Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen!

Morgenzon, wat een leuke foto's van Stef zeg! :) Leuk mannetje!

Op de kraamtijd kijk ik heel goed terug. We hadden zo'n top kraamhulp en de visite vond ik alleen maar heel erg leuk. Ik vond het absoluut niet te veel, mijn man soms wel.
    We hebben een kraamfeest gehouden 3 weken na de geboorte van Svinthe en dat is heel goed bevallen. Leuke dag was het!

Afsluiten, tja dat heb ik ook wel een beetje, als de kaarten worden opgeruimd of maatje 56 te klein wordt... Ik denk dat bijna iedereen wel eens even moet slikken....

Aguamiga, hier ook een man die best wel zijn eigen gang gaat in zijn vrije tijd... Soms wel moeilijk te verkroppen inderdaad. Nu is hij ook naar de kapper en daarna gelijk sporten. Zo ongezellig op zaterdagmorgen. Morgenochtend gaat ie ook weer hardlopen, maar doen we meestal wel Svinthe samen in bad. Hij staat dan intussen wel en beetje op de tijd te letten...:(
    En als ik dan even niet voor Svinthe hoef te zorgen dan ga ik allemaal dingen in het huishouden doen of zoals gisteravond de boodschappen. Is ook niet helemaal slim van mij he... maar tja, moet toch ook gebeuren he?

cjpt, dapper hoor om al weer naar de sportschool te gaan. Rustig opbouwen gaat het weer worden he! Komt vanzelf weer helemaal goed joh!

Straks gaan we proberen een leuke lamp te vinden voor op Svinthe's kamer. We willen er nog een schemerlamp bij hebben , want de andere lamp niet heel handig voor de nachtvoeding. Daar wordt ze zo wakker van en dat willen we natuurlijk niet.
    Hopelijk lukt het om wat te vinden.
    Daarna gaan we naar de verjaardag van mijn zwager. Gezellig!

Nu ligt ze lekker in de wagenbak te slapen. Met haar duimpje in haar mond. Zo schattig om te zien!
    Nog meer duimertjes hier??

2. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Brusje, slechte nacht zo te lezen... Hopelijk verdwijnen de krampjes weer snel en heb je nu overdag of anders vannacht een lekker slaapje voor jezelf!

3. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Rianne, zo Elias is een flinke knul! Lekker bolle toet.

Monique, ik ga morgen eens naar RTL Rally Report kijken hoor. Ben benieuwd. Ik hoor hier nooit iemand over rallys, is dat iets wat in het zuiden van het land populairder is? Mooie fotos hoor! Ik hou wel erg van autos (ben net een kerel :D) dus wie weet vind ik het wel wat.
    Ik moet ook altijd lachen om jouw berichtjes, jij bent altijd zo'n lekker vrolijke noot.

Annie, he wat vervelend dat het zo'n nare ervaring was. Gelukkig is Milan weer thuis.
    De Noord-Hollande ziekenhuizen vallen een beetje tegen he ;)?

Gentle, ken je niemand die een kolf heeft en m niet meer gebruikt? Ik heb de mijne van een vriendin gehad, ik heb m even goed uitgekookt, en hij doet het prima. Zou zonde zijn als je daarom de bv moet stoppen.

Skatje, gaat het weer beter? Vervelend dat Aiden zoveel huilt.

Jingi, leuk zeg! Wat voor auto is het?

Aguamige, nou ik vind het niet oke dat je man zich zo gedraagt hoor. Ik zou ook ontploffen. Hier gebeurt alles goed in overleg.

Cjpt, fanatiek hoor, nu alweer sporten. Goed van je!
    Ik heb echt een hekel aan sporten, dus mij zie je niet in de sportschool. Wandelen en fietsen vind ik wel erg leuk, ben wel regelmatig in het bos/duin/strand gebied te vinden.

Morgenzon, ik kijk wel positief terug op de kraamperiode. Niet zoveel bezoek gehad de eerste week (expres) maar de weken erna wel veel. Volgende keer doe ik een kraamfeest. O en over het vasthouden: daar was ik redelijk streng in. Vrienden en familie wel, maar kennissen en buren enzo niet.
    Wat een leuke foto!

Ego:
    Florine heeft gister de laatste voeding gehad om 21.10u, en vanochtend de eerste om 5u! Jippie, weer een uur erbij. De volgende was om 10u, dus een heerlijk ritme is dit.

