Nou Cossy hij is echt aan te raden hij is echt super intressant en leuk om naar te kijken je weet dan ook letterlijk hoe alles in je buik er aan toe gaat. En idd op het eind heb je wel ff een snotter doekje nodig. Moet wel zeggen dat ik nog niet zoveel last heb van emotionele momenten.
Heeft iemand hier trouwens ervaring met geregistreerd partnerschap? Wij zijn erover aan het denken om dat binnenkort aan te vragen. We willen namelijk nog niet gaan trouwen, maar ik zou het wel heel fijn vinden als alles geregeld was. Want op dit moment hebben we juridisch gezien nog geen enkele relatie met elkaar, behalve dan dat we beiden Vince zijn ouders zijn. Maar met een geregistreerd partnerschap is meteen alles geregeld, en dan neem ik ook de achternaam van mijn vriend en kindje aan. Maar ik weet alleen niet precies hoe het nou zit als je later alsnog wilt trouwen enzo...
Ohhhh bij mij is het echt vreselijk! Ben echt zooo'n emokip nu! Heb vanmiddag nog zitten snotteren bij Toy Story (!!!), aaagh... Ik kan echt vrijwel niets kijken zonder dat ik weer helemaal emo wordt...
cossy wij willen dat ook gaan doen voor dat de kleine geboren wordt. Ik weet dat je een notaris in de hand moet nemen. Maar later gewoon als zo het hoort op de gebruikelijke weg daarna bij het gemeente huis in ondertrouw gaat en dan je trouwdatum vast gaat stellen. Wat mij verteld is althans ik weet het voor de rest ook niet hoe dat gaat.
Wij hebben geregistreed partnerschap. Het enige verschil met trouwen is dat je man het kindje moet erkennen.Dat hoeft bij trouwen niet omdat het kind automatisch het kindje word van jem an. Tevens kun je dan ook kiezen voor een achternaam. Na de bevalling is je man automatisch de vader en heeft hij alle rechten. Als je niet getrouwed bent of geen ger. partnerschap hebt moet hij na de geboorte de rechten aanvragen bij de rechtbank.
Ik dacht dat geregistreerd partnerschap gewoon bij de gemeente kon worden aangevraagd en dan ondertekend met getuigen enzo, net als trouwen? Een notaris heb je nodig bij een samenlevingscontract...
Ok fijn dat jullie er geen last van hebben met rugslapen! Het is wel zo dat als je last krijgt je beter niet te lang op je rug kan blijven liggen. Helemaal als de buik straks groter word, dan drukt het kindje enz namelijk op van alles en dan verdrukt het een spier waardoor je zelfs moeilijker kunt ademhalen of duizelig wordt. Gewoon maar even ter info voor de 1e kindje-zwangere Ger.partnschap geen ervaring mee, ik wil graag tezijnertijd trouwen. Wat we nu wel hebben is dat mijn vent de ongeboren vrucht moet erkennen voor de bevalling het liefst. Dus dat doen we ook nu gewoon weer. Ivm ouderlijke macht enz. Nou have fun voor degene die morgen hun echo hebben! Ik ga even bankhangen en op tijd naar bed voor ik weer vreetkicken krijg.. pff.. En natuurlijk niets in huis waar ik trek in heb terwijl de kasten bomvol staan.. Haha!
wij hebben ook een ger. partnerschap, het is idd net als trouwen, je moet het aanvragen, minimaal 1 getuige meenemen en wat betreft de kindjes is het idd wat mama van Marit zei! vooraf het kindje erkennen ,dat is het verschil met trouwen. Een notaris heb je niet nodig! Het kan ook in gemeenschap van goederen of niet En later kan je gewoon trouwen, maar je kan ook van je ger. partnerschap een hele ceremonie maken, met jurk, muziek, familie etc!
sorry haal even alles door elkaar heen. Idd notaris is niet nodig bij ger.partnerschap wel bij samenlevings contract. jeetje miena hoe kom ik er op hahaha domme ikke.
Ik denk dat wij gewoon 'stilletjes' een geregistreerd partnerschap aanvragen, zonder al te veel poespas. Misschien uit eten met de ouders, maar dat was het dan ook. Feest komt nog wel als we echt gaan trouwen.
dat hebben wij ook gedaan Cossy, gewoon wij met allebei 1 getuige, daarna wat gedronken en that's it. Ik wil ook nog trouwen met jurk, feest etc alles erop en eraan Geregistreerd partnerschap is een hele makkelijke en vooral goedkope oplossing hihi
En laat het nou net zo zijn dat we op 5 april 6 jaar samen zijn, en dat dat op een maandag (dus gratis) valt... Ideaal!
@ Iltje... Jeps.. heb dat nog regelmatig met het douchen... Eerste keer kon ik nog net op tijd er onderuit stappen en heb een half uurtje op de grond van de badkamer gezeten.. Ik heb die dvd van moeders voor moeders... Die is ook erg mooi! Schitterende beelden! Dat ger. partnerschap/trouwen/erkennen moeten wij ons ook nog in verdiepen... we hebben nu alleen een samenlevingscontract.. Trouwen met alles eromheen willen we niet... Dus nog eventjes goed over inlezen allemaal..
chivay is het dan niet verstanig om je bloed te laten controleren. En je bloedruk. Of ik heb zelf een vermoede te warm gedoucht. Maar idd ik durf nu zelf ook niet alleen meer te douchen na dit ik kon ook op tijd onder uit gaan zitten waarbij me vriend me opgetild heeft en op bed gelegd heb. ik denk als ik zelf op was gaan staan letterlijk onderuit was gegaan.
