@Annie, Rens vindt het inbakeren nu inderdaad heel lekker, soms is het wel eventjes brullen als ik de pacco aantrek, maar hij lijkt het te herkennen als 'nu mag ik lekker gaan slapen' en het was echt een kwestie van doorzetten in het begin. Heel moeilijk en ik weet ook niet of je dat kunt doen met Milan's zere handje maar ik denk echt dat het wennen is voor hem. Vergeet niet: hij is zwaar oververmoeid!! Dat weet ik wel zeker, zoveel als hij huilt en zo weinig als hij slaapt (overdag dan). Hoe moeier een kind is hoe langer het duurt om in slaap te vallen (heel tegenstrijdig maar waar) dus hij moet wel de kans krijgen om in slaap te vallen met de pacco (half uur laten huilen ) anders lukt het sowieso niet..... Sterkte Annie!!! @cjpt, je kunt haar toch wakker maken om 22 uur voor een bv? Of omdraaien inderdaad, kan ook. @Jessi, denk inderdaad dat jij een van de weinige thuisblijfmoeders bent. Ik hoef pas vanaf januari weer te werken omdat ik ouderschapsverlof opneem. En ik werk inderdaad omdat ik het leuk vind... ik hou van mijn vak en ik hoewel ik nu enorm geniet van het thuis-zijn zou ik het jammer vinden om mijn vak niet meer uit te voeren en dan bv over 15 jaar er helemaal uit liggen... De hypotheek ja die moet ook betaald worden maar ik heb de luxe positie dat mijn man een heel goede baan heeft en we het met alleen zijn salaris ook zouden redden maar ik wil gewoon zelf ook werken omdat ik het leuk vind! @Gentle, spannend donderdag! @Ginny, Kane = een lekker ding!! @Melisa, winterjasje vind ik nu nog niet nodig... Rens krijgt een vestje aan over z'n gewone kleertjes (= romper en shirtje) en dan het dekentje erop. Moet wel zeggen dat ik een heel warmbloedig kind heb, hij heeft het volgens mij nooit koud. Net z'n vader...
ik werk omdat ik het leuk vindt wat ik doe. en ik moet ook rekeningen betalen en ik ben meer dan alleen mama. zo zijn we allemaal een stuk gelukkiger. ik vind dat je wereld zo klein wordt met een baby. en werken maakt het weer wat groter.
Gentle, o wat leuk. Ik ben niet de enige dus. Maar jij hebt wel weer zin om te werken? Ik hoop dat je snel wat vind dan. Spannend dat je man een soll.gesprek heeft! Jingi, bedankt voor je eerlijke antwoord. Soms krijg ik het gevoel dat het niet normaal is als je liever thuis bent, zeker met mijn leeftijd (23), maar zo vreemd is het dus ook weer niet. Hanna, wat lief van je directeur! Jij zit toch in het onderwijs? Is het dan niet gek als je halverwege het jaar weer begint? Of ken je je klas al? Cjpt, het leven is zeker duur haha. Helemaal mee eens. En de hele week gehakt eten en 2e hands kleding lijkt mij ook niks nee, daar is hier gelukkig geen sprake van. Annie, wat goed dat het vandaag tot nu toe goed gaat. Ginny, jippie nog een thuiblijfmoeder. Dan blijf ik hier tenminste niet in mn eentje over als iedereen aan het werk is. Wat een mooie foto, knappert hoor! En wat schattig, met de hond. Oh een pyamadag lijkt mij ook lekker zeg. Maar hoe doen jullie dat als er iemand aanbelt? Ik neem regelmatig pakketjes aan voor buren (tja ik ben natuurlijk meestal thuis) en mn schoonfamilie heeft nog wel eens de neiging om opeens in mn achtertuin te staan. Ik vind het niet zo charmant als ik de postbode in mn pyama te woord moet staan haha.
