Goedemorgen meiden, Zo...het bezoek van de tantes en ooms waar ik niks mee heb weer overleefd en het was zowaar gezellig... Annie: Wat fijn dat er nu werkelijk wat gaat gebeuren! Zoals CJPT het schrijft, je bent een geweldige mama en heb ontzettend bewondering voor je hoe je alles doet meis! Oeh...wat fijn dat de medicijnen lijken te werken...hoop het zo voor jullie! CJPT: Wat schrijf je dat prachtig voor Annie... Ik zeg ook elke dag voordat Fenna gaat slapen hoeveel ik van haar hou en wens haar mooie dromen toe.. Is helemaal niet gek hoor! Ook tijdens het verschonen vertel ik wat ik doe en gisteren kreeg ik mijn bestellingen van Esprit binnen ( errug leuk!!!) en dan ga ik samen met haar passen en vraag ik ook of z ehet wat vindt! hihi! Is alleen maar goed voor haar taalontwikkeling hoor! Mik: Warm water uit de kraan lijkt me niet zo handig, maar je mag wel gewoon ledingwaterpakken hoor! En dan opwarmen...In warm water zitten denk ik toch meer bacteriën of zo..Kweet niet. Rianne: Fenna drinkt ook ineens minder als anders! Maar zij is nergens wezen wennen of zo...Ja, samen met mij...Bij de gastouder op de koffie zeg maar... Misschien hoort het bij hun leeftijd? Gentle: wat fijn!!! Gefeliciteerd joh! Wel gek lijkt me, om door de weeks alleen te zijn... Maar dat kun jij hoor! Een sprongetje kan zo'n week duren...Sorry! Ik zal voor je duimen dat jullie snel een huis vinden! Hanna: Hè meis, nog zo'n last van de bevalling? Lekker veel over praten hoor! Dat helpt! Hè, hoop voor je dat het helpt die Nutrilon voor Svinthe! Lijkt ne niks! En wt fijn dat je lekker tot 4 jan. wordt uitbetaald! Heerlijk! Lieke: Hè wat vervelend dat het ritme met Maud nog niet zo lukt! geeft niks hoor, je mag best even lekker klagen! En hier ook iemand met heel opspelende hormonen...I know the feeling! Wat betreft je bloedingen...wil je niet aan de pil? Dan komt het misschien op gang...Ik noem maar iets hoor! Mik: gets, wat naar dat je nog zo'n last van je knip hebt! Hoop voor je dat de gyn wat voor je kan doen! Mumtobe: Jep, ik ga met een vriendinnetje naar de Jonge gezinnenbeurs! Marieke: Ik had in Fenna haar vinger geknipt...zielig hè... Ik duim voor je! Wat grappig, ik hoor al meerdere dames over knuffels ( Daan, Rianne..) Fenna geeft er nog helemaal niks om...KOmt nog wel msschien! Meiden, ga ff lunchen! Liefs, Pluis
he meiden, ik ga 'even' reageren vanaf blz. 185 @Mumtobe, wat lijkt me dat verschrikkelijk eng dat Dimara dan zo ineens stopt met ademhalen. Daar is ook een term voor geloof ik (niet dat je er wat aan hebt). Gebeurt dat vaak en heeft dat te maken met de mogelijke reflux? @Liefie, heus niet erg hoor dat je er door het gehuil heen geslapen bent. Ik zal je zeggen dat Rolf vorige week bijna de hele week de nachtvoeding heeft gedaan, omdat ik zooooooooo moe was en gewoon niet wakker werd. Ik voelde me eerst ook heel schuldig, maar ja, ik had het gewoon even heel erg nodig en Rolf vind het niet erg. @Rianne, ik lees dat Elias 5 flessen krijgt nu. Mag ik vragen hoeveel flessen je aanbiedt en wat je schema is. Wij mochten namelijk ook terug naar 5 flessen, maar Noor is daar volgens mij nog niet aan toe. Ze komt eigenlijk altijd nog voor die 6e fles. Het is nu 2 keer voor gekomen dat ze met 5 flessen toe kon. Wij geven 150cc +5 en de laatste voeding 180+6. @Monique Dat denk ik dus ook. Dat het zich vanzelf wel regelt en nu is ze erg gewoon nog niet klaar voor. Thanx Dat doe ik ook niet. Meestal gaan we 's middags even. Dan is ze wat langer wakker na haar fles en trekken we er even op uit. Noor is een meisje wat veel baat heeft bij haar regelmaat en kan overstuur raken als het een keer anders gaat, dus dat wil ik haar nog niet aan doen. @Gentle, mooie coupe. Lekker he, even naar de kapper en een ander kapsel. Goed dat je toch naar de vrouwenavond gaat. Hoe was het? (lees ik vast hieronder wel, maar toch hihi) Ah ik lees nu idd dat het goed gegaan is. Fijn he, geeft je vast een goed gevoel en kan je er vaker even tussenuit. @Rianne, ik lees dat Elias ook van die kleine flesjes drinkt en dus ook korte tijd tussen de flesjes heeft. Noor heeft dat ook. Ik denk dat het zo'n sprongetje is of zo. Wil Rens ook meer bij je