Nou ik zit nog in mn pyama op de bank, zo maar even douchen. Vanavond uit eten met een van mn beste vriendinnen, zo'n zin in! Mn man geeft een flesje, ik heb veel gekolft van de week, dus ik kan het laat maken als ik dat wil. Maar waarschijnlijk wil ik na een paar uurtjes maar wat graag naar huis. De eerste keer uit eten na de bevalling :D.

4. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Weer even terug van weggeweest...

Flesvoedingschema:
    Tess heeft al een week ongeveer hetzelfde schema, wat is dat fijn!
    7:00 - 8:00 180 + 6
    10:00 - 11:00 150 + 5
    14:00 -15:00 150 + 5
    18:00 - 19:00 150 + 5
    22:00 - 23:00 150 + 5 (Drinkt ze nooit helemaal op)

Vlekken:
    Tess heeft op haar hele rug vlekken, hele grote..De kinderarts dacht bij de geboorte aan wijnvlekken, nu dacht ze de laatste keer aan aardbeienvlekken maar ze weet het nog niet zeker. Daarom moet ze eind dit jaar nog keertje terugkomen om te kijken hoe het zich ontwikkeld. Ik schrok wel toen ik hoorde dat haar hele rug onder de vlekken zat, maar ben toch wel blij dat het op haar rug zit ipv op haar gezicht of andere zichtbare plekken..

Mannen:
    Die van mij vertrek s'ochtends rond 5 uur en is s'avonds meestal net na haar fles van 19 uur thuis, dus veel flessen geven doet hij niet. Wel haalt hij haar meestal voor de laatste fles uit bed, zodat hij ze nog even vast heeft gehouden..Moet zeggen dat ik in mijn handjes mag klappen met zo'n man, want hoor in mijn omgeving wel andere verhalen..!

En wil natuurlijk even spammen!!!

5. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Sporten, tis ook niet dat fitnessen zo mijn passie is hoor haha. Maar ik heb een slechte rug en alleen daarom moet ik dus altijd wel iets doen anders krijg ik er last van. Wat ik wel superleuk vind zijn de uren step en bodypump die ik normaal altijd deed. Daarom deed ik bij voorkeur eerst mijn fitness programma afwerken (blegh) en dan als "beloning" dat uur step of bodypump. Maar dat mag voorlopig nog niet. Nou, weer wat om naartoe te werken.

Oh wat trouwens ook motiveert is mijn knappe fitness instructeur hahaha. Als ik me dan stierlijk verveel op de apparaten heb ik iig nog een leuk uitzicht :D

Mijn dametje heeft het super goed gedaan vanacht. Helaas vanochtend nog steeds krampen. Maar uitgebreid gaan douchen, van top tot teen ingesmeerd/gemasseerd en daarna gevoed, ze viel als een blok in slaap haha.

Nu even grote schoonmaak houden hier want onze broertjes komen vanavond game-night houden. Lekker de nieuwe WII spelletjes die ik heb gekocht uitproberen. En ondertussen komen ze stiekum kroelen met hun nichtje. Zo schattig om die "stoere" knullen van 21 en 24 te zien zwijmelen over haar kleine teentjes etc. Ze blijven ook slapen dus mocht ze een slechte nacht hebben dan heb ik beneden 2 man oppas liggen hahaha.

@ Morgenzon, wat een lekkere bink heb je zeg!

@ Verhip, grappige foto van Tess, wat kijkt ze serieus haha.

6. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Verhip, wauw wat een plaatje zo zeg!!! En die voedingstijden die hebben wij nu ongeveer ook.

@Morgenzon, zo die Stef kan ook serieus kijken:p

@Cjpt, lekker hoor dat je weer hebt gesport. Ik zit nog steeds te bedenken wat ik zal gaan doen...ik denk zwemmen.
    En leuk dat jullie broertjes komen. Klinkt gezellig. En idd leuk van die stoere knullen met zo'n klein baby'tje.

@Jessi, zo lekkere nacht!! En de ziekenhuizen zijn idd niet veel soeps hier!! Volgende keer moeten we maar naar brabant ofzo;)

@Hanna, wat lief dat ze duimt!! Milan zuigt wel vaak op zijn handje maar kan zijn duimpje nog niet echt vinden!
    Veel plezier op verjaardag!

@Brusje, ja ik schrijf alles op hoor!! Heb er echt een naar gevoel aan over gehouden. En balen van de nacht! Die stomme krampjes ook altijd he!

@Gentle, zo die meid van jou heeft haar slaap weer ingehaald!! lekker hoor!

