Andere forum zitten wel een paar vaste meiden maar druk is het niet. Het leek mij handig en overzichtelijker dan deze omdat hier zoveel in 1 topic gekletst wordt en ik niet altijd tijd heb om alles terug te lezen. Daardoor word het al snel onpersoonlijk vind ik. En tuurlijk kun je niet op iedereen reageren maar toch. Maar goed, als het merendeel hier blijft dan blijft het rustig op het andere forum en ik mis toch de gezelligheid van een grotere groep. Vandaar dat ik hier ook af en toe es kom buurten
Marijee, vond het in het begin hier ook erg vol/druk. Zelfs bij 1 keer per dag lezen kon ik het allemaal niet bijhouden, maar er werd de eerste weken ook heel erg veel gekletst . En soms weinig gereageerd/antwoord gegeven op je vragen. Er zijn nu (helaas) ondertussen een aantal meiden afgevallen wegens miskramen en sommigen schrijven heel weinig waardoor er nu toch wel een bekend clubje is waarvan je de verhalen bij de namen gaat herkennen. Vind het nu een leuke club!
Aan alle meiden die erg misselijk zijn.... Collega van mij gaf mij de tip om eens te kijken op de site van Belly pops kun je in Google in type. Zij kreeg van de VK deze lollie's mee naar huis omdat zij ook erg misselijk was en veel moest kokhalzen. Het heeft bij haar geholpen, ik heb de site net bekeken en heb meteen een zakje met 7 verschillende smaken besteld...of het werkt?? Zitten geen schadelijke stoffen in. Het is maar een idee. Fijn weekend, liefs Lilly
@Susan, wij hebben dat roze wolk gevoel ook niet...komt denk ik na de 1e echo wanneer die goed is. We zijn nu voorzichtig blij. Zal ook beetje bescherming voor ons zelf. Denk dat het wel normaal is dat je pas echt helemaal blij bent wanneer je het ook ziet bewegen tijdens de echo. Ondanks dat we erg naar de 13e jan uitkijken probeer ik af en toe wel iets te dagdromen.... Hopelijk mag bij jou snel het roze gevoel komen meid. Liefs Lilly Ps ik zie hele mooie en leuke babykamertjes voorbij komen....leuk zeg even ideetjes opdoen...
Grin wat een grappig idee die lolly's Lilly.... maar nee Ik zie er weinig in... zal ws gewoon de huis tuin keuken middeltjes in een lolly verwerkt zijn... Hier vandaag een redelijke dag.. Beetje hoofdpijn, beetje misselijk, moe.. maar das altijd beter dan 'erg' ervoor Kreeg net van vrienden wel een heel leuk pakje weer
Hee Meiden, Ik wil toch ook bij jullie mee komen schrijven. Zoals Marijeee ook al aangaf is het op het andere forum erg rustig, dat vind ik erg jammer ! Morgenavond heb ik mijn eerste echo!!!!!!! We zijn een weekje naar centerparcs geweest en vertrekken vandaag weer naar huis! Vanaf dan zal ik het (zoveel) mogelijk proberen bij te houden!
Ik zal trouwens ook het lijstje even invullen. Hoe oud ben je? 21 Waar kom je vandaan? Maastricht Wat voor werk doe je? Administratief Ben je getrouwd? Nee Hoe lang ben je al samen met je partner? 7 Jaar Hoe lang ben je bezig geweest om zwanger te worden? Onverwachts Van je hoeveelste kindje ben je zwanger? 2de kindje Hoe oud zijn je eventuele andere kinderen? 8 maanden Waar wil/moet je bevallen? Wil in het ziekenhuis Wil je borst- of flesvoeding geven? Flesvoeding Wanneer en hoe vertel je je omgeving dat je zwanger bent? Met kerst, negerzoenen met roze en blauwe muisjes. Ze hadden het allemaal heel snel door
ingie -> Wat balen zeg, en ook nog op oudejaarsavond... Bah wat een kl*te manier om het nieuwe jaar te beginnen! Ontzettend veel sterkte... val -> gefeliciteerd, 9 weekjes! Dat klinkt voor mij nu echt al lang, hihi. Meicke -> Kan me voorstellen dat je het niet helemaal kunt bevatten dat je zwanger bent na 5 jaar! En toch is het echt zo, hihi! Ik droom trouwens ook heel levendig ja. En nou heb ik dat altijd wel een beetje, maar nu is het helemaal erg, hihi. Emmy X -> PAS 3 keer moeten spugen? Hier nog geen enkel vleugje misselijkheid geweest... Susan27 -> Oh ik zit ook nog niet echt op een roze wolk hoor... Zo lang ik geen echo heb gehad durf ik er sowieso nog niet helemaal