zijn? Noor namelijk wel. Heel vervelend, want ze mogen natuurlijk niet boven de liter voeding komen. Dus met de 150cc flesjes hebben we nog de mogelijkheid om 2 kleine flesjes aan te bieden. @Jessi, ik had ook al even op je hyves gereageerd, maar zie hier nu ook de foto staan. Maar een prachtige meid heb je. Hier ook een kletser. Met veel van die gilletjes er tussendoor. Zo schattig. Ik wordt daar zo gelukkig van. @CJPT, Amen! Hier precies hetzelfde. @Ollekebolleke, hoe was het gisteren? Wat een vervelende dag zeg. Hoe is het met Finn nu? @Mik, wij mogen gewoon warm kraanwater gebruiken. Het ligt er idd aan wat voor leidingen je hebt, maar het kraanwater is in Nederland van goede kwaliteit en dan mag het gewoon hoor. Ik maak gewoon een 'koude' fles en warm het op in de magnetron. Uitkoken: ik doe het nog elke dag. Wist niet dat het niet meer hoefde. Maar met de verdikte voeding vind ik het wel lekker om het even goed uit te koken, want zelf met de borstel krijg ik het niet goed schoon. @Skatje, hoe werkt dat dan dat baby's makkelijker kunnen poepen als het water gekookt is? @Gentle, wat fijn dat je man de baan heeft zeg. Jij gaat het wel redden hoor zonder je vent de hele week. Sprongetje, in het oei, ik groei boek staat dat het wel tot max 2 weken kan duren. Noor zit er nu ook in. Ik moet er steeds zo aan wennen. Net of ik mijn dochter weer helemaal opnieuw moet leren kennen, net als ik denk dat ik er achter ben hihi. Je kan op Oei, ik groei! Groeit mee met jou en je baby je aanmelden voor de sprongenwekker. Zo weet je weer wat er aan komt etc. Ik vind het best handig. En vooral omdat ik best onzeker ben daarin. Want ik denk steeds dat ze me niet meer leuk vindt. @Lieke, getver meid. Het gaat dus 'even' niet zo lekker. Snap het heel goed dat als je zelf niet goed in je vel zit, het allemaal dubbel zo hard aan komt. @Gentle, succes met de huizenjacht. Je komt dus weer naar Nederland. Lekker zeg. @Knippen van nageltjes? Mag dat ja? Tot nu toe heb ik de losse stukjes er afgescheurd. Die kleine van ons heeft vanaf de geboorte al zulke lange nageltjes en Rolf en ik zitten onder de krassen haha. Gaat dat bij de volgende voeding gelijk doen. Want dat wij onder de krasjes zitten is niet zo erg, ze krabt zichzelf ook veel. Lang leve de sudocrem en bepanthem. Werkt echt goed. @Rianne, hier een grote woezel en pip fan. (wij hebben zoveel van woezel en pip, en aangezien er elke week er wel weer wat nieuws uitkomt, hebben we de sinterklaascadeau's al verdeeld onder de oma's en opa (jaja, opa wil perse sinterklaas vieren. Ik vind het niet zo nodig, Noor snapt er toch niets van haha) Hier is, zoals ik al eerder zei, woezel de grote favoriet. Zingen jullie ook al uit volle borst de woezel en pip liedjes mee? Deze mama zingt: Ik voel me fijn (moet ze erg om lachen), het land van je ogen dicht, slaap zacht. Dat zijn de favo's hier. Nou meiden. De eerste echt nacht doorslapen is hier een feit. om 23.00 laatste fles en om 07.00 meldde ze zich. Ik zei nog gister tegen haar. Lekker gaan slapen en morgen om 07.00 wakker worden. Maar dat zal wel toeval zijn haha. Maar het mooie aan dat alles is, is dat het haar eerste nacht on-ingebakerd was. Hoe gaaf is dat? Het was niet met opzet, maar na haar laatste fles viel ze in slaap en toen vond ik het zo zielig om haar weer in te bakeren. Helemaal na een middag en avond huilen. Want dan wordt ze wakker. Dus met slaapzakje in bed. Ik=trots Ik heb nog wel een vraagje? Zijn er meer baby's met smetplekjes? Noor heeft het heel erg in haar nek en hals. We proberen er zo min mogelijk aan te doen en het droog te houden. Het enige wat er op gaat is poeder. Maar het wordt niet echt minder. Hebben jullie nog ideeen? Ik hoorde bijv. iets over een olie, maar heb geen idee. Oh en als laatste voor Annie. Ik heb niet echt meegekregen wat er aan de hand is, maar wil je graag heel erg veel sterkte wensen en ik hoop dat het met de medicijnen nu beter zal gaan. Ik merk dat het niet makkelijk is voor je. Maar hou voet bij stuk, jij weet wat het beste is voor je kind. Laat je nergens mee afschepen. Je bent een goede moeder hoor. Laat niemand je daar van afbrengen. Dikke kus van Daan en Noor voor jou.
