Die slik ik ook!! Maar ik moet zeggen dat ik van nature niet echt een snoeper ben.. heb soms een bui, maar wij hebben nooit zoveel in huis wat dat betreft... (en toch zou ik wat minder mogen wegen maar dat is meer omdat ik juist te weinig eet... daarom ben ik nu ook zo verbaasd dat ik zoveel weg stouw!! hahaha mijn vent is hier de eter/snoeperd ) I'm off naar de film! Later dames
Oh nee ik vreet echt als een bouwvakker, altijd! Whahahaah... Ik was dan ook mijn vorige zwangerschap 25 kilo bijgekomen... Maarja na de borstvoeding is dat er allemaal weel helemaal vanzelf netjes af gegaan. Weeg op dit moment 69 kilo bij een lengte van 1,73 dus dat valt wel mee.
@Cossy: gaaf die 3d beelden. Denk niet dat ik het doe, ik laat me idd ook verrassen bij de bevalling hahaha. En wat heb jij een mooi gewicht met jou lengte!! Ik ben 4 cm kleiner en 9 kilo zwaarder hahaha. Ik was ook tijdens de zwschappen veel aangekomen, bij mijn zoon bijna 30 kilo en bij mijn dochter 19. Hopelijk zit ik nu op het gemiddelde van 12 kilo hahaha. Ik ga mijn best doen in ieder geval @Meicke: Ik hoop dat de film mooi was!! Ik herken dat knor gevoel ook hoor, maar kan op een ander moment ook weer erg misselijk zijn, ach ja..... Het is wel maf hoor want ik herken dit helemaal niet van de vorigen.... Grtz FemR
@ Honger/eten... ik heb wel vaak honger... maar heb nergens zin in ... eet ook veel minder dan normaal de laatste weken.. Zit nu met een beetje vanilleyoghurt voor mijn neus... ben benieuwd of het gaat smaken.. @ Angelsound... Hmmm eens op googlen.. ik ben wel benieuwd
meiden die morgen ook echo/vk hebben Succes!! Ik mag ook morgen!!!!! zenuwachtig! haha Angelsound doe ik miss ook wel! een 3D weet ik nog niet... Geslachtsbepaling is gewoon een extra echo? of hoe werkt dat?? dat wil ik wel! haha
@Val: Succes morgen!! Tegenwoordig wordt er standaard met 20 weken een echo gemaakt. Dus bij een "reguliere" echo kunnen ze ook het geslacht voor je opzoeken
ja dacht ook met 20 weken, maar heb al vaker van een geslachtsbepaling rond die 17 weken, maar das dan gewoon een extra echo die je moet betalen ofzo??
@Val: ik denk het haast wel, heb ik geen ervaring mee. Wij hebben de afgelopen 2 keer met 20 weken een echo gehad, ook vanwege risicofactoren en met die echo werd er gekeken wat we verwachten. Helemaal leuk! Ga ik nu weer doen hoor
Bah.. flink buikpijn.. Heb net al een pittenzak van mijn vriend gekregen.. Meteen hoor ik overal alarmbelletjes... terwijl ik goed weet dat buikpijn er gewoon bij hoort... maarja zeg dat eens tegen die belletjes..
Hoi Allemaal, Ik lees veel over angelsounds.....wat houd dat in? ceedeetje??? Misschien stomme vraag maar weet niet wat dat is
AHA heb het ff gegoogeld...grappig ding zeg! Leuk ideetje misschien ga ik die ook aanschaffen? Mare werk in zkh en heb een eigen stethoscoop dus wie weet kan ik daarmee ook kindje horen tzt???
Koetje, heb je dan geen anoniem account op het forum? Hoe ver is je collega nu? Dolfijntje74, haha.. het voelt idd als een straf dat je je tijd opnieuw uit moet zitten. Maar doe het met liefde hoor, zolang de beeb zich maar goed vasthoudt en doorgroeit. Lana1988, hoe gaat ie nu bij jou? vreselijk die onzekerheid. Dikke knuf voor jou! Emmy X, zo jij was er vroeg bij vanochtend hahaha Leonizzie, volgens mij kan dat best idd dat je zo "laat" pas misselijk wordt.. zegt volgens mij allemaal niets.. Elisa83, nee volgens mij had je het nog niet gezegd.. blijf het vreemd vinden zo een paar weken achteruit gezet te worden. Wel fijn te lezen dat je vriendin een gezonde zoon heeft! Beterschap met je oorontsteking.. au! Brendat, lekker dat ze toch nog beetje uitgeslapen heeft na een uurtje nachtbraken! Kiss87, hebben ze je zomaar zonder pardon of waarschuwing afgesloten van internet??? vaaaaaaaaaaaaag Cossy, beterschap! Denk dat ik wel een 3D-echo doe. Heb bij mijn zoontje ook gedaan en vond het wel een mooie ervaring! Ga alleen niet zo vroeg, want vind de foto's vroeg in de zwangerschap minder mooi dan later als het kindje al wat voller is. FemR, begrijp ik nou dat je kindje niet helemaal gezond is? Dag/plakboek. Ik heb bij mijn zoontje een 9-maandendagboek bijgehouden. Wil dat nu weer gaan doen zodra ik weer een goede termijnecho heb gehad.Verder maak ik per jaar een fotoboek met wat er per maand gebeurd en fotootjes. Die haal ik eind van het jaar van de website van mijn zoontje af en voeg ik samen Meicke, veel plezier bij de film vandaag! Susan27, mooie banner hoor! Ik heb vandaag weer gewerkt na weekje vrij. Bah ben meteen hondsberoerd.. misselijk, moe, koppijn.. zal ook wel stress van gisteren zijn denk ik.. Heb gelijk echocentrum maar weer gebeld. Heb nu 25 januari weer een echo.
