Augustus 2010 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Conchita, 23 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaApapaT

4 jan 2010
    68
    0
    0
    Fysiotherapeut
    Alkmaar
    En las ik nou ergens dat augustus 2010 mama's ook een hyves hebben?

2. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Ik moet ook eens snel achter die kinderopvang aan ja!
    Toch eens doen vanavond :)

Wel vandaag kraamzorg aangevraagd.. en me verdiept in mijn verzekering.. ws ga ik een paar stapjes omhoog.. kraampakket, ziekenhuis en bijdrage kraamzorg worden dan ook vergoed :D

Dingetje.. heb je een foto van je oranje gele kamer?

3. elisa83

elisa83 Bekend lid

15 feb 2009
    773
    0
    0
    chivay, kraamzorg ook van de week geregeld! ben bij agis verzekerd en zij melden je dan aan.. netjes geregeld!
    ze zei dat het slim was het nu al door te geven omdat beval in augustus en dan weinig mensen aan het werk zijn.....

4. mamaApapaT

4 jan 2010
    68
    0
    0
    Fysiotherapeut
    Alkmaar
    Was nog helemaal vergeten het lijstje in te vullen van augustus 2010 mama site, hier komt ie dan hoor... (lekker op tijd, tja dementie....)

Hoe oud ben je? 28
    Waar kom je vandaan? Alkmaar
    Wat voor werk doe je? Fysiotherapeut
    Ben je getrouwd? Nee
    Hoe lang ben je al samen met je partner? 2 jaar en 7 maanden
    Hoe lang ben je bezig geweest om zwanger te worden? 6 maanden
    Van je hoeveelste kindje ben je zwanger? mijn eerste
    Hoe oud zijn je eventuele andere kinderen? -
    Waar wil/moet je bevallen? ziekenhuis
    Wil je borst- of flesvoeding geven? borst/fles
    Wanneer en hoe vertel je je omgeving dat je zwanger bent? heb al her en der het nieuws laten vallen.... familie voornamelijk in kerstsfeer enz.

5. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    vanochtend hoorde ik nog een naar verhaal dat je als zwangere gewoon niet wil horen.. van een vrouwtje waarvan op de 20 weken echo bleek dat het kindje niet levensvatbaar was.. gisteren is het gehaald.. bah.. moest mijn tranen echt bedwingen hoor..

hebben jullie trouwens dat topic gezien bij onderzoeken en echo's? iemand is spontaan zwanger van een drieling!!! omg.. ik moet er werkelijk niet aan denken.. dan kunnen ze me opsluiten hoor..

6. mamaApapaT

4 jan 2010
    68
    0
    0
    Fysiotherapeut
    Alkmaar
    whoops ja, moet je plots van alles 3....
    als t nou je eerste is misschien nog ok maar als je na 2 kids denkt nou vooruit nog eentje dan.... dan is het oeps!

Kun je dan nog wel genieten? volgens mij wordt je geleefd...

Over die 20 wkn echo--> laat ik er maar niet teveel bij stilstaan...slik! Heel naar!

7. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Hier vanmiddag een goede echo gehad.
    Kleintje wilde alleen niet opgemeten worden en ging steeds anders liggen leek het wel.
    Heb wel kleine armpjes en beentjes gezien volgens de vk. bewoog het ook al met de beentjes.
    Qua lengte zit ik nu op 8.4 weken maar mocht 9 weken gewoon aanhouden.

8. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    GEFELICITEERD Susan!!

9. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Dingetje sta op de aug lijst op 17 aug het moet 18 aug zijn.

10. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    Wow, Dingetje, idd een 3ling! Poe, nou dat moet mij ook niet overkomen hoor haha! Maar ja, je hebt het niet voor het zeggen hé ;)

Susan, super dat je echo goed was! Wel een eigenwijsje dan zeg! Ach, zolang het goed bewoog is het alleen maar goed natuurlijk!!