Gentle, gefeliciteerd! Wat super dat je man de baan heeft. Hopelijk vinden jullie snel een leuk huisje. Wel pittig zeg, dat je misschien even alleen bent met Julia doordeweeks. Lijkt me wel zwaar, maar je kunt het! Monique, lekker dat je zo'n goede dag had gister. Vandaag weer? Oja 7 nov Hengelo toch? Ben toevallig die dag redelijk in de buurt (Emmen) dus wie weet kom ik even kijken Lieke, vervelend dat je nog bloedingen hebt. Ik duim voor je dat je er snel vanaf bent, het is zo vervelend. Ik heb ook 8 weken gevloeid, en mn gyn zei dat hij regelmatig 10 of 12 weken ziet . Mik, super dat je knip niet meer ontstoken is, maar balen dat je naar de gyn moet. Wat doen ze bij wild vlees? Hanna, he jouw tandproblemen zijn nog steeds niet voorbij? Nou zeg, je zou toch denken dat een wortelkanaalbehandeling wel wat doet. Lekker dat je pas 4 januari weer aan de bak moet. Rianne, jeetje 19 euro. Maar fijn dat je weer met de kinderwagen kunt lopen, zou niet weten wat ik zonder mn wagentje zou moeten. En ik moet ook wekelijks Florine's nageltjes knippen hoor, ze groeien echt heel hard en anders heeft ze ook allemaal krassen op haar koppie. Marieke, is je bv terug gelopen door pilgebruik of zomaar? K*t zeg, ik hoop dat het snel weer goed opgang komt. Ik duim voor je! Annie, wat goed dat de medicijnen lijken te werken! Eindelijk goed nieuws. LadyJenn, dat is een tijdje terug zeg. Mooi dat alles goed gaat. Miekiepluis, hier ook een meisje wat nog niks om knuffels geeft. Zal nog wel komen ja. Lekker geluncht? Daan, wat gezellig dat je er weer bent! Dankjewel, jij hebt ook een heel mooi meisje. Wat goed dat Noor heeft doorgeslapen! Oja, smetplekken: hier ook 1tje in haar nekje. Ik dep het meerdere malen per dag goed droog, en doe er affentoe een klein beetje bepanthen op (dat zeiden ze op het cb). Maar iedere keer als het bijna weg is komt het weer terug :x. Zo nu ga ik eerst even een broodje (nou ja, 6 ) eten, ik kom om van de honger haha.
Daan, haai meis! Fenna heeft hier ook een smetplekje in haar hals, komt door de melk die langs haar kin loopt..Dus we houden haar slabbetje al ongeveer onder haar mond tijdens het drinken... Sudocreme helpt erg goed, de plek is nu bijna weg!
