Augustus 2010 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Conchita, 23 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Draagdoek -> Ik heb zelf een Girasol 33, ideaal eigenlijk. Ik heb mijn zoontje er nooit veel in kunnen dragen. Ik had hem pas gehaald toen hij al een maand of 9 was, en toen wilde hij niet meer, dat vond hij te benauwend denk ik. Maar voor kleine kindjes is het echt ideaal, vond het ook echt jammer toen dat ik hem niet eerder had. ;)

Elisa83 -> Mooie foto's! :D Ik vind ze best al duidelijk, je ziet precies de armpjes en beentjes enzo, en ook het vruchtzakje.

Susan27 -> Gefeliciteerd met de goede echo!!! :D

MvM -> Hoe krijgen jullie nou op een dag zo'n ding vol?! Die van mij is na een dag net half vol... Ik zal wel te weinig drinken ofzo... Ik heb trouwens de dvd gekozen. Een boek over zwangerschap heb ik al, en serviesjes, tsja heb er een paar voor Vince maar eerlijk gezegd doe ik er niet veel mee... Bordjes hebben we genoeg. En zo'n dvd vind ik gewoon mooi. Er staan inderdaad veel filmpjes op internet, maar heb liever 1 zo'n mooie complete dvd.

Marjolein83 -> Gefeliciteerd!!! :D :D Super hoor!

Ik had zelf trouwens bij Vince echt een geweldige zwangerschap. Had amper ergens last van, een heel klein beetje pijn in mijn bekken op het einde. Maar verder echt niets gewoon. Alleen jammer dat de bevalling wat minder was...

2. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    @ Cossy... bij mij wisseld het... soms als ik een dag veel thuis ben is hij vol... soms merk ik dat ik het niet voor elkaar krijg ;) Maar vaak heb ik dan idd te weinig gedronken!

Ik heb mezelf trouwens vandaag eens wat cadeau gedaan :)
    Het boek Oei ik Groei gehaald :D en Krijg nou tieten van Claudia de Breij!
    Ben benieuwd :D

3. 4days

4days Niet meer actief

Haha leuk! :D Ik had ook het Oei ik Groei boek, was ik hem kwijt geraakt... Vind ik hem 3 dagen geleden weer terug, grrrrrrr.... Nu heb ik alles gemist met opschrijven dus...

4. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    @Lynnami: mijn schoonzusje heeft dat ook gehad. Zij had een positieve test, daarna zei de verloskundige dat ze een MK had gehad....toen bleek dat toch niet zo te zijn. Het hartje klopte toch..uiteindelijk helaas toch uitgelopen op een MK.

Vanavond echt iets heel vreemds meegemaakt.
    Ik kwam ergens binnen en toen zei een vrouw die ik eigenlijk amper ken: "ik zie iets aan jou...ben je aangekomen of ben je...?'" Ik zeg...ik ben idd zwanger...maar pas 6 weken dus je kunt het nog niet zien. Zegt ze: "ik zie het ergens aan, weet niet zo goed waaraan maar ik zie het altijd". Dat was echt heel vreemd.

Ik heb trouwens wel het idee dat ik al dikker ben geworden...jullie ook?

5. Dolfijntje74

Dolfijntje74 Actief lid

26 mrt 2009
    216
    0
    0
    GEFELICITEERD met alle goeie echo's:) erg leuk om te zien. Dan weet ik ong. wat ik volgende week woensdag kan verwachten. Word nu wel erg spannend....

Werd vanmorgen met knallende hoofdpijn wakker en mijn oog was niet echt beter, beetje vochtophopping, oftewel de plek is een beetje bol! Dus maar geen lenzen ingedaan vandaag, maarja heb alleen maar een bril met oude sterkte (niet echt superprettig, maar te overleven)
    Denk niet dat de HA er veel aan kan doen, ik wacht nog wel ff af, als het vrijdag nog zo erg is, bel ik wel ff.
    Ik ben niet constant misselijk en hoef ook niet elke dag te kotsen, dat gebeurt alleen naar aanleiding van iets! Als ik misselijk ben, eet of drink ik wat en is het weg.

Sex, tja ik wil altijd wel, maar het voelt niet echt superprettig, merk wel dat mijn lief wel zachter doet, zo lief. Ik heb 1x gezegd dat ik niet wilde (dat is echt UNIEK voor mij), maar het voelde echt niet prettig en was moe. Hij begreep het wel.

Mijn intake bijde vk was ok, bloedruk was goed en verder geen bijzonderheden in de familie of bij ons. Ik heb wel extra vitamines gehaald, vergat ik steeds.

MvM, hoeveel kannen hebben jullie gekregen? Ik vorige week 4 en nu weer, dacht dat ik er 8 zou krijgen! Maar ik vind het best, ik krijg deze ook wel vol en kan ik nog 1 a 2 dagen gewoon plassen op de wc! Het is inderdaad een rare ervaring, kan me nog niet voorstellen dat ik dit nog 8 wkn ga doen, maar het is voor een goed doel. Ik ook heb profijt gehad met die medicijnen, dus ik voel dat ik iets terug moet doen.