Vandaag niks bijzonders gedaan. Te moe na onze gebroken nacht. Mn zusje en moeder waren naar de markt geweest en kwamen me lekker een loempia brengen, daar had ik zooooo'n trek in! Haha :)
    Heb dat echt, als ik ergens trek in heb MOET ik het hebben :p En vooral dingen die ik normaal nooit echt graag eet....

Nou ik ga GTST maar eens afkijken en op tijd naar bed! (proberen....)

11. Dolfijntje74

Dolfijntje74 Actief lid

26 mrt 2009
    216
    0
    0
    Hoi ff alleen maar gelezen, zo druk geweest! En vooral in de avond niet echt lekker en erg moe.

Ik had toch wel enige spanning voor de 2e echo, maar het viel echt reuze mee vanmorgen. het was zo schattig om te zien, de kliene lag lekker te spartelen. Heb een afdruk meegekregen, is wel een beetje donker, zal em zo inscannnen.

Ik ben op mijn werk, gelijk met mijn bazin gaan praten. Ik werk op een kinderdagverblijf en kan het 1e jaar mijn kleine meenemen naar me werk, moet uiteraard wel betalen! Dus het is op zich wel lekker. Heb ik mijn kind toch bij me. De dag dat ik nog naar school ga, moeten we ff wat verzinnen. Inschrijfformulier meegenomen.

Kraamzorg heb ik ook al geregeld.

Wij zijn nu aan het bepraten over de combinatietest, mijn vriend wil dat laten doen. Ik ben bijna 36, maar het word bij mij net niet vergoed! Ik twijfel nog heel erg, ben eigenlijk meer bang voor een negatieve uitslag...... en dan!!!

WOW spontaan zwanger van een 3ling.....pf moet er echt niet aan denken..Dan zouden we echt moeten verhuizen hihihi
    Ik ben heel blij dat ze vandaag nog ff gecheckt hebben of het er wel ECHT 1 is hihihi

Toevallig net gezien op tv bij Editie NL, hadden ze het ook over de 20 wkn echo. Heel bizar, dan stort je wereld toch in als blijkt dat het niet levensvatbaar is. Bah...

Ik ga weer ff bankhangen....ohnee eerst ff snel naar boven (lang leve mijn laptop hihi) moet de echo nog inscannen.

12. Iltje

Iltje Bekend lid

5 dec 2009
    544
    0
    0
    Object manager van een schoonmaakbedrijf
    Nederland provincie utrecht
    Hoi hoi allemaal.

Kepedi het is niet te filmen hoe schag ik was.
    Nu niet meer na een schoonheidsslaapje.

Oempje.
    Nou ik kan het moeilijk tegen me leidinggevende vertellen ben het namelijk zelf.
    Maar heb wel al me collega’s verteld en me baast weet het ook.
    Dus ze weten het op me werk waar het aan ligt.
    Ben normaal haast nooit chago.

Dank je koetje die site kon ik ook idd.
    Maar dacht misschien heb jij ze ergens anders besteld.

Chivay ja het houd bij mij niet op me heupen.
    Maar heb er ook gelukkig niet iederedag last meer van.
    Had jij nog nieuwe tips gekregen van vk?
    En voor het hoesten.
    Even ui met bruine suiker in bakje doen half uurtje in laten trekken dan de suiker ervan opeten.

Hahah emmy x en uiteindelijk je verhaal toch 2 keer op de site.

Femr fijn dat je een leuke gesprek heb gehad bij vk.
    Bij mij gingen ze toen idd ook nog niet luisteren naar het hartje was ook idd bij mij nog te vroeg zeiden toen ik er heen was.
    Het word vast een mooie kamertje als je alles mooi geshilderd heb.
    Daar heb je weer een leuk berg werk aan.

Val Gefelicitered met je zoon.

Dingetje.Ja de vk heeft zelf geprikt.
    Dus hoefde daarvoor gelukkig niet naar het zh.
    Hahah en de echo spontaan zwanger van 3ling.
    Jeeeeej ik moet er ook niet aan denken hoor.

Susan gefeliciteerd met je goeie mooie echo.