@Annie, hoe gaat het vandaag tot nu toe? Al iets van de nieuwe meds gemerkt? Oh ik lees nu dat het tnt goed gaat. Met wie heeft hij een date dan??? hahaha! Je moet het natuurlijk zelf beslissen, maar ik zou zelf nog niet beginnen met de pepti, ik heb altijd geleerd 1 ding tegelijk veranderen anders weet je niet waar je aan toe bent, en zeker bij een dieet! Hoewel ik me ook kan voorstellen dat je alles eraan wilt doen wat in je mogelijkeheden ligt.... Als dietist heb ik weinig verstand van allergiën (daar hebben we onze allergiedietisten voor ) en ook nog eens weinig verstand van kindervoeding (daar hebben we onze kinderdietisten voor ) dus op dat vlak kan ik niet veel nuttigs toevoegen helaas... @Gentle, gefeliciteerd met je man's baan! Poeh dat wordt even doorbijten om doordeweeks alleen te zijn! Maar je ziet 't: Noa en Rianne kunnen het ook, dus jij ook meid!! (oke, Noa is nog wel veel langer alleen, sorry niet helemaal vergelijkbaar...) Maar euh over 1,5 week al beginnen? Moet hij zijn Duitse baan niet opzeggen dan? Of heeft dat geen opzegtermijn? Is dit nou de baan van docent Engels? Leuk! @Marieke, ik duim voor jouw bv hoor! @Rianne, haha als Elias zijn flessen niet helemaal leegdrinkt neemt hij gewoon een hapje Pip om zijn honger te stillen @Pluis / cjpt, ook ik klets me de hele dag suf tegen Rens! Grappig dat jullie dat ook doen. Ik vertel altijd wat ik allemaal aan het doen ben zelfs als ik even ga plassen 'mama is zo terug hoor!' hahaha soms moet ik lachen om mezelf maar ach anders is het ook zo stil he de hele dag.... @Daan leuk dat je er weer bent! Je vraag over de flessen was aan Rianne gericht maar ik antwoord ook even hoe Rens het nu heeft: 5x 150+5. Tijden ongeveer: 7u, 11u, 15u, 18u en 22.30u. Knappe meid die Noor met haar eerste doorslaapnacht! Je mag terecht trots zijn op haar... en op jezelf natuurlijk Nee smetplekjes kennen we hier niet, geen idee wat je daar aan zou kunnen doen. @Nagels knippen: Rens is ook geboren met heel lange scherpe nageltjes. Na de eerste nacht in het ziekenhuis had hij wel 20 krabjes op zijn gezichtje gemaakt.... Eerste tijd alleen gescheurd maar 2 wk geleden voor het eerst geknipt... met een klein schaartje want ik vind een knippertje juist weer zo eng. Hij krijste alsof ik hem zou vermoorden maar ik heb niet scheef genknipt gelukkig en het was ook zo weer over. Nu zijn ze alwéér lang die nageltjes, gaat hard!! Ik ben vanmorgen weer op controle in het zkh geweest voor mijn borst en de chirurg was gelukkig heel tevreden. Ik hoef geen antiobiotica meer... gelukkig want als dat had gemoeten had ik een rolberoerte gekregen... De bult is nu ongeveer een kwart van wat het geweest is. Chirurg zegt dat het nog 2 a 3 weken mag duren voor het volledig weg is. Mocht het weer erger worden moet ik bellen en langskomen. Heb nog een controle afspraak over 6 weken gekregen. Pffff... zou ik er nu dan eindelijk vanaf zijn
Thanx Jessi en Pluis. Bepanthen en sudo, dat ik daar niet eerder over nagedacht heb. Ga het gelijk proberen. Hier komt het ook van de melk die in haar hals loopt. Pluis, wat lees ik over een evt. huwelijksaanzoek. Hoe spannend. Je houdt ons wel op de hoogte he.
@ Nagels, Dominique had ook heksennageltjes. Ze waren bij geboorte superlang en heel puntig. Ze zeiden dat dat kwam doordat ze 2 weken overtijd was en die nageltjes gewoon doorgroeien daarbinnen. Vijlen is inderdaad niet altijd makkelijk omdat de nageltjes een beetje buigen maar uiteindelijk lukt het me altijd wel. @ Smetplekjes, hier ook in haar nek. Komt denk ik ook omdat je daar zo verrot moeilijk kan afdrogen na het badje enzo. Hier soms Sudocreme en dat helpt goed, krijgt ze alleen zo'n eng wit nekkie van hahaha. Vraagje, doen jullie veel aan het trainen van de nekspiertjes? Ik vind dat Dominique nog niet zo goed haar hoofdje kan optillen. Bij het cb zeiden ze op haar buik in de box leggen met handjes/armpjes op borst/gezicht hoogte. Maar als ik haar zo neerleg gaat mevrouw heerlijk op haar knuistjes sabbelen en blijft gewoon zo liggen. Of ze gaat uitgebreid haar neusje afvegen aan het boxkleed. Maar moeite om haar koppie op te tillen doet ze niet. Ze gaat ook heel snel krijsen. @ Kletsen, grappig dat we allemaal zo verbaal zijn tegen de beebs he? Ik vind het ook zo heerlijk dat ze "terugpraat". Ook als ik liedjes voor haar zing als ze op de commode ligt gaat ze los. Tijdens het zingen maakt ze dan allemaal geluidjes na. Zo schattig!
