Augustus 2010 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Conchita, 23 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Ja maarja, die kans hou je toch altijd... Na een goede echo is de kans in ieder geval wel veel kleiner...

Chivay -> Spannend hoor, nog even! :D Ik zou inderdaad ook nog iets erbij maken, het is zo leuk als aandenken! Ik heb ook zo'n 9 maanden dagboekje, dat is ook wel leuk, maarja het is niet compleet. Wil toch iets hebben waar echt alles in zit. En als je zelf een boek maakt kun je precies erin zetten wat jij belangrijk vind, en in de goede volgorde. :)

2. Iltje

Iltje Bekend lid

5 dec 2009
    544
    0
    0
    Object manager van een schoonmaakbedrijf
    Nederland provincie utrecht
    Zooo cossy ziet er leuk uitttt zeg daar heb je je best op gedaan.

chivay heel veel succes en sterkte met je echo morgen.
    Je bent morgen de eniste met afspraak als ik zo op de site zag.haha.

Mensen ik ga hier me bedje opzoeken doodmoe vanaf kwart over 5 me bed al uit.

Hard gewerkt en dan ook nog eens cursus moet volgen die ik zelf al had gehad maar personeel moesten het ook nog volgen en ja ik verplicht als leidinggevende erbij te komen zitten bah.

truste voor zo/straks en mogen we met ze alle heerlijk slapen vandaag.

tot morgennnn

3. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    @ Fem... Dat hoop ik ook! Nog een paar jaartjes wachten hehe

@ Iltje Tnxsss :) Idd nu zie ik het ook... dacht dat er morgen ook iemand intake bij de verloskundige had.. maar dat is zeker verplaatst... :( weet niet meer wie het was...

Heb hem pas om 16.20... en ben om 12.30 klaar met werken ;) Dus ik moet nog een flinke tijd duimen draaien haha :)

4. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    Pfff.. En weer lag de site er lang uit zeg!
    Weet iemand waardoor het komt? Best jammer in elk geval!

Vandaag moeee... Vannacht met mn zoontje in de weer geweest, die had zomaar opeens 39 graden koorts maar oogde niet echt ziek verder. Was alleen klaarwakker om 23.30 en 1.30 uur.
    De dag duurt lang vandaag, hopelijk gaat ie zo nog even tukken, dan ga ik ook nog liggen.
    En anders wachten tot papa er is om 18.00 uur!!
    Als je de hele dag binnenzit kruipt de dag voorbij maar fit genoeg om buiten een rondje te doen ben ik niet. Blegh, baaldag haha!

5. 4days

4days Niet meer actief

6. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    @cossy, als je zoontje gewoon goed eet en zich normaal gedraagt enzo zou ik me geen zorgen maken! Het is volgens mij ook wel normaal dat kinderen op een bepaald moment minder hard groeien en dat de curve een stukje zakt, daarna stijgt het weer!
    Hou het even in de gaten, je kan altijd extra wegen op het cb! Desnoods kan je dat natuurlijk ook thuis in de gaten houden!

7. 4days

4days Niet meer actief

Tnx voor je antwoord, ja misshcien komt hij binnenkort wel ineens veel bij. Maar hij is ook zo overactief de hele dag, hij kan geen 2 seconden stil zitten. Vind het eigenlijk niet eens gek dat hij niet bijkomt, hahaha!

8. Bolle Buik

Bolle Buik Actief lid

21 feb 2009
    281
    0
    0
    Hallo Dames,

Hier ook heel erg moe, moe, moe en nog eens moe.
    Heb net een gedichtje voor me ukkepuk geschreven...

Onbereikbaar dichtbij

Je bent zo heel dichtbij maar toch kan ik je niet vastpakken
    Straks kunnen we jouw naam op onze deur erbij plakken

Nu nog zo klein maar je hart is al stevig aan het kloppen
    Over een paar weken kun je mij zachtjes schoppen

Mijn buik is nu nog plat maar word straks steeds boller
    Naast mijn buik worden ook mijn borsten steeds voller

En jij groeit en groeit en groeit maar groter
    Dat je maar een blije baby wordt en een stoere koter

Ik kan je nu nog niet zoenen, niet ruiken en niet voelen
    Maar over een paar maandjes kan ik lekker met je kroelen

Blijf nu nog maar lekker zitten want de weken vliegen voorbij heel erg gauw
    Nu nog zo onbereikbaar maar toch zo dichtbij, ik vind je nu al lief en hou zielsveel van jou

Groetjes Bolle Buik

9. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    Cossy, in vergelijking met mijn zoontje is ie te licht. Maar ja, die van mij zit dan ook hoog hoog aan de bovenste lijn. Altijd al gedaan. Die woog met 14 maanden 13 kilo. Maar ook 83 cm lang.

