Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @cjpt, ik kan op dit moment niet zo meer lachen, maar bedankt voor het proberen.

hij slaapt nu op me borst, hij was namelijk helemaal overstuur in bed.

het is ook gewoon zo lastig of huilt door de reflux of niet. Nouja ooit komt het vast goed toch?!

2. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @Mumtobe, van die losse flanellen doeken van de bakermat. Weet niet hoe ze precies heten. Kreeg ze van het cb.

Kun je Dimara meenemen met douchen? Dat je samen met haar doucht?

3. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Suze, wij hebben zantac. Niet ideaal want hij vindt het zooo vies dat hij kokhalst en het soms uitspuugt.

Maar hoe doe jij dat overdag??

4. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Cjpt: Ja dat kan wel maar dan kan ik mezelf ook niet echt wassen,
    ben dan bang dat ze uit mijn handen glipt! en bovendien moet ik haar dan eerst afdrogen
    en aankleden voor ik mezelf kan afdrogen dus dat lijkt me ook een gehannes!

@ Mama's van de refluxkindjes: zien jullie ook echt dat jullie kindjes spugen oid?
    want er is toch ook een verborgen versie van relfux?
    Koemelkallergie (waarvan ik dus het vermoeden heb dat Dimara dat heeft) gaat namelijk
    vaak gepaard met reflux (al dan niet verborgen) en aangezien Dimara sinds dat we
    de nutrilon Pepti geven wel al een stuk tevredener is maar af en toe nog wel van die
    krijsbuien heeft die jullie kindjes ook hebben als ik zo jullie beschrijvingen lees!
    Ook was Dimara van de week helemaal schor van het krijsen,
    @ Annie: dat had Milan toch ook?

5. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @annie, een vriendin van mij heeft ook zantac, bij haar duurde het ook 2 weken voor dat ze echt resultaat zag en het beter ging met de kleine! ik breng danique vaak wel gewoon naar bed overdags en idd dan huilt ze ook kinstens een half uur voordat ze eventjes slaapt, in die tijd ga ik ff gauw douchen,stofzuigen etc. daarna pak ik haar wel weer bij me omdat ik zeker weet dat ze pijn heeft, maar het is dood en dood vermoeiend!! ik heb ook bij de ka aangegeven dat ik niet weet hoelang ik dit nog trek, ze willen haar wel opnemen maar als ik zo jouw verhaal lees wil ik dat absoluut niet!! ik heb nog 2 kids die het momenteel niet meer leuk vinden dat er een baby in huis is, ook die worden er ramgek van, ik hoop maar dat de medicijnen snel werken, ik heb het bij mijn vriendin gezien die heeft nu echt een heel vrolijk,rustig meisje, dus daar hou ik me maar aan vast!!

6. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @mumtobe, dat deedt danique ook! wij kwammen er bij danique pas echt achter toen ze een ademstop kreeg, nu ik weet dat ze verborgen reflux heeft zie ik ook wel een hoop symptonen terug waar ik eerder eigenlijk geen aandacht aan heb geschonken zoals,

bellen blazen
    veel opboeren
    veel slikken
    na de voeding erg krijsen en overstreken
    rood aanlopen en kreunen

ik verwarde het met krampjes, wij moesten nu trouwens ook over op de pepti, sinds ze weten dat het reflux is, want er schijnt idd vaak een verband te zijn.

wat danique trouwens ook doet, ze slaapt de hele nacht door, maar kreunt en steunt de hele nacht!

7. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    suze, oke dus we moeten maar even doorbijten.
    en mijn ervaring met zkh is idd niet goed. ze hebben hem veel laten huilen. het kan alleen wel lekker zijn als je echt gek ervan wordt.

mumtobe, milan is idd schor! sinds we nutriton gebruiken spuugt hij bijna niet meer maar je hoort hem wel heel vaak slikken. ook echt grote slokken. dus het komt continu omhoog en hij slikt het weer door.

8. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    oh ja en spugen doet ze idd bijna niet een hele enkele keer komt er mondje terug, afgelopen woensdag zat daar bloed bij, ook een teken dat de slokdarm is aangetast

9. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Suze: Dimara loopt idd ook rood aan na de voeding en gooit haar hoofdje achterover
    met een flinke kracht) en krijsen ja! maar ze spuugt dus niet (af en toe een mondje, maar dat is normaal)
    boeren heeft ze soms wat moeite mee de ene keer boert ze als een volwassen vent
    en de andere keer lukt het haar niet, als het haar niet lukt heeft ze daarna vaak stevig de hik!
    zie van de symptomen die jij noemt niet heel veel in Dimara terug maar 90% de symptomen van KMA zie ik dus
    wel heel duidelijk in haar terug!

10. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Annie: en heeft Milan "gewone" reflux of verborgen reflux? echt heel sneu!!

@ Suze: Hmmm Danique spuugt dus ook bijna niet als alleen af en toe een mondje?
    pfff het is zo moeilijk, aan de ene kant denk ik ja dit is het! en aan de andere
    kant denk ik, nee joh stel je niet aan, je bent gewoon een overbezorgde moeder!

11. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @mumtobe, die symptonen die jij noemt, niet altijd goed kunnen boeren en vervolgens flink de hik, zijn ook symptonen van verborgen reflux, zou het wel even in de gaten houden, ik heb ook weleens gehoord dat als de pepti goed aanslaat dan ook de reflux verminderd of zelfs helemaal verdwijnt, dat is helaas hier niet het geval!
    heeft dimara ook veel krampjes of niet? mijn oudste had kma en die gilde en overstrekte zich de hele dag van de krampen.

@annie, nee zo'n zh opnama vind ik ook maar niets kan me voorstellen dat moeders het doen hoor als ze er ramgek van worden, maar kan het niet over mn hart verkrijgen, als ze nou zou huilen om niets,was het een heel ander verhaal! maar helaas even doorbijten dus, wanneer moet je weer terug naar de ka? want als het na 2 weken niet beter is, zal milan toch wat sterkers moeten hebben, mij hebben ze meteen losec gegeven, maar kon met pijn en moeite nu bij de ka terecht, ze vonden me allemaal maar een beetje aanstellen ofz, en dat ze een ademstop had en bloed bij het spugen, ja ach dat hoort erbij, ja duhh

12. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @mumtobe, ik weet niet welke reflux het nou is bij milan. Ik denk eerder verborgen omdat hij het steeds doorslikt.
    maar als ik geen nutriton gebruik spuugt hij wel meer.
    heel veel zuigbehoefte hoort er trouwens ook bij. milan wil heel vaak zijn speen, zuigt dan heel hard en slikt meteen. dat komt omdat hij dat zuur wil wegspoelen.

13. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Suze, wij moeten over 2 weken weer op controle.

Milan boert trouwens ook slecht soms!

14. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    danique boert nu ik niet meer indik wel goed, wel veel en enorm hard, ik durf niet meer in te dikken, want dan stikt ze zowat in de voeding omdat ze het dan niet weggeslikt krijgt!

als je over 2 weken weer terug moet, dan moet het echt beter gaan! anders zul je wel andere medicatie krijgen, maar dat is niet te hopen he, als ze zo huilen de hele dag dan is 1 dag nog te lang!!!

15. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Suze: Ja Dimara heeft ook onwijs veel krampjes, vaak begint ze ineens te krijsen
    in haar slaap en begint dan heel hard met haar beentjes te trappelen, geef haar infacol
    maar heb het idee dat dat in het begin beter werkte als nu (al zit ze nu ook in de periode
    van de krampjespiek!) ook geef ik haar nog steeds af en toe wat druppeltjes Cinababy op haar
    speentje.

@ Annie: Dimara had in het begin heel veel zuigbehoefte en greep dan vaak naar haar
    vuistjes, we hebben haar toen een speentje gegeven en daar zuigt ze af en toe flink
    op maar ze weigert hem ook af en toe heel stellig door haar kaken op elkaar te klemmen!
    het is dus veel zuigebehoefte in periodes...

16. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    ow ja ik heb zelf trouwens ook koemelkallergie gehad vroeger!

17. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    huilen: ja ik vind het ook heel vervelend. Ik krijg haar meestal wel getroost maar krijg dan zelf helemaal niks gedaan. Aan t eind van de dag ben ik dan echt kapot. Dus ik herken veel verhalen van jullie. Ik heb drie weken geprobeerd haar 15 min te laten huilen maar toen werd t van kwaad tot erger: echt krijsen, helemaal in paniek en een uur nasnikken. Nee dta krijg ik echt niet meer voor elkaar.

eten: we hebben nu al twee keer rustig gegeten met de maxi cosi op tafel. Daarboven hangt een koord met nijntjes. Als ze beweegt gaan de nijntjes bewegen en maken geluid. Dit houdt haar even bezig. Misschien een tip voor de rest?

reflux kenmerken komen mij ook bekend voor. Doet de huisarts of het cb hier een test voor?

Ik las laatst iemand met tips voor de eerste spuitjes. Wat waren die nog eens?

18. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Annie, mag ik de joker inzetten??? :D

Wij laten Svinthe weleens jengelen als we aan het toontje horen dat er niks is. Maar nu heeft ze veel krampjes en dan ga ik er wel naar toe. Als ze echt moet gaan slapen voor de nacht proberen we haar wel echt zelf in slaap te laten vallen.
    Ook laten we haar vaak op schoot in slaap vallen en dan leg ik haar weg in haar reiswieg of wagenbak.

Miekiepluis, gaat het nu weer met je? Even een dip? Hopelijk snel weer beter! Ik heb nog helemaal geen nageltjes geknipt..... Pfff en als ik dit zo lees... laat ik dat wel de eerste keer door mijn moeder doen :)

Marieke, heb je Ties weer lekker opgehaald? Fijn dat het leuk was in Phantasialand.

cjpt, wat een leuke foto van een gamende Dominique!

Douchen, ik douche altijd 's avonds dus dat is hier geen probleem. 's Morgens wel spitsuur met aankleden, wassen , wassen van Svinthe, flesje (die ze dan altijd wel heeeeeeeel graag wil hebben ) Dus in het weekend is het dan extra lekker dat mijn amn er ook is. Ik merk dat ik in de weekenden wel bijkom van de drukte in de week.

Liefie, moeilijk om in te schatten wat je kan geven.... Wat verdienen ze bijv in een supermarkt per uur?

19. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Oh meiden, wat een narigheid toch als ik dat lees met die reflux! Ik herken het niet boeren ( maar dat deed ze al vanaf geboorte erg weinig) en het hikken wel, maar verder ( gelukkig...) niet....
    Ik heb echt met jullie te doen en hoop voor jullie en jullie kindjes echt dat het gauw over is!

Dip: Eh...heb gewoon K*^@*#%(*-dag... Einde van mijn ongesteldheid, bij mij toppunt van hormonen geloof ik, nog maar 5 weken verlof, kortom, gewoon ff prut..
    Maar lief dat je er naar vraagt Hanna!
    En inderdaad, die nageltjes...voorlopig zijn we weer kort zat...

Ff iets heel anders... Tandjes...wanneer beginnen ze daarmee?
    Ik vraag dit omdat Fenna sinds eergisteren erg op haar tong aan het kauwen is, erg veel kwijlt en vandaag een enorme spuitluier had... Toen ik net haar luier ging verschonen, dus we konden bijna haar kamertje weer witten...Hihi!
    Ik voel niks hoor, want ik zou het wel HEUL erg vroeg vinden, maar vind het wel gek al die dingen ineens!

Heb net de naam van Fenna op mijn gipsen buik geschilderd, zal even kijken of ik er een foto van kan maken...

Meiden, mijn kleine meisje slaapt, ik ga lekker met mijn liefie op de bank!

Liefs en een knuffel voor iedereen die hem kan gebruiken!

Pluis

20. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Pluis: Het zou idd kunnen dat er al tandjes zitten te wringen...
    het gebeurd niet vaak maar er worden wel eens kindjes met tandjes en al geboren!
    ben benieuwd naar je gipsen buik!
    dikke knuffel voor jou dat je zo met je hormonsters worsteld!

Deel Deze Pagina