@Dingentje: Onze 1ste dochter was niet gezond en dat hebben ze gemist tijdens de pretecho. Het klopt dat een pretecho niet is om afwijkingen op te sporen, maar Esmee had zoveel afwijkingen.... eigenlijk kon daar niet overheen gekeken worden. Voor ons was het ook de eerste, dus hadden met echo's nog helemaal geen ervaring. Esmee had een schisis van haar ooghoek tot haar mondhoek, een hartafwijking, maar 1 long en nog een aantal kleine afwijkingen. Op de pretecho hadden ze die hartafwijking zeker moeten kunnen zien, want ze had 1 kamer te weinig. Helaas overleed ze tijdens de 21ste zwschapsweek, daar kwamen we bij de vk achter toen er geen hartactie met de doppler te vinden was, toen allerijl naar het zkh en daar werd het bevestigd op de echo. Gelukkig hebben we daarna 2 gezonde kinderen gekregen en daar zijn we echt dolblij mee en erg zuinig op hahaha. Hopelijk lukt het nog een keertje een gezond juppie te krijgen Grtz FemR
Ik ben een dagboek aan het bijhouden in word, met foto's ingeplakt! Ik wilde een 9mnd dagboekje kopen, maar heb nog geen leuke gevonden heb wel een 9mnd boek van nijntje gekregen (van mijn bazin), maar is meer voor algemene dingen. Die angelsounds mag ik lenen van vrienden, echt superlief, krijg em binnenkort, kan nu toch nog niks horen.... Ik kan echt de hele dag wel eten, normaal ben ik een zoetekauw, maar dat boeit me nu echt niet, chocolade was mijn grote passie! Nu ligt er een hele berg (leuk die kerstkadootjes hihihi) maar ik snak er niet naar. Ik heb nu een surinaams broodje kipkerrie passie en broodje kroket (die ik normaal nooit eet!) Ik probeer wel op mijn voeding te letten, maar ik moet zeggen het is nog best veel werk hihihi Ik moet echt meer zuivel drinken/eten, maar ik moet daar echt moeite voor doen. hihihi de hele koelkast ligt vol met chocomelk, yoghurt (heb muesli gekocht voor de vezels) en yokidrink! Ik merk het gelijk, als ik te weinig eet, ben ik misselijk. Zijn jullie erge emo? Ik heb er geen last van, heb niet het idee dat ik anders reageer dan normaal! Heb maar 1 dipje gehad, toen ik de hele dag nergens last van had kleine paniekaanval hihi Ohja afspraak met vk staat voor 6-01 ;p Heeft iedereen al kraamzorg geregeld? De envelop met het formulier, ligt hier nog steeds, word elke keer weer vergeten mee te nemen. GRRRR wil dat ie morgen echt op de bus gaat!
@Dolfijntje: Ik heb nog geen kraamzorg geregeld, wil eerst even van de vk weten of zij goede ervaringen hebben met instelling in de buurt, er zijn er namelijk meerdere. Grappig dat je nu geen trek hebt in zoete dingen, ik wel hoor helaas, mag wel wat minder hahaha. Als je eens gaat koekeloeren bij de boekhandel vind je vast een leuke! Ga ik als ik de echo heb gehad ook ff doen. Heb nog een cadeaubon liggen, dus die komt dan goed van pas Bij Bol.com hebben ze vast ook wel leuke!
FemR -> Jeetje zeg, wat vreselijk dat jullie dat hebben meegemaakt! En dat hadden ze toch ECHT moeten zien zou je denken... Met 3d echo hadden ze die schisis sowieso niet kunnen missen. Maar zo'n hele lijst, dat hadden ze toch ook echt op 2D moeten zien! Maarja, het veranderd natuurlijk weinig aan de situatie, het blijft vreselijk...
@Cossy: het was idd heel heftig, de vraag van hoe zou ze geweest zijn zal altijd blijven. Met haar heb ik dat gevoel heel sterk, met de miskramen, allemaal vrij vroeg in de zwschap, 4,5 en 6 weken heb ik dat gevoel niet zo. Daarbij denk ik dat er een goede reden was dat het misging. Tuurlijk deed het pijn en was ik enorm teleurgesteld, maar kon me er makkelijker bij neerleggen. Statistisch gezien had Esmee ook een mk moeten zijn, maar ze wilde denk ik heel graag bij ons zijn hihi. Nu na 10 jaar kan ik zeggen dat ik blij ben dat ze geboren is, ook al was het heel erg moeilijk en soms nog wel eens, toch heeft ze een hoop goeds gebracht en daar ben ik haar dankbaar voor Maar idd met de 2d echo hadden ze die hartafwijking niet kunnen missen. Achteraf hadden we er best werk van kunnen maken richting dat echo centrum, maar daar hadden we alletwee geen behoefte aan.
Ja tuurlijk, zoiets is ook veel heftiger dan een vmk... Maar het lijkt me op zich ergens nog een kleine troost dat ze vanzelf is overleden? Anders hadden jullie misschien zelfs de zware keuze moeten maken de zwangerschap af te laten breken, dan heb je naar je verdriet ook nog een hoop schuldgevoelens... Maarja het blijft natuurlijk echt vreselijk. Ik herken je gevoel trouwens wel, dat heb ik bij Sem* ook. Sommige mensen vinden dat heel raar. Maar ik ben blij dat hij er is geweest. Ik verlies hem liever dan hem nooit te hebben gehad.
Even showen, zien jullie verschil ?? Morgen nieuwe echo en hopelijk dan wel een vrucht met hartactie te zien. Bekijk bijlage 40054
Jaaa, duidelijk verschil! Ben blij dat ik niet de enige ben die nu al zo'n buik heeft, hihi! (heeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes morgen)