Daarentegen ken ik wel meer kindjes die heel erg licht zijn hoor. En als ie verder goed eet ja dan kun je er weinig mee.
    Mijn vriendin kreeg als tip 2x warm eten te geven op een dag.

Dit eet mijn ventje op een dag trouwens:
    's Morgens: 1 boterham met beleg + beker gewone melk
    Tussendoor: 1 a 2 stuks fruit + beker sap
    Tussendemiddag: 1 broodje + beker sap of melk
    Tussendoor: Koekje en vaak nog een stuk fruit
    Avondeten: 2 scheppen groenten + 1,5 schep aardappelen + half vleesje (50 gr) en een flink bakje vla

10. 4days

4days Niet meer actief

Ja maar het punt is ook niet zozeer dat hij te licht zou zijn (want dat is niet zo), maar vooral dat de curve ineens om onduidelijke reden afwijkt. Maar ik zal binnenkort eens naar het weegspreekuur gaan.

11. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Toch niet heel veel om bij te lezen zie ik wel... Maar het is omdat er storing was anders zat ik nu nog een uur te lezen :D!

@Lynnami: vind het echt heel erg voor je... Heel veel sterkte en ik hoop dat je dat je toch nog een keer het wonder mag ervaren om mama te worden. Veel succes met de curretage en de operatie...

@Kris: wat fijn, een goede echo!

@Chivay: hoe was jouw echo?

@Bolle Buik: mooi gedicht hoor!

@Cossy: Ik kan je niet zo goed advies geven. Vind die groeicurves altijd een beetje vaag, ieder kind is anders. Tes was laatst in 2 maanden niks gegroeid, toen maakte ik me ook wel zorgen. Maar het komt vast allemaal goed. Tja, mama zijn brengt zorgen met zich mee...

@Brendat: Van harte gefeliciteerd met je dochter!

Nu een verslag van Tes' verjaardag.
    Nou, 's middags zijn we dus naar de dierentuin geweest (was niet de eerste maar de vijfde keer al:D). Het was errug koud en daarom ook lekker rustig. We konden alle diertjes rustig bekijken. De visjes zijn toch wel favoriet, dat koppie!!! En dan met dat vingertje tegen het glas aan tikken, zo schattig! Ze kreeg natuurlijk aandacht genoeg van haar opa's en oma's en papa en mama. Het was vechten om wie er met de wagen mocht lopen! Bob, onze hond en grote vriend van Tes, was ook mee, die had ook de dag van z'n leven! Tussendoor hebben we lekker taart gegeten in het restaurant, Tes smulde van haar cakeje. Daarna mocht ze nog even spelen in de overdekte speeltuin. Daar begon haar eigen willetje te werken, ze wilde niet meer in de wagen! Klein eigenwijsje! Snel afgeleid met Woezel en Tinky Winky, die ze van opa en oma had gekregen, toen zat ze voor ze het wist lekker warm in de wagen.
    Na de dierentuin zijn we naar het pannenkoekenhuis gegaan. Tes heeft bijna een hele kinderpannenkoek met banaan op, ze vond het heerlijk! Het was echt heel gezellig en we waren (lees Tes en mama) bekaf bij thuiskomst (en vandaag nog steeds!).
    Stiekem ben ik bij dat we nu een zomerkindje gaan krijgen, die kou vind ik echt vreselijk!!!
    Maar het was heel gezellig en morgen gaan we lekker binnen Tes' verjaardag vieren...

12. mamaApapaT

4 jan 2010
    68
    0
    0
    Fysiotherapeut
    Alkmaar
    #2912 mamaApapaT, 8 jan 2010
    Laatst bewerkt: 8 jan 2010
    Oei, paar dagen niet geweest en echt een heleboel gemist!
    Voor alle nieuwe augustus mama's: welkom

@Chivay: erg he, het wachten!