@jessie, hier ook geen thuisblijfmama, ik werk 3 dagen in de week van 6 uurtjes, vind het eigenlijk wel lekker om te werken, even wat anders dan alleen "mama"zijn, maar ik denk dat,dat ieder voor zich is. @cjpt, vervelend he die krampjes, hopelijk zijn ze gauw weer over...... @gentle, ik heb er gelukkig geen problemen mee om de kleine bij papa achter te laten, vind het af en toe wel lekker om er even alleen uit te gaan of met de andere 2 kids, danique huilt erg veel dus dan is het af en toe ook wel even lekker om er alleen uit te gaan en huilen doet ze toch wel........... @gentle, fijn dat kane zich zo goed heeft gedragen tijdens de prikjes, scheelt voor je zelf ook weer he en je eigen traantjes........mooi mannetje trouwens!! @melisa, hier ook nog geen winterjasje, danique zit altijd in de maxi cosi(wilt niet in de bak ivm de reflux) maar dan heeft ze meestal een vestje aan en met erg veel wind doe ik meestal de voetenzak erin. @annie, is milan nog rustig gaan slapen?? ik gebruik ook de pacco, vind het heel vreemd dat dat met zn handje heeft kunnen gebeuren in het zh, die doek is toch hartstikke zacht...... hier is het weer drama, maar heb vandaag ook wel het idee dat ze wat aan het zeuren is dan dat ze echt pijn heeft, mss ook wel een beetje last van het 8 wkn sprongetje??
Het is trouwens geen kritiek hoor, ik vraag me alleen af of er hier meer vrouwen zijn die thuis blijven. Als iemand zn beroep erg leuk vind kan ik daar alleen maar jaloers op zijn, aangezien ik die ervaring nooit heb gehad.
@ Jessi, tja onverwacht bezoek heb ik hier niet want ik woon een half uur rijden van iedereen die ik ken vandaan. Behalve mijn nicht dan maar dat is 1 van mijn beste vriendinnen dus al doe ik in mijn blote kont open ;o) En die postbode enzo... nou die zien mij dan mooi in mijn badjas of pyama. Lekker belangrijk. Ik ben hardstikke sexy in mijn badjas hahahaha. En trouwens, als de bel gaat is het niet verplicht om open te doen hoor. ;o) Hihi, als het belangrijk is komen ze wel terug. Oh en ik vatte het niet op als kritiek hoor. Ik denk dat ik ook wel thuis zou willen blijven als het financieel makkelijker zou zijn. En mijn vriend verdient eigenlijk heel goed, maar tis maar net hoe je vaste lasten zijn he? Ben wel nieuwsgierig hoe dat bij anderen is. Jullie hoeven niet te antwoorden want het is nogal persoonlijk, dat begrijp ik. Wij hebben aan vaste lasten al ruim 1500 euro per maand. En dan moet ik nog boodschappen doen etc. Dus dan is het best moeilijk om nog uit te komen op 1 salaris. Natuurlijk zit er wel ruimte in om te bezuinigen (chello, mobiels, sportschool abonnementen, auto niet all-risk verzekeren) maarja, dat zijn keuzes die we maken.
hahaha ik neem het niet op als kritiek, en andersom geef ik ook geen kritiek, ik snap heel goed als er gekozen wordt voor thuisblijf mama. ik heb een tussenweg, ik schrijf boeken(zelf) en ben dtper (voor ggz) en ik doe ook nog andere werkzaamheden(barvrouw) maar....veel dingen thuis in eigen tijd en strx 10/20 uur buitenshuis.
Cjpt, haha ja misschien moet ik er gewoon schijt aan hebben. Ik ben natuurlijk ook harstikke aantrekkelijk in mn pyama hihi . Wat lekker dat je niet zomaar onverwacht bezoek kunt hebben, dat zou ik ook wel willen. Ik woon in het oude centrum van castricum, dus er fietsen best vaak bekenden langs, dat vind ik soms wel minder. Over onze vaste lasten, ik heb het even opgezocht: we zijn momenteel ook rond de 1500 euro netto kwijt aan vaste lasten. Dit is: hypotheek (netto)/gas/water/electriciteit/verzekeringen/tv/telefoon/internet/wegenbelasting. Dus ook nog geen boodschappen en sparen enzo. In januari zullen de vaste lasten wat meer worden, want dan krijgen we een 2e auto erbij, een diesel. Dus dan zijn we meer kwijt, want allrisk verzekeren en een flinke wegenbelasting. Brusje, wow jij hebt veel banen. Lekker afwisselend. Ik heb al 3 koekjes op Spritsen met chocola Ik kan niet meer stoppen haha!
