Augustus 2010 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Conchita, 23 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    Klopt helemaal Lynnami.

Ik heb ook een vroege echo gehad, maar dat was omdat ik al een poos in de MMM liep. Ik had natuurlijk liever gewoon op de normale tijd een echo gehad, en dus spontaan zwanger geworden, zonder hulp...

2. nikky

nikky Niet meer actief

hey meiden

ik kan het ook niet bijhouden hoor....jullie gaan zo snel

ik krijg met 8 weken de eerste echo omdat ik in de zwangerschap van mijn zoontje veel problemen had, met 25 weken premature weeen, en met 30 weken ben ik overgebracht naar een academisch ziekenhuis omdat ik al 3 cm ontsluiting had en mijn zoontje erg dysmatuur bleek te zijn....dus deze zwangerschap extra veel controles bij de gyn

verder ben ik nog steeds kotsmisselijk de esemafene helpt hier niet dus ben er maar mee gestopt, nou ja nog een paar weekjes en dan hopen dat het over is....

woensdag de eerste echo, vind het spannend maar ook heel leuk om weer een klein beebje in mijn buik te zien.......:)

fijn weekend allemaal

3. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    hoi allemaal best veel bijgeschreven sinds vanochtend zie ik

stoppen met roken ben al een aantal jaren gestopt gelukkig maar vondt t best lastig soms, niet het nicotine gebrek maar meer de gewoonte. dus suc 6 stoppers ook met de feestdagen.

vroege echo, volgens mijn ook normaal bij 11, 12 week heb ik ook bij mijn vorige zwangerschap gehad 11 week, 20 week en 39,5 week ivm niet indalen. maar tot 11 weken duurt zo lang:p

maar ja als ik denk van wat duurt dat lang denk ik ook dat ik enorm geluk heb gelijk zwanger te zijn en niet maanden of jaren heb moeten wachten. wat is dan 8 week wachten op een echo, niets toch??

4. bergje

bergje Bekend lid

1 dec 2009
    546
    0
    0
    het brabantse land
    ik heb ook 5 januari de eerste afspraak bij VK!!! vind het zo spannend!!!
    ik heb veel last van buikpijn is er iemand die dit bekend voor komt??

5. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    @bergje ja heb ik ook niet eens in de buurt van baarmoeder gewoon last van buikpijn

6. inge75

inge75 Actief lid

12 jun 2006
    331
    0
    0
    Gelderland
    Hier ook een vroege echo. met 6w4. omdat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb gehad waardoor ze nu snel willen kijken of het wel op de juiste plek zit (eigenlijk mocht ik maandag a.s al maar heb het zelf op donderdag gezet,....kun je wrsch net iets meer zien:D)

1e zwangerschap echo gehad met 10 weken.

7. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Hey Nikky... Wat vervelend dat de esemafene niet werkt voor jou. Hier werkt hij best aardig.. Ben nog wel misselijk maar geef niet meer over.. (moet hem dan wel echt 2 keer slikken, alleen de ochtend red ik niet)..

Mocht de esemafene niet werken dan zou ik iets anders van de huisarts krijgen wat op Pantozol lijkt (maar wel mag met zwangerschap) Ik heb altijd Pantozol geslikt en mag dat nu niet meer dus.. Misschien is dat nog wat om na te vragen bij je huisarts?

8. Dolfijntje74

Dolfijntje74 Actief lid

26 mrt 2009
    216
    0
    0
    Hoi, hier vroege echo omdat ik via ivf zwanger Ben geworden! Zh doet 4 wkn na puntie een echo! Ik vind het wel prettig,zo weet ik dat het er echt zit;) het blijft een gek idee, ook heeft MvM het vanmiddag ook weer bevestigd;)
    ik wil het met eigen ogen zien!!!

9. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    echo hier ook vroege echo's ivm met herhaalde miskramen en afwijking aan mijn baarmoeder.

bergje ik heb ook veel last van buikpijn, erg vervelend, schrik me rot steeds..

ik heb ook steeds als ik zwanger ben dat ik het soort van benauwd heb.. als ik maar de trap op loop hijg ik als een gek.. of als ik te snel praat ben ik gewoon buiten adem.. echt vreemd

10. Dolfijntje74

Dolfijntje74 Actief lid

26 mrt 2009
    216
    0
    0
    Lana ik heb het ook steeds benauwd, ook al zit ik rustig op de bank!
    De trap op, is echt niet leuk meer, vooral als je weer beneden bent en er achterkomt dat je wat vergeten bent:(

11. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    ik mag me ook bij jullie voegen!

nog wel n beetje onzeker over hoe lang ik nu zwanger ben...vorige cyclus was 28 dagen...en mijn positieve ovutest was 4 december pas dus mijn ei zo 5 december dus dan zou mijn cyclus 33 dagen zijn geweest dus 5 dagen langer...waar moet ik dan vanuit gaan? van cyclus 28 dagen of 33 dagen? naja t scheelt maar 5 dagen en een echo zal de uiteindelijke uitgerekende datum wel uitwijzen...t frapante vind ik wel als ik 3 weken 6 dagen zou zijn...(5 dagen korter) dat ik 1 dag voor nod en ook nog 'savonds 2 super knal dondere strepen heb...terwijl je meestal de eerste dagen een licht streepje heb...

als het goed is ben ik 23 augustus uitgerekend van ons 2e kindje!

12. elisa83

elisa83 Bekend lid

15 feb 2009
    773
    0
    0
    bij ons is het met 8 weken naar vk en dan met 10 weken echo.. ik heb aangegeven dat ik echo eerder wil ivm mijn onzekerheid dat het na 1,5 jaar er ineens is. maar begreep van vk dat het overal anders is.. je zou denken dat het in NL redelijk gelijk is..

13. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Elisa, goed dat je je geen zorgen meer maakt hoor. Kwam echt door het vrijen. En ik begreep daty rond de 6 weken er vaak wat rozeverlies plaatsvindt. Zo ook bij mij dus. Dus lekker genieten!

Nicky wat vervelend dat je zo misselijk bent! Is dat wel te doen? Hoe gaat dat met werken? Lijkt me vreselijk voor je.

Lana, oh gelukkig dat ik niet de enige ben. Ik dacht ook al wat is er ineens met mijn conditie gebeurd?! Niet dat die zo top was, maar nu ben ik wel heel snel buiten adem? Wat is dat?

En zoals al gezegd vroege echo is ivm medische indicatie of doordat je niet helemaal natuurlijk zwanger bent geworden, of omdat je eerdere miskramen hebt gehad.
    Het nadeel van een vroege echo is (onder de 7 weken) dat er soms nog geen hartje klopt wat je alleen maar onzeker kan maken.
    Maar wachten tot 18/19 weken is onzin. Dit gebeurd rond de 11 a 12 weken, ook omdat wanneer je een nekplooimeting enz wil, dit rond deze tijd moet gebeuren

14. arielletje

11 sep 2009
    35
    0
    0
    Noord-Brabant
    Bedankt meiden, jullie hebben me gerustgesteld. Stomme dokter met z'n 19 weken echo!

15. drie

drie Lid

20 nov 2009
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

allereerst, bij mijn vorige 2 zwangerschappen kreeg ik bij elk bezoek aan de gynaecoloog een echo... Dit vanaf 8 weken...
    Nu heb ik pas een afspraak op 12 weken, dus dat is nog wat langer geduld hebben :) Moest ik erg ongerust worden, ga ik sneller eens piepen of alles in orde is...

Cho, maar ik heb net wel enorm veel schrik gehad en toch even naar het moederhuis gebeld... voor raad!
    Had net een bloeding of misschien eerder bruinverlies... ze stelde mij gerust en zei wanneer het bruinig is, dit oud bloed kan zijn.
    Nu uiteraard houd ik dit wel in't oog, maar ik ben zooo bang!
    Dit is mijn derde zwangerschap en NIET gepland, maar ik ben toch zoooo bang dat het mis gaat, omdat het ondertusse meer dan welkom is!! Heeft iemand dit nog gehad? Alle raad en tips zijn welkom op dit moment.
    De vroedvrouw zei ook dat wanneer ik geen buikpijn heb, ik me geen zorgen hoef te maken en proberen me rustig te houden.
    Ik doe men best om haar raad op e volgen. Nu wil ik ZOOO graag weer KOTSmisselijk zijn (om het zo grof te zeggen), dan weet ik tenminste dat het goed zit... :(;):(

Groetjes,
    van een bange mama!!

16. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Drie hoelang ben je zwanger ondertussen? Denk dat je je echt geen zorgen hoeft te maken, je hoort dat zo vaak van dat bruinverlies. Volgens mij moet je je pas zorgen maken wanneer het helderrood is en met stolseltjes. Daarnaast heb je ook geen krampen, dus niks aan de hand. Tips zijn er dus eigenlijk niet. Gewoon positief blijven. Wat ik deed/doe (slaat ook nergens op) wanneer ik me zorgen maak. Dan ga ik positieve gedachten sturen naar mijn buik: Dit kindje groeit goed, dit kindje is gezond. En dit herhaal ik een tijdje. Zal vast geen invloed hebben, maar daarna ben ik rustiger.
    En testen wat sommige doen wanneer ze wat roze/bruinverlies hebben heeft geen zin, want het hormoon zit ook bij een miskraam nog een tijdje in je lichaam dus dat zegt dan eigenlijk niks.
    Enne misselijk ben ik helemaal niet, heel af en toen een dagje dat ik een vlaagje misselijk voel wanneer ik niet voldoende gegeten heb. Dus gewoon genieten hoor.

Verder vroeg iemand die bij een gyneacoloog liep of ze ook een verloskundige moet bellen. Dit hoeft niet. Je staat onder behandeling bij de gyn en deze doet hetzelfde als een verloskundige (zelfs meer vaak). Wanneer alles goed blijft gaan kan de gyn wel zeggen dat je vanaf dan niet meer daar hoeft te komen maar een verloskundige kan bezoeken.
    Wanneer ze dat bij mij zeggen zal ik vragen of ik niet gewoon in het ziekenhuis mag blijven. Daar ken ik ondertussen alle gyns en ik hoor van mensen hier uit de buurt die bij de verloskundige lopen, dat die geen echo's doen en dat ze dan alsnog wanneer het tijd is voor een echo naar de poli in het ziekenhuis moeten (maar dit zal vast in elke stad anders zijn). Lijkt me wat omslachtig dus laat mij maar lekker bij het ziekenhuis blijven.

17. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Goedemorgen dames,

Hier nog steeds alles goed gelukkig.
    Wel wat bruinsige afscheiding maar neem aan dat dat altijd kan.

18. ik heb inmiddels al 3 echo's gehad.
    dit omdat ik meteen na de miskraam spontaan zwanger ben geraakt, en we gewoon een hele lieve vk hebben hihi
    gisteravond weer 1 gehad en er klopte een hartje :D
    maandag krijg ik er een bij mn gyn. die heeft betere apperatuur dus ben heel benieuwd :D

19. Lt20

Lt20 Niet meer actief

He meiden,

Ik denk dat jullie mij niet allemaal kennen maar heb me begin deze week bij dit topic gevoegd..

Heb vanmorgen een echo gehad en wat was dat mooi zeg! :D
    Hij/ zij is nu 1.2 cm hahah, we hebben zelf het hartje al horen kloppen.. Mooiste geluid wat ik ooit heb gehoord..

Hoe gaat het met alle andere zwangeren hier?

Liefs Lt20

20. Iltje

Iltje Bekend lid

5 dec 2009
    544
    0
    0
    Object manager van een schoonmaakbedrijf
    Nederland provincie utrecht
    Hallowwww allemaalll.

Alle nieuwe zwangere die zich hier ook aangemeld hebben welkom.En gefeliciteerd met jullie zwangerschap en geniet er lekker van.

Jeetje er is veel geklets hier dat ik het niet meer kan bijbenen.

Ben gelukkig beetje van me misselijkheid af.
    Ga vanavond ff foto maken van me buikkie die al lekker duidelijk zichtbaar is.

We hebben hier al nieuwe meegroeibha's gekocht.

Ben wel ontzettend moe heb net een nacht van 13 uur slapen achter de rug dus zal het overduidelijk nodig gehad hebben.

Mensen ben je moe neem je rust en werk het niet tegen.
    schijnt niet goed te zijn als je het tegenwerkt en niet je rust te nemen.

Zo voor de mensen die met de kerstdagen het famillie gaat vertellen het is gelukkig niet meer zo lang wachten voor jullie.:D

Heel veel plezier met het vertellen op de manier hoe jullie het willen doen.

Ik ga hier kijken of ik deze week nog bij echo centrum kan komen kosten zijn dan 25 euro.
    en dan wil ik die echo foto inlijsten voor me schoonmoeder die de eerste kerstdag jarig is.

Nou mensjes fijne dag vandaag.

En op na het nieuwe sneeuw wat komen gaat.

Deel Deze Pagina