Augustus 2010 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Conchita, 23 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Lilly -> Balen dat je zo misselijk bent! :( Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee...

Pieternel -> Hihi! :D Ja ik denk ook wel dat er genoeg andere dingen zullen zijn. :) Hopelijk valt t niemand op. :D

2. Meicke

Meicke Actief lid

12 nov 2009
    110
    0
    0
    Almere
    Nou het is gelukt! Zonder moeite, heb fijn met 10 weken (13-1) en met 12 weken (25-1) nog een echo en de 20 weken echo (23-3)!

Wat een pak van mijn hart.. In mijn omgeving iets teveel kennissen die met ivf zijn zwanger geworden en waar het de laatste weken is misgegaan.. en na mijn heftige bloeding van vorige week....

3. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    @Lilly

Ik ben ook al ruim een week supermisselijk, ik kan ook eht niets meer binnenhouden. Alles wat ik eet ligt binnen een half uur weer in de pot. Ben nu zo zwak waarschijnlijk dat ik de griep heb gekregen. Heb vlagen met 39 graden koorts en voel me zo rot. Paracetamol mag natuurlijk met mate dus kan het ook niet echt onderdrukken. Ik ben thuis van werk omdat het gewoon niet gaat. Dit is mijn eerste kindje maar heb nu al geroepen dat het er bij een blijft. Hoop niet dat mijn kleine druif het erg zwaar heeft onder mijn niet eten en met moeite drinken. Volgende week eerste echo, hopelijk voel ik me dan beter.
    Ik kan ook echt alle tips gebruiken. Heb al gember thee , pepemuntthee, gemberpillen, b6, kleine hapjes eten geprobeerd. Voor mij wordt O&N onder de dekens :(

Sorry Lilly ik heb geen tips voor je want bij mij help nu ook echt helemaal niets.

Liefs

4. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    Cossy gelukkig is het gestopt!!
    Hier ook nog steeds hoor van gister, maar is heel donker dus vooral oud bloed

pff word hier ook gek van het vuurwerk grrrrrrrrrrr
    Gelukkig reageert mijn zoontje er helemaal niet op!

5. Meicke

Meicke Actief lid

12 nov 2009
    110
    0
    0
    Almere
    Hier ook weer donkerbloed... Ik weet inmiddels dat het erbij kan horen, maar zou liever hebben dat het wegbleef.....

6. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Lilly, hier ook misselijk en daarbij ook nog eens super verkouden.
    Heb de HA ervoor gebeld en mannetje is nu pilletjes halen.
    Ben benieuwd of het helpt.

Idd niks eten is niet goed maar als ik wat eet of drink voelt het ook niet goed.
    Gelukkig blijft het bij kokhalzen en heb ik nog niet hoeven overgeven.

7. SpruitNoordeloo

SpruitNoordeloo Actief lid

3 dec 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat mag, maar in wezen komt de uitleg op het zelfde neer. Of je bent een van de 200 vrouwen, of je moet zelf 200 keer zwanger zijn om een miskraam door een CT op te lopen. Bij de laatste uitleg staat het dichter bij je en lijkt het mij voor jezelf nog beter in perspectief gezet.

8. lilly11

lilly11 Actief lid

12 aug 2009
    266
    0
    0
    verpleegkundige
    @Kapedi en Susan....
    Tja meiden we weten waar we het voor doen maar misselijk zijn is gewoon minder gezellig en leuk.
    Susan ik hoop voor jou dat die pilletjes gaan helpen, ik ben ook "alleen nog maar" aan het kokhalzen dat is al erg vervelend.
    Mocht dit aanhouden en erger gaan worden zal ik volgende week ook eens de HA bellen.
    Kapedi misshcien ook iets voor jou om HA te bellen en iets te vragen tegen misselijkheid??
    Meiden sterkte...bedankt voor jullie reactie's, leuke avond straks...wij gaan naar vrienden en daar ga ik het maar meteen vertellen dat ik zwanger ben...zie mega witjes en drink niet 1 en 1 = dan 2 he...hahaha

