Augustus 2009

Discussie in 'De mama's' gestart door lieke1979, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    hier half zeven eruit
    helaas wil ze smiddags niet meer slapen terwijl ze kapot is van moeheid.
    maar savinds geen probleem met naar bed brengen

2. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Hier is het slapen ook geen probleem gelukkig (klop ik even af...). Als ik niet hoef te werken hoor ik haar meestal rond kwart voor 7 en dan blijft ze nog even lekker duimen en knuffelen met haar muziekbeer tot kwart voor 8.

Fabiënne is goed verwend met sinterklaas en vermaakt zich uitstekend met haar nieuwe speeltjes. We wonen sinds gisteren even tijdelijk bij mijn ouders, omdat de sleuteloverdracht van ons oude huis deze week is en we pas in januari de sleutel van ons nieuwe huis krijgen.

Vanochtend kukelde Fabiënne zo voorover met haar mond op de grond.... tand door de lip. Nu loopt ze rond met een onwijs dikke bovenlip, ziet er heel zielig uit. Gelukkig drinkt ze er wel gewoon om.

3. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Wat een leuke foto van Eva-Lynn trouwens! Ze heeft echt stoere laarsjes aan!!

4. LadyJenn75

LadyJenn75 Actief lid

19 dec 2008
    190
    0
    0
    Vreeswijk: AAaah gossie kijk je meissie parmantig zitten op haar slee, voordat haar handjes bevroren;)

Slaapperikelen: Het 's avonds naar bed gaan gaat prima, overdag een dutje gaat sinds kort ook meestal goed, maar ook Noah is een vroege vogel en rond een uurtje of 5.45 begint hij al wakker te worden en begint hij al met roepen: Mama mama mama, meestal reageer ik daar dan even niet op..dan valt hij weer in slaap of gaat wat babbelen. Ik probeer het echt te rekken en als het echt niet meer gaat tsja dan staan we maar op, en soms leg ik hem dan maar even gezellig tussen ons in.

Petra: Aaah arme Suze, precies op zo'n dag zo ziekjes, gelukkig gaat het weer beter!!:)

Fabsie: En bevalt het een beetje , weer even terug in het ouderlijke huis?? Voor je het weet is het januari:) en kunnen jullie je nieuwe huisje betreden.

Vreselijk trouwens als ze zo hard vallen....:(

Even een vraagje hoeveel uurtjes werken jullie eigenlijk? En wie past er dan op??

5. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik werk 24 uur, verspreid over 3 dagen en de meiden gaan 1 dag naar mijn lief zijn ouders, 1 dag naar mijn ouders en 1 dag naar het KDV

slapen, Suze krijgt een papfles in haar bed rond 7 uur en als ik moet werken moet ze er daarna uit als ik vrij ben valt ze meestal nog wel even in slaap

Suze zou geloof ik het liefst rond 11 uur weer gaan slapen maar ik ben vrij snel naar 1 slaapje gegaan zodat ze gelijk maar haar grote zus zou lopen. Ze slapen dus van 13 tot 15 uur

6. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    ladyjenn, die van jou zegt mama sochtends aaah lief
    die van ons zegt wel mama en nog veelmeer maar sochtends miept ze

7. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    @Ladyjenn: ik werk 24 uur. Op maandag en vrijdag gaat ze naar een gastouder en op donderdag past m'n moeder op. Weer bij mijn ouders wonen is nog even wennen, maar vandaag is prima gegaan.

8. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ Fabsie, het is wel erg fijn dat je bij je ouders terecht kan, werken zij nog?

ik ga zo voor het eerst alleen met Roos en Suze zwemmen. ik heb het ook wel gedaan toen Suze nog een stuk kleiner was maar dan gingen ze omstebeurt naar de opvang bij het zwembad. Nu ben ik al een hele tijd niet meer geweest en geloof ik niet dat ze het leuk zouden vinden om ineens bij de vreemde mevrouw van de opvang te moeten zijn, dus ik ga het maar gewoon proberen

9. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik ben weer terug en het is hartstikke goed gegaan. Ik was wel trots op mezelf dat ik in mn eentje met 2 van die kleintjes ging zwemmen

10. vreeswijk

vreeswijk Actief lid

26 mrt 2009
    228
    2
    18
    Ik werk 16 uur. Onrgelmatig, dus geen vaste dagen. Ik heb wel kunnen regelen dat ik doordeweeks alleen s avonds werk en in het weekend alle diensten. In het weekend past mn man op. Door de week mn man, zusje(s) of moeder. Ik kom uit een grote familie, das wel handig. Mn man kan zelf regelen als hij soms s middags thuis werkt, dus dat scheelt.

Ik leg Eva-Lynn ook wel eens tussen ons in, maar zij wil allen maar zitten en met de afstandsbediening spelen...