Dolfijntje gefeliciteerd en fijn voor jullie dat de echo heerlijk goed is

Hier net weer pas een half uurtje wakker.
    Vriendlief is na het eten weg gegaan die vroeg of hij nog de aanrecht voor me leeg moest ruimen.
    Ik zeg nee schat hoeft niet doe ik zo zelf wel.
    Ja hoor ik val in slaap en schik een half uur terug wakker.
    Dus Iltje moet aanrecht nog leeg ruimen maar nog eerst even wakker worden.
    Ooo en kan ik al zo slecht tegen om deze tijd nog je pannen en borden op de aanrecht.

13. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Pff, moet je idd niet aan denken.. zo'n 20 weken nieuws... Dan staat je wereld echt stil ja...

Dan nog liever die 3ling!
    Voor mijn echo kreeg ik uit verschillende hoeken van.. Oh.. snel duidelijke testen?? Oh al zo misselijk??? Straks is het een tweeling joh!!! Nou :D wat was ik blij dat er maar gewoon eentje te zien was op de echo! Zou niet weten hoe t dan hier moet passen :D

@ Susan... Gefeliciteerd!!!

Heb net een tijdje zitten pluizen voor de kinderopvang.. Kijken hoeveel toeslag we krijgen.. welke hier het dichtst bij zitten... nu een 4tal kinderopvang in favorieten staan.. eens rustig gaan lezen welke me bevalt en dan snel inschrijven!
    Gaat iemand van jullie ook richting gastouderopvang?? Daar zitten we ook naar te kijken..

Ook zitten puzzelen voor mijn verzekering..
    Na wat rekenmachine geratel kwam ik erachter dat het ws gunstig is om naar een hoog pakket te gaan..
    Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, maar krijg geen medische indicatie ws... Het is trouwens erg moeilijk om bedragen te vinden voor die kraamkamers! Weet iemand hier meer van? Kan wel vanalles vinden over de vergoedingen die ik krijg via mijn verzekering.. maar niet wat het ongeveer kost?!
    Enne.. als je een nacht blijft slapen, omdat je bv laat bevalt... betaal je dan voor 2 dagen?? Iemand enig idee?

:) Voel me in tegenstelling tot gisterenavond wel ff lekker.. mijn eigen vrolijke drukheid... gisteren was ik echt moe en afwezig..
    Zal van korte duur zijn ;) Denk dat ik zo weer voor pampes lig!

14. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    @FemR: Mijn eerste gesprek met VK was ook erg leuk en lang. Ik heb dit keer een andere dan bij mijn eerste omdat ik in de tussentijd ben verhuisd. Maar met de VK die ik heb gesproken klikte het erg en dat is fijn. En waauw je 4e kindje, leuk hoor!! Ik heb altijd gezegd dat ik ook 4 kindjes zou willen.. eerst maar de 2e volbrengen ;) en dan zien we wel weer verder al had ik een tweeling ook niet erg gevonden:D Mooie meubeltjes en ik zou het ook wit verven wordt er echt mooier van! Veel plezier en succes met het verven als je het zelf gaat doen tenminste? Ik hou er wel van iets op pimpen!

@ Bolle buik: wat een goede tip TWEE SCHERMEN.. was ik zelf niet opgekomen;) ik heb t meteen toegepast.

@ Koetje leuk een paard, maar ga je er ook nog op rijden nu je zwanger bent?

@mamaApapaT hyves????

@Susan27: Wat goed dat de echo goed was! En wat grappig dat je het bij 9 weken al kan zien bewegen, dat geeft Dolfijntje74 ook al aan.

@Dolfijntje74 Ik ben zelf geen 36 maar de combitest is wel door de VK besproken. Maar ik doe niets met die testen, bij mij is alles gewoon welkom dat is mijn principe. Maar je moet er inderdaad maar goed over nadenken, zo'n combitest geeft je ook geen 100% zekerheid. En klinkt stom, maar is helaas realiteit, bij de bevalling kan er ook het één en ander misgaan waardoor een kindje een beperking krijgt.

