Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zicht

zicht Niet meer actief

@ simmer, ik twijfel ook vaak aan mijn hoeveelheid borstvoeding omdat ze zo'n grote zuigbehoefte heeft. Ze zou wel heel de dag aan de borst kunnen hangen. Daarom voed ik niet helemaal op verzoek maar hou ik wel tijden aan. ik probeer er veel rust en regelmaat in te brengen. Zolang ze goed groeit, voldoende plast en poept ga ik er maar vanuit dat ze voldoende binnen krijgt. Als ze dan tussendoor huilerig is dan kunnen het ook krampjes zijn. Zuigen geeft dan ook verlichting dus dan kan het lijken op honger maar dit hoeft niet. Moeilijk he maar vertrouw op je lichaam.

Ik geef volledig borstvoeding maar ik heb soms ook de neiging om 1 fles per dag te geven. Ik vind het ook best wel een gedoe en vermoeiend dus ik begrijp heel goed als sommige meiden besluiten ermee te stoppen.

@ hannah, ik vind svinthe echt een geweldige naam! En ik meen het!

2. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden

was ik weer, ben er helaas niet beterder opgeworden. maarja komt wel weer goed

@mvy hij gaat naar afrika en komt in dec terug. dus ja best een tijdjes is he.

@gentle ow jij hebt even geshopt dat is fijn, kan je meisje eindelijk iets roze aan, en hier ook over naar maatje 2 ookal hebben we een klein meisje. ben wel beniuew wat ze weegt, je ziet hier al veel 5 kilo voor bij komen maar dat zal ze nog niet wegen denk ik.

@daan iederen knus op de bank gezellig hoor!!

@annie de kindjes waren dus blij je weer te zien, en wat leuk dat die kleintjes zulke opmerkingen maken he, hihi en milan is dus niet bekend bij jullie nou leuk toch beter dan 3x een milan in de klas,
    en wat een scheetje in de maxi!!

@hanna ow jij ook wezen winkelen, en die thermofles is inderdaad wel een optie. doe ik volgende week maar als we me vriend wegbrengen naar schiphol. wij hadden nu de fles gewarmt in een eettentje hihi.
    en ik vindt svinthe ook een aparte naam!! hebben jullie goed bedacht

hier had ons meisje net last van der buikje werd ze mee wakker,dus hup op een groot kussen naast me op de bank en over de buikkie wrijven en jahoor mw is vertrokken terwijl ze zo in bad moet een een flesje hihi

3. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    MamavanYouri, mooi dat bijna alle poep uit de kleertjes is gegaan. Zou toch zonde zijn he!

Fon, bedankt :D

Svinthe hangt hier nu in de buikdrager. Ik heb die geleend van mijn zus. Een MiniMokey is het en ze slaapt nu dus ik ben er tevreden mee :D

Ik heb erg veel leuke kleren gekocht voor onze kleine meid op Marktplaats. Ben er helemaal mee in mijn nopjes!!! Nu net ook weer een stoer spijkerbroekje als tegenhanger voor de vele jurkjes die in de kast hangen!

4. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    wat een mooie en lieve baby's heb ik voorbij zien komen!!!

gewicht/flubberbuik: ik moet nog 3,5 kilo (vd 12,5) kwijt om op het startgewicht (68,5) te komen. Heb dus nog mijn zwangerschapsbroeken aan. Ik ga nu ieder dag wandelen en probeer het snoep te laten staan. Liefst zou ik daarna nog 3,5 kilo afvallen maar ik denk niet dat dat er in zit.

Vraag: ik ga vrijdag een middagje zonder Maud weg. Ik heb gekolfde melk in de diepvries: hoeveel melk zou ik moeten ontdooien? Maud is morgen 1 maand oud.

poepen met geluid: hier schrikt het bezoek af en toe zo hard poept ze de luier vol!

pijnlijke tepels en steken: heb ik ook last van.

5. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @hanna hihi jij dus ook veel 'echte'meisjes dingen hihi hier ook hoor, maar ook wat stoere dingen. en jij hebt dus een klein aapje bij je hangen hihi.

@lieke ik zou begot niet weten hoeveel melk je moet ontdooien, mischien kunnen andere bv moeders je helpen

6. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Noa, hahahha, ja inderdaad, toch wel heel veel roze hier. Eerst zei ik, nee alleen maar stoere dingen maar die tutte-dingen zijn toch ook wel erg leuk.

Ja en dat aapje zucht af en toe eens heel hard. Het valt niet mee hoor om baby te zijn ;)

Lieke ik geef geen bv dus kan je helaas niet helpen.

7. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    @gentle: ik heb dat af en toe ook hoor die onzekerheid over senna haar gewicht.
    senna was bij haar geboorte 2740 gram en weegt nu net 3000gram, en is net 47 cm, en soms is maatje 50 nog te groot voor haar.
    de beebs die hier voorbij komen, lijken ineens dan zo groot.
    maar senna doet het voor de rest goed, en dat is het belangrijkste toch??

@hanna: als blijkt dat mijn hb te laag is, dan krijg je meestal iets van ijzer tabletten, om het ijzergehalte in je bloed weer op te krikken.
    dus ben benieuwd
    kon als het goed is do of vr bellen voor de uitslag.
    je hoort het wel.

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zag ergens duizeligheid voorbij komen. Daar heb ik ook zo'n last van! Ik moet echt oppassen dat ik niet te snel ga staan en zeker niet als ik Julia vast heb, want ik ben al een paar keer bijna gevallen. Ik ben ook zeer regelmatig aan de ijzerpillen helaas...