Moet nog 2 weken wachten op echo! Pff ben een beetje ongeduldig. Trouwens wie hebben er nog meer last van de ogen?
    Lijkt net of het gaat ontsteken en of er iets in je oogt zit....
    Verder voel ik me goed, op een opgeblazen gevoel na.
    Moet volgens mij wel op de shop voor een grotere broek maat....

Heb vandaag van mijn werk dat 9 maanden boek gehad. Had al de veilig zwanger agenda van beatrijs smulders. Nu 2 om bij te houden hihi.

13. Ik had vanmorgen al een berichtje geplaatst maar zie dat hij er niet meer opstaat?!

@ Cossy, super leuk wat je aan het maken bent! Ik ben ook bezig met een scrapboek voor mijn zoontje, maar wat een tijd gaat er in zitten.

@ Chivay, hoe was de echo?

14. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Hier een prima echo!
    Wauw wat bijzonder om te zien!

Volgens de echo lijk ik wat verder te zijn: 10w3d ipv 9w4d...
    Ga mijn agenda er nog eens op naslaan :) Want had eerder wat korter verwacht dan langer :)

Maar het belangrijkste is dat het gewoon allemaal goed is..
    Nog voor ze het vertelde zag ik het hartje al kloppen..
    De echo was een tikkie wazig omdat mijn baarmoeder diep ligt.. maar ik vond de beelden gelukkig duidelijk en natuurlijk adembenemend mooi!

Heb 3 foto's meegekregen.... Onze uk is nu 3.5 cm en bewoog volop! Het leukste is :) We hebben de beweging met mijn fototoestel opgenomen! Ik heb het dus op film.. Zo gaaf!

Zogauw ik het op youtube heb staan plaats ik een linkje :)

15. nikky

nikky Niet meer actief

Koetje nog gefeliciteerd met je dochtertje en heeeel veeeeeeel plezier morgen, geniet ervan...

chivay hoe was de echo??

cossy ik zou me ook niet teveel zorgen maken, ons zoontje is altijd te klein en licht geweest, vorige maand woog hij 9,7 kilo en gisteren was hij 9,5 kilo en 78 cm...volgens de arts niets om ons zorgen over te maken, we hebben gewoon een heel druk bewegelijk kind (die overigens ook nog eens slecht eet brood gaat goed maar de warme maaltijd is iedere avond een strijd nou'ja strijd we laten hem maar even)....

hier gaat het weer wat beter, begin me weer meer mens te voelen...
    minder misselijk maar wel heel erg moe...mijn buik begint nu trouwens wel flink te groeien, dus heb mijn jurkjes maar weer uit de kast getrokken ik vind zelfs zwangerschapsbroeken niet fijn zitten, die band om mijn buik brrrr, had dit bij mijn zoontje ook

fijn weekend voor jullie allemaal.......:)

16. mamaApapaT

4 jan 2010
    68
    0
    0
    Fysiotherapeut
    Alkmaar
    @ Chivay: Gefeliciteerd met de goede echo! Wow een week vooruit! Was je onregelmatig ongesteld?
    Ik was wel heel onregelmatig dus ben benieuwd wat ze bij mij gaan zeggen...

17. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    @ MamaApapaT
    Ik ben een van die enorm dankbaren... raak in ronde 1...
    Direct na het stoppen van de pil... dus ik ken mijn cyclus nog niet.. Dit betekend dat hij erg kort is geweest!

18. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    Chivay gefeliciteerd met je goeie echo!!!!

19. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
  20. Iltje

Iltje Bekend lid

5 dec 2009
    544
    0
    0
    Object manager van een schoonmaakbedrijf
    Nederland provincie utrecht
    Goeie dag dames

Jeetje ik had vanmorgen vroeg een heeeeeeeeeeeeeeel verhaal getypt tien minuten later site eruit en zie nu dat er helemaal niets meer staat vanvamorgen

Bleehhhh weet ook niet meer wat ik er allemaal neer had gezet.

Chivay gelukkigggggggg je echo was goed zo te lezen proficiattttt en wauw je gaat op 1 dag na een week naar voren hahah.
    Dus je ongeduld heeft goeie beelden gegeven.

Oooo ik kan niet meer wachten tot maandag avonddddd.

Hier ben voor de rest moe was weer vroeg wakker en voor de rest even een misselijkheidje gehad maar was gelukkig maar paar uur.

Deel Deze Pagina