Lees nu trouwens dat zoloft en seroxat dezelfde indicatie hebben op die link die je plaatst.. vreemd.. dan ga ik dus écht niet over op een andere AD mocht het nodig zijn..
Je raadt trouwens nooit wat ik net in de la vond hier... een fotorolomhulseltje Heb 'm net braaf volgepiest hahaha...
Hahahahahahahahah!!!! Zei ik toch, ergens diep in een laatje heeft iedereen zo'n ding nog wel liggen!
Ja, weet dat het zo in elkaar steekt Zo is dat met zoloft en sertraline ook. Sertraline is de werkzame stof. Maar ken mensen in mijn omgeving die seroxat slikken, vandaar dat ik even twijfelde of dat dezelfde was.
wel irritant trouwens.. als je ; - ) als smiley doet komt deze: dan krijgt de tekst ineens een heel andere interpretatie...
Gisteren trouwens toevallig iemand "de wandeling" gezien op tv? Ging over een vrouw die werkelijk álles had geprobeerd om zwanger te worden en nu dus onbewust kinderloos is.. werkelijk.. hield het niet droog hoor..
Komt idd op het zelfde neer. Meestal krijg je nu de stofnaam voorgeschreven ipv merknaam ivm vergoedingen door de zorgverzekering. Bij sertraline (eerst geprobeerd) kwam ik in 3 weken 4 kilo aan en werd eigenlijk alleen maar depressiever. Dus toen naar de paroxetine. Werkt bij mij beter.
joh wat grappig.. ik ben juist naar zoloft gegaan omdat die vrouwvriendelijker (volgens mijn HA destijds) is.. paroxetine was veel te zwaar voor mij.. kwam er van aan en de wereld werd me iets té rooskleurig. Sertraline bleef ik de wereld nuchter bekijken én kwam ik niet aan...
Medicatie juist instellen is ook zo moeilijk. Zie maar hoe verschillend wij reageren op dezelfde medicatie. En dan zijn er nog zo veel andere mogelijke medicijnen...
Bij ons zitten depressies helaas ook in de familie... Heb zelf ook al een flinke depressie gehad, maar gelukkig ging het weer weg met intensieve therapie en hoefde ik dus geen AD. Mijn moeder heeft het het ergste van iedereen, helaas lijkt geen enkele AD aan te slaan... (en ze heeft er al VEEL gehad)
Hoeveel paroxetine slik je? Ik slik 10 mg, erg weinig dus. Maar hoop het hierbij te kunnen houden! In het verleden wel eens 40 mg op een dag gehad, pff.. Moet er niet meer aan denken hoor. Ach, het klinkt gelijk zo zwaar he--> Anti-depressiva. Ik kort het ook liever af met AD Als je het niet van me zou weten zou je het ook niet achter me zoeken, hoor ik vaak.. Ja duh! Alsof je alles van de buitenkant kunt zien.. Ik heb trouwens niet dat ik aangekomen ben van de paroxetine! Thank god haha!! Alleen ik neem het nu voor het slapen alleen sindsdien slaap ik niet tot nauwelijks. Ik ga m vanavond dan ook niet innemen en morgenochtend slikken. Kijken of dat misschien scheelt. Ohja en mn partner is er niet blij mee, de zin is totaal verdwenen!!!
keek net op de kalender en zie dat ik pas om 13:30 naar vk moet.. woeps.. hahaha.. anders had ik daar mooi gestaan...
Goedemorgen allemaal, Zojuist 10 pagina moeten bijlezen, wat een hoop sinds gistermiddag. Ik hoef pas om 13.00 te beginnen dus lekker rustig. Ben de emesafene aan het afbouwen, neem een half tablet per dag. Kinderwagens: Ik heb sinds gister de mutsearts trans4mer via via een driewieler met 4 wielen zeg maar. Moest wel even pielen hoe ik hem moest inklappen( heb er natuurlijk nog geen ervaring mee). Hij is vrij groot en zwaar dat wel. Heb nog geen idee hoe ik de reisweg er op klik met die adapters, heb er 4 zwarte dingen bijgekregen.....Moet ook zeggen dat ik nu totaal geen geduld heb nergens voor zeg maar. Depressie: Ik kan er over meepraten, niet voor mezelf maar mijn vader heeft jarenlang despressies gehad en pleinvrees, angsten en alles erop en eraan. Hij slikte tranxene. Door het slechte slapen en de stress is er een hartprobleem ontwikkeld en oedeem. Vorig jaar is hij plots overleden aan een hartstilstand. Gelukkig wilde hij zelf al niet meer leven door het verdriet en de angsten. Iedereen veel plezier bij de echo`s en VK Liefs x
Ik slik 20 mgr. Aan mij merk je ook niet dat ik AD heb. Mijn beste vriendin wist het jarenlang niet eens! Ik ben in aug 2007 een jaar in deeltijd therapie geweest. Heeft me erg goed gedaan. Alleen toch van nature wat melancholisch (altijd al geweest) dus na therapie (minder) AD blijven slikken. Ik neem ze al jaren 's ochtends in. Bijwerkingen is bij iedereen anders. Ik neem de kilo's maar voor lief. Vind het niet leuk dat ik weer maatje 44-46 heb (zat op een ruime 42 met cymbalta), maar gelukkig is bij mij alles in verhouding en ben ik gewoon een stevige meid met Hollandse heupen. Ideaal om een kind op te parkeren! En gezien mijn huidige toestand is dit alleen maar een gunstig beeld!!
@ Kapedi: jeetje ook pittig dat verhaal van je pa. Maar Tranxene zijn rustgevers en geen AD, toch? Mijn ex slikte die ook, vandaar.
Goedemorgen allemaal, iedereen met een echo veel plezier!/sterkte Dingetje--> ook mazzel dat je nog even keek op de kalender haha potjes voor urine --> ik heb er 2 van de verpleging gejat op mn werk. werk in een bejaardentehuis... haha Zag net trouwens ienie mienie beetje bloed na het plassen (niet in de plas zelf) moet vamiddag naar VK denk je dat ik het moet melden of is t niets geks?