En toch ga ik morgen even ha bellen ik denk dan toch dat bloeddruk wat meer in de gaten gehouden moet worden vind dus net dit op het internet. Flauwvallen Tijdens de zwangerschap kan flauwvallen voorkomen als gevolg van een plotselinge daling van de bloeddruk, waardoor de hersenen kortdurend een zuurstofgebrek hebben. Snel uit liggende houding overeind komen, een te warme, benauwde omgeving kunnen allemaal tot flauwvallen leiden. Flauwvallen is niet schadelijk voor de baby mits de vrouw binnen enkele minuten weer "bij" is. Flauwvallen voelt en ziet men meestal aankomen doordat de vrouw niet lekker wordt, het klamme zweet uitbreekt en wit wegtrekt. Om valpartijen te vermijden is het verstandig om op de grond te gaan zitten of eventueel te gaan liggen. Door het hoofd tusen de knieën te buigen, zodat het bloed naar de hersens kan stromen, is het flauwvallen soms nog tegen te houden. Dus denk ook idd te warm gedoucht maar zo warm douchen doe ik niet kan daar niet tegen. dus morgen maar toch even bellen. En denk dat het voor jou dan ook wel verstandig is chivay. pffff en ben hier gewoon klaar wakker. Morgen moet ik wel weer vroeg op om te werken kwart over 5 gaat de wekker en let op dan ben ik morgen rond de middag weer heel moe omdat ik nu niet kan slapen.
Hey Iltje... Goed dat je het even gaat laten controleren! Toevallig heb ik pas bloedonderzoek gehad voor mijn B12 gehalte.. Omdat mijn huisarts al weet van mijn zwangerschap had hij ook nog even snel naar mijn ijzer laten kijken.. (Fijn zo'n meedenkende huisarts!) Ik heb dus iig nu geen bloedarmoede... Ook de verloskundige heeft dinsdag bloed afgenomen en kijkt nogmaals... Mijn bloeddruk was goed.. ongeveer 100 over ongeveer 60.. Dus ik ga er gewoon vanuit dat het bij mij ook de warmte van het douchen is.. heb hem express al wat minder warm staan en douche kort.. En ik let goed met het opstaan en traplopen... even een pas op de plaats.. Heb dit al vlug als ik me niet zo fit voel.. en denk dat de combi van hormonen en vermoeidheid het nu voor mij versterkt.. Ben benieuwd wat je huisarts zegt iltje!
@marijee, ik ben ook niet meer zoveel te vinden op je forum. Reden daarvan is, dat ik het hier gezelliger vind.. en ik nu ff niet 2 forums kan blijven volgen. @ Leonizzie, ik vind het ook een leuke club. @ lilly, lollies tegen misselijkheid, haha grappig idee. Ben benieuwd of het werkt! @ douglas84, welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!! @ Kapedi, het lijkt me ook heel moeilijk om voor die keus te staan om de zwangerschap af te breken... En dat is juist de reden dat ik het niet van te voren wil weten. Al hoewel, sommige afwijkingen zien ze ook wel met de 20-weken echo. @ Koetje, prachtige kamertjes zeg!! Leuk, ik ben ook leidster op een kdv! Haha was je in Twente??? heb je wel even naar me gezwaaid? Hier ligt inderdaad veel sneeuw! @ cossy, inderdaad die voorbeeldjes die je geeft over misselijk zijn; ik was bij mn zoon helemaal niet misselijk, en nu dus wel!! @ Iltje, wat schrikken zeg dat je zo naar geworden bent! rustig aan doen! @ Lauw, wat leuk samen zwangeren met een vriendin! @ EmmyX, kan me voorstellen dat je onzeker word.. toch hoeft dat niets te zeggen. Je bent al 10 weken zwanger en dan kunnen de klachten wat afnemen.. Zooo, ik ben weer bij met lezen. Nu ga ik vlug naar bed, kan echt niet meer tegen de misselijkheid, bah!! Heb het voornamelijk savonds, echt vreselijk! Morgen weer werken, na 2 weken vrij te zijn geweest.. Dus dat zal wel afzien zijn. En dan savonds ook nog vergadering, blehh, lange dag dus! Meiden, fijne avond en alvast slaaplekker!!
Goede morgen deze morgen.... Vandaag een nieuwe dag met hopelijk minder misselijkheid gevoel. Ga zometeen werken en ben erg benieuwd...ontbijtje lukt me aardig moet ik zeggen Voor diegene die vandaag intake VK of echo hebben veel plezier dat jullie jullie kleine garnaal allemaal kunnen zien...duim mee dat het allemaal goed mag gaan. Vele groetjes en rijd allen voorzichtig, zie dat het bij mij -9 is...fffrrriiiisssssssssssssss!!!!!!!! Doei doei Lilly
Goedemorgen, Hier was het weer half 6 pffff en vannacht een paar keer eruit geweest. Ons zoontje krijgt het doorslapen maar niet door Ik had vannacht gedroomd dat de vk niet wilde zeggen wanneer de uitgerekende datum was haha...zou toch wat zijn he Wij hebben ook een geregistreerd partnerschap. Gewoon op maandag gratis gedaan. Niet echt romantisch maar we willen toch ooit nog trouwen. We hadden daarna wel de 20 weken echo, dus dat was wel weer heel leuk. Elisa83, FemR & Lana1988 succes met jullie echo! Ik mag vanavond om half 8. "Helaas" heb ik vrij vandaag, dus de tijd zal wel heel langzaam gaan.