Ik ga Hells Kitchen ff afkijken, blijft lache.

Succes voor iedereen die deze week nog moet voor de echo! Ik wil er meer zien hihihi Stuurt iedereen em ook door naar de site, is wel leuk om ze daar allemaal te zien. ik ga gelijk ff spieken

Latersssss

6. Iltje

Iltje Bekend lid

5 dec 2009
    544
    0
    0
    Object manager van een schoonmaakbedrijf
    Nederland provincie utrecht
    Marjolein proficiat met je goede echo.

Chivay.

Ik heb pijn in me heupen idd als ik gelegen heb of lig.
    Maar heb het ook bij vele lopen en dan steeds weer opstaan.
    Heb het aan de linkerkant meer last van dan de rechter.

en heb al zolang geduld moeten hebben dus het weekeind overleef ik ook nog wel.
    Maar denk dat ik dat nog net red met het geduld:D:p

Maar mensen die voor echo of vk of gyn gaan morgen heel veel succes en zodra ik weer de kans krijg morgen.
    Vertel ik mijn ervaring bij de vk.

Ik ga lekker even een douch nemen en dan me bed in.
    Ben dood maar ook dood op.

Mensen hopen voor jullie alle een goeie nachtrust.
    En hopen dat de misselijke dames morgen wat betere dag hebben.

trustttt

7. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    MvM : ik heb 8 kannen gekregen! maar ik heb er tot nu toe maar telkens 4 volgekregen! dus heb er vandaag 1 ingeleverd en geen nieuwe meer mee terug genomen, met werk en school krijg ik ze toch nooit alle 8 vol!

Sex, heb ik helemaaaaaaaaaaaaal geen behoefte aan nu haha erg he, zo zielig voor mijn vriend, maar gelukkig snapt hij het wel. ik heb 's avonds vaak zo'n last van mijn buik en moe en blegh haha

Vandaag trouwens ook, voel me helemaaaal niet lekker! ook ontzettend kort lontje, ben vaak boos geweest op mijn kleine lieve mannetje, ook zielig...:(

Mijn zoontje is trouwens ook binnenkort jarig! volgende week woensdag, hij word 2.
    Veel plezier degene vanwie hun kindjes jarig zijn! (ben ff kwijt wie het weer was SORRY!!) geniet ervan! het volgende jaar gaat nog veeeeeeeeeeel sneller!

8. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    oh over vitamines, mijn vk zei vanmorgen dat ik helemaal geen extra vitamines hoef te pakken! alleen wat extra vitamine D

9. yvie

yvie Lid

24 nov 2008
    78
    0
    0
    Friesland
    Ook ik had vandaag een geweldige echo, met een heel mooi kloppend hartje! Ben zoooo blij!!! :D:D:D
    In de wolken... mijn uitgerekende datum klopt precies!!!

Ik heb ook het idee al gegroeid te zijn, mijn collega (die het al weet) zij het zelfs dat hij het wel kon zien.
    En voel me moe en vutloos, kan echt niks doen. Ben gelukkig niet misselijk.

Dat boek 'krijg nou tieten' is geweldig leuk. Veel lees plezier.

10. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    @ draagdoek; Ik heb zowel een draagdoek van draagdoek.nl (ongeveer hetzelfde als de tricotslen) en een geweven girasol. Ik heb haar zelfs nu nog heel af en toe in de girasol.De tricot doek is vooral prettig als ze nog klein (of vooral licht) zijn.

@Chivay; Ben je al eens in Istanbul geweest??? Ik vond het helemaal super! En Peru lijkt me uiteraard ook fantastisch. Ben zelf nog niet in Zuid-AMerika geweest, maar wel Mexico, Maleisisch Borneo, Sri Lanka, Egypte, Jordanie. En was dus zonder meer onder de indruk van Istanbul! Lissabon is trouwens ook heel leuk, net ff anders dan "standaard" Londen, Parijs of Barcelona (ook leuk hoor, begrijp me niet verkeerd!)

@Noa; Ja,je hebt van die mensen die dat inderdaad aan je zien. Op zich grappig, maar vaak ook heel erg vervelend. Een collega van mijn vorige werk (een man bovendien!) had dat ook binnen no-time door. Hoop dat mijn nieuwe collega's het niet zo snel doorhebben! Ben er pas per 1 september begonnen,en heb een contract tot 1 april. Lekkere planning dus, haha!

Mijn knip-en-plak-werk ligt keurig op schema, mijn meisje kan mooi trakteren vrijdag!

11. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    @Val; Oh nee he? Gaat dat 2e jaar echt NOG sneller?????:$
    Maar wat was het een leuk jaar! Ik heb er al weer helemaal zin in, in zo'n klein hummeltje...

