Ja, ik zou gewoon het gemiddelde van je cyclus nemen. Die berekeningsdingen gaan altijd uit van 28 dagen, terwijl lang niet alle vrouwen een cyclus van 28 dagen hebben. Ik zou al een maand langer zwanger zijn als die dingen bij mij zouden kloppen... Gewoon uitgaan van de 30e.
Nog even ter info, MvM doet absoluut niet mee in de handel van afslankklinieken! Het zijn de apotheken, die de recepten aannemen van die afslankklinieken en op deze manier blijft het bestaan!! Het grappige is dat het niet eens werkt om af te vallen, want ze krijgen een dieet voorgeschreven bij de HCG kuur van 500 kcal per dag, dan is het niet gek hè dat je afvalt!!! Ik kon door bloedverlies vanmorgen wéér eens voor een spoedecho naar het ziekenhuis... Gelukkig alles oke! Beeb is al 2,21 cm lang en doet het erg goed!! Pak van mijn hart..... Nog niks van Lana gehoord?
FemR en Meicke: wat fijn dat jullie echo's goed waren... @ Koetje: goed dat je je toch aanmeld... ik ben zwanger geworden door pregnyl (van MvM)... dus meiden zoals mij zijn je dankbaar... Ene: om je termijn te bepalen zou ik uitgaan van je gemiddelde cyclus... uiteindelijk gaan ze toch met de echo meten en kunnen ze de datum precies vaststellen... Ik heb vandaag mijn Angelsound binnen gekregen.... ene natuurlijk meteen geprobeerd (ja ik weet het een beetje vroeg).... maar... ik vond na 1 of 2 minuutjes zoeken al een "galopperend paardje" hihi... volgens mij heb ik hem dus al gevonden... echt bijzonder.... helemaal blij hier....
@Meicke, schrikken zeg van je bloedverlies. "gelukkig" kon je terecht voor een spoedecho en heb je je beeb weer gezien. @Lauw, super dat je het hartje al hebt gehoord. Snel zeg! Ik wil geen angelsound. Als ik het hartje even niet kan vinden zou ik al helemaal op zijn van de zenuwen hihi
Ik lees vaak de verhalen hier maar schrijf zelf weinig. Vanavond onze eerst echo. Zo super spannend. Hopelijk is alles goed. Ik kan de angelsound van een collega lenen. Lijkt mij heel leuk om dan zelf het hartje te kunnen horen.
Vandaag mijn 2de echo gehad. Ik ben nu 9 wkn en 2 dgn en ben begin augustus uitgerekend. Volgende echo pas 19 februari, dus helaas moet ik weer even een tijdje wachten voordat ik onze mini weer kan bewonderen.
@ Femr, klinkt leuk die geboorteklokken! Wauw, super zeg dat je een goede echo hebt gehad! @ Marijeee, ik denk precies zo als jou. Mocht met 8 weken ook wel een echo, maar vond het ook prima om te wachten tot 12 weken! En dat is voor mij al over 2 weken, dus ach, het was het wachten waard (hoop ik). En de tijd vliegt echt hoor met een peuter om je heen.. Pff soms denk ik savonds ineens "ohw ja, ben ook nog zwanger " Namen kijk ik al wel naar, maar nog niet met mn vriend over gehad.. Geslacht willen we ook over 10 weken weten! @ laartje88, wij kopen geen duowagen, tegen die tijd is mn zoon al bijna 3, en kan hij prima mee lopen.. en voor langere stukjes gaat de beeb in de draagzak, en zoon in de buggy. @ Kapedi, das jammer dat er nu puntjes staan... haha ben wel nieuwsgierig naar de namen. @ cossy, haha ja het was hier wel rustig, moest helaas werken! @ koetje, woon in Enschede zwaai dan maar de volgende keer, hihi.. @ Meicke, he bah wat schrikken van dat bloedverlies.. gelukkig ben je gerustgesteld! @ Lauw, wat leuk dat je de beeb al gehoord hebt!!
Zo, hier een drukke dag gehad op werk.. Over een uurtje de vergadering. En daarna heeeeeeeeerlijk weer 2 dagen vrij , zo lekker he!
