Marjolein83: welkom! hoop op een goeie echo voor je! Lana: pfff meis nog een week onzeker!! Ga echt duimen voor je hoor!! ons ukkie was 1.32 kleiner dus als jou ukkie femr en ik zou ook 8 weken moeten zijn toen......hmmmm haha klopt niks van he??
hoe plaats je trouwens zo'n banner onderaan? Ik zie dat hier de termijnen ook aardig afwijken tov de verwachte duur v/d zwangerschap. Ik was de vorige keer met mijn dochter ook op 18 aug. uitgerekend en adhv de echo kwam daar 24 aug. uit. ben toen bevallen op 26 aug. Zat dus een week tussen! heeft te maken met de celdeling in het begin.
@ Linnie: Oh gelukkig! Kan me je reactie heel goed voorstellen. Fijn om te weten dat het goed is met de kleine! Ik had dezelfde reactie toen ik positief testte... haha @Marjolein: hoi welkom! Niet teveel zorgen maken gewoon van het beste uitgaan! (zeg ik mezelf ook nog steeds) ik denk maar zo hoe meer zwangerschaps symptomen hoe beter
@Marjolein: een banner kun je hier op het forum maken, dan moet je naar banners toe, daar vul je alle gegevens in. Die kopieer je. Dan ga je naar je gebruikersinstellingen en zoek je je eigen gegevens even op, dan naar handtekening en daar plak je je banner in. Dat is een code, maar die zet tie van zelf om in een banner. Succes! Welkom hier trouwens! Jij hebt ook al heel wat achter je kiezen! Duimen dat het nu allemaal oke is en je kunt genieten van je zwschap! @Val: Ja vreemd he dat al de cm dan weer afwijken... Ik vond het zelf al groot eigenlijk, had het kleiner verwacht. En dan ook nog 1 dag verder dan ik dacht. De ass van de verloskundige had berekend dat ik vandaag 7w en 2 d zou zijn. Nou... die zat er helemaal naast hahaha. Ik zei ook dat ik een korte cyclus had... maar zij gewoon de gewone telling aanhouden.... hahaha
@Sinnamon: echt?? zijn die zo onduidelijk en daar doen ze ook de medische echos mee... ongelofelijk. Zou je denken dat ze daar wat op zouden missen.... Ik heb bij mijn vorigen ook nooit zo'n duidelijke echo gehad hoor, waren ook korrelig, maar nog wel goed te zien. Maar dit vond ik ook van hoge kwaliteit. Ik moet daar ook naar toe voor de 20 wk echo! Verheug me er nu al op
Hoi Marjolein welkom, ik heb as woensdag ook mijn eersye echo met 9 weken. Kunnen we samen zenuwachtig zijn , want dat ben ik zeker ook brrr. PS Fem super je echo!
Hoi meiden, Zo ben je er even niet en zijn er opeens weer 100 pagina;s bijgekletst. Volgens mij hadden een aantal een echo vandaag en zo te lezen waren het goede echo's, gefeliciteerd! Oh Lana, nog een spannende week, veel succes en we duimen! Marjolein, ook al een spannende tijd zeg. Het zal voor je gevoel zker lang duren eer het woensdag is. Ik duim voor je!! Vandaag had ik mijn derde echo omdat ik vorige week weer wat bloedverlies had (houdt die onzekerheid dan nooit op) en gelukkig was deze helemaal goed. Ons plonsje was druk aan het spelen, hartje klopte. Nou meiden die nog moeten wachten, heel veel sterkte!!!!
ik denk echt dat ik ga vragen om nog een termijn echo, kan zijn toch dat ze verkeerd heb gemeten en dat de eerste meting toch klopte? weet je wat het is als ik nog maar 8 weken nu dus zou zijn zou betekenen dat ik idd ook een week later uitgerekend ben, bij mijn zoon was ik ook 10 dagen te laat en dat vond ik verschrikkelijk!! dan ben ik liever wat later uitgerekend, je leeft er toch naar toe naar die datum!
@Val: ja je hebt helemaal gelijk! Als je dit voorlegt bij je vk, dan kan zij je toch nog eens doorsturen?? Vind ik wel hoor! @Sascha: wat fijn dat bij jou ook alles goed was! Hopelijk stopt het bloedverlies nu!!! Ik ga ff bank hangen, ff relaxen! Grts FemR
@ FemR volgens mij is de banner gelukt! Pfff....allemaal dames in afwachting van de echo. Maar als je al een vroege echo hebt gehad dan krijg je met 10/12 weken toch meestal nog een termijn echo? ik ben zo benieuwd hoe het woensdag gaat! Hoop hier net als meer meiden dat ik goed nieuws kan brengen! @ alle meiden met bloedverlies. Kan me de onzekerheid heel goed voorstellen, maar het kan echt gewoon goed gaan! maar ja....dat kan iedereen zeggen, neemt de onzekerheid zeker niet weg.
