Wat een vroege vogels weer vandaag! Ik heb heerlijk uitgeslapen, Elin werd pas om 08.10 uur wakker ! Nou ja,behalve dat uur tussen 4 en 5 toen ze niet meer wilde slapen. Maar goed. Meestal meld ze zich dan alsnog weer om 6 uur! (dus dames, weet waar je aan begint!) En daar had ik nou net behoefte aan: SLAAAAAAP! En dat is dan ook het enige wat ik merk aan deze zwangerschap. Je hoort mij niet klagen hoor, maar het is ook wel een beetje gek zo! Maar ja,wie weet hoe ik er over een week bij zit! Leuk die augustus-hyves, ik ga ook eens even kijken! @EmmyX; Wat ben je allemaal aan het verbouwen dan? Ik ben zwanger geworden van mijn dochter precies toen we een huis hadden gekocht in zeer originele jaren 30 staat, waarbij echt alles gedaan moest worden,waarvan veel zelf. De eerste 4 maanden vielen dus precies samen met klussen,klussen en nog eens klussen. Erg vermoeiend ja! En nu waren we net begonnen met de zolder te isoleren en af te maken. Wat een timing! En heb je nog lekker geslapen vannacht? @Lana; Hopelijk heeftdie ander gewoon niet goed gekeken... Ik kan me niet voorstellen dat het bloedverlies dat je hebt gehad, genoeg is voor een miskraam. Of is dat bij jou altijd zo kort geweest? Hopen maar! Vooral dat het snel maandag is. En inderdaad, zodra het bloeden weer begint, gewoon nog een echo laten maken! Nou meisjes, ik ga ff een muurtje sausen!
Hey meiden.. even een berichtje vanuit mn moeders huis.. Heb thuis ineens geen internet meer.. betalingsachterstand, uhmm, huh? Heb al 3 keer gebeld met tele2, maar ze hebben een storing en kunnen niet in het systeem kijken.. ze adviseren me om vanmiddag nogmaals te bellen.. Pfff word ik echt moe van. Weet zeker dat ik dit iedere maand netjes betaal, zal wel weer 1 of andere fout zijn. Heb namelijk ook nooit een brief ontvangen met; "als je nu niet betaald word je afgesloten" .. naja we zien het wel. Maar dat is dus de reden dat ik ff wat minder online ben, vandaag en morgen. Hier gaat het trouwens redelijk, ben kotsmisselijk, heb gisteravond overgegeven nadat we een lekker soepje hadden gegeten. Bah zie dr al zo tegenop om vanavond te gaan koken! 1 voordeel, de positiekleding blijft voorlopig in de kast, mn broeken zakken af, en ben al 3 kilo afgevallen!! Ben niet echt slank, dus kan het goed gebruiken, hihi.. @ de augustus hyves, over 3 weken, na mn echo, zal ik me er ook aanmelden. Fijne dag allemaal!!
SpruitNoderloo, wat heerlijk rustig heb je het dan even! Komt zeker door de feestdagen enzo. Annete en Chivay, succes vandaag! Goh morgen hebben er echt veel een afspraak bij de vlos of een echo. Lekker net zo voor het einde van het jaar. Hoop dat iedereen met een echo een mooi kloppend hartje heeft en vol blijdschap het nieuwe jaar in kan. Ik kan echt niet wachten tot de 12e voor mijn 2e echo. Wil zo graag weten of alles nog goed zit... Ik vind het maar lastig dat 1e trimester, zo heen en weer geslingerd worden tussen blijdschap en onzekerheid.
Morgen dames! Hier flink ziek. Maar niet van de zwangerschap, vriendlief heeft me aangestoken... Dus nu voel ik me voor de verandering ook eens misselijk, hahaha.
@ Dingetje: wat een emotionele, verwarrende dag heb jij achter de rug! Poeh! Van schrik naar blijdschap naar hoe zit 't nou.. Het belangrijkste is gelukkig dat er hartactie is (en dat je een lieve vriendin hebt die op de hoogte is en ons zo lief op de hoogte gehouden heeft). @ Lana: sterkte meid! Succes voor de komende echo en het wachten daarop, ik weet hoe het voelt .