CJPT: Ik leg Fenna elke avond even op haar buik, wanneer ik haar pyjama aantrek..Daar zitten de drukkertjes van op haar rug. Ik leg dan een fel gekleurd beertje voor haar neus en daar kijkt ze dan naar. Volgens het cb was Fenna er sterk... Zie hier het bewijs...Hihi!
Oh en Daan...Ja, trouwen! Heus wel spannend!! Aanstaande zondag gaan we naar mijn beste vriendinnetje die we gevraagd hebben om voogd te worden van Fenna. Als zij ja zegt is dat ook weer geregeld en kunnen we dus alles bij de Notaris gaan vastleggen, maar die afspraak mag ik dus nog niet maken... En laat ik 1 november nu 30 worden...En een feestje geven...Dus wie weet! Hihi! Ben al wel stiekem aan het kijken naar bruidsjurken, wat niet zo moeilijk is, want ik weet al heel lang wat ik wil! Liefs, Pluis
Hoi meiden, Zo, weer een lekker nachtje. Er zit nu echt ritme in... 22 uur laatste fles, dan zo rond 5 uur en dan rond half 9. Super hoor! De nieuwe melk is geloof ik wel goed. Gisteren mee begonnen en vanmorgen had ze gelijk een poepluier en geen krampjes tijdens het drinken. Hopen dat het zo blijft! Gentle, succes met de huizenjacht vandaag Nagels knippen, door al die bloederige verhalen durf ik bijna niet meer.... Gelukkig zijn haar nageltjes nog niet zolang, maar binnenkort zal ik er ook aan moeten geloven.. Knuffels, hier ook nog geen fan. Mama wel, die is het roze konijn flink aan het promoten Daan,ik heb me ook even opgegeven voor de sprongenwekker. Bedankt voor de tip. Svinthe had ook smetvlekjes, onder de oksels. Ik heb er sudocreme op gesmeerd en dat hielp goed. Liefie, gelukkig van de antibiotica af nu. Fijn voor je. KLetsen, ja ja we kletsen hier ook wat af. wat ze ook heel leuk vind is als ik zing. Ongelofelijk eigenlijk, want ik zing best vals hahahahah
Annie, je klinkt een stuk rustiger, en Milan lijkt wel tevredener nu hij zo lekker slaapt! Wie weet helpt het eindelijk... Fijn! Hopelijk houden onze beebjes dat doorslapen ook lekker vol, want zeker in m'n eentje vind ik dat straks wel errug prettig! Ik ben nog steeds een beetje angstig dat ik niet wakker word van haar als ze wakker is... Verhip, klinkt wel handig zo'n combisleeper. Onze slaapzak is ook veel te groot nog (vooral te lang), en die stop ik ook in aan de achterkant. Hij heeft een beetje een grote v-hals, dus ik wil niet dattie over haar mond heen komt ofzo. Ze schuifelt altijd alleen maar wat naar boven, dus als ik haar van onderen instop, dan ligt ze lekker. Ik heb trouwens een hele dunne (alleen zodat ze haar dekens niet afschopt), dus ik heb er ook nog een deken overheen ingestopt. Rianne, hier hele mooie nageltjes bij de geboorte, alsof ze door de manicure waren geweest Heel mooi! Pas na 6 weken ofzo werden ze echt een beetje lang, maar ze heeft zich er ook nooit mee gekrabt, nu hoef ik ze ook echt nog lang niet weer te doen... Grappig, dat dat dus per kindje ook echt verschilt! Pluis, leuk dat je zo kletst met je kleintje! Ik moet dat eigenlijk meer doen misschien, maar ik klets altijd meer voor de lol wat om even tijd samen te hebben, dan dat ik haar zeg wat we gaan doen. Wel leuk! Ik lees ook af en toe een boekje voor, als ze heel erg moet huilen ofzo. Nijntje, en we hebben een boekje van 'Nooit meer bang' over de goede herder. Vindt ze heel leuk! Daan, hier