Ja, inderdaad,die moet dan ook tussen de 11 en 14 weken. Of had je al aangegeven dat je dat niet wilt? Nou ja, maakt ook niks uit eigenlijk, je krijgt gewoon over 2 weken een echo! @Cossy, Hoe bevalt het eigenlijk nu je gestopt bent met de borstvoeding?
ja als je voor een nekplooimeting kiest krijg je wel een echo nog, ik zou in principe nu ook geen echo meer krijgen, maar ik ga de nekplooimeting wel doen. Duurt lang dan he van 8 tot 20 weken!
Ja ik bedoel inderdaad ook die 3D/4D echo's, een uur per stuk. Met dvd en hele reeks foto. Heb 160 euro betaald voor 2 keer een uur dus. Astrid -> Gefeliciteerd!! Maja2 -> Ook gefeliciteerd! Val -> Ooook gefeliciteerd, hihi we blijven bezig. Dingetje -> Pff balen dat je zo ziek bent! En ook dat je je niet ziek kunt melden... Nouja, binnenkort moeten ze toch lekker jouw verlof betalen. Nicky -> Gefeliciteeeerd
Ach ja, zo heb ik het geeneens bekeken.. Ik vind 4 weken wachten op een echo helemaal niet lang. Haha, ben al op de helft, nog 2 weekjes... Nekplooimeting wil ik niet, maar anders had ik dan wel een echo gehad.. Liefs
Hihi ja vreemd. Maar Vince vraagt er niet meer echt om, dus dat is voor mij wel een teken dat hij het dan ook niet meer zo super nodig had. Ik had het ook wel een beetje gehoopt, had het vreselijk gevonden als het een heel drama was geworden...
Oh ik wil echt zeker een nekplooimeting! Al is het maar voor de extra echo. (ja je bent erg of je bent erg ) Maar ik wil ook gewon weten waar ik aan toe ben. Het kan natuurlijk zijn dat je kindje syndroom van down blijkt te hebben, maar het kan ook zijn dat je kindje edwards sysndroom heeft, wat gepaard gaat met zeer ernstige lichamelijke afwijkingen. En ook downsyndroom kan gepaard gaan met ernstige hartafwijkingen. In ieder geval weet je dan al veel vroeger waar je aan toe bent. En in de meeste gevallen heeft je kindje natuurlijk niets, nou dan ben je gerustgesteld.
even over de nekplooimeting.. laten jullie die alleen doen als er risico is? bijv dat het in de familie voorkomt of sowieso?
Nee klopt, is alleen een kansberekening. Maar volgens mij halen ze er ruim 90% van de kindjes met downsyndroom uit. En als je een verhoogde kans hebt dan krijg je sowieso een vruchtwaterpunctie, om het zeker te weten. Maar ik laat het doen, ook al komen er geen afwijkingen in de familie voor ofzo. Een vriendin van mij heeft ook pas nog een kindje met downsyndroom gekregen, ze kwamen er pas achter na de geboorte. Nou dat schrik-effect zou ik graag willen vermijden...
Wat een leuk gesprek hebben we gehad zeg! Helemaal leuk dit.. Veel vragen.. hoop wist ik al. Krijg in elk geval met 12 weken nog een echo, en wat haar betreft mag ik er elke week één, maar het ligt aan het ziekenhuis. Dus ik mag gaan proberen voor 10 weken nog een echo te krijgen.. dat gaat wel lukken denk ik.. en anders bel ik daarvoor de kliniek. De kans dat er nu nog iets misgaat is minder dan 5% maar na dat bloedverlies van vorige week ben ik er toch niet helemaal gerust op. Maar gaat dus wel goedkomen! Zwitsal tas meegekregen met HEEL veel folders en een paar proefmonsters helemaal leuk! En een popje/tutding. Omdat ik 28 ben wordt een combinatietest niet vergoed. En ze gaf al aan het is écht een kansberekening en op mijn leeftijd geeft de test vaker vals negatief of positief. Denk je dat alles goed is, kan het nog niet goed zijn en andersom. Bij de 12 weken kijken ze alsnog wel even naar de nekplooi en mocht die toch verdikt zijn, kan ik alsnog de combitest doen. (het is ook de bloedtest die zo duur is) Kindje weg laten halen zou ik niet doen, maar het is wel fijn zoiets al vóór de bevalling te weten. Maar zekerheid krijg je dus niet. Maar echt een leuk mens!! Over 4 weken weer terug
Volgens mij is bij mij de combinatietest betaald door de aanvullende verzekering van cz... (maar ik weet t niet 100% zeker) Anders moet ik het ook zelf betalen, ben nu 22 en bij de vorige 20... Ik heb trouwens telkens plopjes in de buurt van mijn baarmoeder, hebben jullie dat ook?
@brendat, we vieren de verjaardag van onze dochter gewoon op de dag zelf. Ik heb een grote familie, met veel neefjes en nichtjes, dus dat wordt een hele drukte. Ze mogen de hele dag komen (behalve tijdens haar slaapje), zodat het hopelijk allemaal een beetje verdeeld is. Verder natuurlijk slingers ophangen en ik wil zo'n fototaart bestellen bij de Hema. Dus allemaal redelijk standaard, maar ik heb er wel veel zin in! Hopelijk ben ik dan niet zo misselijk als de afgelopen dagen...
@Spruitjuh en Lyniami: Heel veel sterkte... wat verschikkelijk jammer dat het zo gelopen is.... Hopelijk zijn jullie snel weer zwanger!!!! @Val: ja het was een pittige tijd, maar we kijken er met een goed gevoel op terug gelukkig. Super dat je echo goed was!! Ik mag maandag, jippieeee. Mannetje gaat gelukkig ook mee. @Astid: top zo'n goede echo!! Gefeliciteerd! @Meicke: leuk dat je zo'n leuk gesprek hebt gehad! Geeft meteen een goed gevoel! @Maja: ook jij een goede echo!! Helemaal super!! Hier een dag in een binnenspeeltuin gezeten. Leuk hoor, al die spelende kinderen. We hebben een logeetje, dus ja... dan moet je wel wat leuks gaan doen hahaha. Ze liggen nu op bed, hopelijk gaan ze snel slapen Ik heb met mezelf afgesproken dat ik eens vroeg naar bed ga vanavond, maar dat had ik gisteren ook met mezelf afgesproken en toen is het er niet van gekomen hahaha. Ik ga mijn best doen in ieder geval. Morgen wordt het natuurlijk ook laat! Morgen wat klusjes op het programma, ga de nieuwe babykamer een beetje opruimen. Beetje ruimte maken voor de meubeltjes, die kunnen we morgen ophalen. Wel een beetje snel, te snel voor mijn gevoel, maar die mensen gaan in januari emigreren, dus er is voor hun haast bij. Geen probleem natuurlijk. En dan kan ik aan de slag met verven Heb verf op waterbasis gevonden bij de karwei, volgens mij hebben ze niet anders dan dat hihi, dus komt helemaal goed!!! Grtz FemR
@Cossy: Dat valt mee tegenwoordig. Ze zijn al 8 en 5, dus die vermaken zich heel goed! Had een boek bij me, dus heb heerlijk zitten lezen
ik sluit me helemaal aan bij Cossy! daarom wil ik ook die nekplooimeting laten doen! heb het bij de 1e ook laten doen
voor de mensen die nog een angelsound willen aanschaffen, een link die al op deze site staat: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/129940-luisteren-naar-hartje-jouw-baby.html