@Marjolein: het is zeker gelukt!!! Ik zou geen echo meer krijgen met 10/12 weken als ik geen combinatietest zou doen. Mijn man wil graag dat we het laten doen, dus dan doen we dat maar Dus met de nekplooimeting krijg ik nog een echo met 12 weken. Grtz FemR
ik ben ook benieuwd hoeveel echo's ik zal krijgen. ik zal nu bij de gyn lopen totdat alles goed is, omdat ik een miskraam heb gehad en daarnaast een schildklier patiënt. Als alles goed blijft gaan met de beeb en mijn schildklier mag ik terug naar de verloskundige. Het is leuker bij de verloskundigen, maar in het zkh krijg je wel vaker echo's en dat vind ik toch erg prettig. Hoe voelen jullie je trouwens allemaal verder? ook gestopt met roken? ik wel....2 dagen na de test. Vind het best moeilijk maar ja, het moet gewoon van mezelf! Ben al wel 3 kilo aangekomen helaas, moet toch wat om het verlangen naar een sigaret te stillen :-S Het is mijn 3e zwangerschap en heb 's avonds na het eten echt al een dikke opgezette buik, terwijl ik van mezelf een mooie platte buik heb. Ben benieuwd wanneer de positiekleding uit de kast mag.
Hee Meiden, Ben net terug van onze 1ste echo. Ik ben helaas een stukje korter dan verwacht maar dat komt omdat ik zo onregelmatig ongesteld ben/was. Ben nu 7 weken en 4 dagen. 19 augstus uitgerekend. Alles zag er prima uit en een mooi kloppend hartje. We hebben daarna nog een half uurtje gezellig zitten kletsen, voelde echt fijn om daar terug te zijn. Zo nu ga ik na bed, ben kapot hihi.
@ Lana... We blijven dus nog een week flink voor je duimen... Wat een spanning zo voor jullie zeg! @ FemR en Laartje.. Mooie echo's! Gefeliciteerd! Ik zag een aantal nieuwe dames voorbij komen Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Welkom hier! Iemand nog een beetje geduld voor me over?? Ik merk dat ik zo enorm toe ben aan vrijdag.. Eerst steeds aan het toeleven geweest naar het vertellen aan een aantal mensen om me heen... nu is de volgende stap de echo... Pff nog 4 nachtjes slapen!
Hoi Allemaal! Fijn al die goeie echo's vandaag! Ik heb vandaag weer gewerkt, en heb de hele dag het gevoel gehad alsof ik 2 nachten niet heb geslapen... GAAAAAAAP! Ga nu dus maar niet teveel teruglezen en lekker vroeg mijn bedje in! Zie dat er ook ineens weer een paar nieuwe mama's-in-spe bij zijn gekomen! Welkom en gefeliciteerd! Truste!
Ik heb inderdaad ook een vroege echo gehad, 6 weken, 8 weken en 11 weken. Ook ik had tweemaal bloedverlies maar ons beebje zwemt vrolijk rond (om maar even aan te geven dat het ook goed kan gaan). En over dikke buiken gesproken: ik ben het type mager, maar ik heb al een flinke buik nu, kan geen spijkerbroek meer aan!
Onze echo is geweest. Het zag er allemaal goed uit. Geweldig om het te zien en het hartje te horen kloppen. Voor mij gevoel kan ik er nu pas van genieten. Meiden die nog moeten, sterkte met wachten en hopelijk een mooie echo. En de rest geniet van alles....
@ Sascha Wat een verschillen he.. Ik heb mijn riem zelfs nog nodig! @ Marie Gefeliciteerd met je goede echo!!!
hier ben ik dan! de echo was goed! hartje klopte!!! zo gaaf om te zien! kon alleen niet uitwendig omdat mijn darmen nogal in de weg zitten, dit is geen ramp.. dus dat is mooi! inwendig voelde niet echt fijn, ik was bang dat het zou gaan bloeden, maar we hadden erg aardige vrouw en stelde me op mijn gemak en toen ging het beter. 2 mooie foto's! 6 augustus is verwachte datum! wij zijn weer op de roze wolk geklommen en gaan nu heeeeeeeeeeeeerlijk slapen! Laartje, wat fijn dat jouw echo ook goed was! Lana, we duimen voor je!! Bij dingetje was het ook korter dan dat ze dacht! het hoeft dus niet negatief te zijn! Slaap lekker!