is het sprongetje gelukkig weer over, maar ik merk ook dat ik er erg onzeker van word. Wat wil je nou, denk ik steeds... Maar goed, 3 dagen op de bank en een marathon lopen door de kamer, en nu is het allemaal weer goed. Ze slaapt nu zelfs, in haar bedje!! Dat heeft ze al 3 dagen niet gedaan 's middags! Hopelijk gaan we lekker weer naar ons oude ritme, en kan ze weer vol vertrouwen verder groeien. Ik heb dit keer echt gemerkt dat ze meer leek te zien en te kunnen, maar dat ze daar erg overstuur van werd. Alsof dat alleen al te veel was. Hopelijk gaat het nu dus beter, en ik heb me ook aangemeld voor de sprongenwekker. Wanneer is de volgende? Knap van Noor dat ze zo goed door heeft geslapen, on-ingebakerd! Fijn fijn fijn! Hier trouwens 1 keer een smetplekje gehad. Ik droog haar altijd goed af in haar nekje met een hydrofiele doek, en vervolgens smeer ik haar in met huidolie (zwitsal), van top tot teen. Bij ons helpt het, maar ze heeft er ook geen aanleg voor geloof ik. Liefie, heel toevallig Hij heeft hier in Duitsland een baan die officieel tot eind oktober liep. Nu had hij mondeling al afgesproken dat hij weer een contract kon gaan tekenen voor een half jaar, maar dit had hij nog niet gedaan. Dusss, hij kan gewoon straks beginnen. Oh, en ze waren niet zo moeilijk met die laatste week, en als leraar is het natuurlijk fijner om meteen na de herfstvakantie te kunnen beginnen. Vandaar. Komt mooi uit! Duurt wel lang he, met je bult? Hopelijk is het straks dan eindelijk echt weg! Cjpt, Julia houdt al vanaf het begin haar hoofd heel hoog omhoog, maar bij ons deed ze dat vooral als ze op haar buik op mijn borst lag. Ik zit dan iets onderuit op de bank (of heel erg), en heb haar op mijn buik/borst liggen. Dan wil ze naar je gezicht kijken, dus duwt ze zich op! Misschien een idee? Julia haat het trouwens om op haar box te liggen in de box, maar dat helpt wel voor die spieren! Ze ligt wilt te trappen en te steunen in de box, alleen na 5 minuten is het echt niet meer leuk. Oh, en hier ook een meezingmeisje Lief he? Ze is stil! Waarempel, ze is stil! En ik heb niet eens een uur heen en weer gelopen! Ik ga er vanuit dat ze door haar sprongetje heen is. Wel lekker hoor, want het zijn uiterst vermoeiende dagen... Uiteindelijk 3 dagen last van gehad, en hopelijk slaapt ze vandaag weer lekker even bij. Ze lijkt niet echt moe, maar ik merk aan het vele huilen dat ze eigenlijk echt een enorm slaaptekort heeft van de afgelopen dagen. Hopelijk slaapt ze nu weer even een paar uurtjes! Ik kreeg vanmorgen opeens telefoon. Een organisatie waar ik had gesolliciteerd, waar ik bleef.. Bleek dat ze mij hadden gemaild/gebeld voor een sollicitatiegesprek vanmorgen, maar ik had niets gehoord van hen!!! Balen natuurlijk, maar nu mijn man een voltijdsbaan heeft, ga ik niet per se voor 24 uur weer werken per week. Ik ben liever nog een poosje met Julia thuis, en dan een paar uurtjes in de week iets erbij doen! Ik was intussen ook nog net aan het voeden, dus mijn man heeft maar uitgelegd dat de situatie was veranderd, maar dat ik niets wist over dat gesprek... Ergens wel vervelend, want misschien hebben ze nu wel een beetje een negatief smaakje bij mijn naam, en kan ik daar later niet meer zo gemakkelijk solliciteren! Flut dus!
