee praten misschien! Cjpt, lekker weer sporten! Ik ga in Nederland wel weer beginnen met paardrijden, maar ik kan het wel merken dat ik echt weer even moet inkomen met alles! Een eind lopen is al vermoeiend Morgenzon, lastig he, zo afsluiten? Vind ik ook wel hoor! Het liefst wil ik dat alles zo speciaal en nieuw blijft als die eerste dagen. Ik kijk trouwens wel heel goed terug op die eerste dagen na de bevalling. In het ZH vond ik zo bijzonder. 's Avonds ging mijn man naar huis en de hele nacht heb ik naar haar liggen kijken, in het donker in zo'n stil gebouw. Ik had geen idee waar ik lag in het ZH, hele oriëntatie kwijt (en normaal kan ik daar helemaal niet tegen), ik had in 3 dagen nog maar 4 uurtjes geslapen en toch kon ik echt de hele wereld aan, want zij was er eindelijk! Echt een roes van mooie emoties die eerste dagen Jammer dat jij er niet zo positief aan terug denkt! Stef is wel een mooie kerel hoor! Lekkere bolle wangetjes Verbijsterd keek ik vanmorgen op mijn telefoon toen mijn man Julia ging ophalen: 7:30 uur!!! Laatste voeding was om 23 uur! Die huildagen maken haar erg moe volgens mij. Zelf dus ook maar er uit gegaan, met haar gedoucht en nu slaapt ze alweer lekker een poosje. Hopelijk slaapt ze vanmiddag ook wat beter, en kunnen we samen even boodschappen doen. Fijne dag allemaal!!
goedmorgen, of eerder hier slechte morgen, of ik ben blij dat het ochtend is, want vannacht was een ramp. Gister avond heeft ze wel nog 2 uur geslpane in eigen bed, en toen bij mij, vannacht lekker van die *&^%^&$^#$krmapjes, ik had weer eens iets nieuw gegeten (had ik niet moeten doen, maar was zoooo lekker) Nu slaapt ze ook in iegen bed, na een wakkere nacht is ze uitgeput, ik denk dat we op eigen bed slapen toch vooruitgang boeken hoor! Ik heb last van hoofdpijn en ben bang dat het doorslaat naar migraine waar ik normaal last van heb, heb dat al een tijdje niet gehad en ben er bang voor. Zeker met krampjes is dat lastig, dus ik hoop dat het kan wachten totdat mevrouwtje krampvrij is. Hier ook een vent die bezig is met zn eigen dan met ons???? Tja lastig, ik weet niet wat ik ermee aan moet en wil er nu ook niet over denken met mn hoofdzeer. @annie, schrijf echt al je klachten op, dat is toch waardeloos zo'n ziekenhuis!