@ Iltje, nee haha als je zelf de leidinggevende bent.. maar je hebt het in ieder geval vertelt dus weten ze waar het door komt. Toen mijn leidinggevende zwanger was, was ze zo anders ook in haar manier van leidinggeven. Grappig dat het je echt kan veranderen. Nu is ze weer als vanouds.

@ Chivay ik dacht dat een poliklinische bevalling alleen al voor de huur van de kamer 240 kost, maar ik weet het niet meer zeker. Misschien kun je op de website van het ziekenhuis kijken of aan je VK vragen.

Kinderopvang regel nog niet nu, als ik wat verder ben, ga ik me verdiepen in ouderschapsverlof, wil niet na 3 maanden weer aan t werk. Bij mijn eerste ben ik bij 5 maanden gaan werken, begon toen met een nieuwe baan, nu zal ik wat moeten inleveren, maar gelukkig krijg ik wel wat doorbetaald, dus moet gaan rekenen. Het liefst zou ik vrij willen zijn tot en met maart, dan gaat mijn eerste naar de basisschool. Maar moet het nog allemaal bekijken.

Een 3-ling, ooh dan was ik direct klaar ---> had ik er 4 hahaha lijkt me wel erg druk, maar zou het niet erg vinden.

Slaap lekker allemaal!!

15. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    Brrr moet je idd niet aan denken aan die 20 wk echo! heel naar!

en een 3 ling....pff moet ik ook niet aan denken hahahaha lijkt me heeeeeeeeeeel druk

Susan en dolfijntje gefeliciteerd met je goeie echo!!

kinderopvang hoef ik niet te regelen, kleintje krijgt voorrang in de groep waar mijn zoon nu ook zit, das makkelijk...

kraamzorg wacht ik ook nog ff 2 weekjes mee, heeft hier waar ik woon ook niet zo'n haast..

16. @ Dolfijntje & Susan, Gefeliciteerd !

@ Femr, mooi kamertje! Ben benieuwd naar het resultaat.

Ik ga vandaag eens kijken voor kraamzorg.
    Kinderopvang moet ik ook eens gaan nakijken. Mijn zoontje gaat op dit moment 1,5 dag naar mijn moeder maar ik wil straks iets meer gaan werken. Dus dan moeten mijn 2 kids 1 dag naar de opvang.

Wij zijn gister gaan kijken voor een duowagen. Maaar.... nu twijfel ik toch weer tussen een duo en tandem;). Vindt de duowagens echt heel breed lijken. Achja we hebben nog even de tijd.

17. SpruitNoordeloo

SpruitNoordeloo Actief lid

3 dec 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL
    Straks om 11 uur termijnecho......

18. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    Succes met de echo Spruit! Hopelijk alles goed!! :)

Vandaag wederom geen plannen hier. Weer vanaf half 4 wakker gehouden door zoonlief.
    Heb zelfs even overwogen om 'm buiten in de sneeuw te zetten ;) (geintje!) Grrr...

Fijne echo's en afspraken allemaal vandaag!!

Vanavond gaan wij voor een andere auto kijken trouwens, heb 'r helemaal zin in :D

19. @ SpruitNoordeloo, succes met de termijnecho!

@ Cossy, jij ook veel succes bij je eerste echo :D

20. Iltje

Iltje Bekend lid

5 dec 2009
    544
    0
    0
    Object manager van een schoonmaakbedrijf
    Nederland provincie utrecht
    goeiemorgen dames.

Wil even gauw de dames die voor echo moeten heel veel succes en sterkte wensen.

En de dames die naa vk gaan heel veel plezierrrr.

Ik lees vanavond even alles bij .

Typ nu ff gauw berichtje op me werk haha.

Hier vanmorgen weer een misselijkheids aanval gehad met overgeven.
    Gelukkig is het overgeven weer weg. bah wat is dat smerig zeg haha.

Voor de rest vandaag tot nu toe wat beter met me heupen.

Deel Deze Pagina