@Liefie, fijn dat je geen antibiotica hoeft, maar het duurt wel lang zo he. Bedankt dat je even je schema wilde delen. @Cjpt, trainen van nekspiertjes? Noor is vanaf het begin al heel sterk. Ze drukte zich zelfs al met 1 arm op de eerste keer dat we voor controle bij het cb kwamen. Ik doe het niet elke dag. Zoals iemand anders ook al schreef, als Noor op mijn borst ligt, drukt ze zich ook op om me aan te kijken. Als ik er aan denk leg ik haar op d'r buik in de box of op het speelkleed (is wat hardere ondergrond) en dan ook maar max 5 minuten. Meestal om de dag. Misschien kan je haar wat stimuleren haar hoofdje op te tillen door haar favoriete speeltje wat hoger te houden. Of haar roepen? Als je elke dag eventjes oefent komt dat vast wel goed hoor. Ze hoeft het heus nog niet goed te kunnen. @Pluis, Fenna is idd heel sterk zeg. Mooie foto, ze drukt zich echt heel hoog op. Wat een dotje. (ik las iets over een filmpje? Link??) Spannend hoor, dat trouw gebeuren. Komt vast helemaal goed. @Hanna, het maakt niet uit of je vals zingt of niet denk ik. Noor ligt in een deuk als Rolf heel vals het liedje van Calimero zingt. @Gentle, klinkt wel alsof het sprongetje op zijn einde is. Heerlijk dat julia nu lekker slaapt, zeker na 3 dagen met haar op te zijn geweest. Vermoeiend he. volgens mij is de volgende met 12 weken. Als ik het me goed herinner van het oei, ik groei boek. Er is namelijk een hoofstuk 8 weken en dan pas weer 12 weken. Moet ongetwijfeld op de site te vinden zijn. Dan zie je ook welke vaardigheden ze dan aanleren. Waar je extra op kan letten om die vaardigheden te stimuleren. Raar hoe dat gelopen is met je sollicitatie. Vind je het jammer of wel best zo. Snap wel dat het met de baan van je man nu even wennen is. En ook dat je bang bent dat je nu een smet op je naam hebt. Heb je het idee dat je man het een beetje heeft kunnen uitleggen?
Gentle, gefeliciteerd met de baan van je man! Zal even een drukke tijd worden voor jullie he! Annie, fijn dat het al wat beter gaat met Milan. Poeh, jullie schrijven echt veel, hou het gewoon niet bij! Is een hele klus om alles te onthouden en op te reageren. Mijn meisje is ziekjes, verkouden. Ze heeft vannacht om 2uur ontzettend liggen hoesten en haar neusje zit dicht. Echt zielig. Ze heeft wel gewoon doorgeslapen maar overdag merk je dat ze het er moeilijk mee heeft. Meer huilen en slecht in slaap komen. Of is het een sprongetje? Ach, zal misschien een combinatie zijn. Pluis, leuke foto van Fenna! Ook al zo sterk! Esmee kan zich ook al lang en hoog opdrukken, al van het begin eigenlijk. Daan, hier ook 5x 150cc (nu meestal de laatste 180cc) en ze laat heel vaak nog 20/30cc ongeveer over per fles. Geen grote drinker dus. Tijden hier zijn: 6-10-14-18-22uur. Kan wel eens een half uurtje in zitten natuurlijk. 's morgens maak ik haar wakker rond 6uur zodat we in dat schema blijven en omdat ik Youri moet wegbrengen. Op zich wel jammer want volgens mij slaapt ze anders veeeeeeeel langer hihi.
Volgende sprongetje is idd met 12 weken maar die 'moeilijke periode' is wat breder zeg maar. Dus bijv tussen de 10 en 14 weken ofzo (geen zin om het op te zoeken in het boek sorry...) En als je kindje overtijd was moet je dat bij de leeftijd optellen! En te vroeg ervanaf trekken dan... Kletsen, doet Esmee niet zoveel. Behalve als ik tegen haar vertel dan kletst ze terug, maar niet als ze alleen in de box ligt bijvoorbeeld. Oja nog een vraagje, zijn er nog kindjes met een voorkeurshouding? Wat doen jullie eraan? Ik ben er eens op gaan letten (cb vroeg ernaar) en ze heeft heel duidelijk de voorkeur naar rechts. Als ik haar hoofdje naar links wil draaien dan lukt dat niet goed, net alsof het vast zit ofzo. Heb in de box alle speelgoed links van haar gelegd maar toch blijft ze naar rechts kijken... Heb wel een boekje met oefeningen gekregen maar vind het heel lastig en vergeet ze vaak te doen.
Bedant voor de reacties. Dominique deed het in het begin heel goed. Ze gaven ook een compliment op het cb. Maar toen was ze 4 weken en de laatste 3 weken lijkt het wel of ze ineens lui is geworden ermee. Als ze op mijn borst ligt dan doet ze haar hoofdje wel omhoog maar niet zo heel erg. Ze trekt haar koppie ook steeds scheef naar 1 kant. Nouja, misschien wil ik wel te veel te snel van haar. Met sommige dingen is ze gewoon zo vreselijk snel dat het dan opvalt als ze met andere dingen iets langzamer gaat.