Ja, die laarsjes vind ik zelf ook super stoer. En ze loopt er zo grappig op!

petra: Wat kanp dat je bent gaan zwemmen met de meiden en heerlijk dat het goed ging. Ik vind het ook altijd leuk om te gaan zwemmen, maar dat afdrogen en aankleden daarna, pfff, en he tis altijd zo warm daar.

fabsie: Ze kunnen inderdaad hard vallen. Gelukkig heet ze er geen last van. Misschien wel handig met oppas, dat jullie nu even bij je ouders wonen....;)

11. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    whoehoeeee, de sleuteloverdracht van ons nieuwe huis is met 3 weken vervroegd, dus over 2 weken al! Helemaal blij!

Fabiënne werd vannacht even wakker, keihard huilen, had ze een onwijs vieze stinkluier. Nu is ze ook wat onrustig, maar ik hoop dat ze blijft slapen. Ze is deze week niet echt lekker, het eten ging vandaag ook niet denderend. Maar ja, verder doet ze het wel heel goed. Het lopen gaat steeds beter. Ze is steeds minder wankel en 'denkt' beter na over hoe ze staat voor dat ze gaat lopen.

@petra: knap hoor, met 2 meiden alleen gaan zwemmen. Ik zie het met 1 kindje al niet zitten om alleen te gaan zwemmen.

@vreeswijk: wat fijn dat je hebt kunnen regelen dat je doordeweeks alleen 's avonds werkt. Wel prettig dat je werk dan daarin meewerkt. Zien jij en je man elkaar door de weeks dan nog wel veel?

12. vreeswijk

vreeswijk Actief lid

26 mrt 2009
    228
    2
    18
    fabsie: Wat heerlijk dat je eerder overkan. Dus met oud en nieuw in jullie nieuwe huis? Lekker hoor.

Momenteel is het wel heel druk hier door de weeks, omdat mn man maandagavond naar school gaat dit cursusjaar. Maar als ik een keer een weekend werk, dan hoef ik maar een avond bijv. Dus dan blijven er nog 3 of 4 avonden over dat we elkaar zien. Maar soms is het wel plannen en we zetten de sociale contacten even op een laag pitje dit jaar. t Is even niet anders.

13. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    @vreeswijk: dat vind ik wel knap hoor, soms best lastig om het allemaal maar te regelen en iedereen tevreden te houden.Tja, denk niet dat we er met oud en nieuw al in zitten, want er moet gestuct worden en daarvoor moet de stucer komen...

Fabs is nog niet helemaal lekker in orde, weer aan het hoesten, maar ja, bedje hoog en meer kan ik niet echt doen.
    Verder was vandaag de sleuteloverdracht van ons oude huis, dus nu zijn we huisloos. Bij mijn ouders gaat t tot nu toe wel goed, t is alleen een echte zooi en kan niks meer vinden.

14. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik kom even zwaaien, want ga bij mijn lief op de bank zitten.

vandaag liep ik als een trotse moeder het KDV uit met twee lopende kinderen achter me aan, apetrots was ik
    en toen viel Suze plat op haar lieve neusje en had ze een bloedneus.

15. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    och die arme Suze.... zo had Fabiënne van de week dus haar tand door de lip...

16. vreeswijk

vreeswijk Actief lid

26 mrt 2009
    228
    2
    18
    Iedereen een lekker weekend gehad?

17. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik ga morgen de eerste echte loopschoentjes kopen voor Suze. Ik hoop dat ik leuke schoentjes kan vinden

Suze bij papa in de tuin:

18. vreeswijk

vreeswijk Actief lid

26 mrt 2009
    228
    2
    18
    Er zijn schattige schoentjes te koop, als je goed zoekt. Ik vind maar weinig kinderschoenen leuk, dus het duurde even voor ik ze had....
    Wat een leuke foto! Werkt je man in een kas?

k Heb net het plafond in de gang geschilderd. Wat een rotwerk. Een uur lang alleen maar omhoog kijken. Pfffff. Maar goed, t ziet er weer fris uit. Ook wat waard.
    Eva-Lynn begint steeds meer haar eigen willetje te krijgen. Herkenbaar?
    Ze wil bijv dr brood op dr bord op haar kinderstoelblad. Als ik help mag dat niet, ook al heeft ze geen zin meer. Dan gaat ze een voor een de hapjes uit elkaar trekken....:) En boos dat ze wordt als het allemaal niet lukt, bijv het hapje lukt niet aan de vork. Ik vind het wel heel grappig, maar k wordt er ook wel eens een beetje moe van.
    Dit belooft wat voor als ze 2 is....;)

19. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ Vreeswijk, dat eigen willetje heeft Suze ook heel sterk. Roos had dat veel minder. Suze eet geen hap als het niet op haar manier gaat, oftewel zelluf doen
    Mijn, nu nog, vriend is tuinder en we wonen bij het bedrijf. Dat is nu wel lekker want dan kan ik nog eens indoor wandelen :p

20. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland

Deel Deze Pagina