aan toe te geven. Bovendien voel ik me helemaal niet echt zwanger. Ik zie er wel een beetje zwanger uit, maar ik voel me gewoon dik. Koetje -> Wauw, jullie kamers zijn echt zoooo gaaf! Prachtig! Kapedi -> Wat balen dat je zo ziek bent! Hopelijk knap je snel weer op... Trouwens als de kans groot is dat je kindje downsyndroom heeft krijg je altijd eerst een vruchtwaterpunctie, dus dan weet je het 100% zeker of het wel of niet zo is. Dan hoef je niet te gokken ofzo. Nadika -> Welkom! Leuk, ik heb ook op 14 januari termijnecho! Spannend he... Spruitnoorderloo -> Volgens mij daalt de kans op een mk ook nog eens extreem als je een goede echo (met kloppend hartje) hebt gehad, dus misschien dat je gyn dat daarom zei? Sinnamon -> Wat leuk dat je bv geeft! Het hoeft niet terug te lopen hoor... Ik had de vorige keer bv gegeven tot ik 4mnd zwanger was en ik had echt helemaal geen verschil gemerkt. Toen ging t mis dus of het later alsnog zou zijn afgenomen weet ik niet... Nu zijn we wel gestopt, maarja mijn zoontje heeft ruim 15 maanden bv op vraag gehad, Dingetje2 -> Hihi, een tweeling, ja dan zou je je handen vol hebben idd. Maar het lijkt me ergens wel ook weer super mooi en bijzonder... Lana1988 -> Pfff wat een kansloze gyn zeg! Zo ongevoelig zijn ze soms! En snel snel afhandelen... Voor het ben je soms echt meer een casus, helemaal geen patiënt. Marijeee -> Ik had me een tijdje geleden ook aangemeld op het andere forum, om eens te kijken, Maar tot op de dag van vandaag geen reactie gekregen (al heb ik zelfs nog een opnieuw iets verzonden). Maar ach, nu ken ik hier al mensen dus nu vind ik t hier gezellig. Laartje88 -> Welkom, en wat leuk zeg! Ik ben 1 jaartje ouder dan jij, en ik woon echt heel dichtbij. En ik ben ook zwanger van ons 2e kindje. (nouja, eigenlijk 3e... ) Leuk Groetjes!!!
Hoi, ook ik wordt en augustus mama. ben op 10 augustus uitgerekend en morgen 9 weken zwanger!!!!! Liefs
Hoi Allemaal, Ik heb gister maar een keer overgegeven, nou de kerkklokken luiden hoor. Vandaag ook wel redelijk opgestaan. Morgen ben ik nog een dagje vrij en dan dinsdag weer proberen te werken. Woensdag is de grote dag en ben wel erg nerveus. Ik weet niet wat ik kan verwachten en heb de afgelopen dagen wel wat vervelende verhalen gelezen. Nou duimen maar dan. @Dingetje: Bij mij vragen ze ook of het er misschien wel twee zijn omdat je het ook al ziet zeg maar en ik extreem misselijk ben. Hoop het zelf ook van niet eigenlijk. Het lijkt mij heel vermoeiend. Aan 1 baby hebt je vast je handen al vol. We zullen het zien. @Cossy: Tja die punctie brrrrrrrrr vreselijk lijkt me dat...Maar wat moet moet. Ben idd niet zo`n gokker Liefs
Douglas -> Welkom, en natuurlijk gefeliciteerd! Kapedi -> Nee ik ook niet inderdaad. Ik weet nog niet wat ik zou doen bij bepaalde afwijkingen, vind dat van tevoren zo moeilijk in te schatten. Maar wat ik wel 100% zeker weet is dat ik het van tevoren wil weten!
Voor de misselijke & overgevende meiden onder ons; Misschien hebben jullie het al geprobeerd hoor maar je zou eens thee kunnen trekken van gember. Of cola drinken! Was tijdens mijn vorige zwschap extreem misselijk, wat een ramp. Gelukkig nu maar 3 weekjes last van gehad en het is nu totaal verdwenen. Thank god! Wij doen de combinatietest niet trouwens. Ik zit sowieso niet in de risicogroep en zou me alleen maar druk maken als de kans verhoogd blijkt te zijn. Een punctie zou ik nooit doen omdat de kans op een MK best groot is. Wij laten wel een 20 weken echo maken en daar zie je ook een hoop op..
Nee inderdaad, als je sowieso geen vruchtwaterpunctie wilt zou ik ook geen nekplooimeting laten doen idd. Dan ga je je ECHT druk maken, als de kans op een afwijking heel groot is maar ze kunnen het niet voor je uitsluiting... In feite is een kans van 1 op 30 nog steeds vrij klein, maar als jij 1 op 30 hebt in plaats van 1 op 10.000 ofzo dan ga je je toch echt druk maken... Nee dan kun je beter helemaal niets weten.
