Augustus 2009

Discussie in 'De mama's' gestart door lieke1979, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    @ivje: komt me bekend voor: ik probeer Maud ook alvast van alles zelf te leren. Hoe doe je dat met de autostoel? Achteruit eruit klimmen? Kan hij er ook in klimmen (ik vind dat nl. erg hoog: maxicosi tobi)?

Maud is nog steeds aan het kwakkelen. Vandaag bij het cb geweest: oortje een beetje rood (vorige week otnstoken), maar ook 4 hoektanden aan het doorkomen. Met paracetamol kunnen we meestal wel doorslapen gelukkig. Voor de rest alles gemiddeld: 81 cm en 10,7 kilo.

2. ivje

ivje Actief lid

12 mei 2007
    349
    0
    0
    oss
    Lieke, de autostoel is me nog niet gelukt, hij gaat wel al tussen de voorstoelen en de achterbank staan, maar dan houdt het op.

Hopelijk knat Maud snel op

3. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik kom even zwaaien.

ben heel erg drukmet alleen maar leuke dingen, KINDEREN natuurlijk maar op mn werk gaat het lekker. we zitten volop in onze huwelijksvoorbereidingen
    en ik ben met mijn paard wedstrijden aan het rijden.

Suze doet het goed, het blijft een heerlijk dametje,die hard kan huilen maar nog veel harder kan lachen

4. vreeswijk

vreeswijk Actief lid

26 mrt 2009
    228
    2
    18
    Lieke1979 Beterschap voor Maud! Voel je je goed?

ivje Wat goed dat Luuk zelf de trap af kan. Dat moet ik Eva-Lynn nog even leren...

Petra Veel plezier met de voorbereidingen. Leuk he, om alles uit te zoeken. Gaat het goed met de wedstrijden? Al wat gewonnen?

Mn toetsenbord doet raar. De komma´s en vraagtekens, dubbele punten etc. zitten opeens ergens anders:$

Vanmiddag gaan we naar een huis kijken! k Ben benieuwd....

5. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    Ik voel me over het algemeen goed, maar 's avonds vaak misselijk. Het eten valt me een beetje zwaar geloof ik.
    Vandaag 1e echo gehad en die was goed: dus helemaal in de wolken!

@petra: klinkt leuk allemaal. Veel plezier!

@vreeswijk: hoe was t huis?

6. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Lieke gefeliciteerd met je zwangerschap!

Sinds vrijdag weten wij dat Aiden een broertje krijgt :D

7. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    @skatje: ook proficiat! Wanneer ben je uitgerekend? Klets je nite mee in het oktober 2011 bevallingslijst forum? Hoe voel je je?

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hihi nou ik ben in juli uitgerekend, ben 19 weken alweer, dus bij de oktobermama's gaat 't niet worden ;)

9. ivje

ivje Actief lid

12 mei 2007
    349
    0
    0
    oss
    Skatje, zie net dat onze zoontjes van dezelfde dag zijn, en deze keer gaat het ook maar een maandje schillen da's toeval

10. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Leuk!

Sowieso zijn er heel veel augustusmama's zwanger. Echt weer een babyboom in 2011!

11. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    ik zie inderdaad dat er veel van de augustusmama's weer zwanger zijn, voel me bijna eenzaam hier, haha.

Fabiënne begint inmiddels wel aardig te wennen hier in ons nieuwe huis, maar mag nog steeds wel erg graag met mama knuffelen. 's Avonds / 's Nachts wordt ze af en toe nog wel even gillend wakker, maar of dat een fase is of bij het wennen hoort dat weet ik niet...

12. vreeswijk

vreeswijk Actief lid

26 mrt 2009
    228
    2
    18
    fabsie: Hier nog een augustus/ september mama die niet zwanger is...;) Misschien heeft Fabienne last van een combi van beide? Eva-Lynn zit ook in een sprongetje achtige fase. Snel moe, hangerig, veel knuffelen, maar dan toch ook weer niet, slecht eten en drinken. Ze krijgt ook wel een tandje, maar ik herken het van eerdere keren.

Gingen we gister bij het huis kijken, heeft de makelaar de verkeerde sleutels bij zich.... Pffff, ik zou zeggen: onderhandelingsruimte:D Nu wilde hij een nieuwe afspraak maken, maar ze hebben vandaag nog niet gebeld. Volgens mij willen ze dat huis helemaal niet kwijt.

Skatje: Wat leuk dat je weer een jochie krijgt. Stoer, 2 zoons!!

13. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    @skatje: nu lees ik je bericht pas goed. Een broertje!!!

@fabsie/vreeswijk: hier ook een moeilijke fase. Veel ziek, hoektanden, sprongetje?...

14. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    @Vreeswijk / Lieke: nou ja, misschien hier dan toch ook nog iets van een fase erbij.. jullie ook sterkte ermee! Ze is vanavond tot nu toe 1 keer wakker geweest, maar wel weer zelf in slaap gevallen, hopelijk gaat het de rest van de avond en nacht goed.

@Vreeswijk: oh jee wat onwijs dom van die makelaar zeg! Hebben jullie het huis al verkocht of hebben jullie een huurhuis? Succes met de huizenjacht in ieder geval!

@Lieke: had je geloof ik nog niet gefeliciteerd met je zwangerschap, dus bij deze: proficiat!

15. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Hoe is 't met iedereen?
    Hier zit de vakantie er weer op, dus morgen weer werken.
    Fabs is wat hoesterig, dus de ventolin weer tevoorschijn gehaald.
    Verder weinig nieuws eigenlijk!

16. vreeswijk

vreeswijk Actief lid

26 mrt 2009
    228
    2
    18
    Hier gaat ook alles ok. Eva-Lynn wordt echt groot!! Ik heb wat kleertjes in maat 86 en elke keer denk ik, mmm, is nog te groot. Maar als ik het aan doe, zit het prima....:$ Ze is elke keer veel groter dan ik denk.

fabsie: Hoe is het met het huilen s nachts? Gaat dat al beter?

Petra: Hoe gaat het met de voorbereidingen? Alles op orde en pnder controle;)

Waarschijnlijk gaan we van de week een nieuwe poging wagen om het huis te bezichtigen... Wij hebben een koophuis en we zitten nu in de fase, te koop zetten of nog even wachten. Lastig hoor, want dan bedenk ik me, dat ik toch wel erg gehecht ben aan dit huis:(

17. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hier alles oke,
    zit nu helemaal in een trouwforum (haha ik stort me toch altijd weer op een forum)

maar langzaam maar zeker is alles rond.

welke maat hebben jullie kinderen nou?
    Ik heb gisteren Suze haar kast opgeruiomd en de 68 broekjes eruit gehaald. om haar middel zitten ze nog prima maar ze zijn echt te kort.
    van truitjes draagt ze nu 80 en van rompers 74/80

luek om te lezen dar er zoveel zwanger zijn!

hoe gaat het met het praten?
    Suze zegt nu een woord of 10
    poes, bas, roos, papa, mama, oma, opa, auto, vis, appel, banaan, op, uit, dag
    en als zin: hallo oma (ze spreekt het uit als haoma)

18. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Oh wat een heeeeerlijke dag vandaag zeg! We hebben enorm genoten van het mooie weer en ik heb enorm genoten van Fabiënne. Ze was voor het eerst sinds tijden weer heerlijk zelf aan het spelen en kwam niet constant aan mijn broek hangen. Wat fijn!! Had een vriendin op bezoek met haar dochtertje van 3 maand, dus had de babygym even tevoorschijn gehaald. Toen ze weer weg was, heeft Fabiënne er een uur mee gespeeld, hahaha!!

@Vreeswijk: hier ook zo'n meiske die al zo groot wordt. Maat 80 past meestal nog prima, maar zo nu en dan zit er een broek bij die toch wel kort wordt. Rondom haar middel past het dan nog wel. Maat 86 krijgt ze soms wel al aan, maar is vaak nog echt te groot. Ik klop het enorm hard af, maar de afgelopen 3 nachten zijn prima gegaan, ze is al weer een paar keer vrolijk wakker geworden 's ochtends. Houden zo dus! Succes met de beslissing wat betreft het verkopen van je huis. Wij zaten vorig jaar in hetzelfde schuitje en ik dacht ook dat ik het huis enorm zou missen. Maar ik geniet nu zoooo onwijs van ons nieuwe huis, de ruimte enz enz. Hoe was het huis dat je hebt bezichtigd? Had de makelaar dit keer wel de goede sleutel mee??

@Petra: ik weet nog dat toen ik ging trouwen, ik ook dagelijks te vinden was op een trouwforum. Heerlijk he, die voorbereidingen!! Fabiënne draagt dus maat 80, maat 74/80 rompers en een heel enkele keer dus 86. Woordjes die ze kent: papa, mama, bumba, bal, bah, koe, boe, waf, ja.

19. vreeswijk

vreeswijk Actief lid

26 mrt 2009
    228
    2
    18
    Petra: leuke tijd hoor, zo vlak voor het trouwen!!

Eva-Lynn zit nu in 80/86. Hoewel sommige dingne van 86 nog te groot zijn en ze heeft ook nog wel wat shirtjes/ rokjes in maat 74. Maar dat begint wat kort te worden. Om haar middel past ze dat op zich nog wel.

fabsie: Heerlijk dat Fabienne zelf weer lekker speelt. Ik vind dat zo heerlijk om er gewoon een poosje naar te kijken. En nog lekkerder dat ze s nachts beter slaapt!!

We gaan vanmiddag weer naar het huis kijken. De vorige keer hebben wel de brochure over het huis mee gekregen. De badkamer is wel erg klein en dan zouden we er een slaapkamer voor op moeten offeren. Ik weet niet of ik daar zin in heb. Maar goed, we zien wel.

Eva-Lynn probeert steeds meer na te zeggen. Qua klanaken komt ze dan in de buurt, maar ze zegt het nog niet echt. Ze zegt nu: uit, op, opa, papa, mama, dit (dicht), open, auto, boe, aai en verder vooral haar eigen taaltje;)

20. ivje

ivje Actief lid

12 mei 2007
    349
    0
    0
    oss
    Schrik bijna als ik die maatjes zie die jullie noemen.

Luuk draag s-hirt 92 en broek 86.

Praten lukt hem ook ook al wat beter, papa, mama, lala (de hond), bal, stoel, auto. Hij probeert ooit ook twee woordjes zoals: zitten stoel, eten koken

Deel Deze Pagina