Gefeliciteerd voor de meiden met een goede echo! Mooi om te zien hé Wij gaan wel een 3D echo laten doen, maar pas na de 30e week. Dan heb je namelijk een veel mooier beeld dan dat je het bij 20 weken ofzoiets doet. Met 30 weken is het echt al een mensje wat ook wat spekjes gaat kweken en anders vind ik het toch een beetje een eng gezicht Wat een duowagen betreft; Ik kan er 1 kopen van een vriendin van me. Ik was vanmiddag bij haar en wij proberen of ie achterin de auto past. Nou nee dus. En dan hebben wij echt een grote, luxe auto!!! Die wagen wordt 'm niet dus. Tenzij we voor die tijd een stationwagen kopen, daar zijn we wel al voor aan het kijken. Dan moet het wel passen. Een nieuwe duowagen kopen doe ik niet in elk geval. Misschien desnoods een meerijplankje/zitje of gewoon de baby in een draagdoek doen (heb ik van ByKay, draagdoek.nl) en dan zo mn zoontje duwen in de wagen. Maar wie weet wil ie tegen die tijd al niet eens meer zitten, hij is dan 22 maanden. Ach ja, gelukkig hebben we nog even om te beslissen hé Een angelsound ga ik niet meer kopen, had ik bij mn zoontje wel maar weer verkocht via MP. Een aanrader voor meiden die er 1 willen! Scheelt al zo de helft qua geld. Super geluid is het wel, ik vond het hartje toen ook al vrij snel! Maar als ie dan even zoek was idd gelijk in de stress Nou ik ga eens kijken bij mijn prov.ovenschotel met aubergine enz, hij ruikt in elk geval al erg lekker!!! Mmmm... Eet smakelijk allemaal! Ik kom vanavond nog wel even gluren om te kijken of er nog meer echo nieuws is. Succes in elk geval meiden!
@ Laartje.. half 8 pas... ai dat is even aftellen ja! Enne.... wat een droom zeg haha.. hopelijk komt ie niet uit! Veel succes met je echo! @ Irisnaomi... hier geen tips tegen t boeren.. alleen veel herkenning.. Mij lucht het alleen gelukkig op.. Hoop dat het snel minder is of dat je een goeie tip tegen komt! @ Leonizzie... wat balen die hoofdpijn! Hoop dat t niet vaker zo heftig terug komt! @ Marijee Mijn vriend en ik zijn al zeker 2 jaar bezig met namen verzinnen ... Daardoor hebben we nu ook zo'n 8/9 meidennamen en 5/6 jongensnamen haha Wij moeten dus nog gaan strepen Soms verdwijnen er een paar, en komt er weer iets anders voor in de plaats.. Gelukkig ondertussen een paar blijvertjes We willen ook heel graag weten wat het wordt Kijk daar ook wel naar uit om dat straks te kunnen zien (hopelijk!) @ Kapedi Wij zitten ook in de amerikaans-engelse hoek qua namen @ FemR Yeahhh goeie echo gefeliciteerd!!! @ Meicke... Pff schrikken zeg.. Fijn dat alles goed is! @ Lauw... Wauwww nu al het hartje kunnen horen met de angelsound... Gaaf zeg! Als ik vrijdag een goeie echo heb ga ik hem mezelf misschien wel cadeau doen Ook ik ben heel benieuwd naar Lana... Hier een goede dag.. Tot nu toe nog niet misselijk geweest.. en alleen erg moe..