Morge mn vader en broer+vriendin vertellen....doei doei

9. SpruitNoordeloo

3 dec 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tegenover mij zijn twee jongens al vanaf kwart voor 10 hun voorraad aan het afknallen. Moest net met een huisdier naar de dierenarts. Ik heb ze toen even netjes gevraagd of ze even niet wilde knallen wanneer ik met de transportkooi naar buiten kwam. En dat deden ze! Dat vond ik dan wel weer stoer van ze. Maar in dit tempo is er ws vanavond niet veel meer op te knallen. ;)

10. SpruitNoordeloo

3 dec 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeps, ik heb vorige week twee keer gezondigd: sushi en broodje gerookte zalm. Maar ja, als dat alles is en eenmalig... De rest van de "verboden" voedingsmiddelen gebruik ik toch al niet.

11. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Mannetje is terug van appotheek en wat is het geworden??

6 ZETPILLEN Emesafene met gele sticker dus mag niet eens autorijden .
    En maar 6 in een doosje sta ik er volgende week weer.

Wat gebruiken jullie tegen de misselijkheid qua pillen oid

12. lilly11

lilly11 Actief lid

12 aug 2009
    266
    0
    0
    verpleegkundige
    Hoi Susan,
    Oei ja daar heb je weinig aan...maar als het voor vandaag en het komend weekend maar gaat helpen. Mare niet autorijden en wel goed voor de baby??? Beetje vreemd niet?

13. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Ja zit net de bijsluiter te lezen: sufheid, slaperigheid vergelijkbaar met 0,5-0,8 promille alcohol

14. lilly11

lilly11 Actief lid

12 aug 2009
    266
    0
    0
    verpleegkundige
    neem aan dat je vriend heeft gezegd dat je zwanger bent? En de HA zal je niet zomaar iets geven...ik bedacht me dat ineens, niet autorijden en wel goed voor kindje. HA heeft er voor geleerd zou je zeggen.
    Meid ik hoop dat het snel gaat helpen.

15. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    JA had gebeld om te zeggen dat ik zwanger ben(had ik nog niet gedaan) en dat ik de hele dag misselijk ben.
    Niet braken nee zou toen kreeg ik dit dus zal wel goed zijn.

Ze werken pas na 1 a 2uur voor het naar bed gaan innemen staat erbij. Ja 's nachts heb ik er geen last van. Neem ze dus wel in de ochtend in.

16. SpruitNoordeloo

3 dec 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wordt zelfs speciaal voorgeschreven voor zwangeren: Emesafene, meclozine/pyridoxine, Per tablet/zetpil: meclozine(dihydrochloride) 12,5 mg, Medicine and Disease information

Zo'n gele sticker is vaak alleen een voorzichtige waarschuwing. Als het ooit eens bij iemand is voorgekomen moet het al vermeld worden.

17. lilly11

lilly11 Actief lid

12 aug 2009
    266
    0
    0
    verpleegkundige
    Susan: net ff opgezocht op google, kan geen kwaad voor vruchtje staat erbij, wordt voorgeschreven tijdens zwangerschap en braken-misselijk zijn. Las idd ook savonds innemen gek he je lsaapt normaal snachts!!! Meid ik zou zeggen neem hem nu maar....laat hem maar snel zn werk doen.

18. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Vandaag valt het wel mee dus neem hem alleen als het erg is.
    Heb er maar 6 he.

Kan altijd nog voor vannavond iets nemen

19. Pieternel80

16 dec 2009
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Susan27, Ik kreeg bij mijn vorige zwangerschap ook Emesafene. Het hielp de ene keer wel, de andere keer niet. Het is juist de bedoeling om ze 's avonds in te nemen, zodat je 's morgens niet misselijk bent. Hopelijk helpt het bij jou! Ik heb nog een voorraadje liggen van de vorige keer. Eens even kijken of ik die nog kan gebruiken. Ik heb ze nu nog niet nodig, maar ik verwacht binnenkort wel.

20. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    meiden die zo misselijk zijn heel veel sterkte!!

Wil jullie alvast een fijne jaarwisseling en gelukkig nieuwjaar wensen! wij moeten zo naar een verjaardag en daarna lekker eten! Veel plezier allemaal! dat 2010 maar een heeeeeeeeeeeel mooi jaar mag worden voor ons allemaal!!

Deel Deze Pagina