Even tussendoor de moeie baby in bed leggen ;)

Wat ik nog graag even wilde zeggen: Respect en een groot applaus voor alle alleenstaande mama's hier!!! Nu ik zie hoeveel werk het is en hoe fijn ik het vind om dingen te overleggen of Julia even "af te geven"... Echt, jullie verdienen een extra titel!

Nog even lekkere baby spam!! Is ze niet stoer met haar t-shirtje ;)

9. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een schattige foto van Julia zeg! Inderdaad, stoer hoor! :)

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Lieke, mss voor de zekerheid 150 of 200 ontdooien, dan heb je sowieso genoeg. Je kunt natuurlijk niet echt op voorhand zeggen hoeveel ze normaal gesproken drinkt... Ik weet niet of je een ruime voorraad hebt, dat je een beetje ruim kunt nemen.

Mik, Julia is helemaal niet eens zo erg klein, maar omdat ze niet zo hard groeit, lijkt ze opeens wel klein! Een jongetje in de kerk wat 2 weken jonger is, is zwaarder dan zij!! Ik zou zo graag van die lekkere babyspekjes zien...

11. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @hanna ja die tutte dingen zijn soms zo lief!!! en hier ook roze hoor.

en inderdaad baby zijn is zwaar hoor!!!

@gentle ze ligt er te vreden bij in der t-shirtje!!

12. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    gentle: hier zitten we ook nog lang niet aan de 5 kilo hoor. Ik denk dat ze net 4 kilo weegt.

over mn eerdere vraag: Op zich is er snel extra melk ontdooit maar wat drinken kindjes van 1 maand bij fv?

13. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lieke, Svinthe is nog geen maand, maar drinkt zo gemiddeld nu flessen van 120 cc... Soms iets meer, soms iets minder...

14. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Lieke, Milan is al ruim 6 weken maar die drinkt op een dag 5 flessen van 165. En dan laat hij soms wat staan dus daar heb je zeker genoeg aan denk ik!

@Gentle, lieve foto met Julia zeg! En lekker dat je zo goed geslaagd bent! Roze is ook erg leuk voor de meisjes!!

@hanna, en al uitgeshopt op marktplaats?:)
    Ik had ook een jasje gekocht op marktplaats!! Scheelt een hoop he?!

Milan ligt nu lekker op schoot. Laat hem ook lekker liggen!! Lekker knuffelen met me ventje!

15. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Annie, wat betreft reflux, ik heb meer kenmerken gelezen die ik erg herken in Elias, huilen/schreeuwen/krijsen en hoofd achterover gooien/overstrekken. Vaak de hik, kreunen, smakken/slikken als hij ligt, hard zuigen op een speen, 's nachts goed slapen maar overdag helemaal niet (erg vreemd maar dat lees ik dus heel veel). Ik heb nu dus zijn bedje omhoog gezet, aan het eind van de middag lag hij in de box ook te huilen/zeuren en daarna in zijn wipstoel gezet (dat is niet plat) en toen was hij niet meer aan het huilen maar was hij juist tevreden. Hoe meer ik op kleine dingen let die hij doet (zoals zich verslikken terwijl hij ligt, was me niet opgevallen als vreemd omdat hij dat altijd doet...) heb ik steeds meer het idee dat ik gelijk heb. Ik ga het aan de kinderarts vragen als ik er heen ga voor zijn navelbreukje.

Hanna, onze box is een tweeling box, ik vind de boxen van tegenwoordig zo klein dat ik een dubbele wilde :)

16. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Rianne, dat lijkt er idd op! Hier gooit Milan ook ze hoofd erg achterover. Milan heeft gewoon alle kenmerken. Moet wel zeggen dat het huilen veeel minder is nu we nutriton gebruiken.
    Hij was eerst zo ontevreden! Gaat nu beter gelukkig.
    Zie bij Milan vaak melk in zijn mond ook gewoon uren na de voeding! En idd dat plat liggen is niet lekker voor ze.
    Nou wel goed dat je er achter bent gekomen! Kun je er toch wat meer rekening mee houden!

17. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    goedemorgen,

wij hebben een beroerde nacht gehad, ik had het idee dat Suzr wat last had van haar buikje want ze liet de hele tijd windjes.
    Ik hoop dat jullie allemaal beter hebben geslapen

18. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Nee helaas Petra, hier ook een slechte nacht gehad...
    Ik wil proberen om vanavond rond 20uur uit te komen als laatste voeding en eens kijken of ze dan beter slaapt. Want meestal is ze tot 20uur wakker en valt dan in een diepe slaap zodat ik haar om 22uur moet wakker maken en ze dan niet fatsoenlijk drinkt en vaak ook niet meer wil slapen...

Nu ligt ze ook weer in haar bed maar ik denk niet dat ze daar wil slapen ;)

19. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ mama van youri, balen zeg dat je ook niet goed geslapen hebt. Ga je eigenlijk nog je naam veranderen in youri en esmee?
    Hoe vind youri het eigenlijk zo'n klein zusje erbij?

Roos doet onwijs lief naar Suze, echt heel bijzonder om te zien

20. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden,

Petrabr en MamavanYouri, balen zeg van de slechte nacht die jullie achter de rug hebben. :(
    Ik hoop voor jullie dat de volgende nacht heeeeeeeeel goed
    gaat!

Svinthe heeft heel goed geslapen en wij dus ook. Laatste fles om 23.00 uur en toen wakker om half 3 en 7 uur. Toen heb ik haar lekker in bad gedaan. Vindt ze altijd zo fijn. Echt genieten!

Ik ga zo naar de markt met mijn zus en waarschijnlijk bij de Albert Heyn een foto laten maken van haar. Of ze daar zin in heeft is een tweede natuurlijk, maar het valt te proberen :)

Fijne dag allemaal!

Groetjes, Hanna

Deel Deze Pagina