Gaan jullie eigenlijk ook 3D-echo's nemen? Ik ben al aan het sparen, want ik wil weer zooo graag 2 3D-echo's! Hier kosten 2 stuk 160 euro, dan neem ik een met 16 weken (kunnen ze ook het geslacht al zien) en een met 27 weken. Ik weet dat het best veel geld is, maar ik vind het echt zo bijzonder en uniek, echt zo'n eenmalige kans. Dus ik wil het echt graag!
@Cossy: dat is idd een hoop geld zeg!! Heb er eigenlijk niet over nagedacht. Bij de vorigen bestond het wel, maar geen behoefte aan gehad. En deze keer geloof ik weer niet. Voor mij is de gewone echo genoeg hihihi.
Ja het is inderdaad best duur... Maar ik vond het wel echt zooo bijzonder om je kindje al goed te kunnen zien voordat het geboren is! En het duurde een uur per echo, en is in zijn geheel opgenomen op dvd, dus ik heb ook nog een leuk aandenken aan de zwangerschap.
@Cossy: Dat is idd wel erg leuk ja dat je er ook een dvd van hebt. Wist niet dat dit kon Nu maak je me wel heel enthousiast.... misschien moet ik ook maar gaan sparen hihihihi.
@Cossy: herinner me net dat we bij de 1ste een pretecho hebben laten maken, er was toen nog geen 3d. Dat was toen met 16 weken, alleen is er toen niet opgemerkt dat er vanalles mis was met ons kindje. Daar kwamen we na 20 weken achter. Maar dat even te zijde haha. Ben al aan het googelen of het hier in de buurt kan zo'n pretecho. Maar ga nu toch maar afsluiten, moet naar een verjaardag. Tot later!! Grtz FemR
@ dingetje, wat een verhaal! Het belangrijkste is er is een beeb met een kloppend hartje! Wanneer mag je weer terug voor een echo? @cossy, hier waarschijnlijk geen 3d echo. Ik ga denk ik wel de combinatietest doen! Eigenlijk alleen maar voor mijn zelfvertrouwen, ik heb het bij mijn dochter niet gedaan, maar ik wil nu wat meer zekerheid hebben! Doen jullie die test?
Hmmm dat lijkt me dan ECHT zwaar balen, als je na zo'n pretecho denkt dat alles goed is... Gelukkig zien ze op zo'n 3D echo's veel meer dan op een gewone echo. Maarja, pretecho blijft toch hoofdzakelijk voor de leuk, en niet zozeer als controle. Tamar -> Ja nekplooimeting doen wij ook, hebben we bij Vince ook gedaan. Het geeft toch een bepaalde zekerheid. En mocht er nou onverhoopt iets mis zijn, wil ik het ook graag van tevoren weten.
@ cossy, ik weet nog niet of we een pretecho doen. Heb bij mn zoon heel veel echo's gehad, omdat hij steeds een aantal weken op de groei vooruit liep. Heb hem dus vaak mogen bewonderen. Dus denk er nog even over na.. @ tamar, combinatietest laten wij niet doen...
3d echo: gaan wij waarschijnlijk niet doen.. ik doe het wel met de echo's die we krijgen... Ik wil wel graag het geslacht weten... verder wil ik me laten verrassen. combinatietest: Hier hebben wij over nagedacht. maar uiteindelijk besloten om het niet te doen. Ik val nog niet in de risicogroep en van wat ik heb gelezen op internet kan het nog steeds geen 100% zekerheid geven... dus het kan zijn dat ie een verdikte nekplooi heeft en toch gezond is of juist andersom.... verder is het zo dat als het kindje syndroom van Down zou hebben, het dan toch welkom is... ongeacht de uitslag je doet er toch niets mee... misschien alleen juist extra stress... maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk...
Haha, ik ben blijkbaar gewoon veeeel ongeduldiger dan de meesten hier. Ik wil zo veeeeel mogelijk echo's, testen, etc. Ik heb (uiteraaaard) ook een angelsounds, hihi. En het is helemaal niet zo dat ik onzeker ben ofzo. Ik wil gewoon graag al zoveel mogelijk van mijn kindje zien en over hem/haar te weten komen!
@ Cossy: de angelsound lijkt me wel echt leuk.. ben er ook over aan het nadenken om die een te bestellen.... vanaf wanneer kun je zelf het hartje hiermee horen??