Hier gaat alles goed. We hebben Milan gisteravond niet ingebakerd en sliep lekker tot 7 uur. Hij ging trouwens zonder huilen naar bed:$ En vanmorgen na de fles van 7 uur weer zonder huilen niet ingebakerd naar bed!! En toen geslapen tot 10.15!
    Toen in bad, fles en WEL ingebakerd. Hij werd bij mij op schoot erg wild en huilerig dus hup weer naar bed. En zonder huilen weer!
    Ik weet niet wat me overkomt!!!
    Ik denk dat de medicijnen, slapen op een glijbaan en inbakeren samen een goed effect hebben!! :D
    Vindt het alleen doodeng dat schuine bed....

7. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Stomme ziekenhuis:(

8. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Ha meiden,

Allemaal leuke weekenden met etentjes, game-avonden en dergelijke zie ik voorbij komen!
    Heb zelf even een mindere dag, toch weer te druk geweest....Domme ik!

Annie: Wat ziet dat er naar uit, dat wondje op zijn hand! En heel goed hoor, zou ook eens even ongezouten mij mening geven p het evaluatieformulier! Wel erg fijn dat je mannetje weer thuis is en dat het lijkt te werken!

cjpt: You go girl, lekker weer sporten meid! Rustig aan beginnen hoor!

Verhip, wat een mooi meisje zeg! Wauw!

Zag veel lekkere nachten voorbij komen, maar ook mindere...gauw ff bijslapen meiden!
    Ga ik nu ook even doen...

Fijn weekend,

Liefs, Pluis

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Brusje, knuffel! Hopelijk krijg je geen migraine!

Hanna, hier expres geen duimertje. Ze doet het wel soms uit zichzelf. Al de eerste dagen vond ze haar duimpje. Wij hebben er heel bewust voor gekozen om haar een speen aan te bieden en haar niet op haar duim te laten zuigen. Mijn man heeft vroeger jaaaaren geduimd en is bepaald niet trots op zijn hazetandjes... Het valt nog mee hoor, maar hij heeft daar zo van gebaald vroeger, dat hij echt niet wil dat zij daar zo van afhankelijk wordt. Een speen leert toch gemakkelijker af!

Jessi, wel een goed idee, mijn schoonzusje heeft er volgens mij wel eentje, maar ik durf het niet zo goed te vragen :) Als mensen dat niet fijn vinden... Maar mijn moeder kent wel een heel aantal mama's die geen kids meer plannen, dus die kan misschien aan hun wel eens vragen!

Verhip, lief bekkie heeft ze!!

Annie, blijft hij nu wel goed liggen op die glijbaan? Fijn dat het zoveel beter gaat! Wel zielig, z'n handje... Lijkt echt wel helemaal opengeschuurd :(

Pluis, chillen hè!!!! Niet zo actief doen jij! Echt hoor, je meisje heeft veel meer aan een gezonde, uitgeruste mama!

Ze slaapt hier trouwens!!!!! De afgelopen 2 dagen sliep ze vanaf deze voeding niet meer (ja 20 minuten na een uur heen en weer lopen...), en nu is ze stil! Net trouwens een mooie foto gemaakt na het voeden, toen ze zooooo moe was ;)

10. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Was ik ook weer even.

@ Skatje: nog gecondoleerd met je kat. Zo zielig..Gelukkig hoeft ze niet meer te lijden maar jullie zullen haar waarschijnlijk enorm missen..

@ Annie: Naar zeg! Hoop dat Milan snel opknapt!

@ Morgenzon: Ruisje aan het hart van Teun was volgens de kinderarts gelukkig niks bijzonders. Ze dacht niet dat er iets mis is.. Teun is nog nooit blauw aangelopen of buiten adem geweest trouwens. Hoop voor jullie dat het ook niks ernstigs is..het komt erg vaak voor!

Schema flesvoeding Teun:
    - Rond 22/23 uur laatste fles: 180 + 6 (deze hebben we net opgehoogd)
    - Rond 7 uur: 180 + 5
    - Rond 11 uur: 180 + 5
    - Rond 17/18 uur : 180 + 5
    - Rond 22/23 uur: 180 + 5
    Teun weegt nu 5250 gram.

Sinds een paar dagen slaapt Teun langer door, wij zijn helemaal blij. Sinds wij zijn laatste fles hebben opgehoogd kan ie langer dan 7 uur achter elkaar slapen! Overdag slaapt ie wisselend. De ene dag zonder te morren volgens het boekje (na elke fles wel 2 uur), de andere dag wil ie niet en jengelt hij. 's Nachts slaapt hij eigenlijk altijd wel goed: eerst van 23 uur tot 6/7 uur en daarna nog tot een uur of 10.