EN wat een boel goede echo's weer vandaag! Gefeliciteerd meiden!

12. 4days

4days Niet meer actief

Yvie -> Gefeliciteerd!! :D

Mvm -> Die vrouw zei tegen mij dat ik elke dag een nieuwe fles mocht pakken, dus dat ik ze niet vol hoefde te maken. Ook wel zo fijn dat ik de volgende morgen geen oude urine hoef te ruiken... ;)

13. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Yvie gefeliciteerd met je goede echo!
    Het boekje is inderdaad erg leuk! Eerste stukjes al gelezen... met slappe lach!

Iltje... dan voelen we idd ongeveer het zelfde qua heupen...
    Heel irritant.. hopelijk is het tijdelijk!

MvM.... Hier hetzelfde verhaal als Cossy...
    Fles 8 is als reserve als ik een dag mijn fles vol zou hebben..

:( getsie... ben nu weer misselijk..
    Had stiekeme hoop dat ik er vanaf was... maar helaas..

14. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Idereen met een mooie echo gefeliciteerd! Fijn dat er vandaag geen nare berichten zijn binnen gekomen.

MvM, ik heb nu vakantie waardoor ik ze vol heb gekregen, wanneer ik werk is dat ook wat minder. Wel drink ik veel en moet ook 's nachts plassen. Dus 6 a 7 flessen lukt wel. Wilde het eerst ook gewoon graag goed en vol doen, maar als ik een fles minder heb, heb ik fles minder hoor.

Krijg nou tieten, is een erg grappig boekje.

Mijn vriend zit dus een weekje in Frankrijk en heeft het boekje "help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" mee. Had hem net aan de telefoon en bij alles wat ik zei: Nou de kamer wil ik wel nieuw kopen, want de rest krijgen we bijna allemaal en "ik vind dat je volgend weekend best even dat wandje in de huiskamer kan gaan schilderen" Lach hij steeds in een deuk...:x want dat stond ook allemaal in zijn boekje dat ik zo zou doen/dat zou zeggen... Grr.
    Heel irritant dat gelach! Ik meen het allemaal bloedserieus :)

Ik moet eigenlijk naar bed, maar gewoon niet echt zin. Heb ook een beetje trek en zit al een half uur te overwegen of ik nou nog een beschuitje ga eten of niet

Slaap lekker straks dames

15. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    wat fijn zeg om te lezen dat er zoveel goede echo's zijn! super!

MvM... ik krijg ook niet al die kannen vol, moet vanaf morgen maar meer gaan drinken. tegen mij zei ze ook dat je elke dag een nieuwe moest nemen, omdat anders die hcg sterk verminderd.

lynnami ik ga hard voor je duimen voor morgen! hopenlijk heb je een super goede echo!!

cossy.. hoe is het met je zoontje? hij was toch een beetje ziek?

vitamines.. ik neem gewoon die vsm mama.. daar zit toch alles al in? ik neem alleen nog van die visolie capsules erbij.

dingetje ik had in mijn prive berichtje mijn echte naam perongeluk onderaan gezet.. niet dat je denkt huh? dat klopt niet hahah..

16. elisa83

elisa83 Bekend lid

15 feb 2009
    773
    0
    0
    chivay, hij vond de echo's fantastisch!!!
    de opa's en oma's ook... het weekend gaan we onze beste vrienden het vertellen!

17. 4days

4days Niet meer actief

Mvm -> Zie dat sommige vrouwen hun best doen om ze vol te plassen, maar je scheidt elke dag precies even veel af hoor, of je nou een halve of 2 liter plast... het is dan gewoon geconcentreerder. ;)

Lana1988 -> Ja maar hij was alleen ziek van zijn tandjes die doorkomen, nu valt het gelukkig weer mee. Hoop dat de laatste tandjes nu ook snel helemaal door zijn, dan heeft hij ze alle 16.
    Ik heb trouwens ook de vitamines van vsm puur mama. Visolie capsules ga ik nog halen, want ik eet eigenlijk nooit vis...

18. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    ff een vraagje ben mijn 9maanden boek aan het inschrijven maar bij welke datum moet ik beginnen voor week 1

Ben woe 11nov ongi geworden
    welke datum schrijf je dan in bij week 1

19. 4days

4days Niet meer actief

Dat ligt eraan wat je voor een cyclus hebt. Op welke dag had jij vermoedelijk je eisprong? Vanaf die dag tel je 14 dagen terug, dan zit je op de goede datum.

Je kan het ook andersom berekenen. Op welke dag ben je uitgeteld? Dan precies 40 weken terug tellen.

20. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    susan.. de datum dat je weer ongesteld moest worden maar dan natuurlijk positief hebt getest op dat moment ben je vier weken zwanger..

Deel Deze Pagina