@ MvY, ik vind dat Dominique ook een beetje een voorkeurshouding heeft. De laatste keer bij cb heb ik er wat van gezegd maar vonden ze het nog niet zo erg. Schijnen ze allemaal in meer of mindere mate te hebben de eerste tijd. Vaak dor hoe ze in je buik hebben gezeten. Ook hier probeer ik haar hoofdje wel eens om te draaien maar lukt ook lang niet altijd.
Allemaal bedankt voor de lieve reacties! Inbakeren doen we al, helpt ook wel een beetje. Aan de pil wil ik niet omdat mijn moeder met 45 een herseninfarct heeft gekregen (door de 3e generatiepil) en ik zelf ook al verschillende dingen heb gekregen door de pil (bijv pigmentvlekken). Wordt helemaal gek van het huilen! Sorry ben niet zo gezellig!!!
Mik: bij huizen die wat ouder zijn mag je inderdaad geen warm water uit de leidingen gebruiken, maar bij de nieuwe huizen is dit geen probleem. Annie: Ik was laats op verjaardag met Finn en hij had toen een beetje een off-day en huilde veel, normaal huilt hij veel minder, toen had hij volgens de 1 ook een allergie en volgens de ander had hij verborgen reflux, nou ons mannetje heeft nergens last van, sommige mensen weten alles beter dan de ouders zelf, ik denk dat jij ondertussen wel weet wat het wel of niet kan zijn en jullie zijn inieder geval goed bezig om er achter te komen wat er nou echt mis is met jullie kleine man, dus laat de rest van de wereld maar kletsen en ga af op de doctoren die je vertrouwd! wat vetreft de andere voeding, ik zou even wachten en kijken wat de meds doen, als je en tegelijk nieuwe voeding gebruikt en nieuwe meds, dan kan het zijn dat als het wel beter word je niet weet wat de verbetering veroorzaakt, dus ik zou eerst de nieuwe meds de kans geven te gaan werken en dan pas andere voeding of andersom dat kan natuurlijk ook. maar ik hoop inieder geval wel voor jullie dat 1 van de 2 gaat werken. Gentle: gefeliciteerd!! top dat je man de baan heeft gekregen! Monique: tja ik kan me ff helemaal gek maken, maar daar heb ik alleen mezelf mee, dus los ik het zo, heb verder gelukkig ook geen last gehad, dus was echt tijdelijk denk ik! Daan: het is me zwaar tegen gevallen gisteren, het is en blijft toch heel erg moeilijk om afscheid te moeten nemen van zo`n jonge jongen. En het haalde wel erg veel herinneringen terug aan de crematies van mijn nichtjes en neef, 13 jaar terug. En dan ook nog eens een schoonmoeder waar je echt helemaal niks aan hebt, geen knuffel geen oogcontact helemaal niks, grr, maar ik heb het overleefd (klinkt heel dubbel zo) en ik hoop dat dit voorlopig de laatste is die ik van mijn leeftijd weg heb moeten brengen. Smetplekken: Finn heeft ook een smetplek in zijn nek, het geen wat je hier het beste aan kan doen is bepanthen op smeren en goed schoonmaken met schoonwater zonder zeep. wordt het dan nog niet beter kan je proberen er wat katoenpluksel tussen te doen, dit haal je bij de apotheek en is gewoon een soort stof wat dus vocht opneemt en er voorzorgt dat de huid droog blijft. En wat ook kan helpen is na elke voeding de nek even goed schoon te maken en daarna goed droog maken, dus alle spuug en kwijlresten goed weg halen. Knuffeltjes: Finn is verzot op spuugdoekjes en woezelrammelaar, als hij eten heeft gehad en ik leg hem in de wagen of in zijn bedje dan pakt hij vaak het spuugdoekje heel goed vast en trekt deze helemaal tegen zijn koppie aan, zo lief Nageltjes knippen: heb ik 2 keer gedaan met 2 nageltjes omdat ik daar het loshangende stukje er niet af kon trekken, maar verder nog nooit nodig geweest, ze vallen er vaak vanzelf af( de loshangende stukjes tenminste, niet zijn hele nageltjes hoor) Hij was net erg verdrietig dus bij mij opschoot vervolgens viel hij toch inslaap en had vervolgens een hele mooie droom denk ik, hij begon zo onwijs te lachen, zelfs met een heleboel geluid! Zo verschrikkelijk lief
@MvYenE, mooi schema hoor. En als ze langer zou slapen zou je schema er ook anders uitzien. Schema is bij ons trouwens ongeveer: 9-13-17-21-1-5 uur. Maar vaak is de fles van 21 uur makkelijk te rekken naar wanneer we maar willen.