Goeiemorgen meiden! Vanochtend heerlijk uitgeslapen. Dochterlief werd pas om 9.30 uur wakker! Ze is gelukkig al een heel eind opgeknapt en slaapt dus prima! Fijn hoor, ben echt moe. Gelukkig niet echt misselijk, bij de eerste ook niet geweest, hoop dat het weer zo gaat. Voor alle misselijke meiden hoop ik natuurlijk dat het snel overgaat! Ik zag dit lijstje al een paar keer voorbij komen, zal het ook eens invullen... Hoe oud ben je? 27 Waar kom je vandaan? Wageningen Wat voor werk doe je? Leidster kinderdagverblijf Ben je getrouwd? ja, in april 2 jaar Hoe lang ben je al samen met je partner? 8 Jaar Hoe lang ben je bezig geweest om zwanger te worden? bij beide in ronde 1 raak! Van je hoeveelste kindje ben je zwanger? 2de kindje Hoe oud zijn je eventuele andere kinderen? bijna 1 jaar (7 jan.) Waar wil/moet je bevallen? Moet in het ziekenhuis Wil je borst- of flesvoeding geven? Borstvoeding Wanneer en hoe vertel je je omgeving dat je zwanger bent? Op kerstavond, bij Tes een slabber omgedaan met 'Ik word grote zus'. Bedankt voor alle leuke reacties op 'mijn' kamertjes!
Gefeliciteerd voor de nieuwe hier in het topic die zwanger zijn Verder allemaal een gelukkig nieuwjaar en dat we straks lekker in augustus mogen genieten van onze beebjes verder gaat hier eigenlijk alles wel goed soms wat misselijk zo ook met oud en nieuw toen we weer thuis waren overgegeven maar verder niet zo heel erg misselijk meer .. Had ook medicijnen gekregen en al een paar dagen niet gebruikt ja gisteren 1 toevallig was echt zo erg beroerd en toch maar 1 gepakt .. verder slaap ik wel heel erg slecht en soms wat last van borsten maar mag op zich eigenlijk niet klagen bij de eerste was ik negen maanden lang echt beroerd .. Hier donderdag eerste afspraak incl echo best spannend kunnen echt niet wachten op bevestiging want ja omdat ik nu toch minder misselijk ben dan de eerste ga je toch denken van zit het wel goed .. Maraja elke zwangerschap is weer anders en de misselijkheid is er wel een beetje kan ook niet alles eten van kaas ga ik gelijk over me nek hihi..
Irisnaomi -> Spannend, eerste echo! Komt vast goed hoor. Als het bij mij aan de misselijkheid zou moeten liggen was nog geen enkele zwangerschap goed afgelopen, want er is werkelijk geen vuiltje aan de lucht... En je hebt ook vrouwen die bij de 1e totaal niet misselijk zijn en bij de 2e ineens enorm... En daarnaast heb je vrouwen die super misselijk blijven terwijl ze eigenlijk al een MA hebben gehad... Ach het zegt gewoon niet zo veel denk ik.
Goeiemorgen allemaal. Ingie Sterkte meid en dat net voor het nieuwejaar. Dat begint idd niet leuk voor jullie. Lana wil jou even succes en sterkte wensen. Als ik het nog goed heb heb jij morgen toch nog een echo. Hoop voor je zo dat die onbeleefde mens verkeerd heeft gekeken. Koetje wat een geweldige kamers zeg hahaha. En nieuwe wil ik welkom heten en proficiat met jullie zwangerschap. En idd na 8 weken is de kans op mk veel en veel kleiner. En dingetje jeetje dan idd spannend als het er 2 zijn. Bij ons in de fam kom het wel veel voor aan mij kant en die van me vriend. Dus voor ons ook idd afwachten. Irisnaomi Ik heb het met frituurlucht en olliebollen luch daar ga ik gelijk van over me nek. Hahaha ik ben blij dat ik het niet bij kaas heb vind dat toch wel lekker op bruinbrood. Heb dat ook meestal mee na me werk. Hier donderdag 1ste afspraak bij verloskundige vind het best wel spannend. Gister ben ik niet goed geworden onder de douch. Leek wel of ik flauw ging vallen zag alles draaien was echt super duizelig en zag op een gegevenmoment alles zwart. Vriendlief geroepen die heeft me uit de douch getild en me op bed gelegd daar had hij eerst wat handdoeken neer gelegd. Lig ik dan nog crèmespoeling in me haar na een half uurtje gelegen te hebben Ging het weer goed met me. Morgen toch maar even de ha bellen even me bloed laten prikken op ijzer. Goh wat was dat even eng. Dacht even dat alles mis ging. En dat op de dag dat ik acht weken ben. De rest van de dag lekker rustig aan gedaan. Vandaag gezellig met hele famillie van vriend op nieuwjaarsborrel bij famillie.
iltje dat is wel schrikken zeg onder de douche inderdaad en hier ook inderdaad ga ik over me nek van frituurgeur bahbah
En natuurlijk ook Elisa83 Laartje88 Femr. Heel veel succes en sterkte bij jullie echo. Duimen draaien voor jullie. En hopen op gauw goed nieuws morgen van jullie.