even vraagje voor de flessen mama's, welke flessen gebruiken jullie?? ik gebruik nu pepti, maar deze voeding is erg dun, het is geen optie om 'm te verdikken met jbpm, omdat danique dan door de reflux er bijna in stikt, ik gebruik nu de avent, de dr brown en difrax gaan veel te snel, de avent ook, maar doet ze wel het langste over van de 3
ik geef maar 1 flesje dus niet veel ervaring, maar wij hebben avent met speen nr 1 @ jessi wat doet jouw man voor werk?
hoi meiden, ik ben weer terug van een week vakantie met het gezinnetje, we hebben echt super genoten van elkaar. Suze doet het nog steeds erg goed al mag er van mij zo langzamerhand wat meer tijd tussen de voedingen gaan zitten (bv) maar verder hoor je mij niet klagen. Ik heb niet terug gelezen dat is een beetje teveel van het goede, maar ik hoop dat iedereen aan het genieten is van de kleine hummeltjes die langzaam maar zeker spekkies worden. Bij de aug mama 2008 houden we een lijst bij hoeveel je kleine is gegroeid (in lengte en gewicht) is erg leuk om te vergelijken, misschien ook een idee voor hier? De eerste lachjes van Suze zijn trouwens ook een feit, echt superleuk , ze kon al Aa Aa zeggen (als ze huilt) maar nu ook rrr echt een kanjer dus
geboortedatum geboortegewicht geboorte lengte huidige leeftijd gewicht lengte Suze 22-8-9 3280 gram 51 cm, 6 weken 4100 gram 55 cm
flessen: ik gebruik vanaf het begin de aventflessen. Vandaag heb ik speen 2 geprobeerd. De fles was zo op, maar ze heeft niets terug gegeven, dus misschien was ze er aan toe. Ik gebruik trouwens aventflessen omdat ik tot 2 weken terug nog borstvoeding gaf. Volgens het CB zijn de spenen het meest gelijk aan een tepel. Zo ontstaat er geen verwarring.
Suze 22-8-9 3280 gram 51 cm, 6 weken 4100 gram 55 cm Milan 2-8-9 3440 gram, 49 cm, 10 weken 5960 gram ? cm
Ff snel hoor... Ik weet niet wat me overkomt!! Milan was vanaf half 2 stil en slaapt nu nog!! WOOW! Ik moet hem gewoon wakker maken voor zijn fles nu! Ik heb niks te klagen vandaag
En ja die hand nogmaals.....echt bizar Die pacco doek is idd heel zacht! Me vader zei dat ik een klacht in moet dienen..misschien ga ik dat nog wel doen!
Even bijgelezen... Marieke, lekker dat je zo hebt kunnen genieten van het samen zijn! Hier is Elias ook best veel vrolijk, als hij gegeten en genoeg geslapen heeft is het brabbel brabbel brabbel lach enz, heerlijk he? Anna, hahaha ik dacht al, mijn baby eet mij op als ik hem niet om de vier uur voer Maar Teun is geen uitzondering dus Brusje, als hier krampjes waren/zijn (zijn er nu bijna niet meer) waren ze toch ook meer 's nachts dan overdag hoor! Maar hij heeft er gewoon nooit heel erg veel last van gehad (in vergelijking met mijn andere kids want wat is veel, dat is relatief) Liefie, ons oppas tarief is 5 euro ongeacht het aantal kids dat huis en/of wakker is maar wij doen het meeste een beroep op vriendendiensten van familie hoor! Ik geloof dat 3,50 ook al goed is, het nibud heeft daar zo zijn berekeningen voor al zijn die in mijn ogen iets te karig... Annie, Ik lees met pijn in mijn hart je verhaal van gisteren, ik weet hoe het voelt en sluit me geheel bij cjpt aan, schakel mensen in anders wordt je gillend gek! Wel een mooi draakje heb je met piek haartjes Het inbakeren moet je echt even doorzetten om te zien of het werkt, hij moet er echt aan wennen en zal eerst zeker een gevecht