femr, mooi dat je goede echo hebt... ik ben zo zenuwachtig! laartje, wij vertrekken ook om 19.15 uur! hebben echo om 19.45 uur! mijn ouders zijn ook zo benieuwd! zo leuk allemaal! irisnaomi, bij mij helpt aanmaaklimonade drinken en dan niet te sterk.. wellicht idee? MvM, mevrouw die hier is geweest zei ook dat het niet voor afslankmiddelen gebruikt wordt. dit wordt wel zo aangeprezen door anderen (apotheek misschien), maar MvM is het hier absoluut niet mee eens jullie horen van me hoe de echo was! liefs elisa
Pfft, weer 10+ pagina's erbij, wat gaan jullie harrrrd!!! Iltje, en ook misschien andere meiden, slikken jullie een voedingsupplement? Ik neem iets van Gravitamon, daar zit ook ijzer in, misschien tegen de flauwtes? Kapedi haha paniekmuisje, rot hé dat gejank? Vind er ook niks aan maar ik hou me vast aan wat iedereen zegt dat het allemaal normaal is dat het wat afneemt, hoop dat je misselijkheid snel minder word. Moest wel lachen om je namen ..... en ....... Vooral toen Laartje daarna zei 'Kapedi, ohh leuke namen! Zijn ook echt namen die ik geweldig vindt!' Ik dacht dat Laartje heel grappig sarcastisch aan het doen was, lag dubbel. Wij gaan ook voor Engelse namen, of in ieder geval die door de schoonfamilie uit zijn te spreken (Engels sprekend) en bovendien krijgt Itty een Engelse achternaam, is ook zo stom dan om het dan Jaap/Marietje te noemen. Cossy, wij hebben het ook 'stilletjes' gedaan gratis op de maandag haha, maar dan wel trouwen i.p.v. ger. partnerschap. De verschillen zijn minimaal, wat al genoemd is over erkennen. Leonizzie, naar hè dat getob? Vandaag is het wel weer helemaal weg bij mij, maar 't is vervelend als je in die dip zit Ik hoop dat je hoofdpijn snel weg gaat. Marije, leuke dingetjes op je site! Namen zijn wij al over aan het dubben, zo hadden we al heel lang een naam, en daar zijn we nu een beetje overheen, dus er komen weer heel veel nieuwe voorbij. Ik denk soms dat ik het pas weet als ik het kindje zie, wat er dan het beste bij past. In sommige culturen wachten ze soms wel weken voor er een naam is gevonden. Geslacht willen wij heel graag weten, we zijn allebei van de nieuwsgierige en dan hoeven we ook nog maar één naam te verzinnen FemR, een goede echo, helemaal geweldig! Meicke, ook een goede echo, eng wel dat bloedverlies, fijn dat je gelijk kon komen, anders zit je ook maar zo te stressen. Alle meiden die nog gaan voor de echo veel plezier! Ga nu even eten, kom straks nog even buurten misschien
jeetje wat mogen jullie allemaal vroeg een echo..... ik heb een afspraak met 8 weken en dat is de intake en dan met 10/12 wkwn de eerste echo en met 20 weken weer... meer niet.... duurt allemaal wel lang hoor dat wachten... maar goed, zal dan wel per regio verschillen of zo, ik weet ook niet waar dat aan ligt...jullie? x
Ik mocht al met 7,5 week een echo omdat ik 2 miskramen heb gehad. Ook 1x meegemaakt dat de echo niet goed bleek te zijn, hartje klopte niet. Dus zodoende wilde ze me niet te lang in de stress laten zitten en mocht ik eerder. En met 12 weken weer een echo omdat je dan net even meer kunt zien!
3kats, het is inderdaad veelal om medische redenen dat meiden eerder een echo krijgen. Ik ook omdat ik direct voor deze zwangerschap een mk heb gehad. En nu dus nog een keer omdat ik minder ver ben dan ik dacht en ze de termijn niet goed konden bepalen.
@Emmy ja idd rot dat gejank, hou me ook vast aan het idee dat het vanzelf beter wordt. Hihi ja stom om de namen neer te zetten terwijl ik weet dat mijn zus en schoonzus ook wel eens een kijkje komen kijken. Beide zitten in de medische molen voor ivf, vandaar nu maar de ....hihi
ik kreeg een vroege omdat er anders geen plek was, maar ik denk dat ik om nog een termijn echo ga vragen, meiden die een echo hadden rond de 8 weken, was het al echt een mensje? kreeg het al armpjes? bij mij dus niet....en eerst meette ze 6/7 weken en later 8 weken, maar ik denk eerder dat ik nog geen 8 weken ben, ga het woensdag met de vk bespreken en vragen of ze nog eens kan kijken Femr mooi een goeie echo!!!!!!!!!!!!! joepie!!!!!!!!! Nog niks van Lana he?? ben ook benieuwd....... Hier alles prima verder voel me heerlijk, beetje moe maar dat was het
@ kapedi, ben ook wel nieuwsgierig naar de namen nu 3d echo weet ik nog niet of ik dat ga doen, heb ik bij mijn zoontje ook niet gedaan.... En ik denk dat ik zo'n plankje ook ga aanschaffen, mijn zoon is 2, 5 als de baby er is
oooooh was net bij de appie, zie ik de côte d'or in de aanbieding.. kon het niet laten liggen.. zit 'm nu lekker op te peuzelen