Verder maakt Teun zulke lieve geluidjes! Zag een schattig filmpje van Pluis, zo doet Teun dat ook, je kan hele gesprekken met hem voeren. Ik kan er verdrietig van worden als ik besef dat dat echte baby-achtige er alweer af is, maar dit is toch ook wel erg fantastisch..:D

11. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    @ Annie: Agosh! Wat zielig! Dat noemt zich professioneel :(

Allemaal bedankt voor jullie 'condoleances'.. We missen haar wel heel erg maar we weten ook dat het goed is zo :) Een huisdier wil je altijd wel bij je houden.

Aiden is gisteren overdag de hele dag wakker geweest, huilen en zeuren. 's Avonds hadden we een verjaardag van een buurmeisje, daar heeft hij zich gelukkig wel gedragen. Hij heeft daar slagroom geproeft :p en een flesje roosvicee gehad. Ging goed! Hij vond het lekker en heeft er verder geen last van gehad. Na zijn laatste voeding om 23.00 (hij dacht gelukkig niet weer dat het om 20.00 nacht was :p) heeft hij tot 4.00 of 4.30 (weet het niet meer, was te slaperig) geslapen.

Nu loopt hij wel weer te mieperen.. :p Maar ja, beter nu dan 's nachts!

12. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Leuke foto's zie ik allemaal!
    Gentle mooi hoor, hoe doe je dat met die sepia kleur??

Auw Annie wat een zielig handje van Milan. Super stom ziekenhuis grrrrr!!

Ik ben vanmorgen met man en Rens meegeweest naar hun babymassage cursus. Gewoon uit nieuwsgierigheid hoe dat in z'n werk gaat (en een beetje zodat ik niet hoefde te fitnessen ;)). Vond het echt leuk! Eerst was hij de enige papa tussen allemaal mama's maar vandaag was er toevallig nog 1 papa bij, die het even van zijn vrouw overnam omdat zij niet kon ofzo.
    Hier een fotootje van vader en zoon samen 'aan het werk':

13. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    En nog eentje van alleen mijn kleine man :p

14. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden

las dat sommige beebs, last van krampies hebben hopelijk zijn de snel minder en hebben jullie een vrolijker baby..

MANNEN: hier even geen man in huis dus ja ik weet niet hoe hij zal doen als hij terug s. tot nu toe doe ik allesn 24/7 alleen.

zag ook weer leuke foto's voor bij komen die kleintjes groeien als kool man. je ziet ze per keer veranderen.

en kwa drink schema yaslin krijgt5x150 en krijgt half tien sávonds de laatste en slaapt sinds 2 dagen nu door tot 7 uur hopelijk houdt ze dit vol hihi

15. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Skatje, mogen ze dan al wat anders hebben dan melk? Ik dacht dat dat nog niet mocht..?

Liefie, een beetje geklooid met Picasa. Dat is een gratis programma van Google, waarbij je ook gemakkelijk je foto's/filmpjes online kunt zetten en dus ook foto's wat kunt bewerken. Echt leuk om een beetje te prutsen!
    Leuk trouwens dat je man dat masseren doet! Zou die van mij toch niet zo snel aan beginnen ;)

Noa, vind je het moeilijk om alles alleen te doen? Echt respect hoor, ik ben blij als mijn kerel 's avonds weer thuis is, want daar ben ik dan ook wel aan toe! Misschien moet hij in december al beginnen met werken in Nederland, en dan ben ik dus nog een paar weken alleen hier in Duitsland met Julia. Poeh, ik denk dat ik dat wel heel moeilijk zou vinden als dat moest..!

Hihi, is het erg te merken dat ik me verveel :D Pfff, meisje slaapt weer eens goed, en dus weet mama niet wat ze nu eens zal gaan doen ;) Het regent hier keihard, maar hopelijk is het na de volgende voeding droog en kunnen we nog even naar buiten. Speciaal gewacht tot ze niet meer in haar bedje wilde slapen, zodat we dan nog wat te doen hebben, maar nu slaapt ze gewoon!!

16. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    :):p;)
    Buurvrouw zei dat er op de fles stond vanaf 4 weken. (Er stond maanden) Maar hij vond het lekker en hij heeft nergens last van gehad! Dus ik vind dat hij af en toe best een paar slokjes mag.

Ja, ja, slechte moeder... ;)

Mijn buurmeisje kreeg ook al rijstebloempap vanaf 3 weken en daar sliep ze heerlijk op, ook nergens last van gehad.