opwerpen! Iedereen vraagt zich af hoe dat heeft kunnen gebeuren met zijn handje omdat een pacco doek zacht is maar als je toevallig een stuk klittenband tegen komt, dat is best hard hoor! Ik denk dat het daarmee gebeurd is wellicht? Suze en mumtobe, hetzelfde geldt voor jullie natuurlijk! Hier helpt de nutriton voor Elias heel goed! Ik deed gister wat minder in zijn fles en gelijk weer verslikken en hoesten ervan zelfs en dat was 3,5 uur na zijn voeding, de nutriton houdt het voor hem goed binnen en meer middelen lijkt hij niet nodig te hebben, gelukkig! want als ik jullie zo lees... Miekiepluis, niks is te gek met tandjes hoor, ze doen ongeveer 40 dagen over door komen dus je weet het nooit, Elias gaf mij vorige week ook het idee, hij kauwde erg op zijn speen en stompte zichzelf met zijn vuist in de hoop zijn mond te bereiken... Werken: Ik ga 21 oktober weer werken en woensdag een wendag op het kdv, whelp! maar ik ga maar 1 dag werken Ginny, zei ik iets over navelbandjes? Zo ja dan ben ik het alweer kwijt Nat maken en koelen kan je doen, met washandjes bijvoorbeeld dus ook met navelbandjes maar of dat het was Ik heb uiteindelijk niks gedaan... Lekker blijhoofd dat ventje van jou! Jessi, ik werk absoluut niet omdat ik het leuk vind, oko nooit gevonden ook net als jij ook niet voor de hypotheek maar wel voor de extra dingen zoals mijn eigen auto en gewoon wat ademruimte. Ik wil het liefste voor mezelf werken maar dat is best lastig op te zetten dus ik moet wat geduld hebben en mijn ene werkdag nog een jaartje uitzingen... Ik heb in ieder geval altijd voor ogen dat ik wil dat we het op 1 salaris zouden moeten kunnen dus alle kosten die mijn salaris dekken moeten ook weer weg te werken zijn. Het wordt je alleen niet makkelijk gemaakt in deze maatschappij maar goed... Ik ben bij zoon 1 (20 jaar was ik) en zoon 2 (23 jaar was ik) gewoon thuis geweest ook hoor, dit is mijn eerste mama/werk combinatie kind Mik, ze prikken in de beentjes niet in de armpjes Cjpt, vaste lasten zijn lasten waar je niet onderuit kan (hypotheek, energie) en andere "vaste" lasten zijn keuzes zoals je zelf al zegt (abonnementen, soorte verzekeringen) daar zit altijd bezuinig ruimte maar ook in boodschappen zit vaak veel bezuinig ruimte. Ik denk dat wij best beschaafd leven, geven niet veel uit naast onze vaste lasten maar die liggen dan inderdaad ook best hoog mede door een lening helaas... Wij zijn aan alles 2500 kwijt per maand incl eten, gas/benzine enz... Ik heb dan nog niet de teruggaves gerekend alleen die van de kinderopvang is er al af maar zorgtoeslag en kinderbudget krijgen we nog natuurlijk evenals voorlopige teruggave. Best wel een shocking bedrag als ik het zo neertel... Als ik toeslagen, teruggaves, alimentatie mee tel en er tegen weg streep enz zijn we 1500/1700 kwijt... Ik doe even een boekje open over onze financien wat ik niet vaak doe durf het ook niet goed neer te pennen Wij hebben een koophuis, twee auto's, drie kinderen, twee honden een kat twee konijnen en drie vogels die lekker duur eten... En een dikke lening dus... Erg jammer... Over gehouden aan het kopen van ons huis en de grote auto, zouden we niet weer op dezelfde manier doen...
Suze 22-8-9 3280 gram 51 cm, 6 weken 4100 gram 55 cm Milan 2-8-9 3440 gram, 49 cm, 10 weken 5960 gram ? cm Elias 27-7-9 3560 gram, 53 cm, 10 weken 6350 gram 61 cm