17. morgenzon

morgenzon Actief lid

14 okt 2008
    469
    87
    28
    brusje: wat balen dat je zo,n slechte nacht heb gehad!

hanna: je hier wil stef ook liever zijn duim dan zijn speen... zucht.
    doen jullie er iets aan of laten jullie het zo.
    zelf lijkt een speen me handiger , want op een gegeven moment kan je die weg halen , en een duim natuurlijk niet...
    en hier ook een vent die het niet eens leuk vind om op te passen in zijn vrije tijd... omdat ik even buiten moest zijn omdat de hoefsmit kwam voor mijn pony,s.
    ik had het hem al lang van te voren moeten zeggen zij hij, nou op je eigen kind letten is tog gewoon heel normaal!
    maar goed het zal wel aan mij liggen..

jessie86: wat heeft florine lekker lang geslapen!

verhip: wat een super schatige foto!!!

annie: wat ontzetend fijn dat milan het zo goed doet!
    ja lijkt me wel eng als hij zo schuin in bed ligt.
    wond: jemig hij heeft er wel een hele plek aan over gehouden stom ziekenhuis!

miekepluis: gaat het al weer wat beter met je? je moet wel rustig aan doen hoor!

gentle: wat een mooie foto!

anna1976: gelukig dat het ruisje bij teun iniedergeval niks ergs was.
    hopelijk is het hier ook niks.

liefie: wat leuk dat je man dat met rens doet!
    dat zou die van mij helaas niet doen..

wat fijn dat de meeste wel een goede kraamtijd hadden trouwens!!

zijn jullie trouwens al weer bijna op jullie oude gewicht?
    ik totaal nog niet.
    ik woog voor de zwangerschap 66 kilo.
    op het einde woog ik 96 kilo.
    en nu weeg ik pas 81 kilo.
    dus nog 15 kilo te gaan...
    dus het wil niet echt op schieten hier!
    en wat doen jullie er allemaal aan.

ik was dus afgelopen woensdag bij de verloskundige voor een nagesprek en daar voelde ze ook nog even aan mijn buik spieren, maar ze zij dat ze nog niet aan elkaar zaten , dat er nog een flinke opening tussen was.
    dus dat ik het nog een poosje rustig aan moet doen, inverband met sporten enzo.
    niet dat ik van sporten hou maarja.

18. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @genle soms is het wel pittig hoor, maar ben gelukkig wel gewend om alles alleen te moeten doen, alleen dan nu met yaslin erbij. ik ben blij dat ze niet zo nacht braker is en sinds paardagen echt door pit tot 7 uur das echt fijn.

du sjij staat er in dec al mischien een paar weekies alleen voor ga je redden hoor meid!!!
    heb je nog gewandeld.

me meisje legt nu op de bank te slapen, maar ik heb trek wou pizza bestellen maa wacht wel tot zij der fles om 6 uur heb gehad want anders zit ik aan een koude pizza

19. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    @verhip en Gentle: Wat een mooie foto's zeg...
    @annie: ach wat een zielig gezicht dat handje... Hoop dat het snel weer over is voor em... Voor de rest klinkt het wel goed allemaal.
    @Liefie: wat leuk die foto's van de massagecursus... En een heel verbaasd bekkie :D
    Gewicht: Ik was in totaal 6 kilo aangekomen en ben er al 15 kwijt :p dus hier gaat het wel lekker :D

Nog even een fotootje spammen...
    Ze kan heel lief kijken hahahaha...
    Bekijk bijlage 20821

20. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    hoi allemaal

Had geen internet door problemen met tele 2. Heb niet alles bijgelezen (was ene beetje te veel sinds pagina 86).

DesireeK: oh wat een mooi kindje!

ongetseld: ik heb ruim 7 weken bloedverlies gehad an de bevalling. Ben blij dat dat nu weg is en zou t op zich niet erg vinden als ik een paar maanden niet ongesteld word door de bv. Maar van de andere kant is het wel fijn om te weten dat alles weer normaal is"

sex: vorige week geprobeerd, veel zin maar was nog te gevoelig. Ze hebben ook ongeveer 1,5 uur gehecht en mn de binnenkant ging erg moeilijk (gyn moest er aan de te pas komen en ze hadden t al over ok). Dat zal hopelijk snel verbeteren...

gewicht: was 12,5 kilo bijgekomen en moet nog 3,5 kilo. Snoep nu ontzettend veel. Vanaf maandag ga ik weer regelmatig sporten en minder snoepen!

Lieffie hoe is t met je borst? Babymassage lijkt mij erg leuk!

MvY: Esmee weer helemaal beter?

Deel Deze Pagina